Jans schreef:Sterker nog, als je als ouder met een kind van 12 / 13 naar de supermarkt gaat, en je koopt een sixpack bier, mag je het dus officieel niet meekrijgen
Ik vind het goed hoor, die controles, maar op bovenstaand punt vind ik het wel een beetje doorslaan
Overigens, de zelfscan bij de AH is echt slecht hier, de kans dat je controle krijgt (bij alcohol gaat de rode lamp branden) is heel groot, maar niemand!! komt als die lamp gaat branden. Dus kan je zo afrekenen (pinpas er in = lamp uit) en weggaan.
Hoogvliet blokkeert het systeem, rode lamp en dan moet er iemand komen om te ontgrendelen. Ik woon er in de straat dus neem niet altijd legitimatie mee, ik kook ook graag met wijn dus ik zou het niet relaxed vinden als ik niet mee zou krijgen. Ik hoef me namelijk niet te legitimeren in de supermarkt leeftijdtechnisch gezien.En dan verwacht ik ook dat ik het gewoon meekrijg.
Ja oke, ik snap wat je bedoelt maar iemand kan niet ''zien'' dat je je niet hoeft te legitimeren eigenlijk..Dan zou je wel kunnen zeggen dat je bijvoorbeeld 25 bent maar dat kun je dan niet zien en geloven zonder ID dus beetje dubbel eigenlijk..

En dan verwacht ik ook dat ik het gewoon meekrijg.
) het duurde even voordat ze overtuigd was van mijn leeftijd.
Heeft niets met volwassenheid te maken van mij.