Stagetijd, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:20

Ceriadwen je doet nogal een hoop aannames en redeneert daarvan uit. Je slaat de plank behoorlijk mis in mijn ogen . Ook ik sta met verbazing jou posts te lezen .

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:20

Maar carrfriesje, daar gaat het toch om, dat de uren te veel zijn. Tenminste ik dacht dat het hele topic daar over ging, en dat ze dáárom geen tijd over houd voor andere dingen.
Of heb ik nu t hele topic verkeerd begrepen? Tuurlijk kwa tijden hoeven ze geen rekening te houden, maar wel met het aantal uren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:21

Weer een bewijs dat je niet goed leest. Want dat heb ik een paar pagina's terug al gezegd.
Maar goed ik ben de ergste niet; 1 uur verspreid over de dag.

@carr friesje, nee tuurlijk hoeven ze daar geen rekening mee te houden. Maar door deze extra uren die niet hoeven en eigenlijk niet eens mogen, komen die dingen wel in de knel qua tijd. En daar zat ik ook een beetje mee.
Natuurlijk moet ik gewoon 8 uur per dag stagelopen, simpel zat.

vuurneon

Ts, ik vind jou een verstandige meid; het is je goed recht om je rechten en plichten te weten en dat een statebedrijf zich er ook aanhoud. Ik werk op een 24 uur bedrijf; hier zijn stagiaires 8,5 uur aanwezig (waarvan een half uur pauze in eigen tijd). De 9 uur die je overeengekomen bent is mooi :j
Fijn dat je zo tevreden bent en ik vind je houding (ondanks de onnodige kritieken) echt +:)+ en vooral zeer volwassen! Daar kunnen mensen nog wat van leren ;)

Ceriadwen

Punz schreef:
Ceriadwen: Ik vind dat je verschrikkelijk veel aanneemt wat je niet wéét. Je vult net even wat te veel in. Je dénkt dat het bedrijf gezegd heeft dat het voor kán komen, je dénkt dat Ts het heeft begrepen als standaard en je dénkt dat TS niet weet hoe het werkt in de wereld van stagiaires en stagebedrijven..

Iets te veel veronderstelling wat mij betreft. En dat TS zich niet wil vastleggen voor 3 maanden, 12 uur per dag en hierbij voor zichzelf gaat staan..
Vind ik een prima instelling!!

Nogmaals: ze wil helemaal geen veehouder worden, en het vak wat ze voor zichzelf als ZZPer gedacht heeft geeft haar perfect de ruimte de uren te maken die ze zelf wil. Al zou het maar vier uur per week zijn...

Kortom: iets te veel veronderstelling en iets te weinig goed lezen wat mij betreft.

daarom zeg ik, misschien beter een andere opleiding kiezen

Vera96

Re: Stagetijd, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:23

Omdat iemand op een paardenforum het niet goed vind passen? Volgens mij doet ze de goede opleiding hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:24

Cariadwen; dat je hard voor jezelf bent, hoeft niet te betekenen dat je hard tegen anderen hoeft te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:26

@vuurneon, bedankt! :)

Edit; ceriadwen, het is nu wel duidelijk dat ik een andere opleiding moet kiezen volgens jou. Denk alleen niet dat ik dat ga doen :) of wacht, ik weet het wel zeker.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-08-13 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:28

Lekker laten kletsen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:31

VeraPopeye schreef:
Omdat iemand op een paardenforum het niet goed vind passen? Volgens mij doet ze de goede opleiding hoor.

Ik denk het niet. Mijn ervaring heeft mij geleerd dat alleen de diehard doorzetters met een schat aan kennis, die er vol voor gaan het redden in deze wereld, zeker als ze zich als zzper willen gaan vestigen. Buiten dat het vanuit de overheid erg moeilijk wordt om je als zzper te blijven aanbieden is het vaak heel hard buffelen voor heel weinig geld. Deze mensen hebben geen leven meer voor zichzelf en moeten elke seconde die ze hebben in hun werk storten. TS is een starter in die markt nu, en als ze nu al niet bereid is om offers te maken voor haar opleiding, hoe moet het straks dan? als ze alles moet laten om haar hachie te redden, als ze echt offers moet gaan maken om haar hoofd boven water te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:33

@Ceriadwen, je mening is nu wel duidelijk hoor ;)
:wave:

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:42

Ceriadwen: laat ik nu toch als stagiair in mijn eigen vak me netjes aan de wettelijke werktijden hebben gehouden..
En weet je: ik weet heel zeker dat als ze me destijds gevraagd zouden hebben om de uren te werken die ik nú werk ( ci 50-60 upw)... dat ik dat héél zeker níet gedaan had. Daar had ik een heel principeel punt van gemaakt..

En weet je wat nog erger is...
Ik ben góed in mijn vak, wordt gewaardeerd in mijn vak, maak zoals gezegd érg veel uren en redt het zowel in loondienst als als ZZP-er.. Heb het kort gezegd, gewoon "gemaakt".

Dus nogmaals: íets voorzichtiger zijn in je uitspraken. Je hebt de wijsheid overduidelijk niet in pacht!

Edit: TS: ik denk dat jou reactie hierboven uiteindelijk de enige juiste is...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:44

School heeft ook niet voor niets een regels hierover opgesteld en daar hoort een bedrijf zich ook aan te houden. Heeft niets te maken met de arbeidsethos, verkeerde studiekeuze of zelfs 'huilebalken'...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-08-13 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:46

Punz schreef:
Ceriadwen: laat ik nu toch als stagiair in mijn eigen vak me netjes aan de wettelijke werktijden hebben gehouden..
En weet je: ik weet heel zeker dat als ze me destijds gevraagd zouden hebben om de uren te werken die ik nú werk ( ci 50-60 upw)... dat ik dat héél zeker níet gedaan had. Daar had ik een heel principeel punt van gemaakt..

Ik ben góed in mijn vak, wordt gewaardeerd in mijn vak, maak zoals gezegd érg veel uren en redt het zowel in loondienst als als ZZP-er.. Heb het kort gezegd, gewoon "gemaakt".

Dus nogmaals: íets voorzichtiger zijn in je uitspraken. Je hebt de wijsheid overduidelijk niet in pacht!

je bent 45, toen waren er nog geen stages. waar heb je het over?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:47

Hoezo waren er toen geen stages? Wat hebben mijn zus en overige familieleden dan gedaan? :')
Zelfs mijn opa heeft stage gelopen! Anders had hij de opleiding nooit kunnen voltooien.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-08-13 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:48

Heb niet alles gelezen, maar van Ceriadwen brak toch écht mijn klomp.

Je hebt het over afgestudeerden die betaald werken. Juist, die moeten dan maar niet zeuren. Al is van 9 tot 9 dan nóg een absurd lange werkdag. En al helemaal als je er níets voor terug krijgt :=

Het heet niet voor niets STAGE in plaats van WERK.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:49

Ceriadwen schreef:
. TS is een starter in die markt nu, en als ze nu al niet bereid is om offers te maken voor haar opleiding, hoe moet het straks dan? als ze alles moet laten om haar hachie te redden, als ze echt offers moet gaan maken om haar hoofd boven water te houden?

Ts is een scholier, geen starter. Daar gaat het al mis bij je redenatie. En ja, het kan zijn dat ze haar hoofd later niet boven water kan houden, maar het kan ook geweldig goed gaan met haar carrière. De stage helpt haar iig aan de tools die ze nodig heeft :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:52

Ceiadwen:
Ga je me nu vertellen dat ik geen stage heb gelopen??
Dan heb ik het geheel gehallucineerd zeker.

Edit:
Ik vind het wérkelijk ongelofelijk, de stelligheid van jouw uitspraken over zaken waar je niets van weet.
Ja, ik mag dan bijna antiek zijn, maar heb wel degelijk stage gelopen. ( predoctoraal..)
Laatst bijgewerkt door Punz op 18-08-13 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:53

@TS ik vind het knap dat je op je strepen staat. Misschien niet iets voor jou school om hun regelement aan te passen omtrend uren.

Toen ik mijn 2de jaar wild life managment deed ook een geitenstage gelopen. ik heb hier dagen van 12 tot 14/15 uur gemaakt. Geen moeite mee, maar toen schreven we nog dagen, die 12 uur was 1 dag, die 15 uur was ook 1 dag. School is hierop terug gekomen en gelukkig jaar erna mochten we uren schrijven en zoals hier idd vaker is gezegt, bleek vaak dat je nog sneller klaar was ook.
Daarnaast heb ik ook een goede boer meegemaakt, maakte lange dagen want moest 2 weken doen voor herkansing proeve, en kreeg natijd toch nog 20 euro toegestopt voor 2 weken werken wat ik een super gebaar vond. (ookal heb ik alleen kippenhokken staan verven in een juni zonnetje, vind ik nii erg :D )

Toch blijf ik erbij dat een bedrijf zich aan de eisen heeft te houden die worden gesteld, af en toe een dag van 12 uur, prima. maar ik vind niet dat de jeugd zich tegenwoordig al helemaal 'kapot' moet werken voordat ze uberhoud de grote mensen wereld in gaan.
Ik wens je super veel suc6 en hopelijk kan je veel leren en er ook van genieten.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:53

Stages moeten een reële afspiegeling zijn van het beroep - en als daar onregelmatige/lange werktijden bij horen, dan is het goed om in de praktijk mee te maken hoe dat is. Dat wil niet zeggen dat je dus - bij wijze van spreken - dag en nacht klaar moet staan voor je stagebedrijf. Een stage is vooral bedoeld om te leren, dat is wat anders dan het doen van een conditietest. Het zou jammer zijn als potentieel goede beroepskrachten door dit soort 'gedoe' de opleiding verlaten.

Overigens bestrijd ik dat stagiaires meer kosten dan opleveren. Natuurlijk kost het tijd, is de begeleiding een behoorlijke belasting en ook kun je als stagebedrijf pech hebben met een slechte stagiaire.
Maar er is (juist in deze tijd) véél vraag naar stagiaires. Zeker ouderejaars-stagiaires zijn zeer gewild en kunnen in sommige branches kiezen uit meer stagebedrijven. De laatste tijd komt het weer regelmatig voor dat de vakbonden klagen over het verdringingseffect: stagiaires nemen de plaats in van een gewone werknemer.

Een goed leerbedrijf is goud waard - en gelukkig hebben we daar heel veel van. Maar er is niet altijd even veel controle op de kwaliteit, zeker als het om bedrijven gaat die al jaren erkend zijn laat dat wel eens te wensen over. Klachten moeten ook gewoon serieus worden genomen, rechten en plichten gelden voor stagiaire én leerbedrijf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:54

Helemaal vergeten ts: alvast heel veel plezier en succes op je stage +:)+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:56

Kendra schreef:
Stages moeten een reële afspiegeling zijn van het beroep - en als daar onregelmatige/lange werktijden bij horen, dan is het goed om in de praktijk mee te maken hoe dat is. Dat wil niet zeggen dat je dus - bij wijze van spreken - dag en nacht klaar moet staan voor je stagebedrijf. Een stage is vooral bedoeld om te leren, dat is wat anders dan het doen van een conditietest. Het zou jammer zijn als potentieel goede beroepskrachten door dit soort 'gedoe' de opleiding verlaten.

Overigens bestrijd ik dat stagiaires meer kosten dan opleveren. Natuurlijk kost het tijd, is de begeleiding een behoorlijke belasting en ook kun je als stagebedrijf pech hebben met een slechte stagiaire.
Maar er is (juist in deze tijd) véél vraag naar stagiaires. Zeker ouderejaars-stagiaires zijn zeer gewild en kunnen in sommige branches kiezen uit meer stagebedrijven. De laatste tijd komt het weer regelmatig voor dat de vakbonden klagen over het verdringingseffect: stagiaires nemen de plaats in van een gewone werknemer.

Een goed leerbedrijf is goud waard - en gelukkig hebben we daar heel veel van. Maar er is niet altijd even veel controle op de kwaliteit, zeker als het om bedrijven gaat die al jaren erkend zijn laat dat wel eens te wensen over. Klachten moeten ook gewoon serieus worden genomen, rechten en plichten gelden voor stagiaire én leerbedrijf.

Nou vertel mij wat. 5 weken stage gelopen bij een bedrijf, aangesloten bij Aequor. De eerste week werd ik ingewerkt, en verder heb ik gewoon meegewerkt als een fulltime medewerker. De keren dat er wat geleerd werd, was algemeen. Dat kreeg de rest ook te horen zeg maar.

Vind ik niet erg hoor, maar het is echt niet dat een stagiaire meer tijd en moeite kost dan dat het oplevert :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:59

Marjoow schreef:
Kendra schreef:

Nou vertel mij wat. 5 weken stage gelopen bij een bedrijf, aangesloten bij Aequor. De eerste week werd ik ingewerkt, en verder heb ik gewoon meegewerkt als een fulltime medewerker. De keren dat er wat geleerd werd, was algemeen. Dat kreeg de rest ook te horen zeg maar.

Vind ik niet erg hoor, maar het is echt niet dat een stagiaire meer tijd en moeite kost dan dat het oplevert :)

Volgens mij is dat precies wat ik heb beweerd....misschien even beter lezen :) ?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 01:06

Punz schreef:
Ceiadwen:
Ga je me nu vertellen dat ik geen stage heb gelopen??
Dan heb ik het geheel gehallucineerd zeker.

Edit:
Ik vind het wérkelijk ongelofelijk, de stelligheid van jouw uitspraken over zaken waar je niets van weet.
Ja, ik mag dan bijna antiek zijn, maar heb wel degelijk stage gelopen. ( predoctoraal..)

_/-\o_ _O- made my day

de uitspraken van Ceiadwen zijn idd van zo'n gehalte dat ik met stomme verbazing dit topic gelezen heb. Heb dan ook getemt. Niet te geloven dat desbetreffende bokker een volwassene is zeg.

Aan ts; geef je groot gelijk hoor dat je met de eerste afspraak niet akkoord was. Vind de nieuwe afspraak nog steeds pittig voor een stage, maar goed; jij bent er tevreden mee en daar gaat het om.
Het is idd niet de bedoeling dat je maar mooi even wordt uitgebuit en met de eerdere afspraak leek het daar toch wel op.
In ieder geval; veel plezier met je stage en succes natuurlijk

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 01:10

Ceriadwen schreef:
Punz schreef:

je bent 45, toen waren er nog geen stages. waar heb je het over?

Mens doe eens even normaal zeg! Het is een onbetaalde stage, dus dan heb je aan 8 uur voldoende. Je proeft van het vak
wat je in de toekomst uit wil voeren. Vind het een rare uitspraak om dat te zeggen dat ze niet geschikt is voor dit werk en
maar wat anders moet gaan zoeken.

Ja ik heb ook stage gelopen op diverse bedrijven en heb eigenlijk nooit lange dagen hoeven maken, Daarom is het ook stage!