HvA , wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kallandso

Re: HvA , wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:22

Ken ik beiden niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:13

Haha :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:15

Ja, was wel leuk om eens te zien hoe jij eruit ziet Lente!
Volgend keer maar een tolk bij, praat makkelijker haha.

Mijn klas lijkt me wel leuk, niet te groot maar misschien komen degenen die niet waren gekomen alsnog.

Mijn SLB'er kon tot mijn verbazing (aardig) gebaren, wel fijn. Denk niet dat Kallandso haar kent aangezien zij pas net is komen werken op HvA.
Maar mijn leerlingmentoren waren (of zijn? Het is mij vandaag niet duidelijk geworden of het alleen voor vandaag was?) Tessa en ..... naam vergeten. Het is echt lastig om al die namen te onthouden -O-

(en in welke klas zit je Lente?)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:18

Tessa met donker haar? Dan is de kans vrij groot dat het de Tessa is die ik ken :P
Als het goed is kom je de leerlingmentoren ook nog morgen tegen en bij het kamp. Verder volgens mij niet.

Ik moet bekennen, ik mis SPH toch wel een beetje, nu al :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:20

Ja, met donker haar inderdaad. Idd, ze zijn er morgen ook nog. Op kamp dus weer. Gelukkig zijn het wel leuke meiden.

Misschien had je het al verteld maar waarom ben je gestopt met SPH? (laatmaar, je wil naar uni. Wat doe je nu?)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:22

Ik doe nu Scandinavische talen en culturen met als hoofdtaal Zweeds, aan de UvA :)
Echt iets compleet anders dus...

Ook echt heel gaaf hoor en tot nu toe is het allemaal onwijs leuk. Maar ik was bij SPH wel heel erg goed op mijn plek.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:23

Ooh, dat lijkt me wel een hele leuke studie. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:28

Oef, dat is best een jammere overstap (vind ik, persoonlijk).

Heel fijn sfeertje binnen SPH. Nu al complééét anders dan binnen de docentenopleidingen.

Wij zijn 101 :D Jij 102 he? Had je tolk nog in jouw richting gestuurd trouwens, die was jou kwijt _O-

Het ging nog best redelijk, elkaar begrijpen. Ik moet alleen niet zo met m'n handen praten, voor jou alleen maar verwarrend denk ik _O-

Hoe werkt dat met kamp trouwens, gaat jouw tolk dan mee? Wat gaan we eigenlijk doen (Kallandso)? En moet je dan die 85 euro ook voor je tolk betalen? Fijn trouwens dat je SLB'er ook wat kan gebaren! +:)+

Ik ken nou in elk geval het gebaar voor stuiterbal, toch? _O- Was niet heel ingewikkeld :')

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:43

Wij waren met kamp naar Arnhem, weer allerlei kennismakingsspelletjes en ook sph gerelateerde dingen. Maar dat is elk jaar anders, net hoe de mentoren het organiseren :)

Waarom vind je het een jammere overstap als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:47

Okee, ben benieuwd! :D

Oh ik had m'n zin niet afgemaakt _O-

Jammer in de zin van; jammer dat je SPH achter je hebt gelaten, kan me voorstellen dat je het sfeertje mist *moet niet ondertussen dingen proberen te bestellen via weblisher* :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:49

Hela, tussen de readers voor blok 1 staat ook beeldende vorming.

Dat heb ik niet op mijn rooster staan :?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:55

BEVO is het, in JBH M24. Schijnt dus niet in JBH te zijn maar ik snap niet waar het is (mijn hele klas ook niet denk ik := )
Juist meer met je handen praten, is prettiger!

Hoe te doen met tolk weet ik nog niet, maar lijkt me beetje onlogisch dat tolk mee moet betalen. Denk ook dat ik dan niet de hele dag/nacht tolk mee heb maar ik zie het nog wel.

Ze zeiden dus dat wij heeel veel info zouden krijgen vandaag, ik voel me juist veel dommer dan vandaag. Heb zo weinig info gekregen. Je moet dus readers hebben? En dat kun je dus bij weblisher bestellen?

101 :\ Op mijn rooster zie ik dat ik geen les heb met klas 101.. Jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:58

Via http://hva.oce.nl kan je je readers bestellen ja, en die kan je dan afhalen bij de copyshop op de begane grond.

Wél meer met m'n handen praten? Okee! Ik wilde geen conflicterende gebaren maken :D

Wordt volgens mij gewoon voor eten en drinken en vervoer gezorgd, vandaar de kosten...

BEVO hebben wij het eerste blok niet!

Ik heb op maandag Sport en Spel, dinsdag Studievaardigheden, inleiding theorie SPH, startvaardigheden en SLB, woensdag stagedag, donderdag Theoretisch Muzisch en Inleiding Pedagogiek en vrijdagmiddag (op een rot-tijdstip!!!) Project.

Hebben jullie BEVO in plaats van Theoretisch Muzisch?

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:00

De muzische vakken heeft elke groep in een andere volgorde, dus er zijn ook klassen die beginnen met beeldende vorming, vandaar.

Mijn planning is ook om nu eerst dit op de uni te gaan doen en dan verder te kijken. Of ik een leuke baan kan krijgen en aders wil ik alsnog wel de SPH kant op, eventueel in Zweden :)

Is Bevo in MK24 nog steeds? Dat is op de Mauritskade (nummer 24), je loopt richting Oosterpark, en dan ga je na het OLV naar links, dan bij het water weer naar links en dan is het één van de eerste gebouwen aan je linkerhand. Je kan ook via Weesperplein, maar dat ik moeilijker uit te leggen.
Laatst bijgewerkt door Kallandso op 30-08-12 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:01

En elk muzisch vak (BEVO, sport en spel en drama) heeft een eigen blok met muzische theorie, wat jij theoretisch muzisch noemt denk ik.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:02

En dan in het gebouw, rechtdoor tot je naar links kan, door de deur rechts naar buiten en dan loop je al tegen het gebouwtje aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:03

Ah okee :) en beeldende vorming is echt kleien en met textiel werken en zo? Leuk als dagbesteding :D

Mooie plannen heb je :j

Begreep dat wij met drama beginnen :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:05

Conflicterend is het toch vaak.. Maar als je het visueel maakt, is het gemakkelijker.

Ja, klopt maar tolk komt in principe vaak gewoon zelf naar de locatie, heeft eigen eten mee enz. Hoeft niet altijd. Dat moet ik nog even bekijken.

Sport en spel heb ik niet. De rest heb ik wel. Heb op dinsdag geen school, woensdag dan weer wel.

Er staat geen MK24 maar M24 maar denk dat het dezelfde is. Wat fijn dat je een adres geeft, dat wisten de mentoren niet. Ik wil altijd een adres weten, dan kan ik dat altijd opzoeken op google.maps :D
Dank je!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:08

En moet je echt readers hebben?

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:10

Beeldende vorming was bij ons een spel ontwerpen en maken voor een specifieke doelgroep, dat spel moest die doelgroep dan echt verder kunnen helpen. Maar bevo was één van de vagere vakken, mede door de docent.

Drama heb je dat van Joyce? Want dan heb je echt mazzel, dat is zo'n toffe vrouw!

Readers staan de lesplanningen in, huiswerk, extra teksten, opdrachten en wat je precies moet leren voor een tentamen. Zijn haast belangrijker dan de gewone boeken en in de les zal je het meeste doen met de readers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:12

Drama van Caroline, net als Sport en Spel. Dat laatste trouwens in het Science Park in de nieuwe sporthal.

Readers zijn inderdaad enorm van belang.

Joyce vond ik vandaag wat ik zo zag ook erg leuk ja. :j

Een spel ontwerpen en maken? Dat klinkt vrij saai zo :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:14

Oke, dan zal ik de readers maar z.s.m. bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:15

Het is een beetje jammer dat ik eventjes niet helemaal weet waar ik mijn rabobankding neergelegd heb gister... :+

Dit weekend maar even bestellen :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:02

Je rabobankding al gevonden?
Hoe vond je de tweede introductiedag? Ik vond het wel gezellig, wel heel veel gelopen. Ik was de enige van de klas die uit amsterdam kwam, en daarmee helaas ook de enige die de weg wist. Na vandaag weet ik zeker dat ik Amsterdam vrij goed ken :P

Maar de piratesbar ofzo was echt een HEL. Donker, klein, muziek stond keihard, vervelende lichten. Dus na een biertje die ik in een recordtempo heb weggeklokt, ben ik naar huis gegaan. Morgen even mijn fiets ophalen bij HvA.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:35

Eerste introductie dag: een presentatie.
Tweede dag: weer een presentatie.

Laatste dag: twee presentaties.
Waarvan 1 voor ongeveer 60 mensen .. :=
Als ik nu nog niet van angst af kom. Weet ik het ook niet meer :P