Dier en gezondheidszorg in Dronten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Re: Dier en gezondheidszorg in Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:10

Ik ben bijna klaar met mijn eerste jaar en ik moet zeggen dat het nog best pittig was soms. Je leer écht wat. Ik vond het fijn dat de docenten bijvoorbeeld DA waren en verhalen uit de praktijk hadden. Ook over voeding is het fijn om zekerheid te krijgen, je krijgt namelijk les van docenten die zelf jarenlang onderzoek hebben gedaan. Geen gezeur 'granen zijn slecht!' meer, niemand kan mij wijsmaken dat iemand die meer dan tien jaar in de petfood gewerkt heeft, niet weet waar hij het over heeft.

Dus nee, zeker geen pretopleiding. Vooral het management deel heeft zeker voordelen. Ik weet dat oud-leerlingen ook bij andere bedrijven terecht konden. Dus niet alleen maar in de dieren, mocht het écht niks worden.

Momenteel loop ik stage en ik zie heel veel terug van wat ik geleerd heb afgelopen jaar. Zelfs de duurzaamheid vakken hadden een voordeel :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:12

Riraito schreef:
Ik ben bijna klaar met mijn eerste jaar en ik moet zeggen dat het nog best pittig was soms. Je leer écht wat. Ik vond het fijn dat de docenten bijvoorbeeld DA waren en verhalen uit de praktijk hadden. Ook over voeding is het fijn om zekerheid te krijgen, je krijgt namelijk les van docenten die zelf jarenlang onderzoek hebben gedaan. Geen gezeur 'granen zijn slecht!' meer, niemand kan mij wijsmaken dat iemand die meer dan tien jaar in de petfood gewerkt heeft, niet weet waar hij het over heeft.

Dus nee, zeker geen pretopleiding. Vooral het management deel heeft zeker voordelen. Ik weet dat oud-leerlingen ook bij andere bedrijven terecht konden. Dus niet alleen maar in de dieren, mocht het écht niks worden.

Momenteel loop ik stage en ik zie heel veel terug van wat ik geleerd heb afgelopen jaar. Zelfs de duurzaamheid vakken hadden een voordeel :')

Bedankt voor je geruststelling :D
Laat ik nou, heel eerlijk gezegd niet zo bar geïnteresseerd zijn in voer. Ligt daar heel veel nadruk op qua lesstof? En welke mogelijkheden heb je bij het uitzoeken van een stagebedrijf? Wat zijn daar precies je werkzaamheden, en wat voor "soort" bedrijf moet het zijn?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:20

Niet heel erg, het is maar één deel van een module in het eerste jaar. De docent had nog extra stof voor ons, maar die hoef je natuurlijk niet te lezen. Het is leuk, maar als je het niks vindt dan haal je lekker je tentamen en ben je er klaar mee.

Alles in de huisdiersector eigenlijk. Dierenarts, dierenwinkel, dierenpension en ga zo maar door. Één klasgenoot zit in een dolfinarium in België en een ander bij Stichting Aap. Dat valt misschien niet onder huisdieren, maar als je er veel leert dan keuren ze het wel goed. Vaak krijgen we ook les over andere dieren dan de standaard hond en kat, dus als ze op je stageplek dieren hebben dan is het eigenlijk wel goed. Ze hebben zelf een lijst met goede adressen, maar je mag ook zelf met iets aankomen.

De werkzaamheden bepalen ze bij het bedrijf zelf. Ik maak natuurlijk schoon, maar ik voer ook. Soms kan ik wat doen aan vachtverzorging (beetje prutsen, want dat leer je bij ons helaas niet) of gewoon rennen en spelen met de dieren. Morgen verwacht ik de net geboren Ragdoll kittens te zien, ik neem aan dat ik daar ook alles mee mag doen. Naast een pension is mijn bedrijf ook een cattery. Daarnaast hebben ze ook een bedrijf dat diervoeding maakt, voornamelijk vers vlees. Ik mocht vanmiddag nog een zak geitenpoten voeren, was ook grappig :o
Ik mag natuurlijk ook de klanten helpen. Telefoon opnemen, klanten voor het vlees helpen en mensen helpen met hun dieren wegbrengen/ophalen.

Silenna

Re: Dier en gezondheidszorg in Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:56

Super, dankjewel! Hebben jullie iets van stageopdrachten oid? Ik zou die graag willen zien nml maar weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken, of cah die zomaar vrijgeeft :+

Meer reacties zijn altijd welkom! :)