singa schreef:Proficiat troi! Welk werk doe je nu?
Ik heb hier ooit eens gereageerd toen ik nog aan m'n onderzoek moest beginnen zag ik. Ondertussen zijn we bijna 3 jaar verder. Die waren goed begonnen, maar ondertussen ben ik in een dip beland. Tijdens het vooronderzoek verliep de samenwerking met m'n promotor prima, maar van zodra m'n interventie concreet uitgebouwd moest worden was het politiek eigenbelang van m'n promotor belangrijker dan de resultaten uit m'n vooronderzoek. Ik werd in een bepaalde richting gepusht en wat ik ook probeerde, ik trok steeds aan het kortste eind. Sindsdien verloopt de samenwerking maar stroef, en heb ik het gevoel dat ik gewoon uitvoerder ben van wat me wordt opgedragen. Motivatie is ver zoek momenteel, maar ach, we zien wel waar ik beland. Ik heb alvast voor mezelf uitgemaakt dat een academische carrière niets voor mij is, wat m'n motivatie natuurlijk ook niet ten goede komt.
Iemand die dit herkent? Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
Werkzaam als post-doc bij het umcg, al sinds 2010. Leuke werkplek waar ik lekker mag doen waar ik zin in heb

En ja ik herken heel goed wat jij beschrijft van mijn promotietijd. Ook een periode waarbinnen mijn promotor alles bepaalde en ik vooral diende te gokken wat zij wilde dat ik opschreef. Eerst me er tegen verzet maar uiteindelijk me maar overgegeven en haar ideeën overgeklad. Ik ben er niet bepaald heel trots op maar uiteindelijk werkte het wel en ben ik nu op een werkplek beland waar het wel leuk is.
Balen arabesk, waarom ben je gekapt?