Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

livelovelife

Re: Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:05

poess91 oke dankje wel!:) Ik hoop dat het begrijpbaar is dat niet heel bokt hoeft te weten wie ik ben, aangezien ik nu inzie dat het grootste deel van de bokkers, ook degene die zeer zeker zijn overzichzelf dat ze bij een GP ruiter hebben gelest, niet mijn doelgroep is.:) Maar in ieder geval bedankt, ga ik weer noteren!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:12

oké wacht.
Even dit op een rijtje voor een betere inschatting :').
Wat is het hoogste wedstrijdniveau wat je hebt gereden?
Welke diploma's heb je op zak? (op het moment waarover jij je nu afvraag hoeveel je kan vragen)
Wat zijn de mooiste momenten die je tot nu toe hebt bereikt?

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:15

Inter 2, U25 en ga binnenkort dus GP starten.
Mooiste momenten zijn toch wel de Ek's denk ik, meerdere malen een individuele medaille en met het team ook (o.a. goud). En vooral de ervaring die ik samen met mijn toppers heb opgedaan

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:15

Ts. Ik ben bereid voor een goede les echt wrl te betalen.
Geloof dat de cross lessen van een hal uuf tot een uur tussen de 20 & 75 euro liggen.

En de goede dressuurles zitten wij ook ergens tussen die prijs.
Ga geen exacte prijzen neerzetten en geen namen.

Hoefslag of paard en sport dtonf vorige maand in wat lessen bij de grote namen kosten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:15

Lijkt ook wel wat afgunst en ontwetendheid te zijn TS. Ook vind ik dat je steeds netjes bent reageren, kan me voorstellen dat dat een keer ophoudt. Er is wel degelijk nog (een goede) handel in goede sportpaarden, enkel weet 99% van bokt helemaal niets van het paardenwereldje in de hogere prijsklasse af en zullen daar ook nooit mee in aanmerking (kunnen) komen.

Mocht je echt zoveel ervaring hebben, dan lijkt mij dit gewoon een zeer realistisch plan en ik vind prijzen van €35 of meer ook helemáál niet gek. Maar ik denk niet dat bokt goed weergeeft wat voor mensen jij als klanten zou hebben en wat zij ervoor zouden betalen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:16

livelovelife schreef:
Inter 2, U25 en ga binnenkort dus GP starten.
Mooiste momenten zijn toch wel de Ek's denk ik, meerdere malen een individuele medaille en met het team ook (o.a. goud). En vooral de ervaring die ik samen met mijn toppers heb opgedaan

Mmm ken een GP ruiter die vraagt geloof ik 60,-
Weet alleen niet of het per uur of half uur was haha.
Maar zijn naam was ook niet bekend voor mij, dus wat dat betreft zou het wel wat meer zijn dan 25,-

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:19

@Gyron Allereerst bedankt! En inmiddels ben ik daar ook achter ja, had het niveau iets hoger ingeschat, maar een beetje stom om zo te denken natuurlijk. In ieder geval bedankt voor de indicatie!! Aan dit soort mensen heb ik wat :)

en Jeanine: ik weet dat het in de hoefslag stond, maar natuurlijk ben ik nog niet zo bekend ;)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:37

TS, je bent erg vastberaden en dat siert je. Maar je gaat enkel in de verdediging als er kritische vragen of opmerkingen worden gemaakt. Die moet je ter harte nemen en van leren. Mogelijk heeft het te maken met je jonge leeftijd (20-?), en daar zit nou precies de grote valkuil in dit hele plan. Welke Japanner of Amerikaan koopt bij een kind een paard van een paar ton?
Daarbij heb je een aardig startkapitaal nodig voor de aanschaf van die dure paarden die je voor nog veel meer wil verkopen. Of verwacht je een eenvoudig paardje voor een bescheiden prijsje na een jaar door jou getraind voor 40.000 euro te verkopen?
Je moet veel lessen voor 35 euro geven om een goed paard aan te kopen.

Verder schrik ik van de volgende opmerking
livelovelife schreef:
Bovendien heb ik al aardig wat gedaan om te komen waar ik nu ben, mijn paarden werden nooit voor me ingevlochten en gepoetst, ik moest m'n ouders werkelijk meesleuren naar grote wedstrijden en ik moest bijna alles zelf doen? Medelijden? Nee.

Als er nou had gestaan dat je vanaf je dertiende twee krantenwijken hebt en een weekendbaantje om je paard en je lessen te financieren, een goedkope Fjord tot hoog niveau hebt opgeleid, dagelijks stallen hebt uitgemest en het erf aangeveegd, ja, dan had je in mijn ogen wat gedaan om te komen waar je nu kennelijk bent.

Ook lees ik eerder in het topic dat je een medewerker / stagaire aan wilt nemen. Dat salaris moet er ook nog uit. Een eventuele stagiaire is extra. Die is er vooral om iets te leren en ervaring op te doen, niet om de begroting te dichten.

Ik wens je veel succes met je plan en hoop voor je dat je succes krijgt, maar ik vind het een risicovolle onderneming.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:37

livelovelife schreef:
poess91 oke dankje wel!:) Ik hoop dat het begrijpbaar is dat niet heel bokt hoeft te weten wie ik ben, aangezien ik nu inzie dat het grootste deel van de bokkers, ook degene die zeer zeker zijn overzichzelf dat ze bij een GP ruiter hebben gelest, niet mijn doelgroep is.:) Maar in ieder geval bedankt, ga ik weer noteren!

Ik ben wel benieuwd wie je doelgroep van lesklanten WEL is, want de mensen op jouw niveau lessen niet bij jou, zijn immers je concullega's ;)
En aangezien we ondertussen naar de 230.000 gebruikers gaan zal een groot gedeelte van de Nederlandse ruiters wel eens op Bokt zitten, hier zit van alles van manegeruiter tot recreant tot basissporter tot subtopper. ;) En ik denk dat in eerste instantie de basissporter t/m ZZL toch jouw doelgroep gaat zijn.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:42

Echte subtoppers heb ik hier nog niet gezien. In ieder geval, op nieuw off topic. En Sammyoo: ik heb 3-4 talentvolle paarden staan, dus hier kan ik leuk mee beginnen, en van de verkoop som sparen en opnieuw beginnen. Opnieuw: het is allemaal aardig goed uitgedacht. Maar stiekem moet ik je er toch op wijzen dan de japanners en amerikanen al meerdere keren langs zijn geweest, dus zo gek zijn ze niet. Wel bedankt voor je tips, kan ik weer wat mee!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:45

In de meeste gevallen komen die buitenlandse niet eens langs toch? :')...

Maar anyway, veel succes. Super leuk dat je verder kan gaan met je passie en vooral je droom niet opgeven

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:46

Urielle: mijn doelgroep is eigenlijk heel erg breed, B tot subtop. Waar het mij omgaat is dat het mensen zijn die inzien dat je om hoger te komen een kwalitatief goed paard nodig hebt. Ieder paard kan Z2 lopen, maar verder gaan zou voor vele niet eerlijk zijn. En voor sommige ruiters ook niet. Mijn doelgroep ligt dus eigenlijk bij de mensen die een beetje snappen hoeveel er voor zo'n paard gevraagd wordt, of tenminste weten wat voor boter ze in de kuip hebben qua paard.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:46

Poess91 schreef:
In de meeste gevallen komen die buitenlandse niet eens langs toch? :')...

Maar anyway, veel succes. Super leuk dat je verder kan gaan met je passie en vooral je droom niet opgeven

haha meestal worden ze indd gereden door grotere ruiters die ze voor hen moeten "testen". Maar dankje wel :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:48

Precies, de ene B-ruiter is de andere B-ruiter niet. Ook iemand met een potentiele topper moet onderaan beginnen, maar dat is een hele andere ruiter met waarschijnlijk ook een ander budget dan de meeste B-ruiters die met hun huistuinkeukenpaardje een wedstrijd rijden.

En val aub niet over mijn gebruikte termen, heb zelf ook een huistuinkeukenpaardje nu hoor :D

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:49

Ja bij de stal waar de mijne vandaan komt werden ze gewoon gebeld dat ze dat ene paard wilden.
Zonder 't paard te zien lieten ze 'm al overbrengen.
Gewoon bizar eigenlijk, hier beginnen we dan over al die keuringen, aantal keer gaan rijden zelf poetsen etc :'D.

Maar nu ga ik offtopic. Vind gewoon de handel naar 't buitenland erg interessant

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:51

Nouja, bizar, die paarden zijn vaak al bewezen. En die paarden worden bijna standaard te koop gezet met minstens één filmpje.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:51

Poess91 schreef:
Ja bij de stal waar de mijne vandaan komt werden ze gewoon gebeld dat ze dat ene paard wilden.
Zonder 't paard te zien lieten ze 'm al overbrengen.
Gewoon bizar eigenlijk, hier beginnen we dan over al die keuringen, aantal keer gaan rijden zelf poetsen etc :'D.

Maar nu ga ik offtopic. Vind gewoon de handel naar 't buitenland erg interessant

Ik interesseer me er ook erg voor hoor! Is natuurlijk ook het meeste in te verdienen. Je ziet alleen veel toppers niet terug, dat is vaak wel jammer. Maar ik ben verplicht om het te melden: weer on topic blijven ;p

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:54

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat je zegt dat je een trainings- en handelsstal wilt beginnen. Alles is doorgerekend, je kunt er goed van leven mits je.... etc.etc.

Maar als ik je beginverhaal lees dan heb je helemaal niks zelf en is alles van je ouders:

Ik heb bij mijn ouders ong. 4-5 hectare grond tot mijn beschikking, hier op staan al 5 prachtige stallen, een warm water-spuitplaats en een mooie poetsplaats met rubberbodem. Iedere stal is voorzien alle gemakken. De schuur is goed geïsoleerd, met een kleine badkamer met douche en toilet en een ruime zadelkamer. Ook heb ik de beschikking over een eb en vloed buitenbaan die altijd goed is, een tractor om de baan te slepen en 3-4 paddocks + ruime weidegang. Ik heb er bewust voor gekozen om geen pensionstal op te gaan zetten, aangezien ik me vooral bezig houd met het opleiden en uitbrengen van paarden. Mijn ouders zijn bereid om, in samenwerking met mij, een binnenbaan neer te zetten voor optimaal comfort. En, daarnaast, ook nog een aantal boxen bij te bouwen, net zo veel als ik er nodig zal hebben. Ook zal er een extra poetsplaats en afspuitplaats komen, een solarium en een aantal extra paddocks (hangt af van de nodige hoeveelheid).

Alles wordt door je ouders betaald, geïnvesteerd en/of beschikbaar gesteld. Dat vind ik toch een heel ander verhaal, omdat je dat dus kennelijk allemaal niet hoeft te investeren en ook niet hoeft terug te betalen (of wel?). Want geen enkele bank zal zelfs maar een fractie van dit bedrag willen investeren als ze jou een krediet moeten verstrekken. Als je de gemaakte investeringen wél moet terugbetalen, dan vraag ik me echt af hoe je dat wilt doen. Zelfs grote stallen als Bartels moeten zich in 1000 bochten wringen en allerlei commerciële activiteiten en randzaken erbij halen én hebben een forste subsidie gekregen en dan nog is het best moeilijk om zich staande te houden. Imke rijdt niet meer op het hoogste niveau mee en dan daalt de naamsbekendheid ook.

Ik zeg niet dat je (of eigenlijk je ouders) het niet goed voor elkaar hebben. Maar als ik een keuze zou maken tussen iemand met bewezen kwaliteit in het lesgeven en die zelf ook nog eens een aantal paarden op het hoogste niveau heeft uitgebracht én een tikkeltje ouder is, dan kies ik toch liever voor zo iemand, dan iemand die 18 is en die het goed gedaan heeft bij de pony's (waarschijnlijk ook met een goed instructie) en nu voor de eerste keer GP gaat starten. Dus blijft dat het doortrainen van paarden en de handel over. Handel lijkt ook zo leuk, maar er zitten vaak zoveel mensen tussen die allemaal 10 of meer % mee pakken, dat je nog maar moet afwachten hoeveel er dan in jouw zak terecht komt. Waarna de belastingdienst bij jou als eigenaar van de handelsstal nog even een forse heffing erover heen gooit. Ik vraag me dus in alle oprechtheid af of je er iets aan over gaat houden. Maar misschien heft dat ook niet met je ouders op de achtergrond...

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:58

Ik vind dat je een mooi plan hebt en daarbij is het ook fijn dat je ook veel steun van je ouders krijgt. Als je dit graag wilt dan gewoon er voor gaan, dan krijg je ook geen spijt dat je het nooit geprobeerd hebt. Gaat het fout, dan gaat het fout, maar waarom zou het niet goed kunnen gaan? De zusjes Nijpjes zijn ook jong en doen het ook helemaal niet verkeerd. Daarbij, als je een goed paard te koop hebt, maakt jouw leeftijd ook niet echt uit, die grote verkopen gaan toch vaak via een tussenpersoon.
Ik les zelf ook bij iemand die GP gereden heeft en haar eigen stal heeft, en zij doet het, ondanks wat veel mensen hier denken wat betreft de crisis, het gewoon heel erg goed. En ze houdt er zeker heel leuk geld aan over, genoeg om niet zelf meer zadelmak te maken en dat werk uit te besteden aan iemand anders.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes, je moet het lef toch maar hebben om op jouw leeftijd zoiets op te gaan starten :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:59

Sammyoo schreef:
TS, je bent erg vastberaden en dat siert je. Maar je gaat enkel in de verdediging als er kritische vragen of opmerkingen worden gemaakt. Die moet je ter harte nemen en van leren. Mogelijk heeft het te maken met je jonge leeftijd (20-?), en daar zit nou precies de grote valkuil in dit hele plan. Welke Japanner of Amerikaan koopt bij een kind een paard van een paar ton?
Daarbij heb je een aardig startkapitaal nodig voor de aanschaf van die dure paarden die je voor nog veel meer wil verkopen. Of verwacht je een eenvoudig paardje voor een bescheiden prijsje na een jaar door jou getraind voor 40.000 euro te verkopen?
Je moet veel lessen voor 35 euro geven om een goed paard aan te kopen.

Verder schrik ik van de volgende opmerking
livelovelife schreef:
Bovendien heb ik al aardig wat gedaan om te komen waar ik nu ben, mijn paarden werden nooit voor me ingevlochten en gepoetst, ik moest m'n ouders werkelijk meesleuren naar grote wedstrijden en ik moest bijna alles zelf doen? Medelijden? Nee.

Als er nou had gestaan dat je vanaf je dertiende twee krantenwijken hebt en een weekendbaantje om je paard en je lessen te financieren, een goedkope Fjord tot hoog niveau hebt opgeleid, dagelijks stallen hebt uitgemest en het erf aangeveegd, ja, dan had je in mijn ogen wat gedaan om te komen waar je nu kennelijk bent.

Ook lees ik eerder in het topic dat je een medewerker / stagaire aan wilt nemen. Dat salaris moet er ook nog uit. Een eventuele stagiaire is extra. Die is er vooral om iets te leren en ervaring op te doen, niet om de begroting te dichten.

Ik wens je veel succes met je plan en hoop voor je dat je succes krijgt, maar ik vind het een risicovolle onderneming.

Eens! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:00

livelovelife schreef:
Urielle: mijn doelgroep is eigenlijk heel erg breed, B tot subtop. Waar het mij omgaat is dat het mensen zijn die inzien dat je om hoger te komen een kwalitatief goed paard nodig hebt. Ieder paard kan Z2 lopen, maar verder gaan zou voor vele niet eerlijk zijn. En voor sommige ruiters ook niet. Mijn doelgroep ligt dus eigenlijk bij de mensen die een beetje snappen hoeveel er voor zo'n paard gevraagd wordt, of tenminste weten wat voor boter ze in de kuip hebben qua paard.

Dus de gemiddelde ruiter met het gemiddelde paard kan/wil jij niks mee? De weg van b naar z2 toch ook hartstikke leuk en leerzaam, en dat mensen dan daar vastlopen kan gebeuren, heb je in ieder geval veel jaren plezier gehad, zowel als ruiter als instructeur. En dan zijn er 2 opties, of ze beginnen opnieuw met jong paard of accepteren op top zitten, stoppen met de wedstrijdsport en rijden recreatief lekker verder. Niks mis mee toch?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:22

Geef het maar op ts, dit is nou eenmaal de mentaliteit van bokt. Antwoorden geven op vragen die je niet hebt gesteld. Vervolgens ligt het toch aan jou en ofcourse niet aan een ieder die het 'beter weet'. Jij hoeft je hier niet te bewijzen, want daar gaat het ook niet om.

Succes met je carrière *\o/*

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:26

De gemiddelde ruiter met het gemiddelde paard is niet de doelgroep waar ts op mikt. Het echte geld verdien je alleen in de prijsklasse waar ts het over heeft. Ik heb zelf een tijdje in dat wereldje meegedraait en geloof me, daar valt meer dan genoeg geld in te verdienen. Ik heb paarden daar voor een bedrag boven de 30.000 verkocht zien worden die idd 3 waren en die je net een parcoursje kon laten springen. Maar springen konden ze!! En dan staan de Amerikanen of japanners vanzelf bij je op de stoep.

TS, ik denk alleen dat je hier op bokt idd niet een duidelijk antwoord op je vragen zult krijgen, juist omdat dat niet de doelgroep is waar je je op wilt richten. Nogmaals, hier in de buurt zit een meisje die hetzelfde doet wat jij wilt gaan doen (naam wil ik je wel via pb geven), die vraagt voor te trainen 650 euro per week en 50 euro per uur. Maar zij neemt dus sowieso niet iedereen als lesklant en ze heeft haar stallen altijd vol.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:26

Leffroi schreef:
Geef het maar op ts, dit is nou eenmaal de mentaliteit van bokt. Antwoorden geven op vragen die je niet hebt gesteld. Vervolgens ligt het toch aan jou en ofcourse niet aan een ieder die het 'beter weet'. Jij hoeft je hier niet te bewijzen, want daar gaat het ook niet om.

... en ook deze reactie is weer zóó typisch Bokt. Ik vind persoonlijk dat ze zich niet hoeft te bewijzen en perfect dat ze alles zo goed doordacht en voor elkaar heeft en gun haar alle geluk van de wereld.. Maar waarom dan zo'n domme vraag stellen als in de openingspost. Als je zo bekend bent met het wereldje, dan hoef je dat ook niet te vragen, dan wéét je dat soort dingen ....

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:30

Netje schreef:
Leffroi schreef:

... en ook deze reactie is weer zóó typisch Bokt. Ik vind persoonlijk dat ze zich niet hoeft te bewijzen en perfect dat ze alles zo goed doordacht en voor elkaar heeft en gun haar alle geluk van de wereld.. Maar waarom dan zo'n domme vraag stellen als in de openingspost. Als je zo bekend bent met het wereldje, dan hoef je dat ook niet te vragen, dan wéét je dat soort dingen ....

Nou, misschien omdat dit nog het enige punt van twijfel is? Wat maakt het uit wat de beweegreden is? Zal jou een zorg zijn. Waarom moet er zo diep op een onderwerp ingegaan worden totdat het compleet offtopic gaat en vervolgens wordt de ts afgeschreven als een verwend nest? Een discussie is prima, dat je offtopic gaat, nouja, prima. Maar waarom is de ts direct 'grof', omdat ze haar identiteit niet openbaar wil maken? Zou jij ook niet moe worden, dat als je iemand om een appel vraagt, diegene met een banaan aan komt zetten? En dat ELKE keer weer, terwijl diegene weet wat een appel is, maar een banaan lekkerder vind?