Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:54

Jahoor, stuur mij maar een PM :)

Je spreekt het zo uit: Noewaaizje :+

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:03

Ja dat had ik ook gezien! :D

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 21:07

Ik zit er over te denken om te gaan naar de KvK.. maar wil niet alleen!

Mijn trui is binnen trouwens! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Super blij ermee!!!! :D :D

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:13

Misschien nog een tip voor iemand:

eind januari zijn de webwinkel vakdagen in utrecht. Misschien dat ik nog wel even ga, geloof dat het gratis is :)
Verder had ik laatst een link geplaatst met een website (www.verzendpro.nl) die goedkopere verzend tarieven aanbieden. Ik heb daar nu de zegels besteld voor een basis pakket van Tnt, dat scheelt weer 2 euro per te verzenden pakket :)

Leuke trui Marjolein!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:17

Hele mooie trui Marjolein!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:21

Waaauuuw,, sexy trui :D Leuk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:55

oohw, gaaf die trui! Ik laat hem aan mn vriend zien en het eerste wat ie zegt: Nou, ze weet niet eens hoe ze butterfly moet schrijven... Oke, laat maar... hahaha

@Michelle: dus dat is wel de moeite, die pakket zegels bestellen? Denk dat ik dat misschien ook maar moet doen... Dat scheelt toch weer in de verzendkosten!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:56

Nu ik dat zo zie moet ik toch ook aan een reclamejas/trui. Dat valt toch goed op.
En volgens mij zijn de Webwinkelvakdagen niet gratis maar kan je aan kaartjes komen via je host of iets dergelijks..

Op het laatste kom ik terug; je kunt je gratis registreren. Zie www.webwinkelvakdagen.nl
Laatst bijgewerkt door Lovepaints op 28-12-10 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:01

Gave trui!

Nu nog een bodywarmer, jas en polo en dan kan je in alle weersomstandigheden fotograferen ;)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 23:02

joyce2 schreef:
oohw, gaaf die trui! Ik laat hem aan mn vriend zien en het eerste wat ie zegt: Nou, ze weet niet eens hoe ze butterfly moet schrijven... Oke, laat maar... hahaha

Serieus..... oh my gosh :') hahahaha..

@ dressuurgek: jaaa komt er aan :D Gaat binnekort in bestelling :D

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:05

Heel goed :D +:)+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:43

_Michelle_ schreef:

eind januari zijn de webwinkel vakdagen in utrecht. Misschien dat ik nog wel even ga, geloof dat het gratis is :)

Heb je hier meer info over? Heb er nog nooit van gehoord, maar misschien is het wel heel interessant. Mag ook per pb hoor.

Oh, zie net een post hierboven staan. Ga daar wel even spieken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:04

_Michelle_ schreef:

Verder had ik laatst een link geplaatst met een website (http://www.verzendpro.nl) die goedkopere verzend tarieven aanbieden. Ik heb daar nu de zegels besteld voor een basis pakket van Tnt, dat scheelt weer 2 euro per te verzenden pakket :)

Leuke trui Marjolein!

Goede tip, die site!
Kan je nu wel of niet gratis naar die vakdagen?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:16

Ik heb me net aangemeld voor de vakdagen en kom niks tegen waarbij ik moet betalen.

Ik zit te dubben om paypal te gaan gebruiken voor mijn nieuwe site. Maar laatst zijn er wat negatieve berichten over PayPal bekend geworden dus ik twijfel nog een beetje. Heb al wel een account aangemaakt. Heeft iemand ervaring met PayPal? Gebruik je het voor je eigen webwinkel? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:53

Geen ervaring en geen account maar wel 2 mails gehad dat ik op een link moest klikken en dat mijn account een fout had. Eveneens in dezelfde week een mail van de Rabobank gehad en de ABN AMRO met soortelijke berichten. Abn heb ik helemaal niets mee en de Rabo heeft niet eens een mailadres van ons.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:22

Heb je dit toevallig ook gemeld bij de betreffende banken? En zo ja, wat was hun reactie.

Als je googled op PayPal kom je heel veel klachten tegen. Vooral over blokkeren van rekeningen e.d.
Dat geeft mij toch wel een akelig gevoel. Iemand met positieve ervaringen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:26

Ikzelf heb wel Paypal voor internationale betalingen (adobe accepteerde niets anders :() en je kunt er wel eenvoudig dingen mee betalen zonder creditcard.
Om er spullen mee te verkopen heb ik geen ervaring mee, maar die berichten die Hilda aangeeft krijg ik inderdaad ook wel eens, maar dat is spam en klopt niet! Ik krijg ze ook van de ING, terwijl ik daar nog nooit contact mee heb gehad! Opletten dus met die e-mails.
Verder heb ik geen problemen met PayPal...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:34

Ik gebruik PayPal ook al een hele tijd. Waar ik me op verkeek waren de kosten die PayPal in rekening brengt. Als je die niet meerekent in je prijs betaal je ze dus mooi zelf.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:42

Ik ga straks IDeal gebruiken. PayPal gebruik ik alleen op Ebay en ik vind het een irritant systeem... Ik ben op dit moment ook geblokkeerd, omdat andere mensen waarschijnlijk hebben geprobeerd om in te loggen op mijn account, om daar betalingen mee te doen. Dus uit voorzorg heeft Ebay de boel geblokkeerd. Opzich natuurlijk fijn, maar het is echt een heel gedoe om de boel weer aan de praat te krijgen en daar heb ik geen zin in, dus ik laat het maar gewoon zo...

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:01

ik ben in opstart :+

mijn voornemen is om mijn naam allereerst bekend te krijgen bij een groep mensen, zodat ze tenminste in mn webwinkel komen kijken...
tot nu toe ben ik best tevreden als nieuwelingetje, want de dingen die ik verkocht beb, zijn echt naar alle einden van de wereld verzonden; wat wilt zeggen dat ik het niet van kennissen moet hebben als ik wat verkoop...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:12

Ideal heb ik ook. En dat werkt prettig.

Dat heb ik ook gelezen, dat paypal accounts geblokkeerd werden en dat het een heel gedoe is om het weer ongedaan te maken etc. Met blokkeringen tot wel 180 dagen.

Nuage, jij gebruikt paypal als verkoper? Die kosten had ik in eerste instantie ook niet gezien. Pas toen jij het noemde, ben ik gaan zoeken. Je moet wel even de kleinere lettertjes lezen om het te vinden! Maar ik snap het niet helemaal. Je betaald altijd € 0,35 per transactie en dan nog eens een percentage? Ik las iets over 1,5% tot 3,4%. Wanneer wordt nu welk tarief gehanteerd?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:14

Paan schreef:
Heb je dit toevallig ook gemeld bij de betreffende banken? En zo ja, wat was hun reactie.

"Het e-mailbericht en eventuele bijlagen die u hebt ontvangen zijn
niet
afkomstig van ABN AMRO. Waarschijnlijk wil men met deze mail uw
financiële gegevens achterhalen voor het plegen van
fraude.

ABN AMRO zal nooit via e-mail naar uw rekeningnummer,
creditcardnummer, overige pasgegevens, geboortedatum of andere
persoonlijke en financiële gegevens vragen. Als u mail ontvangt
waarin
dit wel het geval is, wees dan alert en vul geen gegevens in. Klik
ook
niet op links die in deze mails staan.

Als u een dergelijke mail ontvangt kunt u hiervan een melding maken
via onze website www.abnamro.nl Klik rechts bovenin op 'Veilig
Internet Bankieren'. U kunt dan het meldingsformulier gebruiken."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:16

Ik heb laatst een PayPal account aangemaakt, maar heb er nog niks mee gedaan. Schijnt voor transacties naar buitenland inderdaad handig te zijn. Wel worden er veel nepmails verzonden door clubjes die maar wat graag achter je logingegevens willen komen, dus dat is wel oppassen geblazen.

Wil zelf in 2011 dingen gaan verkopen op mijn website. Ben al een beetje aan het kijken naar integratie van iDeal op mijn website. Als het aan mij ligt krijgen bezoekers de keuze tussen een overboeking of iDeal. Die combi is binnen Nederland ook het meest gebruikelijk.

Ik kan trouwens ook jullie mening nog wel even gebruiken. Ik speel al een tijdje met het idee om voor portretten hele duidelijke prijzen te gaan hanteren. Dan moet je in mijn geval trouwens denken aan mensen uit het bedrijfsleven die een foto van zichzelf nodig hebben, politici, muzikanten, etc. Normaal reken ik per persoon per locatie (set) één uur fotografie en een uur beeldbewerking. Maar ik kan hier natuurlijk ook standaardprijzen aan gaan hangen, bijvoorbeeld bedrag X voor één portret (of groepsfoto, whatever) en een bedrag X daar bovenop voor iedere extra locatie.

Hoe denken jullie daarover? Zou die transparantie voor klanten prettig zijn? Of toch liever een uurtarief (zoals nu het geval is)?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:24

Voor mij werkt die duidelijkheid wel Nouks.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:34

@ nouks: als ik klant zou zijn zou ik één all-in tarief het prettigst vinden. Je omschijft dan gewoon wat je levert voor dat bedrag en voor de klant is dat (lijkt mij) ook duidelijk wat hij kan verwachten en krijgt van jou. Echter, als je langer bezig bent dan die 2 uur dan heb jij 'pech'. Ben je meestal sneller dan die 2 uur dan is het mooi meegenomen ;)