Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:23

Gefeliciteerd!!!!

@Annashh, Ze vragen bij de Radboud Universiteit momenteel 3 communicatiemedewerkers. Daar heb ik nu op gesolliciteerd :D

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:52

Jeeee gefeliciteerd nonawen!

Ik heb vandaag afwijzing van Rechtbank Dordrecht, in de brief stond dat wegens de enorme hoeveelheid reacties er streng geselecteerd is op ervaring en afstand woon-werkverkeer.. Tjaa dan kan ik denk ik ergens achteraan aansluiten, voornamelijk met die laatste :P Jammer baan zag ik zeker zitten!

Maar goed, vandaag weer een nieuwe sollicitatie de deur uit kunnen doen. Heb er nu dus nog 2 lopen..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:05

x_Irisje_x schreef:
Gefeliciteerd!!!!

@Annashh, Ze vragen bij de Radboud Universiteit momenteel 3 communicatiemedewerkers. Daar heb ik nu op gesolliciteerd :D

Succes! Ben ik te laat... hahahaha. Nee de medische wereld is niet zo mijn ding. Ik heb gesolliciteerd bij Zoover/Meteovista, dus reiswereld en het weer! En dat heeft wel degelijk mijn interesse, al jaren. Dus fingers crossed! ;)

NW: gefeliciteerd!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:46

Pfff bij mij schiet het niet op het solliciteren!
1 bedrijf 3 gesprekken gehad en toch niet doorgegaan omdat ik geen HBO heb -O-

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:52

Nou ja dat wisten ze na gesprek 1 toch ook al... flauw zeg!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:03

Ja dat vond ik dus ook, vond het ook behoorlijk flauw!
Zeg dan gewoon na het eerste gesprek, sorry het word niets!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:20

joyce2 schreef:
Pff, ik kreeg net een afwijzings mail van een bedrijf waar ik toch stiekem wel gehoopt had op een gesprek.... Ze hadden meer dan 100 brieven gekregen en hebben geselecteerd op wonen in de omgeving (het is een bedrijf in Amersfoort en ik woon daar nog geen 10 min. bij vandaan) en of je al ervaring had als receptioniste/telefoniste in een zakelijke omgeving en ook dat heb ik ruimschoots. Er stond nog wel bij vermeld dat er ook een hoop mensen niet zijn uitgekozen, omdat die overgekwalificeerd waren voor de functie en ik denk dat dat voor mij ook geld, gezien ik eerder ookal secretaresse ben geweest en op dit moment een leidinggevende functie heb. Echt balen...

dat is zoooo kalote.... overgekwalificeerd :\ :(:) op naar de volgende dan maar!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:22

NonaWen schreef:
NonaWen schreef:
Daar ik al vrij weinig aanwezig was in dit topic, meld ik me nu helemaal af.. ik heb morgen een vervolggesprek .. :):) en er waren maar 4 andere kandidaten uitgenodigd voor 't sollicitatiegesprek.. dus ik heb er een zeer goed gevoel over :):)

Ik ben inderdaad aangenomen ! :):) 1 februari mag ik beginnen ! :):)

gefeliciteerd :D :D :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:24

Hier ook een communicatiedier dat niet kan wachten om aan de slag te gaan. Ik vind het zo frustrerend dat ik niet de kans krijg om te laten zien wat ik kan. Grrrr!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:26

Megan_ schreef:
Jeeee gefeliciteerd nonawen!

Ik heb vandaag afwijzing van Rechtbank Dordrecht, in de brief stond dat wegens de enorme hoeveelheid reacties er streng geselecteerd is op ervaring en afstand woon-werkverkeer.. Tjaa dan kan ik denk ik ergens achteraan aansluiten, voornamelijk met die laatste :P Jammer baan zag ik zeker zitten!

Maar goed, vandaag weer een nieuwe sollicitatie de deur uit kunnen doen. Heb er nu dus nog 2 lopen..

:\ bummer......

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:26

orienta schreef:
Ja dat vond ik dus ook, vond het ook behoorlijk flauw!
Zeg dan gewoon na het eerste gesprek, sorry het word niets!

ja dat vind ik ook idioot!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:30

zo 1 ken ik ook... ik hoorde van een eigenaar/directeur van een bureau waar ik op gesprek bent geweest: ja, ik vind je erg leuk en ik heb ook echt het gevoel dat je binnen mijn team past, maar ik twijfel tussen jou en iemand met ervaring. Noooooit meer wat van gehoord ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:53

irritant he, die afwijzingen.... Maar ik ben al heel erg blij dat ik niet de enige ben, t zou helemaal frustrerend zijn als iedereen in dit topic binnen no-time een baan heeft ;) "Gelukkig" zitten we wat dat betreft allemaal in hetzelfde schuitje! Ik moet alleen wel bekennen dat ik er nog nooit zo lang over heb gedaan om een baan te vinden... Normaal gesproken hoefde ik maar 1 sollicitatiebrief te sturen, werd meestal binnen 24 uur uitgenodigd voor een gesprek en kreeg dan ook vaak dezelfde dag al te horen dat ik de baan kreeg. Dus nu al uberhaupt niet eens uitgenodigd worden voor een gesprek is al erg jammer, hahaha.

Maar goed, we laten de moed niet zakken en zoeken lekker verder!

@Arie: had jij nou al gesolliciteerd?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:17

ja vandaag tweede gesprek gehad :j ofja, 5 gesprekken :+ was me het middagje wel. had uit eigen initiatief powerpoint presentatie gemaakt (met hun huisstijl, van internet geplukt :D ) hehehe vonden ze erg leuk om te zien :D :D nu een week wachten voor ik wat te horen krijg....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:14

ooeehw spannend... Wel gaaf hoor, zo'n binnenkomer met een presentatie! Heb je er een goed gevoel over?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:17

ja ze stonden ook allemaal te kijken van wat ik had gemaakt, en dat terwijl het echt supersimpel basis was := had hun huisstijl van internet geplukt en die doorgevoerd, vonden ze erg leuk om te zien hehehe. powerpoint is belangrijk voor deze functie dus vandaar dat ik het gedaan heb. plus in het engels, omdat het een internationaal bedrijf is. uzb vond het ook een erg goed initiatief, nu hopen dat het loont hihi :D
ik heb er zelf een goed gevoel over, maar je weet het nooit he... heb inmiddels 7 mensen gesproken daar (echt mensen wat een procedure) en het is echt een baan, bedrijf en cultuur voor mij :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:09

Dan moet het gewoon wat gaan worden! Ik ga wel even voor je duimen, dat kan nooit kwaad ;)
Maar echt... 7 mensen gesproken, ze maken dan wel flink werk van hun sollicitaties!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:24

NonaWen schreef:
NonaWen schreef:
Daar ik al vrij weinig aanwezig was in dit topic, meld ik me nu helemaal af.. ik heb morgen een vervolggesprek .. :):) en er waren maar 4 andere kandidaten uitgenodigd voor 't sollicitatiegesprek.. dus ik heb er een zeer goed gevoel over :):)

Ik ben inderdaad aangenomen ! :):) 1 februari mag ik beginnen ! :):)

SUPER!
Gefeliciteerd :D , wat ga je precies doen?
(of heb ik daar overheen gelezen?)

Ik heb vandaag gehoord dat ik op 2e gesprek mag bij de Rabobank *\o/* *\o/* *\o/*
helemaal blij. Vanavond de uitslag van mn Persoonlijke Profiel Analyse gehad (van mn 1e gesprek) en dat is zo bizar,.. 10 pagina's met info over jou en je eigenschappen (qua werk) en het klopt bijna allemaal tot in de grappigste details. Zo'n rapport kost een paar honderd euro. Ben er erg blij mee. Het geeft heel veel zelfinzicht,.. ze verwoorden het ook echt heel goed. Dat kun je weer gebruiken in volgende gesprekken.

Ariebombarie: dat klinkt super, komt vast goed! Succes!!!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 00:33

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 09:39

Felicitaties voor alle mensen die op 2e gesprekken mogen komen / en of aangenomen zijn!
Je kan trots zijn, heel goed.
Ook een tip voor mensen die langer dan een jaar werkloos zijn, zet bij je solicitatie dat de werkgever subsidie aan kan vragen, zodat hij jou goedkoper in dienst kan nemen.

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:31

hoi! ik ben nu 17 jaar maar zit nu in het eerste jaar van het HBO. weet iemand hoe oud je moet zijn voor het uitzendbureau?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:22

Hoi,

Ik zit gelukkig niet in hetzelfde schuitje als jullie maar bij ons in de winkel (Dille&Kamille Amersfoort) is een vacature voor een verkoopmedewerker met gevoel voor presenteren/stylen van de winkel. Het gaat om de dinsdag, woensdag en vrijdag. De vacature staat ook op de site...

groetjes Hester

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:43

Ah! Ik ben niet de enige!! Ik ben "pas" sinds juli 2010 werkloos en al die tijd al zoekende. Het is geen vetpot!! Bah! Gelukkig lijkt het nu weer aan te trekken met banen op directiesecretaresse niveau...

@ Juventus: Ik kom dus bij de Rabo vandaan. Heb er 4 jaar gewerkt. Het is een hele goede werkgever!! (jammer alleen dat mijn toenmalig leidinggevende het voor mij verpest heeft) Ik hoop dat je er kan beginnen, want je kan er echt een goede carriere opbouwen!

@ Arie: Dat is een mooie binnenkomer!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:26

kensha schreef:
Voor de mensen die een langere tijd werkloos zijn neem hier eens een kijkje op.
http://compact-reintegratie.nl/

Dat ziet er al beter uit dan die klojo's waar ik zat afgelopen zomer.
Jammer dat de pot leeg is en mijn reintegratie tijd verlopen is.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:16

Agossie wat balen zeg....
Valt idd niet mee wat te vinden. Je moet echt geluk hebben.
Wat voor functie had je bij de rabo? en wat zoek je nu?

Ik heb 20 januari mn 2e gesprek. Onder andere het bespreken vd uitslag vd ppa test die tijdens het 1e gesprek gemaakt is.