Maar het trekt me echt wel. Het risico van de onzekerheid zou ik er toch wel voor nemen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Bitje_ schreef:Zijn hier ook bokkers die ervaringen hebben met de academie in Groningen?
En is de toelating moeilijk? Ik zit nu in mijn TL examens (hoogste van vmbo) en kan tot nu toe
geen enkele mbo opleiding vinden die redelijk in mijn plaatje past.
Zo ben ik naar een informatie dag geweest die kort informeerde over de CIBAP in zwolle en verdere opleidingen
in leeuwarden of drachten die met tekenen te maken had, zoal mode/product design.
Maar al die dingen trokken niet echt mijn aandacht en bovendien vond ik het niveau van de cibap best wel laag en dus tegenvallen..
Bovendien zijn de opleidingen op de cibap niet echt wauw.
Ik had vandaag tekenen en mijn tekendocent vroeg of ik al een keuze had gemaakt, wat voor opleiding is wrs zou gaan doen.
Ik heb dus verteld dat alles een beetje tegen viel en toen kwam ze dus met het idee of ik misschien eens moest gaan kijken
of de kunstacademie in groningen wat was. Daar heeft zei ook op gezeten en je hebt verschillende opleidingen die wel bij mijn
plaatje zouden passen.
Maar ik kwam natuurlijk gelijk met de vraagtekens, want het is immers een HBO opleiding en ik heb dan alleen een vmbo diploma
dus technisch gezien zou dat niet kunnen. Nou vroeg ik mij af, als je tijdens zo'n intake, of vooraf er al naar toe gaat en
een dikke portfolio mee neemt met alles en nog wat, schetsen, processen, afgewerkte werken etc. etc. En laten zien dat
je echt gedreven bent en graag wilt leren en je inzet en openstelt voor kritiek, dat ik dan evt. zonder havo of mbo diploma aangenomen kan worden?
Zou dat kunnen?
Fiffill schreef:Je krijg geen Engels en Nederlands op de kunstacademie... of in Groningen wel?
Marloez, hoe oud was jij toen? Hoefde je ook geen 21+ test te doen?
16 is wel erg jong, vaak kijken ze ook naar leeftijd. Maar goed, zoals ik al zei, niet geschoten is altijd mis. Ik zou alleen eerst de voordelen en de nadelen goed tegen elkaar afwegen. Is het niet mogelijk om havo te doen na je vmbo?
_Bitje_ schreef:Fiffill schreef:Je krijg geen Engels en Nederlands op de kunstacademie... of in Groningen wel?
Marloez, hoe oud was jij toen? Hoefde je ook geen 21+ test te doen?
16 is wel erg jong, vaak kijken ze ook naar leeftijd. Maar goed, zoals ik al zei, niet geschoten is altijd mis. Ik zou alleen eerst de voordelen en de nadelen goed tegen elkaar afwegen. Is het niet mogelijk om havo te doen na je vmbo?
Dat is wel mogelijk, en qua leren kan ik het ook wel aan alleen mijn probleem is dat ik naast het tekenen 2 ponys heb en dan weet ik zeker dat ik het leren aan de kant schuif en het vevolgens niet haal. Dat doe ik nu ook, alleen het verschil is dat ik het niveau van het vmbo niet moeilijk vind en ik met even over kijken wel een voldoende haal. Maar met de havo gaat dat vast niet meer zo makkelijk en is de leerhoeveelheid veel meer .
Fiffill schreef:Ik moet er niet aan denken om nu (in mijn eentje) een paard te moeten onderhouden, kan sowieso niet qua geld (stufi en meer heb ik nodig voor school), en qua tijd ook niet. Woon dan wel nog thuis - moet dus wel reizen - maar om elke dag naar een paard te moeten gaan en die te verzorgen/rijden, dan heb ik sowieso geen tijd voor mijn vriend(en) die ik nu alleen in het weekend zie, want dan zou ik ook nog een hoop moeten werken om alles te bekostigen en dat gaat 'm al helemaal niet worden want die tijd is er niet. Als ik uit huis ga is er uiteraard helemaal geen geld/tijd voor. Nee, dat zou echt niet te doen zijn.
Nee, meer tijd dan op de middelbare school is een te idealistisch beeld.