Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:48

Hilda79 schreef:
Eefje en nu wil een klant geen 20x30 afdruk want ja die foto is niet zo mooi en die wil hij/zij niet aan de muur hangen zo groot?

Ben het nog niet tegen gekomen... maar ze mogen 1 foto uitzoeken. Hebben ze nog niet moeilijk over gedaan.

Paan

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:28

Ik heb zojuist nog wat flyers gemaakt voor sieradenparty's, als we dan toch met die andere folders op pad gaan, kan dit er gelijk bij. Hopen dat ik daar leuke reacties op ga ontvangen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:32

Ik ben benieuwd of je meer aanvragen voor party's krijgt, dat zou wel leuk zijn!

Nou, ik heb ook weer een vraag hoor ;) Ik ga hele exclusieve Flexi lijnen verkopen, die ik niet standaard op voorraad heb. Ze zijn bezaaid met Swarovski Crystals, die met de hand zijn aangebracht. Nu vraag ik me af of de wet "koop op afstand" ook geld als ik expliciet vermeld dat deze producten exclusief voor de klant wordt besteld? Mijn "angst" is namelijk dat iemand voor de fun de lijn gaat bestellen en achteraf denkt, naaah, ik wil hem toch niet hebben (of dat ze toch liever een andere kleur willen) en dan zit ik met een super dure lijn, die ik niet zo snel weer verkocht krijg. Aan de andere kant vind ik dat als je zulke dure producten levert, de klantenservice ook top moet zijn en ruilen/retourneren valt daar natuurlijk ook onder, ondanks dat het een risico is.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:11

Tja, dat is een lekkere, Joyce. Ik weet wel dat als iets op maat gemaakt is, zoals in mijn geval in de tuigmakerij, de wet in elk geval niet geldt. Ik kan me voorstellen dat als je een kant en klaar product specifiek voor jouw klant bestelt die vlieger niet opgaat en de wet dus wel geldt, maar als jij hem door de leverancier op maat laat vervaardigen, dan weer niet.

En dan zit je ook nog met garantie, want die kristallen zijn zo duur dat ze wel heel goed vast mogen zitten.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 21:20

Leuk Joyce. Ik zie de chihuahua (hoe schrijf je dat?) liefhebbers met jasjes en tasjes, dat al een erg leuk hebbedingetje vinden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:25

Voor dingen die op maat gemaakt worden, geldt geen ruilrecht. Maar dat vermeld je best nog eens duidelijk in de bestelvoorwaarden.
Ik heb hetzelfde met Mattes, dat is echt niet te doen qua mogelijkheden in maten, kleuren en extraatjes om dat allemaal in huis te hebben.
Dus dat is allemaal op wens van de klant, op bestelling, custom made hoe ze het willen hebben, soms in 2 diktes geschoren, geborduurd, met aangepast biesje en 3 kleuren piping erop, je kan het zo gek niet bedenken...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:30

Is er iemand van jullie ooit naar de startersdag geweest van de KVK? Ik zelf namelijk niet. Nu vraagt iemand die wil starten aan mij of het raadzaam is. Geen idee dus. Wat is jullie ervaring hier mee? Zou het ook nog nuttig zijn voor iemand die al bezig is? Want misschien ga ik wel met die kennis mee.

Stefannnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:35

Duplo schreef:
Ik meld mij ook weer :D

Meteen weer een vraag:
Voor de mensen die facturen maken (hetzij op rekening of direct betalen/winkel)
Wat voor een programma gebruiken jullie hiervoor en wat zijn de kosten daarvan?

Ik wil zelf het liefst een programma zodat ik klantgegevens kan koppelen aan aankopen maar een heel uitgebreid debiteuren beheer hoeft voor mij niet.
Gaat dus om klanten historie opslaan
en mailadressen opslaan voor eventueel mailingen in de toekomst.

Artikelbeheer als in magazijn of producten scannen is ook niet van belang voor mij.

Google even op het progamma Snelstart :)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:44

Stefannnnie schreef:
Duplo schreef:
Ik meld mij ook weer :D

Meteen weer een vraag:
Voor de mensen die facturen maken (hetzij op rekening of direct betalen/winkel)
Wat voor een programma gebruiken jullie hiervoor en wat zijn de kosten daarvan?

Ik wil zelf het liefst een programma zodat ik klantgegevens kan koppelen aan aankopen maar een heel uitgebreid debiteuren beheer hoeft voor mij niet.
Gaat dus om klanten historie opslaan
en mailadressen opslaan voor eventueel mailingen in de toekomst.

Artikelbeheer als in magazijn of producten scannen is ook niet van belang voor mij.

Google even op het progamma Snelstart :)

Thx :D

Morgen maar eens kijken want snelstart.nl gooit hun website dicht op zondag :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:48

@Paan: Ik ben er ook nooit geweest, kan het je niet zeggen...

Wat betreft die luxe producten, het zijn kant en klare producten. Ze worden speciaal voor de klant besteld, maar ze worden niet daar "op maat" gemaakt, het zijn standaard designs. Dus dan zal ik idd gewoon te maken hebben met de normale regels.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:18

ik ben wel ooit geweest naar de starters dag van de kvk. Ik vond het wel interessant. Leuk om in contact te komen met andere ondernemers. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:36

Pfoe moeilijk Joyce, hopen dat de klanten zoiets niet te impulsief bestellen..

Ik heb een prijsvraag op onze site geet en daar loopt nu een topic over hier op bokt, heel fijn voor mijn bezoekersaantallen! :)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:47

Haha ik vond de naam al zo bekend voor komen Mallootje, had de link nog niet zo snel gelegd.
Wel top dat het zo snel al op bokt is en dus ook veel aanloop op je site :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:48

Joh echt? Doe eens een link naar dat topic, ben benieuwd wat ze schrijven ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:59

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:18

Klopt, op dit moment zijn bezoekers en naamsbekendheid heel belangrijk dus ben er sowieso blij mee!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:28

Paan schreef:
Is er iemand van jullie ooit naar de startersdag geweest van de KVK? Ik zelf namelijk niet. Nu vraagt iemand die wil starten aan mij of het raadzaam is. Geen idee dus. Wat is jullie ervaring hier mee? Zou het ook nog nuttig zijn voor iemand die al bezig is? Want misschien ga ik wel met die kennis mee.

Ik ben er vorig jaar geweest en vond het niet zo. Veel grote accountantskantoren en banken, daar kon ik niet zoveel mee. Seminars waren opzich wel leuk, maar al deels al bekend voor me. Ik zou echt naar het programma kijken of daar wat voor je bij zit, qua sprekers of korte workshops, voor de beurs zelf zou ik niet zo snel gaan.

Ik ben terug van een heerlijk weekendje weg met de paarden! Nieuw talent van mijn paard ontdekt, jeetje wat kan ie hard galopperen zeg...Als een kanon gaat ie af en maar doortrekken, haha super!
Morgen maar weer aan het werk....bah, haha!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:49

Ik ga 3 november een ochtendje kijken op de startersdag.
Ben erg benieuwd!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:47

Je zal er altijd wel wat van opsteken!
Hoe gaat het met de voorbereidingen Zooist?

Onze website was vandaag exact 2 maand online, dus even de statistiekjes bekeken. Exact 2200 unieke bezoekers hebben we gehad, daar ben ik ook wel blij mee!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:06

Ik zou heel graag willen 3 november! Alleen kreeg ik dus kort geleden een uitnodiging voor mijn opleiding voor iets waar ik waarschijnlijk naartoe moet. Ik kan het nu alleen even niet navragen... 25 oktober pas weer... Pffff... Nog even wachten dus...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:07

Mochten de gene die wel gaan de behoefte voelen de nuttige tips hier te plaatsen, laat jullie vooral niet tegenhouden ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:23

Haha, als ik nuttige tips krijg zal ik ze zeker vermelden. :))

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:30

Fijn Zooist :D

Ik kan helaas niet anders had ik het zelf wel gedaan.....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:46

Kom ik weer met een vraag over verzenden hoor! Er is gister een bestelling gedaan in de webshop door iemand uit België, maar normaal verzend ik alleen binnen Nederland. Ik heb al een paar keer eerder wat naar België verstuurd, maar dat ging steeds om normaal formaat pakketjes. De goedkoopste optie die ik kon vinden was verzenden via DPD voor €14,95 (weet iemand nog goedkopere opties toevallig?).

Maarrrr, de klant die nu een bestelling heeft gedaan, heeft 3 grote items besteld, waarbij elke doos afzonderlijk net binnen de maximum afmetingen valt. Binnen Nederland neem ik bij grotere bestellingen altijd de verzendkosten op mij, maar bij deze bestelling kan ik dat echt niet doen. Ik wil de klant nu graag een voorstel doen en ik denk dat alle dozen afzonderlijk laten verzenden het goedkoopst is, maar ik ben toch even nieuwsgierig hoe jullie dat doen met het verzenden van grote pakketten? (Elk pakket is ongeveer 40x60x42, met een gewicht van zo'n 5 kilo)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 15:16

Oei dat is vervelend zeg.
Ik ben van mening dat je je klant niet hiervoor kunt laten opdraaien.
Ik zou een keer vloeken en gewoon verder gaan.
Er moet gesleuteld worden aan je verzendkosten.