In de gevangenis volgens het UWV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:51

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:52

StalNollie schreef:
wat ik dan van het uwv niet snap waarom terug bellen, waarom niet gelijk oplossen. het klopt toch niet. ik vind een sorry of straks een brief met een sorry zeker op zijn plaats.

Die mensen van het uwv zijn natuurlijk eerst aan het kijken of er een dikke vinders beloning op je zit voor je voortvluchtigheid _/-\o_

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:53

Lianne86 schreef:
Dat lijkt me ook weer onlogisch (kan aan mij liggen hoor ;)) Maar als ik morgen de gevangenis in ga, dan denk ik niet dat ik die dagen dat ik vastzit nog recht heb op een uitkering.. Zou dan tot de 11e worden uitbetaald (lijkt mij?)

Maar dan nog worden al mijn vaste lasten aan het eind en in het begin van de maand afgeschreven.

Aanmelden is ook heel wat anders, maar als ik kijk hoe lang dat duurt... Een wijziging doorgeven (nouja het doorgeven niet, het verwerken :')) dan denk ik op mijn beurt ook dat dat sneller moet kunnen! (En ja, de controles zijn nodig, dat snap ik... Maar ik denk echt dat het sneller moet kunnen... (Nouja, heb bij een uitzendbureau gewerkt, als je kijkt hoe lang het duurt voordat ze je ziektedagen uitbetalen etc.) tjah, dan heb ik toch mijn twijfels... Veel klachten er over gehad in ieder geval :)

Dat blijkt dus dat je informatie zit te geven die niet klopt.
De eerste maand in detentie krijg je doorbetaald, daarna stoppen ze je uitkering.

En ja ziektewet moet nu eenmaal beoordeeld worden, en geloof me daar gaat meer aan vooraf dan simpel zeggen ja hoor is goed hier heb je geld.
Nee daar staat ook een termijn voor van puur wettelijk gezien 8 weken maar UWV doet het in 4weken, dusja langzaam?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:58

Murthul schreef:
Ik heb gebeld, en die meneer vroeg zwaar serieus of ik niet misschien voortvluchtig was.. Ik ben beledigd..
Hij zou ervoor zorgen dat ik word teruggebeld vandaag voor 5en en anders morgen voor 12 uur..

:')

Wahahaha....ja ik bel u vanaf de Bahama's van waaruit ik mijn uitkeringsfraude pleeg...

Een fout kan gemaakt worden,...maar als je dan vraagt of iemand voortvluchtig is vind ik wel heel gort droog.

Nou ik ben benieuwd wat ze er van gaan maken. Een excuus zou wel op de plaats zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:01

Joh, het kan altijd erger....... Hoor net op de radio dat iemand die al 4 jaar dood is, veroordeeld is door de rechtbank voor fraude........... }:0

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:05

Voortvluchtigen worden voortaan opgespoord door ze een brief te sturen *\o/*

Citaat:
Beste geachte meneer/mevrouw de voortvluchtige,

uit onze administratie is gebleken dat u gedetineerd hoorde te zijn van [datum] tot [datum]. Bij controle bleek echter dat u niet aanwezig was in de daartoe bestemde instelling. U wordt verzocht onderstaande formulier volledig naar waarheid in te vullen en binnen 8 werkdagen naar ons toe te zenden.
NB. Niet meewerken kan betekenen dat u een maatregel opgelegd krijgt!

Naam:
Verblijfplaats:

Deze brief is automatisch gegenereerd en dus niet ondertekend

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:06

Somebitch schreef:
Lianne86 schreef:
Dat lijkt me ook weer onlogisch (kan aan mij liggen hoor ;)) Maar als ik morgen de gevangenis in ga, dan denk ik niet dat ik die dagen dat ik vastzit nog recht heb op een uitkering.. Zou dan tot de 11e worden uitbetaald (lijkt mij?)

Maar dan nog worden al mijn vaste lasten aan het eind en in het begin van de maand afgeschreven.

Aanmelden is ook heel wat anders, maar als ik kijk hoe lang dat duurt... Een wijziging doorgeven (nouja het doorgeven niet, het verwerken :')) dan denk ik op mijn beurt ook dat dat sneller moet kunnen! (En ja, de controles zijn nodig, dat snap ik... Maar ik denk echt dat het sneller moet kunnen... (Nouja, heb bij een uitzendbureau gewerkt, als je kijkt hoe lang het duurt voordat ze je ziektedagen uitbetalen etc.) tjah, dan heb ik toch mijn twijfels... Veel klachten er over gehad in ieder geval :)

Dat blijkt dus dat je informatie zit te geven die niet klopt.
De eerste maand in detentie krijg je doorbetaald, daarna stoppen ze je uitkering.

En ja ziektewet moet nu eenmaal beoordeeld worden, en geloof me daar gaat meer aan vooraf dan simpel zeggen ja hoor is goed hier heb je geld.
Nee daar staat ook een termijn voor van puur wettelijk gezien 8 weken maar UWV doet het in 4weken, dusja langzaam?

Daarin had ik ongelijk ja, het leek mij logisch dat het meteen gestopt zou worden... Maar dat is meer vanuit mijn mening/oogpunt gezien. Mensen in een gevangenis kosten al geld, zitten er niet voor niets en dan zouden ze ook nog lekker even door kunnengaan met een uitkering.... In mijn ogen niet eerlijk.

En niet simpel... Geloof mij maar wat voor mensen er rondlopen met een uitkering die er geen recht op hebben maar er toch 1 hebben... En ook genoeg mensen die er wel 1 zouden moeten hebben, maar met ontzettend veel moeite er een krijgen :')

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:07

Het UWV ja. Hebben wij hier op werk dagelijks mee te maken en er wordt ook wel minimaal 1 keer per dag gebeld dat ze weer, zoals gewoonlijk inmiddels, een fout hebben gemaakt... ^)

toch wel mooi dat hij je dan ook nog vraagt of je voortvluchtig bent _O-

Ben benieuwd wat ze zeggen als ze je terug bellen

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 14:08

Shadow0 schreef:
Voortvluchtigen worden voortaan opgespoord door ze een brief te sturen *\o/*

Citaat:
Beste geachte meneer/mevrouw de voortvluchtige,

uit onze administratie is gebleken dat u gedetineerd hoorde te zijn van [datum] tot [datum]. Bij controle bleek echter dat u niet aanwezig was in de daartoe bestemde instelling. U wordt verzocht onderstaande formulier volledig naar waarheid in te vullen en binnen 8 werkdagen naar ons toe te zenden.
NB. Niet meewerken kan betekenen dat u een maatregel opgelegd krijgt!

Naam:
Verblijfplaats:

Deze brief is automatisch gegenereerd en dus niet ondertekend

haha lol, ik heb nog even in mn brievenbus gekeken, maar helaas.. geen post.. :P

Anoniem

Re: In de gevangenis volgens het UWV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:21

überhaupt, ik zie je al zitten.

''Bent u niet toevallig voortvluchtig?''
''Ja, meneer. Niet verklappen hoor, maar stiekem ben ik voortvluchtig''

Alsof je dat zo zou vertellen _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:22

Hij hoopte natuurlijk op een reactie 'meneer, ik moet snel ophangen, want ze zoeken me'..... :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 14:25

aaaaaaaaah.

Ik was zo'n goeie boef.. Maar ik werd net gebeld dat deze brief niet voor mij was (met excuses!) en dat ik een brief krijg dat ik toch géén boefje ben -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:26

weer een ilusie armer............ -O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:27

Nou vrij laten die schildpad...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:27

Murthul schreef:
aaaaaaaaah.

Ik was zo'n goeie boef.. Maar ik werd net gebeld dat deze brief niet voor mij was (met excuses!) en dat ik een brief krijg dat ik toch géén boefje ben -O-

oliebol voor wie dan wel? :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:37

Ik denk dat ze Quartel zoeken :j *-:)

Lekker rustig, Q, jouw schoonmoeder komt in de bajes zeker niet op bezoek }:)

PS. gelukkig maar Murthul, dat het zo snel opgelost is (eerst zien dan geloven), want het geeft zo'n hoop rompslomp om alles weer recht te breien.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:59

Murthul schreef:
aaaaaaaaah.

-O- geen James Bond tafereeltjes nu?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:04

-O- je bent vrij gesproken

ohnee dat moet zijn

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* je bent vrij :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:06

Yeah! het vonnis: NOT GUILTY!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:11

-O-

Ik vind dat je je avater nog wel even moet houden hoor

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:14

Murthul schreef:

*\o/* (dan loop je in het ieder geval niet het risico dat je vouwtafeltjes in elkaar moet gaan zetten.............. _O- )

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:49

Kentaro schreef:
Murthul schreef:

*\o/* (dan loop je in het ieder geval niet het risico dat je vouwtafeltjes in elkaar moet gaan zetten.............. _O- )

hahahaha this made my day! _O-
Die tafel is niet meer ingeklapt :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:09

Jammer voor het verhaal, het had smeuïger geweest als we een crimineel op bokt bleken te hebben :-)

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:18

Wauw leuk :')

Zelf heb ik lange tijd gedonder gehad met DUO omdat zij beweerde dat ik niet naar school ging terwijl ik gewoon een nieuwe opleiding ging volgen. Wat ik zelfs nog in persoon heb ingediend toen ik gedwongen moest stoppen met mijn andere opleiding wegens mijn gezondheid.
van begin 2012 tot april dit jaar heb ik zo veel telefoontjes en brieven moeten sturen :') kan er nu wel om lachen maar echt leuk is anders.
Overigens is het gedonder nog niet over ze zijn mijn papieren van uitstel van lesgeld kwijtgeraakt... om medische omstandigheden moest ik gedwongen switchen dus wil ik opnieuw 4 jaar ondersteunt worden. Maar natuurlijk verliezen ze mijn papier -_-

Echt overheidsinstellingen soms vraag ik me echt af hoe ge-organiseerd ze echt zijn. Zoals ze jou nu bestempelen als heus boefje :P en hoe ik hoor wat ze soms bij andere mensen flikken...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:27

wrongfully accused :+