Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:01

Hoe bedoel je, Joyce? Je kunt het nu toch nog een keer proberen? Misschien lukt het nu wel!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:53

Nee, want je kunt de naam maar 1x wijzigen, helaas...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:14

Wat een leuke reacties las ik op Twitter van de goodiebags Joyce. Geslaagde actie?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:34

Ahh, dat is waar ook! Balen joyce! Maar wat is er mis met die .nl naam?? Vind hem wel goed gevonden!

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:17

Jammer van de naam Joyce! Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de goodie bag :j.

Hoe is jullie ervaring met internetdrukkers? Vistaprint hoor ik wisselende berichten over; ik zit nu te kijken naar reclameland, logiprint etc. Het is toch wel een stuk voordeliger dan bij de drukker om de hoek maar ik ben een beetje bang voor goedkoop=duurkoop.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:49

Tsja, het is idd jammer van de naam, maarja, met de .nl erachter vond ik ook nog wel goed gevonden, want het gaat toch om de webshop! En op de magneetsticker die (ooooit) op mijn auto komt, komt ook fuzzylicious.nl te staan.

Wat betreft de Goodiebag actie, de reacties waren super leuk! Het hondenfestijn begon om 11 uur en wij waren er rond 12 uur en alle 100 goodiebags waren toen al op. En ik was bang dat er niet eens 100 mensen zouden komen, gezien het matige weer, hahaha. Binnen een paar minuten zag ik gelijk al een paar honden helemaal uit hun dak gaan met mijn balletje en toen ik thuis kwam had ik al leuke reacties op Twitter gehad! De afgelopen dagen heb ik ook veel over die Goodiebags getwitterd en ik zie dat de bezoeken aan de webshop wel iets verder omhoog gaan. Ik heb er ook weer wat volgers bij op Twitter, gister nog een inschrijving gekregen op de nieuwsbrief, alleen de bestellingen beginnen helaas nog niet te lopen. Heb nu 1 bestelling gehad (van een bekende) en zaterdag een mail gehad van iemand die graag een koekjespot wil bestellen, maar dan wel graag met een bijpassende voerbak erbij en die moet apart besteld worden. Maar ik vind het al heel leuk dat ik wat meer naamsbekendheid begin te krijgen!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:55

hoi ik sluit me ook weer eens aan. in een van de vorige delen was ik nog 'in oprichting'. nu ben ik in orde met BTW enz :D
heb ook eindelijk mijn domeinnaam (www.laviedivine.be) en ben druk bezig mn shop vol te laden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:01

Wat een vrolijke site Kynshiri, ga later eens even rondkijken!

Trouwens, kijken jullie ook regelmatig naar je statistieken van je website en van Google Analytics? Ik probeer er nog een beetje wijs uit te worden, ik snap het nog niet helemaal, haha. Maar wat ik wel zag, is dat mijn piek qua bezoekers rond 20:00u 's avonds ligt, dus ik ga eens kijken of ik nog meer bezoekers trek, door rond die tijd te Twitteren! Want als ik nu iets Twitter en mensen gaan na het eten pas internetten, is mijn bericht allang verloren gegaan in de timeline.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:49

je moet via youtube eens zoeken op google analytics. er is een vrij eenvoudig instructiefilmpje dat je toch al wat inzicht geeft in wat je nu precies kunt afleiden uit de gegevens. (bv via welke site er het meeste mensen doorstromen, maar ook welke soort bezoekers het langste blijven,...) ik hou dat toch in de gaten om bv te weten op welke fora het zin heeft reclame te maken of een actie aan te bieden en bij welke niet zo veel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:45

Mn webbouwer heeft vorige week even snel wat dingetjes met me doorgenomen, maar veel dingen die ik interessant vond (zoals inderdaad hoe lang bezoekers op je site blijven, uit welke landen ze komen en via welke sites ze binnenkomen) kan ik niet meer terug vinden. Maar tnxx voor de tip, ik ga eens op YouTube kijken!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:53

DendroFleur schreef:
Had vandaag een brief binnen van de accountant. Ze heeft alles uitgelegd maar besloot met dat we beter een ander konden zoeken omdat het vertrouwen er niet was. Grappig, bijna letterlijk de tekst die mijn vriend had geschreven maar ik nog verwijderd had omdat ik eerst een reactie wilde afwachten.
We gaan dus overstappen.

Heel verstandig, ook van de accountant. :)
Vertrouwen is de absolute basis van de relatie die je met je boekhouder/accountant moet hebben.

Verder lees ik van alles over Twitter en Facebook. Staat op mijn lijstje om me nog eens beter te verdiepen in de mogelijkheden, maar het komt er niet van. De komende paar weken nog een paar evenementen en dan is het seizoen weer voorbij.
Er komt dan ongetwijfeld tijd voor alle dingen waar ik nu niet aan toe kom. Vooral tijd om na te denken, te evalueren en plannen te maken.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:20

Hallo! Ik meld mij ook (beetje laat) in dit nieuwe topic!

Heeft hier iemand verstand van webhosting, ik ben ondertussen het spoor helemaal bijster, Inmiddels wel een fotografe gevonden die foto's gaat maken naast mijn eigen aangeleverde foto's :)

en nu moet ik stukjes gaan schrijven voor mijn website.. en foto's uitzoeken. (nog meer!) ARGH! haha.

Ook ik wil mij verdiepen in hyves, facebook en twitter. Ik heb dit wel. maar zakelijk en prive door elkaar.. zal ik dit gaan scheiden of niet?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:23

Navanja schreef:
Hallo! Ik meld mij ook (beetje laat) in dit nieuwe topic!

Heeft hier iemand verstand van webhosting, ik ben ondertussen het spoor helemaal bijster, Inmiddels wel een fotografe gevonden die foto's gaat maken naast mijn eigen aangeleverde foto's :)

en nu moet ik stukjes gaan schrijven voor mijn website.. en foto's uitzoeken. (nog meer!) ARGH! haha.

Ook ik wil mij verdiepen in hyves, facebook en twitter. Ik heb dit wel. maar zakelijk en prive door elkaar.. zal ik dit gaan scheiden of niet?

Wat wil je precies weten over webhosting?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:29

Wat de normale kosten zijn als ik dat laat doen bij iemand, wat als ik het zelf doe, het registreren. Bij mijndomein.nl. (want dat is niet zo duur)

Ik heb er echt de ballen verstand van.. En weet niet waar ik moet beginnen!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:28

Navanja schreef:
Wat de normale kosten zijn als ik dat laat doen bij iemand, wat als ik het zelf doe, het registreren. Bij mijndomein.nl. (want dat is niet zo duur)

Ik heb er echt de ballen verstand van.. En weet niet waar ik moet beginnen!

Als je registreerd bij domeinbalie.nl dan moet je ook weer een partij vinden waar je de hosting voor de site/shop moet regelen. Domeinnamen zijn eigenlijk overal even duur, voor een .nl domeinnaam ben je rond de 12,- kwijt per jaar, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Het is misschien handiger om een partij te nemen die de domeinnaam voor je kan registreren en meteen je hosting kan onderbrengen. Mijn vriend heeft een eigen onderneming voor zakelijk hosting, servers, security etc en daar is het kleinste hosting pakket 9,95 per maand met e-mailaccounts en 500MB webruimte. dus dat geeft ongeveer aan wat je kwijt bent.

Maar omdat je niet weet waar je moet beginnen: Ga op zoek naar een hostingpartij (gebruik Google, je netwerk etc) zeg dat je een webshop/website wilt opzetten dat je domeinnaam www.acb.nl wilt registreren en je shop/site wilt hosten. Je webbouwer kan de technische gegeven met deze hostingpartij uitwisselen dan hoef jij daar niet tussen te zitten.

Is het zo een beetje duidelijk?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:12

Joyce : heb je nu dan echt nog helemaal geen klanten gehad op die van je vorige reactie na....? Dat is wel HEEL weinig :(:) (hopelijk begrijp ik het verkeerd := )

Je doet er wel lekker veel aan dus dat komt vast wel goed :)

Betreffende het een beetje bekijken van de bezoekers van je website....ik heb daar ergens in 2004 een fijne voor op de site geknald maar weet eigenlijk niet eens of die er nog op staat of nog werkt :P

Zal meteen eens kijken :j

*gekeken*

Ah ja , onderaan de home-pagina staat die :)

Als je er op klikt kom je op deze site uit , ik vind het wel vrij overzichtelijk eigenlijk :)

Klik op bvb. summary en je ziet de meest interessante gemiddeldes.
http://extremetracking.com/open?login=boomloos

Oei hij zegt iets over updaten...straks eens even kijken of dat lukt , wie weet staat dat er al een paar jaar := :P

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:22

@dressuurgek oke, dan word het wat duidelijker denk ik. Dan weet ik wat ik ga doen. :) dankjewel

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:34

ik heb statcounter op mijn site en kan altijd precies zien aan het bezoek dat er weer klantjes aankomen :j

Ideaal. Toen ik nog tekenopdrachten aannam zag ik altijd van tevoren dat er wat aankwam, eerst bleven ze dan wat rondhangen, vervolgens een keer naar prijzen en voorwaarden, de contactpagina, nog een keer naar de prijzen, nog een keer naar de voorwaarden en voila, een paar dagen had ik meestal een aanvraag of een opdracht te pakken.

Als ik zie dat er weer een paar op een trimsalon in de buurt gegoogled hebben (en ik verschijn bij google altijd bovenaan) dan weet ik ook genoeg :j

Zo viel het mij ook op dat er na een advertentie in het lokale suffertje niet echt veel meer bezoek op de site was, en bij navraag bij nieuwe klanten was de advertentie ook niet de aanleiding geweest. Dat geld heb ik dus verder uitgespaard.

Super stukje gereedschap dus :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:55

pmarena schreef:
Joyce : heb je nu dan echt nog helemaal geen klanten gehad op die van je vorige reactie na....? Dat is wel HEEL weinig :(:) (hopelijk begrijp ik het verkeerd := )

Helaas begrijp je me niet verkeerd, heb pas 1 klant gehad! Ik baal als een stekker, omdat ik in die ouwe verrotte webshop op een gegeven moment 1 a 2 bestellingen per week binnen kreeg, zonder dat ik daar moeite voor deed! En nu promoot ik de shop veel en ziet het er hartstikke gelikt uit en komt er dus niets op binnen. Geen idee waar het aan ligt...

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:57

Jeetje Joyce, dat is balen. Zou hij er misschien te mooi uitzien? Dat mensen bang zijn dat het te duur is? Ik roep maar wat hoor, ik vind je site helemaal geweldig en heel erg chique.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:02

Nou, daar ben ik dus ook bang voor, dat mensen gelijk denken dat het rete duur is ofzo, omdat het er zo chique uitziet. Maar aan de andere kant, als mensen even een paar keer klikken, zien ze gelijk dat de prijzen helemaal geen hoogsegment prijzen zijn.

Of wellicht ligt het eraan dat ik me aan de adviesprijzen hou en dat de meeste webshops daar toch flink onder gaan zitten, omdat die mensen blijkbaar niet echt eraan hoeven te verdienen en het meer voor de fun erbij doen...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:06

mauvestraat schreef:
Hoe is jullie ervaring met internetdrukkers? Vistaprint hoor ik wisselende berichten over; ik zit nu te kijken naar reclameland, logiprint etc. Het is toch wel een stuk voordeliger dan bij de drukker om de hoek maar ik ben een beetje bang voor goedkoop=duurkoop.

Vistaprint vind ik persoonlijk ook nogal dubieus. Ze hebben altijd van die leuke acties, maar als je het naar je zin wilt hebben, kom je uiteindelijk toch nog op een leuk bedrag uit.

Ik denk niet dat zij het goedkoopste zijn eerlijk gezegd.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:36

Winddancer schreef:
mauvestraat schreef:

Vistaprint vind ik persoonlijk ook nogal dubieus. Ze hebben altijd van die leuke acties, maar als je het naar je zin wilt hebben, kom je uiteindelijk toch nog op een leuk bedrag uit.

Ik denk niet dat zij het goedkoopste zijn eerlijk gezegd.

Ik heb al een paar keer iets besteld, maar het is het altijd net-niet. Verkeerde kleur (zeker als je niet in CMYK aanlevert), scheef gedrukt / gesneden, materiaal niet zoals verwacht...

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:28

Daar ben ik inderdaad ook bang voor, Vistaprint valt sowieso al af.
Iemand anders nog ervaringen met andere partijen? Zelf heb ik laatst naar tevredenheid iets besteld bij drukenbestel.nl maar zijn niet spotgoedkoop, als experimentje wil ik nu ook ergens anders bestellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:49

joyce2 schreef:
pmarena schreef:

Helaas begrijp je me niet verkeerd, heb pas 1 klant gehad! Ik baal als een stekker, omdat ik in die ouwe verrotte webshop op een gegeven moment 1 a 2 bestellingen per week binnen kreeg, zonder dat ik daar moeite voor deed! En nu promoot ik de shop veel en ziet het er hartstikke gelikt uit en komt er dus niets op binnen. Geen idee waar het aan ligt...

Oef... dan baal je wel :(:)

Ik kan me wel voorstellen dat de naam fuzzylicious afschrikt , mijn eerste gedachte erbij was toch hippe hondenjasjes en bling-halsbandjes...mij trekt dat niet zo :o
En het is natuurlijk wel een wat moeilijkere naam om te typen.

Maar als je dan eenmaal een keer op je website kijkt dan is het gewoon een hele leuke site met leuke spullen !

Ik wil best wat bij je bestellen :P

Maar heb niks nodig...tenzij je nog een fijne drinkfontein voor de poezels weet die niet zo rot hard zoemt :P