Hoeveel tijd kost het bij jou ongeveer? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

In Nijmegen is er een introductie van een week voor alle studenten, maar proberen ze wel zoveel mogelijk studenten van dezelfde studie bij elkaar te plaatsen.
Tenminste, mijn introductie is pas de 26e en dan moet je je al hebben ingeschreven als je lid wil worden. Ilse_C schreef:Ik plaats ook even een berichtje hier, al ben ik inmiddels masterstudent
Mocht iemand iets willen weten over het Erasmus, Rotterdam, kamers hier, studieverenigingen en studentenverenigingen, etc, vraag maar raak!
Eulogy schreef:Maar als je pas tijdens je introductie kijkt of je lid wil worden ben je toch te laat om je in te schrijven/voor je ontgroening?Tenminste, mijn introductie is pas de 26e en dan moet je je al hebben ingeschreven als je lid wil worden.
__PrinCes schreef:Wij hebben de eureka week. Daar komen alle studentenverenigingen. Maar ik denk zelf dat ik er niet bij ga, omdat alles in Rotterdam plaats vindt en dat voor mij in de late uurtjes moeilijk te bereiken is...Ilse_C schreef:Ik plaats ook even een berichtje hier, al ben ik inmiddels masterstudent
Mocht iemand iets willen weten over het Erasmus, Rotterdam, kamers hier, studieverenigingen en studentenverenigingen, etc, vraag maar raak!
Ik ben wel benieuwd! Zit jij zelf bij een studentenvereniging? Want sowieso wat ik over het algemeen hoor van RSC enzo.. Ja daar krijg ik toch niet een heel goed beeld bij haha.
Je kan zelf kiezen wat je wel en niet wil doen, alleen even aan de gidsen laten weten. Is echt heel gezellig en gaat niet alleen om verenigingen
Ik zit zelf bij Laurentius en was van tevoren niet eens bekend met verenigingen, laat staan dat ik erbij zou gaan
RSC/RVSV ben ik inderdaad ook niet zo'n voorstander van... Zo zie je maar wat een week met je kan doen. Ben overigens in m'n 2e jaar ook gids geweest, ook erg leuk kan ik je zeggen! Mocht iemand een slaapplek willen, bij mij is een plekje vrij en kan je wel wat dingen uitleggen. Woon alleen niet in centrum R'dam (Alexander), maar wel 10 min van de EUR af en een 20 min van het centrum.

Ik slaap op de uni, ben heel benieuwd :")
Maar goed, ik wilde liever niet bij de studentenverenigingen, en naar huis was ook geen optie, dus het zal wel goed zijn
Meestal is één van je 2 gidsen ook iemand die jouw studie doet, zodat je daar ook nog vragen over kunt stellen.
Hou er rekening mee dat de laatste tram naar de universiteit rond kwart over 12 gaat, daarna kan je lopen (als het kan, neem een fiets mee!). En wat er staat op de website over de sporthal is waar, iedere ochtend om - ik geloof - 9 uur gaat de zoemer en moet iedereen opstaan en moet je eruit, omdat het ook nog gewoon gebruikt wordt 

Max_en_Max schreef:Wat vraagjes hier, weet iemand goede buurten in leiden? (Of welke juist af te raden zijn?) en hoe hebben jullie je kamer gevonden, via een betaalde site/ iets anders?
labyrinth schreef:Max_en_Max schreef:Wat vraagjes hier, weet iemand goede buurten in leiden? (Of welke juist af te raden zijn?) en hoe hebben jullie je kamer gevonden, via een betaalde site/ iets anders?
In Leiden moet je echt gewoon proberen een kamer in het centrum te vinden. Daar gebeurt alles. Ik was eigenwijs en woonde eerst net boven de singels, maar je merkt echt dat je minder snel even dit of dat gaat doen. De meeste kamers zijn dan ook in het centrum. Ook heb je nog wat complexen net buiten het centrum, dat is natuurlijk ook leuk want dan heb je het op locatie gewoon heel erg leuk al.
Voor het vinden van kamers, wees in eerste instantie niet te kieskeurig. Neem een abonnement op kamernet voor een maand en ga overal hospiteren wat een beetje binnen je eisen vallen (kijk daarbij naar, gemengd of niet gemengd huis, roken of niet roken en natuurlijk de prijs).
Misschien kom je zo al op een hele leuke plek terecht, maar echt leuke kamers vind je meestal via via en het is makkelijker om daar in te rollen als je al in Leiden woont.
De meest mensen die ik ken die nu heel leuk wonen hebben het zo gedaan. Maar vergeet vooral niet gewoon te gaan hospiteren, die ervaring is sowieso handig voor als je echt iets leuks tegenkomt.
Max_en_Max schreef:oke, in ieder geval bedankt voor de tip! Wsnl ga ik niet veel hospiteren omdat het voor mij 3 uur reizen is.. Heb jij ook met de introductieweek meegedaan? In de zaal slapen of bij een studentenvereniging?
. Lag nog met twee andere mensen in die fusie, was harstikke gezellig.
En m'n boeken nog bestellen.