1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:58

Maar je hebt wel iets te zeggen over of je een aanbieding aanneemt. Ik hoop dat de school zich aan zijn woord houdt, maar meestal hebben ze niet zoveel boodschap aan dit soort afspraken. Bovendien heb jij belang bij het halen van je P in 1 jaar, het zou me niets verbazen als de school zegt: dan die je die introductie volgend jaar toch over?
Ik ben ook een regeltrutje, maar in scholen heb ik wat dat betreft niet zoveel vertrouwen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:17

Wendy schreef:
Maar je hebt wel iets te zeggen over of je een aanbieding aanneemt. Ik hoop dat de school zich aan zijn woord houdt, maar meestal hebben ze niet zoveel boodschap aan dit soort afspraken. Bovendien heb jij belang bij het halen van je P in 1 jaar, het zou me niets verbazen als de school zegt: dan die je die introductie volgend jaar toch over?
Ik ben ook een regeltrutje, maar in scholen heb ik wat dat betreft niet zoveel vertrouwen.

klopt, ik heb wel inderdaad iets te zeggen over of ik de aanbieding aanneem...
maar, ik doe paardenhouderij HBO, net afgestudeerd MBO... en ik ben Sportmasseur voor paarden, er is niets mooiers dan dit op je CV te hebben staan... en zoals eerder gezegd, ik heb de school de keuze gegeven, willen ze me nu, prima, kom ik nu, maar begin ik wel wat later, willen ze dat niet is dat ook goed, begin ik wel een jaar later aan de opleiding...
Ik heb ook geen vertrouwen in scholen meer, dat is ook de reden dat ik alles zwart op wit heb laten vast leggen, beiden mooi ondertekend kan niemand er meer onder uit :)

en prima hoor, als ze zo kinderachtig willen zijn om een introductie(die dan al niet meer nodig is) me volgend jaar over willen laten doen is dat ook goed geen problemen mee... maar ik denk dat we er wel over eens kunnen worden :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:28

Ik meld me hier ook, ik start 3 september met rechtsgeleerdheid aan de Eurasmus in Rotterdam :D

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:15

annika_s schreef:
Ik meld me hier ook, ik start 3 september met rechtsgeleerdheid aan de Eurasmus in Rotterdam :D

Jeej ook Erasmus! Ik ken 2 mensen die ook rechten gaan doen :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:31

Ik ken helemaal niemand hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:07

Ik wil me ook graag melden, psychologie aan de Erasmus! Ook 3 september. :D

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:23

Verder niemand die naar Stenden, Emmen gaat? :o

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:59

Ja, ik meld me ook! :)
Ik start 3 september met de lerarenopleiding Engels aan de Hogeschool Rotterdam.
Wij hebben geen introductieweek, wel een startweek, die duurt tot de 6e dacht ik.
Boeken heb ik ook al binnen, iets van 500 euro.
Bijna allemaal nieuw, op een paar na.
Ook heb ik al een laptop aangeschaft, voornamelijk omdat ik die gewoon zelf wou :')

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:27

Weet iemand wat voor tas het handigst is om te kopen voor de hogeschool?
Ik heb geen idee hoeveel boeken je per dag mee zou moeten nemen. Echter mijn tassen zijn zo ongeveer allemaal stuk, dus ik wil een nieuwe kopen, is het 'normaal' om een handtas (zo een op A4-formaat haha) te dragen op hbo?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 11:35

Ik ben zelf ook nog een leuke tas aan het zoeken.
Zolang er een map en een stuk of 3 boeken en een mini laptop in passen vind ik het goed.

Ik wil graag een bruine leren tas, die iets smaller en wat langer is. Zag daar laatst iemand mee rondlopen en die leek me perfect!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:44

Ik heb een cowboysbag-achtig iets. Maar is lastig kiezen omdat je niet weet hoeveel je mee moet nemen..

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 11:51

Ja dat klopt, ik weet trouwens wel al in welke klas ik zit, en met welke klasgenoten. Ook mijn rooster heb ik al gevonden. :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:07

Ik zit ook met het tassen probleem! Vooral omdat mn laptop er ook in moet wil ik er het liefst een met een dikke stof aan de binnenkant. Ik ga dus nog maar even goed zoeken naar een geschikte tas :o

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:24

ik heb een tas van oilily :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:25

Ik heb een cowboysbag look-a-like met een apart vak voor mijn laptop. Wilde niet zo'n typische school- of laptoptas, dus deze lijkt me wel ideaal. Houd ook nog genoeg ruimte over voor boeken en andere zooi die ik standaard mee lijk te slepen als ik mijn laptop meeneem.
Boeken heb ik ook al binnen, een hele stapel voor de eerste 10 weken :+ Daarna krijg ik weer een lijst. Qua prijs viel deze mee, net geen €250,-

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:23

ik heb een eastpack en mn laptop past erin :D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:34

M_ariskaa schreef:
Weet iemand wat voor tas het handigst is om te kopen voor de hogeschool?
Ik heb geen idee hoeveel boeken je per dag mee zou moeten nemen. Echter mijn tassen zijn zo ongeveer allemaal stuk, dus ik wil een nieuwe kopen, is het 'normaal' om een handtas (zo een op A4-formaat haha) te dragen op hbo?

Ja hoor :) veel boeken neem je op een dag niet mee, stuk of 3 meestal. Als dat er in past, een collegeblok en wat pennen (en eventueel je laptop) ben je al een heel eind :)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 20:25

Hoe zitten jullie trouwens met baantjes?
Ik heb een bijbaan met nogal wat verantwoordelijkheid en krijg volgende maand misschien een leidinggevende baan aangeboden.
Mijn uren kan ik gewoon maken s'avonds en in het weekend. Maar als er problemen zijn zal ik misschien wel ooit eerst naar het werk moeten en dan richting school. Het is een leidinggevende functie, wat super goed past binnen mijn opleiding. Vandaar dat ik verwacht dat school er geen probleem van gaat maken zolang ik zelf gewoon de verantwoordelijkheid neem als ik misschien 1 les mis. Maar dit ga ik wel direct met mijn mentor bespreken zodra school begint.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:43

Ik werk nu als doktersassistente dus het zal even omschakelen zijn. Heb dus geen bijbaantje, wil eerst kijken hoe het gaat want geneeskunde is wel vrij pittig denk ik..

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:34

Ik ga alleen nog op de zaterdag werken, doordeweeks wil ik tijd hebben voor school en de paarden :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:35

Lisann__ schreef:
Hoe zitten jullie trouwens met baantjes?
Ik heb een bijbaan met nogal wat verantwoordelijkheid en krijg volgende maand misschien een leidinggevende baan aangeboden.
Mijn uren kan ik gewoon maken s'avonds en in het weekend. Maar als er problemen zijn zal ik misschien wel ooit eerst naar het werk moeten en dan richting school. Het is een leidinggevende functie, wat super goed past binnen mijn opleiding. Vandaar dat ik verwacht dat school er geen probleem van gaat maken zolang ik zelf gewoon de verantwoordelijkheid neem als ik misschien 1 les mis. Maar dit ga ik wel direct met mijn mentor bespreken zodra school begint.

ik werk op zondag altijd van 8 tot 11 vast en ik hoop dat ik een lekker rooster heb zodat ik nog wat meer kan werken maar dan niet vast zegmaar.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:44

Ik doe zelf nagelstylist :D Dus kan gelukkig zelf mijn tijden inplannen. Daarnaast werk ik hier bij de etos als ze me nodig hebben, dus dat is echt alleen in drukke periodes, geen vaste tijden, uren of dagen. Tot nu toe ideaal, nog even afwachten of dat over een jaar nog altijd zo is maar ach, dat zien we dan wel weer :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:46

Ik begin ook 27 augustus HBO MER :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:24

Ik heb gewoon mijn eastpack en een primarktas waar m'n laptop in kan. :P Mijn ervaring is dat je boeken toch vooral thuis nodig hebt, of leent in de bieb. :)

Hebben jullie eigenlijk al een kamer? Of blijven jullie thuis wonen?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 22:42

Ik blijf gewoon thuis wonen. :j