Front officemedewerker Hoofddorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:24

Keet schreef:
Jara schreef:
Je hebt NH-hotels, Mercure Hotel, Sheraton Hotel, Hilton Hotel en Radisson Blu hotel,
ff op google intoetsen: hotels op schiphol,
vind je alle telefoonnummers en dan kan je ze gewoon bellen.

Maar ze wil niet bij "luxe" hotels stage lopen :+

Ik vind dat je inmiddels wel weer voldoende tips en hulp hebt gekregen.
Je blijft maar excuustruzen :\ bah!
Succes met je opleiding, maar heb toch het sterke gevoel dat je écht met de verkeerde opleiding bezig bent....

Joe goed lezen, die zijn te hoog gegrepen voor haar en dat snap ik wel. Ik ben het verder met je eens, maar dit vind ik niet eerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:24

Depende; school geeft een advies mee om de leerling van een stagevergoeding te voorzien..

Urbanus

Re: Front officemedewerker Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:25

Martine, lees je ook wat ik schrijf? Ik ben benieuwd naar je reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:25

Keet schreef:
Jara schreef:
Je hebt NH-hotels, Mercure Hotel, Sheraton Hotel, Hilton Hotel en Radisson Blu hotel,
ff op google intoetsen: hotels op schiphol,
vind je alle telefoonnummers en dan kan je ze gewoon bellen.

Maar ze wil niet bij "luxe" hotels stage lopen :+

Ik vind dat je inmiddels wel weer voldoende tips en hulp hebt gekregen.
Je blijft maar excuustruzen :\ bah!
Succes met je opleiding, maar heb toch het sterke gevoel dat je écht met de verkeerde opleiding bezig bent....

Ik heb bij het Novotel gesolliciteerd en die zeiden dat dit te hoog gegrepen voor mij was! Die prikken zo door een sollicitante heen en weten wel wat er bij die sollicitante past!

Ik heb al bij NH gesolliciteerd.. afgelopen woensdag binnen 2 weken, dus nu 2 weken min 2 dagen moet ik een terug koppeling krijgen. Nee ik pas niet in een 5 sterren hotel nee!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:26

Zie eerst maar eens dat je ergens aan de slag komt.
Ga dan pas eens verder met je cavia's, daar is dan wel een oplossing voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:27

Lasca_1987 schreef:
Depende; school geeft een advies mee om de leerling van een stagevergoeding te voorzien..

Advies, dus ze hoeven het niet te doen :)

Op dit moment zou ik mij daar niet aan vast klampen en dolblij zijn als iemand je wil (ook onbetaald)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Front officemedewerker Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:28

Ik zou iedere stage die je nu nog op het laatste moment kunt krijgen (en met jouw instelling, want laten we eerlijk zijn, als je je op dezelfde manier op stage profileert als dat je hier doet, dan moet er nog het een en ander bijgeschaafd worden) heel erg blij mee moet zijn! Dan zoek je voor de rest maar een oplossing, want dit gaat op deze manier een oneindig verhaal worden ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:29

lieveli schreef:
Wat mij opvalt aan jouw topics is dat jij vaak verkeerd begrepen wordt. En misschien moet je die fout eens bij jezelf zoeken en niet bij anderen. Mensen helpen jou als je problemen hebt met je vriendin, als je geen stage kunt vinden. Waardeer dat, neem dat aan en doe daar wat mee.

Want wat je nu krijgt is dat wanneer jij een topic opent mensen je niet meer serieus nemen. En zich storen aan je. En dat is jammer want je zou hier veel aan kunnen hebben.

Ik ben iemand die kennelijke een autisme stoornis heeft, Wil mij hier nog op laten testen. Ik weet dat als ik tips krijg in het onmogelijke denk en niet in het mogelijke.. Dit kan je helaas niet 123 veranderen.

En volgens mij ben ik in dit topic verder heel duidelijk en als men mij niet begrijpt, moeten ze maar nog eens goed het topic doorlezen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:30

Lasca_1987 schreef:
Ik heb bij het Novotel gesolliciteerd en die zeiden dat dit te hoog gegrepen voor mij was! Die prikken zo door een sollicitante heen en weten wel wat er bij die sollicitante past!

Novotel heeft dat gezegd. Dat wil niet zeggen dat andere hotels dat ook doen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:30

Lasca_1987 schreef:
Ik heb al bij NH gesolliciteerd.. afgelopen woensdag binnen 2 weken, dus nu 2 weken min 2 dagen moet ik een terug koppeling krijgen. Nee ik pas niet in een 5 sterren hotel nee!

Tip: als je na een week nog niets hebt gehoord, bel zelf even. Meestal willen ze graag weten dat je iemand bent die er zelf achteraan zit. Wacht dus niet passief de twee weken af, dan kan het namelijk best wel eens 'nee' zijn. Bel zelf voordat de tijd verstreken is.
En als ze je dan uitleggen dat ze nog op antwoord van iemand wachten (die bijvoorbeeld op vakantie was), weet je dat ook meteen :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:31

Depende schreef:
Echt meid zo veel eisen heb je niet eens zeg je. Je wilt een stagevergoeding en een reiskosten vergoeding, je verwacht bedrijfskleding en goede bereikbaarheid met het OV en dan wil je ook nog dat je cavia's meekunnen als je eventueel intern gaat. Mijn zusje heeft 3 maanden lang metaal staan afbramen op een werkplaats waar ze niets mochten, niet eens met elkaar praten om even iets te vragen, waar ze op eigen gelegenheid naartoe moest omdat er geen OV verbinding was, voor 0,0 stagevergoeding. Natuurlijk vond ze dat niet leuk, maar stageplekken zijn nu eenmaal schaars en soms zal je gewoon even je big girl pants aan moeten doen, niet zeiken en het gewoon doen.

Respect voor jou zusje. Zo iemand zou ik graag tot mijn personeelsbestand rekenen. Ze toont hiermee karakter en doorzettingsvermogen. Iets wat heel veel mensen helaas niet hebben.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:32

NoeskaMoos schreef:
Tip: als je na een week nog niets hebt gehoord, bel zelf even. Meestal willen ze graag weten dat je iemand bent die er zelf achteraan zit. Wacht dus niet passief de twee weken af, dan kan het namelijk best wel eens 'nee' zijn. Bel zelf voordat de tijd verstreken is.
En als ze je dan uitleggen dat ze nog op antwoord van iemand wachten (die bijvoorbeeld op vakantie was), weet je dat ook meteen :+

Hele goed tip :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:36

Lasca_1987 schreef:
lieveli schreef:
Wat mij opvalt aan jouw topics is dat jij vaak verkeerd begrepen wordt. En misschien moet je die fout eens bij jezelf zoeken en niet bij anderen. Mensen helpen jou als je problemen hebt met je vriendin, als je geen stage kunt vinden. Waardeer dat, neem dat aan en doe daar wat mee.

Want wat je nu krijgt is dat wanneer jij een topic opent mensen je niet meer serieus nemen. En zich storen aan je. En dat is jammer want je zou hier veel aan kunnen hebben.

Ik ben iemand die kennelijke een autisme stoornis heeft, Wil mij hier nog op laten testen. Ik weet dat als ik tips krijg in het onmogelijke denk en niet in het mogelijke.. Dit kan je helaas niet 123 veranderen.

En volgens mij ben ik in dit topic verder heel duidelijk en als men mij niet begrijpt, moeten ze maar nog eens goed het topic doorlezen.

Ik zou niet weten of jij autisme hebt, ik ben geen psychiater. Ik weet wel dat je jezelf steeds in de weg zit met van alles en nog wat.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:40

Stage vergoeding....pff vroeger bestond dat niet eens.
Ik heb 2 jaar stage gelopen voor niks, geen roeie cent gekregen. Je mocht blij zijn dat je een stage adres had.

Anoniem

Ik weet het wel Lieveli, in 1 van mijn andere topics was het ook besproken en toen zei ik ook, dat mijn moeder in het onderwijs zit. Dus de kenmerken herkent ze, doormiddel van dat zij ook kinderen met autisme in de klas heeft gehad. Helaas heeft zij mij er nooit op laten testen dus nu moet ik dat nog laten doen.

Qerty

Lasca_1987 schreef:
lieveli schreef:

Misschien is het dan inderdaad verstandig om je te laten testen. Maar (een vorm van) autisme of niet, uiteindelijk zul je zelf mogelijkheden moeten creeeren. Natuurlijk kun je niet je hele mindset in een keer veranderen, maar je zult ergens mee moeten beginnen. Ondanks je instelling en negatieve reacties blijven mensen hier met goede adviezen komen. Neem ze ter harte en stel jezelf voor iedere dag een paar haalbare doelen.
Bijvoorbeeld dag 1: outfit scoren en minimaal 4 mails sturen
Dag 2: gemailde bedrijven nabellen en 4 nieuwe mails eruit.
Alleen al het halen van door jezelf opgestelde doelen geeft je al positieve energie. Go for it!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:41

Hier staan een aantal stages tussen (ook in Amsterdam en omgeving): http://stageplaza.nl/stage-zoeken/resul ... Plaatsnaam

Deze bijvoorbeeld:

14. Stage front office bij het WestCord Fashion Hotel
Aanvang Zo spoedig mogelijk
Duur 4 - 6 maanden
Soort stage Werkervaringstage
Locatie Amsterdam

Ik zou meteen bellen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:43

Lasca_1987 schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik denk dat je inmiddels genoeg tips hebt gekregen.
Je zoekt overal een excuus voor.
Je slaapt snachts gewoon thuis toch? Dan kan je prima savonds je cavia's verzorgen.

Later in de toekomst zal je (hopelijk) fulltime werken, hoe ga je dat dan doen met je cavia's?

Komop niet te moeilijk doen en pak die stage die je pakken kunt!!!!!
Schop onder je kont heb jij nodig.

Ik heb zelf 5 maanden stagegelopen in Limburg(woonde in drenthe) hier had ik 300 euro vergoeding per maand, daar moest ik van LEVEN!
Ik zat intern en had een pony.
Mij is het ook gelukt!

Nogmaals wat mijn cavia's betreft het ging erom als ik intern ging bij een bungalowpark als Center Parcs. Als ik stage loop in een hotel in Amsterdam is er geen probleem met mijn cavia's.

Breng je cavia's maar rustig een paar maanden naar mij toe. Als je zelf de onkosten blijft betalen. :)
Dr zijn vast meer bokkers die je willen helpen hierbij.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:43

Lasca_1987 schreef:
lieveli schreef:

Meid, echt heel vervelend voor je dat je altijd negatief denkt....maar ga hier heel hard mee aan het werk.

Voor de hotel(toerisme) wereld heb je een positieve oplossingsgerichte de klant is altijd koning houding nodig.
Niets is te gek, alles kan, alles mag.

In het MBO is het helemaal niet zo standaard om een stagevergoeding te krijgen.
Ik heb diverse stages gedaan, maar nooit een vaste vergoeding gehad.

Op een manege stage gelopen. 3 dagen in de week van 08.00 tot 20.00. 1,5 uur reistijd enkele reis(15 euro reiskosten per dag)
Geen stage vergoeding en geen reiskosten vergoeding.

Mijn zus is HBO afgestudeerd maatschappelijk werker, heeft ook nooit stagevergoedingen gehad.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:44

Cayenne schreef:
Hier staan een aantal stages tussen (ook in Amsterdam en omgeving): http://stageplaza.nl/stage-zoeken/resul ... Plaatsnaam

Deze bijvoorbeeld:

Duur 4 - 6 maanden
Locatie Amsterdam

Bellen TS... Nu direct als t ff kan! :)

Leuk hotel!!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:54

Ik lees echt met verbazing al je topics door. Ik kan mij echt ergeren aan zulk soort mensen.
Als ik zo zou zijn, zouden mijn ouders mij een grote schop onder mijn kont geven.

Ik heb altijd hard gewerkt. Ik heb in de horeca gewerkt en ook in het buitenland, en dat is echt hard werken hoor. Daar moet je wel tegen kunnen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat jij dit kan. Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar mensen in de horeca/toerisme moeten altijd vrolijk, beleefd, meedenkend en representatief zijn en in oplossingen kunnen denken.
Je zal ook te maken krijgen met moeilijke, lastige mensen en zeikerds. Geloof mij die heb je veel in de horeca en toerisme.

En cavia's meenemen naar een interne stage? Meid laat me niet lachen. Je denk toch niet dat je dan een villa voor jezelf hebt toch? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een kleine blokhut die je dan ook nog met anderen moet delen. 1 cavia zou misschien nog kunnen maar voor 6 is er denk ik echt geen ruimte en dan moet je ook nog rekening houden met eventuele allergie van je mede bewoners.
Ik denk echt dat je die beestjes dan beter thuis kan laten of een oppas regelen, zelf zul je namelijk ook niet zoveel vrije tijd hebben met een interne stage.

Ben je je er wel van bewust dat je zeer onregelmatige werktijden kunt hebben? Zelfs nachtdiensten?

Verder over nette kleren, die kan je overal kopen voor elk bedrag. Ik zou daar maar gelijk naar opzoek gaan. Als je binnenkort een sollicitaie hebt, kan je echt niet in je spijkerbroek en gympen aankomen. Zeker in de horeca en het toerisme ben jij het visitekaartje van het bedrijf, hoe je eruit ziet is dus heel belangrijk!
Ga bijv. naar de Primark, daar kan je al voor 8 euro ballerina's kopen.

Ik hoop echt voor je dat het gaat lukken, maar je moet er zelf wel hard voor gaan werken! In het leven komt niks vanzelf aanwaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:55

Jolliegirl schreef:
Cayenne schreef:

Deze bijvoorbeeld:

Duur 4 - 6 maanden
Locatie Amsterdam

Bellen TS... Nu direct als t ff kan! :)

Leuk hotel!!

Gebeld! Even cv mailen en kort verhaaltje erbij! Ga ik nu dus effe doen en persoon aan de tel was erg vriendelijk!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:59

Top! Hopen dat er iets uitkomt. En dan het weekend gebruiken om alvast een outfit bij elkaar te scharrelen!
Laatst bijgewerkt door Qerty op 21-06-13 16:00, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:59

Goed zo! :)

Heb je wel je cv laten doorkijken door andere mensen? (Liefst mensen die er vaak mee te maken hebben)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:02

vuurneon schreef:
Goed zo! :)

Heb je wel je cv laten doorkijken door andere mensen? (Liefst mensen die er vaak mee te maken hebben)

Heb ik ook al een aantal keren gevraagd...

Maar ik meende dat je in je vorige topic zei dat je hier al gesolliciteerd had en afgewezen bent? Dus misschien toch beter eerst je CV laten nalezen en aanpassen?