18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij solliciteren en indien aangenomen, gaan?

Ja, solliciteren en gaan!
321 (86%)
Nee, thuisblijven
49 (13%)

Totaal aantal stemmen: 370

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:38

Diertjec schreef:
Ik zou sowieso het gaan doen; once in a lifetim, yolo en dat soort dingen. Weet je hoe gaaf, en hoe goed voor je CV.
Wat betreft paard, lastig issue, maar als je iemand hebt die je volledig vertrouwd wat betreft je paarden, zou ik gewoon gaan.

_O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 09:55

senna21 schreef:
TS, Succes met de sollicitatie.
Ik hoop dat wij straks jouw blog kunnen lezen over je pool-ervaring :D :brr:

Haha, als het zover komt laat ik het zeker weten :D

Sollicitaties zijn tot juni, dus het duurt sowieso wel even eer ik wat hoor. Maar ga wel solliciteren, gewoon al om te weten of ik überhaupt kans maak :j

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:27

ts. hoe is de situatie daar? is het daar alleen maar donker een half jaar lang en andersom? (dat heb je daar toch?)

hoe is je loon, je vrije tijd? is er internet? wat krijg je betaald?

je hebt daar hoogstwaarschijnlijk helemaal niets waar je je vrije tijd aan kunt besteden. ik zou maar vast donald duckjes spraren. ;) aan de andere kant, HOE VET IS DIT! als er veel voordelen aanzitten zou ik me neit te druk maken over je paarden en relatie. als de relatie echt top is , en je hebt gewoon internet om te skypen, laat je je toch niet tegen houden omdat je vriend anders misschien wel bij je weg gaat? je bent toch niet afhankelijk? misschien ga je wel niet, en besluit ie alsnog om het uit te maken. (vast niet, maar om maar aan te geven dat het zomaar zou kunnen) Ik zou echt goed dingen tegen elkaar afwegen. maar dat 'als als' moet je helemaal niet doen. niks is zeker, ook niet als je in nl blijft.

en als er iets met je paarden is, dan kun je altijd nog terug..

Solleke_Noah

Re: 18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 10:55

femo: deel van die dingen heb ik al beantwoord (maar akkoord, het topic is lang geworden :P ) situatie is idd half jaar licht, half jaar donker. Het eiland is klein en rotsig (en veel regen en/of sneeuw). Vrije tijd intereseert me eerlijk gezegd niet echt, je kan daar toch nergens naartoe, dan werk ik liever ;) Loon is goed :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:59

You go girl! Spannend hoor..weet niet goed of ik voor je moet duimen dat je uitgenodigd gaat worden voor gesprek..maar denk dat ik dat toch maar doe :P hihi

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:03

Solleke_Noah schreef:
femo: deel van die dingen heb ik al beantwoord (maar akkoord, het topic is lang geworden :P ) situatie is idd half jaar licht, half jaar donker. Het eiland is klein en rotsig (en veel regen en/of sneeuw). Vrije tijd intereseert me eerlijk gezegd niet echt, je kan daar toch nergens naartoe, dan werk ik liever ;) Loon is goed :)

heb wel het hele topic doorgelezen, maar er blijkbaar overheen gelezen ofzo. moet eigelijk ook aan het werk zijn. haha ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 13:35

Even een update, er is wat opheldering gekomen ivm verlof nemen enz, het is effectief de bedoeling dat je er de volle 18 maanden blijft. Internet is er, maar verbinding voor Skype helaas niet.

Even geknipt uit de email:

However, to answer your questions, living in or being a national of Belgium is not a problem when being considered for this post, the time frame of 18 months is end to end, so there will be no time to come home. Internet is broadband, not a great bandwidth so no good for skype, but OK for emails. it is switched off at night, but available every day, as are phones, which are the cost of a UK phone call. Supplies to the Island are not exactly frequent, so the fresh food is preserved for as long as possible. I recommend visiting our website, in particular, the 'living and working' section, which will tell you more details about life on base, as well as have diaries updated by the current wintering staff.

Maakt het allemaal nog een beetje lastiger uiteraard. Sollicitatie is wel onderweg! Dus nu maar afwachten of ik überhaupt een kans heb :)) Ondertussen ook gesolliciteerd voor een job op een schip (Noordzee) en nog eentje op Afrikaanse cicliden (soort vis), die zijn net wat praktischer zeg maar :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:41

Ik ben benieuwd of je verder de solicitatie procedure in komt.

Klinkt wel als een een gave kans. Internet betekend dus wel mailen dat is tenminste iets!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:46

Hmm met die laatste info zou ik toch wel al meer gaan twijfelen. Dat is qua communicatie wel heel erg beperkt, zeker voor 18 maanden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:47

Wat ontzettend spannend,klinkt echt ontzettend gaaf!
Ben heel benieuwd of je bij 1 van de drie word aangenomen.Ik duim voor je!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:49

cichliden <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 14:00

vuurneon schreef:
cichliden <3

Ja die zijn cool he :D

Ik ga me nog niet te druk maken over die volle 18 maanden of geen Skype enzo, eerst maar eens kijken of ik een kans maak :) zorgen maken kan daarna nog :))

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:04

Dit topic had ik nog niet eerder gezien, hallo mede-bioloog :wave:

Ten eerste roept elke vezel in mij GAAN! als ik je openingsstuk lees.
Maar je moet wel zeker weten dat jij (en je relatie, je geweten en je beestjes) hier tegen kunnen.
Als mede-bioloog ken ik aardig wat mensen die de hele wereld afreizen, maandenlang geen levende ziel behalve hele coole beesten / plantjes zien en daar helemaal gelukkig mee kunnen zijn. Ik hoor meer succesverhalen dan 'had ik het maar niet gedaan' verhalen.

Maar of dat in jouw geval ook geldt, weet ik natuurlijk niet.

Verder ben ik van de afdeling 'binnenbiologie' (ontwikkeling en genetica) dus heb ik altijd superinternet voor Skype (dus lange buitenlandstage was geen probleem), hoef ik niet de poolcirkel over voor mijn onderzoek en kan het in zo'n beetje elke ontwikkeld land als er maar genoeg stroom is om de microscoop te voorzien, vaak ook nog in leuke steden. Dus is het makkelijk praten voor mij ;)
(ik ben overigens net gestopt met samenwonen ivm baan, maar dat is slechts anderhalf uur rijden van mijn vriend af dus zie ik hem elk weekend. Toch een ander concept van afstand, die binnenbiologen)

Maar ik ben erg benieuwd wat het wordt. Goed dat je nog twee andere sollicitaties hebt lopen want zo gemakkelijk is het momenteel niet om een (onderzoeks)baan te vinden. En als je daar aangenomen wordt.. probleem opgelost! :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:09

GAAN! Ik heb niet het hele topic gelezen maar in jouw plaats zou ik het wel weten.
Natuurlijk, de twijfel of het goed gaat met je relatie en je dieren. Maar ik ben zelf door ziekte jaren (maanden aan een stuk ook) opgenomen geweest in ziekenhuizen. Alles om de paarden is toch echt goed gekomen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 17:25

Safiera: eerst maar eens zien of ik uitgenodigd wordt op gesprek! :) lijkt me wel moeilijk alles zo lang uit handen moeten geven gedwongen door ziekte, ipv door iets leuks :(:)

NoeskaMoos: haha, idd, de meesten van mijn biologie vrienden zijn serieuze beesten en plantjes-freaks die je dolgelukkig maakt met maanden aan één stuk door coole organismen kijken. Mij ook :P Ik zet sowieso niet al m'n kansen op één job, zou in deze tijd een beetje naïef zijn :) bedankt voor je reactie, als mede bioloog :D