Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:54

Eerst even een nachtje slapen, dan eens kijken hoe ik er tegenover sta :). Klinkt allemaal leuk, maar nog hééél erg in de kinderschoenen allemaal, dus of ik er rekening mee ga houden qua verdere sollicitaties; denk het niet ;). Maar mocht wel een paar keer meelopen en die extra ervaring is natuurlijk nooit weg!

Balen Cer... :(

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:09

Sting schreef:
@Jollie: OEPS! Heb de fout zelf volgens mij nog nooit gemaakt, maar ben er wel altijd bang voor.... Hopelijk willen ze er toch nog serieus naar kijken :).

@Frits: Spannend!!

@Rensiepensie: Succes morgen! Wel een snelle actie zeg :D

Wie geeft mij ff een schop onder mn kont, ik durref niet meer! *over een kwartier weg richting soort-van-sollicitatie op een zorgboerderij. Nu nog beslissen welke schoenen ik aandoe :'). Boerderij, dus mn wandelschoenen, of sollicitatie, dus mn kleine nette hakjes.... *

Tja lastig, ik zou een nette jeans, degelijk schoeisel en dan een blouse of overhemd erop. Het is een beetje vreemd om in je mantelpak aan te komen denk ik, maar snap je twijfel.

Edit: je bent al geweest! Sorry! Hoe ging het?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:57

zo ben ik ook weer even
had mijn cv echt overal opgezet op alle vacature sites
vorige week werd ik gebeld dat ze mijn cv hadden gezien op jobbird en dat ze me graag wilden uitnodigen voor een gesprek
gisteren geweest en werd vanochtend al gelijk gebeld voor een tweede gesprek
leuke functie veel ruimte voor zelf ontplooiing en maar vijf inuten van huis

dus zet overal je cv op want ze zoeken daar dus wel

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:05

Sting: ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan?

Mar_Nimbus: kijk, dat loont dus wel, wat goed zeg!

Ik heb een toffe functie gevonden voor 32 uur, niet exact mijn vakgebied, maar ik ben denk ik wel voldoende opgeleid voor de zaken die gevraagd worden. Nu dus maar weer met frisse moed een brief schrijven. :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:12

Ik heb gister een aantal open sollicitaties de deur uitgedaan die niet direct aansluiten bij mijn diploma, maar wel bij mijn werkervaring, interesse en persoonskenmerken. Heb al direct een reactie gekregen met een erg leuke functie! :) even afwachten dus!

Leuk hoor Mars, even rustig zitten voor een goede brief en de vingers weer kruisen!

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje terughoudend ben om mijn CV ook daadwerkelijk op zulke websites te zetten. Ik vind het dan direct zo'n vleeskeuring worden. Maar goed, niet geschoten... ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:30

ik heb vanmorgen ook weer 4 sollicitaties de deur uit gedaan..
ben benieuwd!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:48

Gisteren 3! afwijzingen gekregen :( Helaas nog geen passende vacatures gezien waar ik op kan/wil reageren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:50

Ik word helemaal simpel van de site van werk.nl... M'n moedertje moet die site ook gebruiken (doe ik voor haar, ze is niet zo van de computers) en ze heeft nu alweer een dreigmail gekregen dat ze de werkmap moet gaan gebruiken.

En die gebruikt ze wel, ik heb er al sollicitatieactiviteiten ingezet en alles.. Mensje gelijk weer paniek..laten ze lekker achter de uitkeringstrekkers aangaan die niet willen werken :( :(

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:01

Mag ik me ook melden?
Ik ben opzoek naar een baan, fulltime, parttime maakt niet uit.

Ik heb mijn vmbo diploma, wil in februari starten met detailhandel.
Het liefst wil ik werken en leren tegelijk, of iig dat moet, ik heb een inkomen nodig.
Ik solliciteer op alles, maar helaas ben overal nog afgewezen.

Op dit moment kan ik niks vinden waarop ik kan reageren helaas.

Succes iedereen met solliciteren

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:21

@Mars: Zie de post erboven ;).

Nu een nachtje over geslapen en heb er wel een goed gevoel bij. Meelopen kan nooit kwaad, dus dat eerst maar eens doen en dan kijken of het verder ook klikt :). Tussendoor gewoon door met solliciteren, dat kan ook nooit kwaad :P.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:23

Cer schreef:
Ik word helemaal simpel van de site van werk.nl... M'n moedertje moet die site ook gebruiken (doe ik voor haar, ze is niet zo van de computers) en ze heeft nu alweer een dreigmail gekregen dat ze de werkmap moet gaan gebruiken.

En die gebruikt ze wel, ik heb er al sollicitatieactiviteiten ingezet en alles.. Mensje gelijk weer paniek..laten ze lekker achter de uitkeringstrekkers aangaan die niet willen werken :( :(

ik weet niet wie er verantwoordelijk is voor die site...maar ze mogen van mij daar voor alleen al lijfstraffen weer invoeren.... wat een staaltje omslachtigheid en totaal NIET userfriendly :n die site mag van mij de digitale brandstapel op

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:24

Goeiemorgen zeg, je kunt wel zien dat ik mn ril niet op heb :D
Je hebt gelijk dat meelopen geen kwaad kan, je weet maar nooit toch? En die ervaring om het eens te zien is nooit weg :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:51

Kom me ook even aanmelden :') Op zoek naar een baan in de Welzijnsector, helaas niet zo heel veel succes nu. Waarschijnlijk omdat ik net van school af kom met mijn MMZ4 diploma. Helaas niet genoeg 'ervaring' voor de meeste vacatures.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:26

Ahhh!!!! Vandaag op gesprek bij bedrijf, klikte enorm! Super leuk bedrijf. Maandag wordt ik gebeld met salaris voorstel en dinsdag een halve dag meelopen... En daarna, als het allemaal gat zoals gepland, krijg ik een contract aangeboden!!!!!!!!!! Jeej! *\o/*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:28

Goed bezig!
Nog niet te hard juichen he, pas als je het contract heb! :D

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:31

Ja daar heb je gelijk in. Maar ben al zo blij dat ik nu überhaupt eens een fatsoenlijke sollicitatie heb lopen! Het is de 3e sinds maart 2012 waar ik op gesprek mocht komen! En de eerste waar ik zelf ook enthousiast van wordt.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:17

goed zo rensiepensie klinkt in ieder geval positief

die site van werk.nl is echt bagger

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:34

rensiepensie schreef:
Ahhh!!!! Vandaag op gesprek bij bedrijf, klikte enorm! Super leuk bedrijf. Maandag wordt ik gebeld met salaris voorstel en dinsdag een halve dag meelopen... En daarna, als het allemaal gat zoals gepland, krijg ik een contract aangeboden!!!!!!!!!! Jeej! *\o/*

Wat goed!
Ik ben erg benieuwd hoe je het gaat vinden om mee te lopen, hopelijk heb je inderdaad straks dat contract op zak :j

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:01

Thanx! Ja werk.nl is ook bagger! Jobrapido en monsterboard bevallen mij het best. En daarnaast sta ik op alle automotive vacaturebanken, daar zit onderling ook veel verschil in.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:28

rensiepensie schreef:

Dat klinkt positief!!!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:30

Leuk Rensiepensie! Hoop dat het allemaal lukt en dat je een contract krijgt :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:33

Vandaag goed nieuws gehad en ''slecht'' nieuws.

Eergisteren werd ik door een UZB gebeld met de vraag of ik nog op zoek was naar een nieuwe baan. Ze zochten namelijk mensen voor de hypotheek afdeling met mogelijkheid tot doorgroei.
Daarvoor nog een echte sollicitatiebrief geschreven en een ''vragenlijst'' ingevuld.
Vanmiddag telefoon dat ze erg enthousiast waren over mijn ingevulde gegevens, maar dat ik mijn HBO niet heb en dat dat nog een twijfelpunt was.
Daarover is navraag gedaan of dat een probleem was gezien mijn werkervaring en nu mag ik maandag alsnog op gesprek komen *\o/*

Verder ook een sollicitatie gedaan voor eenzelfde soort functie bij een andere bank, maar daar een afwijzing van het uzb. Want, ik had mijn HBO niet afgerond en ik had verschillende opleidingen gevolgd buiten het bankwezen, dus was niet geschikt -O-
Maar wel ruim een jaar ervaring, zit nog in het vak en ben met WFT bezig. Maar goed blijkbaar is opleiding belangrijker dan werkervaring daar.

Hopenlijk wordt het maandag wat en kan ik me daar op focussen...

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:11

Het sollicitatiegesprek van gisteren heeft niets opgeleverd. Mijn ICT kennis was meer dan voldoende ( mag ook wel na 24 jaar in de ICT gewerkt te hebben) Mijn ervaring met MBO leerlingen was ook prima ( na 5 jaar in het MBO gewerkt te hebben) maar ik had onvoldoende ervaring met VO leerlingen en dat was toch wel van belang, maar mijn sollicitatiegesprek zelf was een prima gesprek, ik had mijzelf goed geprofileerd en de dingen gezegd die men van mij wilde horen,..... maar ja, daar koop ik niets voor.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:48

Jeetje, dat schiet je inderdaad niks mee op dan Frits! Klinkt alsof je wel genoeg ervaring zou hebben, maar weet niet precies hoe/wat natuurlijk. Balen :(:)

En Rensie: Veel succes met meelopen! *\o/*

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:53

[quote="Sting"]Jeetje, dat schiet je inderdaad niks mee op dan Frits! Klinkt alsof je wel genoeg ervaring zou hebben, maar weet niet precies hoe/wat natuurlijk. Balen :(:)

Het grootste probleem is, denk ik, mijn leeftijd bijna 55 jaar.

Dit was mijn tweede gesprek dit jaar. Het eerste gesprek was 19 januari, een goed gesprek, voldoende ICT kennis maar te weinig ervaring met de systemen in de zorg. En nu 22 november, een goed gesprek, voldoende ICT kennis maar geen ervaring met het VWO.

Ach, toch 2x de kick gehad van uitgenodigd worden voor een gesprek, het gesprek zelf en daarna een dag spanning van 'wat is het geworden?'

Ach, er zal vast wel weer een leuke baan op mijn pad komen. :)