Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:58

Hier nog iemand. Ik zal straks even het topic doorlezen.

Ik studeer Ondernemingsrecht (Master) aan de Universiteit van Tilburg. Ik heb nog geen onderwerp en ik word er gek van! Er zijn al 2 onderwerpen afgewezen (vooral van het eerste onderwerp was ik helemaal overtuigd). Toen heb ik een gesprek gehad met iemand die kwam met onderwerpen waarvan ik dacht :? Toen contact gehad met een andere docent die ging wel eens nadenken over een onderwerp, maar daar heb ik 1,5 week later nog niks van gehoord.
Vanmiddag heb ik een gesprek met de coördinator, want ik ben er klaar mee.

Ik had een lijst van ruim 30 onderwerpen, maar een groot deel daarvan sprak mezelf niet aan, ook al had ik ze zelf bedacht :+ En een deel gaan ze niet goed keuren dus dan heb je er nog niks aan. Ik ben erg benieuwd wat er vandaag uit komt, want ik wil in augustus echt klaar zijn.

Sheran

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:02

Wat vervelend Splash! Waarom waren je vorige onderwerpen niet goedgekeurd?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:12

Ik ben te eigenwijs. :o

Ik heb me altijd breder willen oriënteren en dat kunnen ze niet zo waarderen. Ik merk heel erg dat ze me het liefste in een bepaalde hoek duwen om iets te schrijven dat in hun straatje past (Dat was ook met mijn bachelor scriptie en ook met mijn stage). En ik ben iemand die het liefste zo ver mogelijk uit die hoek blijft :o
Als argument kreeg ik dan ook dat het te ver van hun afstond.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 10:14

Splash, wat lastig!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:19

Nouja, dan maar iets schrijven wat in hun straatje past toch? Afstuderen is afstuderen :D. Lekker snel schrijven, dan ben je er ook snel vanaf.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:21

Daar ben ik goed in. Ik heb mijn bachelorscriptie in 1,5 dag geschreven :o
Maar als er vandaag niks positiefs uit het gesprek komt, wordt dat inderdaad het plan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:23

Ja, het is jammer maar het is niet anders. Ik heb ook een onderwerp dat me niet zo aanspreekt (maar de hele studie spreekt me eigenlijk niet zo aan) en ik ben ook een snelle schrijver dus hopelijk is de conceptversie volgende week af :')

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:24

Dat is pas snel ;)

Mijn planning is goedgekeurd! :):) 28 mei laatste versie inleveren. Wat heerlijk om eindelijk een einddatum op papier te hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:26

Splash, ik zou ook maar gewoon gaan schrijven, al moet je wel ´iets´ hebben met het onderwerp (vind ik). Mijn vorige poging tot het schrijven van een scriptie ging over argumentatie in de politiek en daar vond ik geen reet aan. Na een paar pogingen tot schrijven raakte ik in de knoop met mijn onderwerp... vandaar dat mijn scriptie nu over communicatie van dierenartsen met paardeneigenaren gaat. En mijn begeleidster vindt het idee steeds leuker omdat ze zelf onderzoek doet naar communicatie tussen artsen en ouders van jonge patienten en het veel raakvlakken heeft :))

Batje, dank. En gefeliciteerd met je einddatum!!! Nu hard typen... uit hoeveel pagina´s moet jouw scriptie uiteindelijk bestaan eigenlijk?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:27

@Splash, bij mij heeft het ook heel lang (3 maanden) geduurd voor ik eindelijk het onderwerp te pakken had. Maar bij mij was het meer dat het veel te breed was (het onderwerp wat ik eerst in gedachten had had ik 5 boeken over kunnen schrijven, haha), en omdat ik alle aspecten zo interessant vond kon ik niet kiezen, niet inkaderen.
Kun je je oorspronkelijk voorstel niet aanpassen naar hun wensen? Of vonden ze het helemaal niks? Het is al zo moeilijk de discipline op te brengen met een leuk onderwerp, laat staan met een onderwerp waar je niks mee hebt...

Succes met je gesprek iig!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:33

Wat fijn Batje!
Wat voor onderwerp heb je? (Misschien doe ik nog inspiratie op)

Sheran schreef:
Ja, het is jammer maar het is niet anders. Ik heb ook een onderwerp dat me niet zo aanspreekt (maar de hele studie spreekt me eigenlijk niet zo aan) en ik ben ook een snelle schrijver dus hopelijk is de conceptversie volgende week af :')

Mijn studie ook niet :D En gelukkig ook een snelle schrijver. Maar "fijn" dat ik niet de enige ben met dit probleem, alhoewel het voor jou ook balen is!

Rhys, eigenlijk is het niet aan te passen aan hun wensen. Er zijn 2 grote lijnen in het recht (Privaatrecht en Bestuursrecht, ik zit in het privaatrecht segment en zij vonden mijn onderwerp meer bestuursrecht, wat ik overigens niet met ze eens was, maar dat ter zijde)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:36

Mijn onderzoek is ook behoorlijk gewijzigd vanuit het beginpunt hoor. Maar goed, je moet wel enige overeenstemming met je begeleider hebben..

Ff, ik weet niet hoeveel pagina's het gaat worden. De UvA heeft wel een richtlijn maar daar hoefde ik me van mijn begeleider niet aan te houden, ze heeft liever een goed stuk met meer of minder pagina's, dus ik schrijf door tot ik alles wat ik wil zeggen op papier heb ;) Ik kom denk ik aan zo'n 35 pag in klein lettertype. Hoe veel pagina's moet jij schrijven?

Splash: ik doe een rechtsvergelijking tussen Nederlands en Iers adoptierecht om te zien of harmonisatie mogelijk/wenselijk is. Oorsponkelijk ging mijn onderzoek over de invloed van religie in privaatrecht. De opzet is dus iets gewijzigd :')

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:38

Dat is een flinke wijziging :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:41

SplashIsLief schreef:
Wat fijn Batje!
Wat voor onderwerp heb je? (Misschien doe ik nog inspiratie op)

Sheran schreef:

Mijn studie ook niet :D En gelukkig ook een snelle schrijver. Maar "fijn" dat ik niet de enige ben met dit probleem, alhoewel het voor jou ook balen is!

Rhys, eigenlijk is het niet aan te passen aan hun wensen. Er zijn 2 grote lijnen in het recht (Privaatrecht en Bestuursrecht, ik zit in het privaatrecht segment en zij vonden mijn onderwerp meer bestuursrecht, wat ik overigens niet met ze eens was, maar dat ter zijde)

Je vergeet het strafrecht |(

Mijn scriptie moet juridsch strafrechtelijk zijn maar mijn eerste onderwerp was te criminologisch en dus te weinig juridisch.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:47

Bij ons gooien ze dat een beetje richting het bestuursrecht :P Maar je hebt gelijk, ik twijfelde ook of ik het erbij moest zetten. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:02

Ik vind strafrecht toch iets totaal anders, ook de positie van de rechter is helemaal verschillend. Bij ons zijn het wel echt 3 aparte richtingen. :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:32

Hier ook een master thesis schrijver! Moet 1mei alles inleveren en begin nu toch wel te stressen :o

Schrijf mijn master over Male nudity in the Roman Imperial world. Hierbij concentreer ik mij voornamelijk op context vraagstukken van de beelden, mozaïeken en muurschilderingen.

Kort gezegd komt het er op neer dat voor heel veel naakte mannen bekijk in soms heel bijzondere (seksuele) posities :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:34

Ha leuk, ik studeer Grieks en Latijn en we krijgen ook vaak heerlijke p*rnovoorstellingen te zien op de powerpoint :D

Wat studeer jij?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:30

Ik heb een bachelor kunstgeschiedenis gedaan en doe nu een master Classical Archaeology.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:09

Wat een waardeloos gesprek. Kort samengevat ben ik helemaal de grond in getrapt (Waarom ik in vredesnaam deze studie had gekozen, dat ik met belachelijke ideeën kwam en dat ik het zelf maar uit moest zoeken). :n

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:21

Oei! Kun je naar een andere docent stappen voor ondersteuning?

Ik heb vandaag een mooie slag gemaakt met mijn 'stand van het onderzoek'-gedeelte, hoofdstuk 1 heb ik nu bijna in conceptversie en heb al dik 7000 woorden...schrijven is schrappen zeggen ze weleens toch? O:)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:24

Hier nog een thesisschrijver (of masterproef-schrijver zoals het bij ons heet). Dit jaar doe ik pas het eerste deel, wat een literatuurstudie id namelijk: de omgeving van de eileider en het belang in de vruchtbaarheid ervan... Einddatum is 17 mei, maar de examens komen er ook veel te snel aan.
Hebben jullie ook zo'n problemen met het 'doseren' van tijd tussen scriptie en examens?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:42

Rhys schreef:
Oei! Kun je naar een andere docent stappen voor ondersteuning?

Ik heb vandaag een mooie slag gemaakt met mijn 'stand van het onderzoek'-gedeelte, hoofdstuk 1 heb ik nu bijna in conceptversie en heb al dik 7000 woorden...schrijven is schrappen zeggen ze weleens toch? O:)

Ja en nee.
In principe niet, want ik volg een opleiding bij deze vakgroep dus moet ik daar ook afstuderen en zal ik altijd langs deze coördinator moeten. Maar.. Er zijn 2 mogelijkheden om daar aan te ontsnappen en het dus via een andere weg te doen. Dus daar ga ik morgen eens voor bellen. (De andere weg heb ik al geprobeerd en was ook niet helemaal wat ik zocht).
En anders moet het maar...

Fijn dat je opgeschoten bent!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 22:07

Splash, wat ontzettend vervelend!

Als ik morgen nog steeds geen feedback heb ga ik maar even mailen, dat ik toch graag iets wil horen van haar..dit schiet niet op.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:12

Zo, ik ben er een paar dagen tussenuit geweest, en vanaf morgen moet ik toch echt heel hard aan de bak met mijn scriptie wil ik alles in juni kunnen afronden.. :D