Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tazzey schreef:Wel krom dat je bij Studieplan voor de cursus Spelling en grammatica €99 betaald en blijkbaar dus voor exact dezelfde stof bij de LOI €246.
Demo_love, ik merk dat ik zelf veel moeite heb met studeren de laatste tijd. Dit komt ook doordat ik druk ben met revalideren. Ik vind het dus ook moeilijk om de motivatie te vinden. Ik doe ook WO en doe het lekker allemaal op mijn eigen tijd en vanuit huis. Eerst aan de VU nu wegens mijn gezondheid aan de OU.
Ik ga meestal even wat dingen lezen over zaken die ik in de toekomst wil gaan doen. Ik wil bijvoorbeeld heel graag promoveren. Ik ga daar dan over lezen en dan komt de motivatie om weer te gaan studeren vanzelf.
Doceren zou er bij mij ook bij komen kijken maar ook daar zou ik niet tegenop zien.Tazzey schreef:Op zich valt het voor mij wel mee wat betreft het ploeteren. Er is tot nu toe één vak waar ik echt een hekel aan heb en daar heb ik wel moeite mee maar voor de rest vind ik het allemaal erg interessant.
Het promoveren lijkt me heel gaaf. Voor mij zou dat echt het puntje op de 'i' zijn. Wat voor richting doe jij?
Nickyyyy schreef:Djonah schreef:Ik hoop dat ik hier ook mijn vraag kan stellen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de Open Universiteit. Ik wil graag een thuisstudie erbij doen maar ik heb wel enige structuur nodig. Ik zou graag willen dat mijn tentamens worden ingepland zodat ik een strak schema heb waar ik mij verplicht aan moet houden. Ook zou ik graag antwoorden willen hebben van de vragen die gegeven worden. Weet iemand of de OU dat aanbied? En wat zijn jullie ervaringen met de OU? Of heeft iemand een betere instelling voor mij in gedachte?
Nogmaals een quote maar nu met zinnige informatie haha.
Ikzelf studeer sinds kort ook aan de OU, in je boek staan vragen en ook de antwoorden, op internet kan je je zelf ook testen. Structuur is, zover ik weet, je eigen pakkie aan. Oke, je kan op internet een studieplanner invullen dan weet je hoeveel uur per week je moet studeren ongeveer om op een bepaalde data je tentamen te maken, maar je moet je tentamen zelf inplannen. Tenminste dit is bij de normale gang van zaken zeg maar, er is ook een andere manier, de OUX alleen daar kan ik je niks over vertellen. Enige wat ik weet is dat je daarbij wel begeleiding hebt, alleen geen idee in hoeverre.
Beste wat je kan doen als je hier antwoord op wilt is gewoon even langsgaan of een mailtje sturen met je vraag.
Ik ga mijzelf eerdaags inschrijven voor de opleiding/cursus 'juridisch medewerker' bij het LOI. Ik werk nu in de catering, maar dat zie ik mijzelf niet de rest van mijn leven blijven doen.. ik wil kijken of de juridische kant iets voor mij is, vandaar dat ik heb gekozen voor een éénjarige cursus alvorens ik verder wil met een opleiding in het vakgebied. (Als het bevalt wil ik gaan kijken voor een HBO Associate Degree Rechten via het LOI.)Ilja000 schreef:Je kunt het beste nakijken wat de accreditatie is. De MBO opleidingen en HBO opleidingen zijn bijv. geaccrediteerd en dus goedgekeurd door het ministerie van onderwijs. Een hobbycursus bijv. weer niet.