HBO Diermanagement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:58

Ik heb P&M gedaan, ga september diplomeren -:)
Wij gingen destijds volgens mij langs verschillende paardenbedrijven om de bedrijfsvoering te bekijken. Denk aan opfokbedrijven, dressuurstallen etc.
Als ik de juiste module in mijn hoofd heb hoor.
Het was dan zo dat wij voor 1 van deze bedrijven een soort bedrijfsplan op moesten stellen. Over de haalbaarheid van een paar veranderingen die hij zelf wilde doorvoeren en een paar ideeen van ons zelf.
Wij hebben dat destijds voor Ritsma Show horse gedaan, tuigpaarden (hengsten)houder en trainer.

Denk ik aan de juiste module? :o? Het is al weer eventjes terug

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:11

Volgens mij wel tamara! Want 62 was met koenis over gezondheid etc. Toch? En 63 is paard & zo.
Laatst bijgewerkt door Neej op 02-09-13 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: puntjes verwijderd

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:22

nee, 60 is paard en zo ;) 62 idd met koenis: de veterinaire praktijk ondersteuner...poeh...dat ik me nu zo mag noemen...en dan heb je nog 63: van Paardenfluisteraar tot Wetenschapper. Lijkt me trouwens wel leuk al die excursies :) leer je best veel van!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:23

Ooooh ja met hoe heet ze ook alweer...grijs lang haar ethologie...
Wisten jullie trouwens dat trees Hettinga ook rijdt en jurylid is?

Ja die vpo'er echt 0,1 werk in te vinden maar ok dat is typisch van hall.
Waar hebben/gaan jullie als Pm'ers eigenlijk stage lopen?

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:27

Ethologie is Dobbelaar
Laatst bijgewerkt door Neej op 02-09-13 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Re: HBO Diermanagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:33

Moet je nagaan 2 maanden van school af en ik ben t al vergeten hihi.
Weet jij of er nog meer van onze klas gaan diplomeren?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:33

haha ja dobbel007 is haar gebruikersnaam xD hoe hard ik daar wel niet om gelachen heb _/-\o_ een klasgenootje en ik stelden eens voor om haar een treedje redbull te geven...maar verder trouwens een hele lieve vrouw :) je kan altijd bij haar terecht en ze helpt je heel goed :) alleen heeft ze een nogal saaie stem, vooral op maandagochtend of vrijdagmiddag (help me de volgende module!!! )

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:35

Ik heb mijn 4 weekse bij het PTC in oenkerk moeten doen, nu gaan ze naar WB stables.
Mijn orientatiestage was bij Stal Wijdewormer Kwadijk in Purmerend. Is een dekstation met destijds 6 (?) Friese hengsten en 2 KWPN.
Mijn majorstage heb ik gelopen bij Paarden revalidatie Noord-Holland.
En afstudeerproject was voor het KFPS

Ballard: klopt hoor, ze heeft ons altijd heel goed geholpen met projecten.

Jaa Willemijn ik moet bekennen dat ik het even op studentnet in de modulebeschrijvingen opgezocht heb O:)
Weet niet wie er nog meer gaan diplomeren eigenlijk
Laatst bijgewerkt door Tamara1991 op 28-08-13 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:36

Hè Ballard grappig dat je ook uit Capelle komt! Ik ken geloof ik wel 3 mensen die jouw eerste verzorgponys hebben gedaan (en hun huidige ook volgens mij).

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:41

haha ja dat zal wel...beetje aparte mensen, niet echt mijn types, maar O wat was ik blij met mn eerste verzorgpaardjes :P merk nu dat ik eigenlijk niets mocht doen, alleen een beetje erbij hangen.

kunnen we trouwens niet beter een huiskamertopic aanmaken? :P

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:44

Dit gaat inderdaad al een tijdje niet meer over welke boeken, schriftjes en pennen je het beste aan kunt schaffen :=

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:48

dat komt omdat wij, als meerderejaars ons ermee gingen bemoeien :P gheghe <<)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:51

Late we t houden op beruchte opleiding binnen paardenland? :+

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:01

Gelukkig is de opleiding redelijk onbekend ^^

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:36

Wel geweldig om te zien dat de modules nog dezelfde naam hebben en dezelfde leraren ook nog steeds aanwezig zijn. En jullie tegen dezelfde muren oplopen :Y) Maar of dat laatste zo geweldig is :P :P

Waar wonen de mensen op kamers nu? Ik woonde toen aan de Willem Lodewijkstraat, als je voor school staat de linker uitgang langs die school en dan over het spoor meteen rechts aan je linkerhand :D Vet chill! Fiets pakken kostte meer tijd dan lopend :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:55

Ballard_L schreef:
hmmm...heb HDM61 nog niet, dus kan je niet helpen ;) ben ook wel benieuwd waar je heen zou gaan!

(zie net: jij bent Jildau :P heb met jou vorig jaar een module gedaan van hdm21 geloof ik, waar onze groepjes uiteen gingen... :') )

Haha yes that's me!

Oh dat klinkt wel als leuk dan, die excursies! Fijn. :D Leuker dan vogels spotten om 06:00 en kevers uit je kop leren..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:49

_Ananas_ schreef:
Waar wonen de mensen op kamers nu? Ik woonde toen aan de Willem Lodewijkstraat, als je voor school staat de linker uitgang langs die school en dan over het spoor meteen rechts aan je linkerhand :D Vet chill! Fiets pakken kostte meer tijd dan lopend :+

Het ideale van Leeuwarden vond ik de wachttijd bij de woningbouwvereniging. Ik heb 1,5 jaar ingeschreven gestaan en toen had ik mijn eigen zelfstandige woning! Waar ik qua prijs hetzelfde voor betaalde (huur+g/w/l+huursubsidie) als mijn (grote) studentenkamer :D +:)+

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:16

Wij (woon samen) hadden inderdaad een rijtjeshuis binnen een half jaar. Nu bezig met klussen in ons koophuis :-)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:40

nice :) waar waren/zijn jullie ingeschreven? bij WoonFriesland? Daar ben ik nml ingeschreven met mijn aanstaande man, maar zou wel chill zijn als het zo snel gaat.

Ik woon nu 5-10 minuutjes fietsen van school, dus is goed te doen :)

het grote nadeel aan de modules vind ik trouwens die eeuwige leerdoelen die je elke keer moet maken en die SMART geformuleerd moeten zijn. Ben nu al een uur bezig om 6 leerdoelen te maken voor mn stageplan -_- daar word ik echt gefrustreerd van

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:00

Inderdaad! Dat eeuwige gezeik eromheen altijd.. We hebben het al druk genoeg met de opdracht zelf. Daar hoeven opzich niet nog 20 kleine dingen naast. :D

Vond ik bij HDM22 ook. Allemaal dingen voor de groep. Samenwerkingsposter en blablabla.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:00

Elevien schreef:
Goede herinneringen, de introductieweek :)) In mijn tijd gingen we nog fietsen vissen uit de grachten. Echt fantastisch was dat!!

In mijn tijd ook! :))

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:59

Mijn introweek was helemaal geweldig! M'n witte overal is maar 1 dagje wit gebleven, dinsdag had ik m helemaal volgespoten met spuitbusverf, dus nu is ie lekker gekleurd!
Ik heb bestwel een leuke klas en mijn SLB'er lijkt op het eerste gezicht ook wel een hele aardige vrouw.
Rooster heb ik online al ff gekeken, snap natuurlijk nog helemaal niks van alle vakken, codes en andere afkortingen, maar voor de rest komt het wel goed denk ik.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 17:02

xxLady schreef:
Mijn introweek was helemaal geweldig! M'n witte overal is maar 1 dagje wit gebleven, dinsdag had ik m helemaal volgespoten met spuitbusverf, dus nu is ie lekker gekleurd!
Ik heb bestwel een leuke klas en mijn SLB'er lijkt op het eerste gezicht ook wel een hele aardige vrouw.
Rooster heb ik online al ff gekeken, snap natuurlijk nog helemaal niks van alle vakken, codes en andere afkortingen, maar voor de rest komt het wel goed denk ik.

Mijn introweek ook! Net lekker gedoucht! Het was echt superleuk, en we zitten ook nog eens bij elkaar in de klas :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:17

Leuk om te horen! Hier is de eerste stageweek in het UMCG ten einde, maandag gaan we beginnen met het echte werk.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 17:45

Magda, heb je ook nog boeken van 2de periode te koop?