Arjan1983 schreef:Mijn kinder droom was om de paardenschool in Deurne(zo noemde ik het het altijd) Maarjah uit een anti paarden gezin/familie wordt het al vrij moeilijk. Daarnaast ben ik ook nog lichamelijk gehandicapt dus dat is ook niet echt bevordelijk. Wel heb ik al die jaren mij zo goed mogelijks ontwikkeld in het rijden en verzorgen van paarden(nu nog steeds) Mijn keus was als alternatief de Paardenhouderij MBO 3 te gaan volgen, mijn ouders vonden dit niet okay ik moest de dierverzorgings opleiding maar doen. Ik ben na een jaar DVz gestopt. Alsnog de paardenhouderij opleiding gedaan - zelf moeten bekostigen.
Spijt is niet t juiste woord, maar had wel meer van de opleiding verwacht. Qua lessen pakket was t best intresant. Jammers genoeg waren het overgrote deel van klasgenoten 1dags manege ruiters zonder eigen paard. waardoor t niveau van de theorie en praktijk lessen snel omlaag ging.
Ik heb bewust gekozen voor deze opleiding daar ik 80 - 100% afgekeurd op werkgebied. puur voor plezier en leerplichtigheid.
Ik heb wel een super werkplek in de paarden gevonden, maar dat was zonder de opleiding ook wel gelukt.
dat is hier ook het geval. gelukkig heb ik voor dat ik deze opleiding starte ook al een diploma voor brood,banket en koekenbakker gehaald. Van mij zouden ze ook echt wel mogen gaan selecteren op niveau. liefst zou ik het zien zo als bij mijn vorige opleiding. werkt t beste en goed omhoog te werken. (niveau 1 is dan begin van begin en bouw je op naar niveau 4.) ik doe nu niveau 3 paard. gemiddeld vallen er nog hogere cijfers bij ons dan de niveau 4.... zou inderdaad ook meer van het bedrijfsleven willen zien. eerste jaar hier begon ook met poetsen, deze opdracht heb ik in protest nooit vervuld maar wel een voldoende gekregen, tja eigen paarden en leren poetsen? doe even normaal...)
om terug te komen op het dik gedrukte: wij hebben nu ook rijden. rijden in 2 groepen met ong 6 man in een 20/40 baan (zal kleiner zijn denk ik zomaar) en valt mij op dat niemand dus de rijbaan regels kent en dus maar als een stel kippen zonder kop rond rijd... erg jammer voor de mensen die dus wel wat willen leren.