Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

flicka schreef:Citaat:Ik zal mijn dochters nooit verplichting om te gaan werken, maar wel aanmoedigen! Gaan ze niet werken, ok maar dan is er ook geen geld en kunnen ze geen leuke dingen doen/kopen.
Ik mag toch hopen dat dochters van 16 wel zakgeld/kleedgeld krijgen. Er bestaat toch nog zoiets als kinderbijslag?
) en toen ben ik maar weer gestopt. Ik heb er ook geen tijd voor, of dan zou ik andere dingen moeten laten schieten (sport, school). Mensen vinden mij vast lui, nou ja prima. Ik werk me uit de naad voor school en met resultaat, ik ga nu naar 5VWO. Ik had best mavo of havo kunnen doen - meer tijd en een baantje er bij dan. Maar goed.. hier heb ik uiteindelijk meer aan vind ik dan. 
Rebeccaa schreef:Mensen vinden mij vast ook enorm lui. Ik ben 16 (over 4 maanden wordt ik 17) en ik heb een tijdje gewerkt (8 weken) en toen ben ik maar weer gestopt. Ik heb er ook geen tijd voor, of dan zou ik andere dingen moeten laten schieten (sport, school). Mensen vinden mij vast lui, nou ja prima. Ik werk me uit de naad voor school en met resultaat, ik ga nu naar 5VWO. Ik had best mavo of havo kunnen doen - meer tijd en een baantje er bij dan. Maar goed.. hier heb ik uiteindelijk meer aan vind ik dan.
Cowgirl schreef:Rebeccaa schreef:Mensen vinden mij vast ook enorm lui. Ik ben 16 (over 4 maanden wordt ik 17) en ik heb een tijdje gewerkt (8 weken) en toen ben ik maar weer gestopt. Ik heb er ook geen tijd voor, of dan zou ik andere dingen moeten laten schieten (sport, school). Mensen vinden mij vast lui, nou ja prima. Ik werk me uit de naad voor school en met resultaat, ik ga nu naar 5VWO. Ik had best mavo of havo kunnen doen - meer tijd en een baantje er bij dan. Maar goed.. hier heb ik uiteindelijk meer aan vind ik dan.
Ik vind dat echt geen verkeerde instelling hoor. Ik had ook geen baantje toen ik 16 was, deed wel bollen pellen in de zomervakanties.
Ik zou het als ouder ook veel belangrijker vinden dat de school goed afgemaakt word en je een diploma krijgt. Werken kun je straks nog lang genoeg, tegen de tijd dat jullie 67 zijn is de AOW vast afgeschaft.
Daarnaast kun je in de (zomer) vakantie ook een bijbaantje nemen om zo bv je nieuwe telefoon te betalen.
Rebeccaa schreef:Mensen vinden mij vast ook enorm lui. Ik ben 16 (over 4 maanden wordt ik 17) en ik heb een tijdje gewerkt (8 weken) en toen ben ik maar weer gestopt. Ik heb er ook geen tijd voor, of dan zou ik andere dingen moeten laten schieten (sport, school). Mensen vinden mij vast lui, nou ja prima. Ik werk me uit de naad voor school en met resultaat, ik ga nu naar 5VWO. Ik had best mavo of havo kunnen doen - meer tijd en een baantje er bij dan. Maar goed.. hier heb ik uiteindelijk meer aan vind ik dan.
flicka schreef:Citaat:Ik zal mijn dochters nooit verplichting om te gaan werken, maar wel aanmoedigen! Gaan ze niet werken, ok maar dan is er ook geen geld en kunnen ze geen leuke dingen doen/kopen.
Ik mag toch hopen dat dochters van 16 wel zakgeld/kleedgeld krijgen. Er bestaat toch nog zoiets als kinderbijslag?
Ze moeten dan ook maar werken voor hun geld. Ik vind dat bij de opvoeding horen. Het is goed voor de sociale contacten, ze worden er zelfstandiger door en het is goed voor later als ze moeten gaan werken.
Maar nogmaals hebben ze geen zin, ok. maar dan krijgen ze ook geen geld. Dat is dan hun eigen keuze.Rebeccaa schreef:Mensen vinden mij vast ook enorm lui. Ik ben 16 (over 4 maanden wordt ik 17) en ik heb een tijdje gewerkt (8 weken) en toen ben ik maar weer gestopt. Ik heb er ook geen tijd voor, of dan zou ik andere dingen moeten laten schieten (sport, school). Mensen vinden mij vast lui, nou ja prima. Ik werk me uit de naad voor school en met resultaat, ik ga nu naar 5VWO. Ik had best mavo of havo kunnen doen - meer tijd en een baantje er bij dan. Maar goed.. hier heb ik uiteindelijk meer aan vind ik dan.

judith370 schreef:Ik vind dat iedereen ongeacht zijn/haar leeftijd zelf moet kunnen bepalen of je wilt werken
Al moeten sommige daar dan de consequenties van inzien.
Delphi schreef:Rebeccaa schreef:Mensen vinden mij vast ook enorm lui. Ik ben 16 (over 4 maanden wordt ik 17) en ik heb een tijdje gewerkt (8 weken) en toen ben ik maar weer gestopt. Ik heb er ook geen tijd voor, of dan zou ik andere dingen moeten laten schieten (sport, school). Mensen vinden mij vast lui, nou ja prima. Ik werk me uit de naad voor school en met resultaat, ik ga nu naar 5VWO. Ik had best mavo of havo kunnen doen - meer tijd en een baantje er bij dan. Maar goed.. hier heb ik uiteindelijk meer aan vind ik dan.
Dit vind ik totaal iets anders! Als jij veel tijd moet besteden aan school gaat dat gewoon voor! Maar als je in de weekenden niets aan school hoeft te doen en een hele dag niets doet kun je best een dag gaan werken vind ik. Als het ten koste van school zou gaan zou ik juist willen dat je zo stoppen met je bijbaantje.
Waar ik meer op doelde is het werken in de zomervakantie. Dan zou ik het onzin vinden om 6 weken helemaal niets te doen.
. Want ik kan later nog lang genoeg werken.. Ik moest blij zijn dat ik in de positie kwam om 6 weken vakantie te hebben dus moest er maar lekker van genieten
. 91laura schreef:Delphi schreef:
Waar ik meer op doelde is het werken in de zomervakantie. Dan zou ik het onzin vinden om 6 weken helemaal niets te doen.
Ik snap jullie standpunt helemaal hoor!! En ben het grotendeels ook wel met jullie eens. Maar waarom zou je in die 6 weken vakantie niet lekker gaan uitrusten en echt vakantie houden? Je hebt een schooljaar met hard werken achter de rug dus lekker uitrusten is toch ook wel fijn? Dat zeiden mijn ouders altijd tegen mij. Want ik kan later nog lang genoeg werken.. Ik moest blij zijn dat ik in de positie kwam om 6 weken vakantie te hebben dus moest er maar lekker van genieten
.