Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:04

KellyenXena schreef:
Tuurlijk :D
http://www.shoe-freak.nl/

Ik ben ook erg benieuwd naar reacties!

Welkom! :)
Ik heb een flinke collectie schoenen maar wat minder opvallend. En niet met van die hoge hakken. :o
De uitstraling van de site past wel bij de schoenen en het type klant dat je probeert te bereiken denk ik.

Verder lees ik van alles over vindbaarheid. Mijn website wordt binnenkort weer aangepast en dan is dat ook weer een aandachtspunt.
Ik blijf het lastige materie vinden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:06

KellyenXena schreef:
Handig om te lezen, deze zoekmachine-tips.
Ik ben telefonisch al benaderd voor zoekmachine abonnenenten, maar dit is wel erg prijzig.

Kaaaren, De shop is sinds vrijdagnacht online dus hopelijk stromen de bestellingen snel binnen :D
Heeft het jullie lang geduurd voor de eerste bestellingen werden gedaan?

Mijn layout is inderdaad heel erg smaakgebonden en ook nog niet geheel naar mijn zin.
Ik mis er ook nog iets in en zal gaandeweg wel wat veranderen. maar mijn smaak is nogal apart, dus apart zal hij wel blijven :+

Welkom in het topic!

Bij mij heeft het echt wel een aardige tijd geduurd voordat het bestellen op gang kwam, eigenlijk loopt het sinds een week of 3 pas een beetje lekker door en mijn shop is sinds augustus online. Ik hoop voor jou dat je bestellingen "binnen gaan stromen" (daar hoop ik ook nog steeds op, haha) maar denk dat de realiteit bij nieuwe webshops toch echt is dat je een lange adem moet hebben ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:13

Joyce, als je je link als Hondenspeelgoed neerzet in je sig, dan heb je gelijk een keyword te pakken ;-)

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:41

joyce2 schreef:
Welkom in het topic!

Bij mij heeft het echt wel een aardige tijd geduurd voordat het bestellen op gang kwam, eigenlijk loopt het sinds een week of 3 pas een beetje lekker door en mijn shop is sinds augustus online. Ik hoop voor jou dat je bestellingen "binnen gaan stromen" (daar hoop ik ook nog steeds op, haha) maar denk dat de realiteit bij nieuwe webshops toch echt is dat je een lange adem moet hebben ;)

Wat een onwijs leuke shop heb jij, die foto's met die snorren zijn geweldig :D
Heb je deze zelf zo gemaakt? (en bewerkt?)

Ik heb er rekening mee gehouden dat het inderdaad lang kan duren en gelukkig ben ik ook in de positie om dit vol te houden. Maar stiekem hoop je toch dat je binnen een week bent uitverkocht :+

Trouwens nog wel wat opstartprobleempjes met de website, er verdwijnen steeds plaatjes in de lay-out.. Niet erg fijn, de websitemaker kijkt er vanavond naar.

Paan

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:51

KellyenXena, maak je gebruik van Dropshipping of heb je een voorraad ingekocht en thuis staan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:21

@LHO: Dat kan ik inderdaad wel ff doen ;) Moet ik alleen eerst ff uitvogelen hoe precies!

@KellyenXena: Bedankt voor je complimenten! Die foto's heb ik van de site van de ontwerpers van het speeltje. Dat is niet geshopt, zo ziet het er echt uit als je hond zo'n ding in zijn bek heeft :D

Wat betreft opstartproblemen, die heb ik ook nog steeds hoor. Sommige opties in de shop heb ik nog niet zo intensief gebruikt en als je daar dan echt mee aan de slag gaat, zie je soms pas dat het toch niet (zo goed) werkt!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:53

[DITWEGHALENurl=http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Musthaves/]Hondenspeelgoed[/urlDITWEGHALEN]

En dan de woorden DITWEGHALEN weghalen ;)

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:57

Geweldig hoor Joyce, ik heb helaas geen honden meer, anders wist ik het wel :D

Paan, ik heb zelf een voorraad ingekocht en opgeslagen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:58

Blondie door de bocht. Wat is in vredesnaam een sig?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:05

Hilda79 schreef:
Blondie door de bocht. Wat is in vredesnaam een sig?

Signature, de tekst onder je post :)

Staan bij mij twee linkjes :P

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 16:09

Waar ik mee stoei is welke namen ik aan de plaatjes mee moet geven.
Dus img src, alt en title.
Ik heb veel plaatjes die op elkaar lijken, waarbij het verschil bv alleen de kleur is ofzo. En van sommige ook nog de voorkant, zijkant, achterkant, enz.
Hoe geef ik die plaatjes dan toch goede namen mee?
Kun je daar eens voorbeelden van noemen LHO?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:14

Wat een hippe schoenen. Niets voor mij maar ze spreken zeker aan. En ik hoop voor je dat de bestelling binnen stromen. Bij mij kabbelt het voort, ik ben al blij daarmee.

Seo en metatags en andere tag en google steekwoorden, daar kun je dagelijks mee bezig zijn. Ik ben er ook nog lang niet uit.

Ik ben wel bezig mee een nieuwe "winkel" in hondenvoeding. Zit in de opstart/bedenk en maakfase. Leuk maar wel weer intensief.

Jullie horen er meer over als ik wat verder ben.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:08

holly schreef:
Ik heb veel plaatjes die op elkaar lijken, waarbij het verschil bv alleen de kleur is ofzo. En van sommige ook nog de voorkant, zijkant, achterkant, enz.

Probeer zoveel mogelijk te benaderen wat het is, dus blijf bij 'armbandmerknaamzwart.jpg' r alt 'merknaam zwart, zilver dingetje erop', en geen 'mooiearmbandmetzeermooidingetjevanhetbekendemerk.jpg' :)

(Mobiel, dus als er rare woorden in staan dan is dat het)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:25

Ik ben gelijk er maar weer mee aan de slag gegaan. Alleen men wat zijn teksten lastig voor mij.
Heb bij new born een lief gedichtje geschreven en dat wil ik nu ook doen voor de zwangerschapsfotografie maar ik kom alleen maar op de cliché tekstjes.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:14

LHO schreef:
holly schreef:

Probeer zoveel mogelijk te benaderen wat het is, dus blijf bij 'armbandmerknaamzwart.jpg' r alt 'merknaam zwart, zilver dingetje erop', en geen 'mooiearmbandmetzeermooidingetjevanhetbekendemerk.jpg' :)

(Mobiel, dus als er rare woorden in staan dan is dat het)

Is het dan niet slimmer om te kiezen voor armband-gucci-zwart-voorkant.jpg dan armbandguccizwartvoorkant.jpg? Volgens mij gaat google namelijk die eerste bestandsnaam wel herkennen op gucci en de tweede niet...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:53

Dat merk ik idd ook. De woorden waarop je gevonden wilt worden moet je spreiden met - of _ en dan zou de laatste beste zijn.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:16

11AFotograaf schreef:
Is het dan niet slimmer om te kiezen voor armband-gucci-zwart-voorkant.jpg dan armbandguccizwartvoorkant.jpg? Volgens mij gaat google namelijk die eerste bestandsnaam wel herkennen op gucci en de tweede niet...

Dat is meer voor jezelf / je bezoeker dan voor de zoekmachine. Die weet het wel te vinden. :)

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:17

De kvk biedt geloof ik ook cursussen aan voor zoekmachine optimalisatie.
Is iemand van jullie daar al eens heen geweest?
Eerlijk gezegd heb ik hier nog niet zo bij stil gestaan, had gedacht dat het wel los zou lopen. Maar nu ik bovenstaande tips&trics allemaal lees ga ik toch twijfelen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:19

De pest is dat, dat steeds weer veranderd zo lijkt het.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 06:33

Echt veranderen doet het niet sterk... De basis blijft hetzelfde, maar google gaat andere dingen belangrijker vinden! Zo zijn social media buttons steeds belangrijker. Hiermee deelt iemand jouw website op hun fb, twitter of google+. Google vind dit belangrijk, omdat het backlinks zijn. Alleen deze backlinks tellen zwaarder, omdat iemand met zo'n like of tweet zegt: 'dit vind ik leuk'. En google wil de beste resultaten geven, dus hoe meer mensen aangeven 'dit vind ik leuk' hoe beter je scoort.

Het enige wat google doet is proberen te zorgen dat iedereen zo snel mogelijk het beste resultaat krijgt... En omdat social media en alles zo snel alles laat veranderen,doet google hier aan mee... Wij proberen zelf onze bedrijven toch ook iedere keer te verbeteren? Waarom is het dan raar dat google dat ook doet...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 09:53

Ik vind het ook zo ontzettend vervelend dat alles constant steeds een tikkie veranderd. Heb je net het ene een beetje onder de knie, kun je het weer opnieuw uit gaan vogelen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:51

Als je basis goed is, valt het wel mee hoor. Zorg ervoor dat je -zowel technisch als voor je bezoeker- goed leesbaar bent, dat scheelt al de helft.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:32

Onze boekhouder komt net binnen.
Hij is vorig jaar een hele grote klant verloren omdat die failliet was gegaan.
En ons moederbedrijf was ook al failliet gegaan.
En nu gaat hij ook failliet. Nu hopen we samen dat hij een doorstart kan maken.
Hij heeft ons in goede tijden bijgestaan, en met de slechte tijden altijd een oor voor ons gehad.
En wou ons met het nieuwe bedrijf graag als klant weer hebben. En nu gaat hij zelf.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:38

Ai, vervelend ikkeniet! Daarom moet je als ZZP-er er ook voor waken dat je niet té afhankelijk wordt van één of een paar grote klanten, want als het dan mis gaat, gaat het ook goed mis!

Ik heb maandag een beurstraining gehad waar ik niet tevreden over was. HIj werd gegeven door mijn coach van de 'Ik Start Smart' (gesprekken zijn al een tijdje afgelopen) en ik vond de inhoud gewoon niet goed. Ik had vooraf een heel ander idee bij de training, maar het ging vooral over netwerken en de elevatorpich en laat ik daar nu al trainingen in gevolgd hebben.

Na een beetje twijfelen heb ik hem toch maar een mail gestuurd met terugkoppeling, dat de training mij niet gebracht had wat ik ervan verwachte. Eens kijken welke reactie ik terug krijg!

Maargoed, ik heb dit weekend wél een beurs, dus ik moet aan de slag met mooi presentaties van tuinen!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:54

Ik zou het zeker terug koppelen Yucca, wel zonde van je tijd en geld.

Succes dit weekend alvast! wat voor beurs is het?