HAS Den Bosch, Dier- en Veehouderij Studenten '10/'11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:22

Maar 31 augustus krijgen we toch het rooster? Dan kunnen we meteen zien of we misschien maar 4 dagen naar school moeten ofzo!
Ik heb niet naar het programma gekeken, maar gewoon welke dagen mij het beste uitkwamen :)!

zo horsemoments, dat van jouw zus vind ik echt niet normaal!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:27

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:40

Oh was het jouw zus :o

Duurt die dag tot half 5! Oh dat wist ik helemaal niet. Dat is best een lange dag dan :P

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:43

Ik had ook best wel mee willen helpen op horse event.
Maar volgens mij is het alleen voor studenten van jullie school. |(

Als je wat grappigs wilt zien moet je nu ff sbs6 inschakelen.
Kmt een mooi stukje op met een hond op wegmisbruikers.

Lilliputter

Re: HAS Den Bosch, Dier- en Veehouderij Studenten '10/'11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 20:45

Introductie is aan jezelf of je wilt gaan of niet :) Vergeet niet dat we niet meer in groep 6 zitten en je ech tniet buiten gesloten wordt omdat de rest elkaar al 'kent'. Tenslotte moet je ook samenwerken en daar kom je echt pas tijdens de studie achter.

Ben heel benieuwd, hoop dat ik voor mezelf de goede keuze heb gemaakt door te kiezne voor BA.

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:48

_Question schreef:
Was even eten. Begrijp het nu van het studentnummer! De mijne zal dan zijn: 930227XX
Dat heb ik dan ook bij mijn lijst ingevuld.

Leuk Ukie dat jij ook Dier- en Veehouderij gaat doen! Welke klas zit je? We hebben in dit topic al iemand van DV.1B en iemand van DV.1D
En help je ook mee aan Horse Event?
En ga je mee doen met de introductieweek?
Hoe ga jij dat doen Spott? Ook iets vervangends regelen voor de maand September of gewoon reizen op normale kosten?

Ik zit ook in DV.1D :D
Met Horse Event wil ik ook graag meehelpen, maar ik moet nog even kijken wanneer. Zaterdag moet ik er zelf rijden en ik wil ook nog meehelpen in de stand van onze Fjordenvereniging :j
Blijft er van jullie iemand overnachten met Horse Event?

Voor de introductieweek heb ik me niet opgegeven.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:02

Gaan jullie trouwens wel naar Horse Event om te helpen? Ik twijfel nog een beetje.

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:05

Ik blijf niet overnachten op Horse Event, ukie. :)

Ja ik ga wel mee helpen op Horse Event!
Jij hebt wel op het laatste moment je keuze voor jouw opleiding omgewisseld, he Liliputter?

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:26

Heee das leuk Ukie!!! Dan kom ik bij jou in de klas! EN je hebt nog een Fjord ook :D
Ik blijf overnachten van donderdag op vrijdag, en ga op vrijdag en zondag meehelpen. Ben benieuwd, vind het wel een leuke ervaring.
Spott volgens mij had ik ergens gelezen dat het tot half 5 duurde. Maar nu je het zegt kan er ook hebben gestaan dat je er rekening mee moet houden dat het tot half 5 KON duren.... Ik weet het niet meer hahaha

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:28

Ja het was een beetje op het laatste moment. Kan hier lichtjes iemand de schuld van geven :D :D Ik ben heel benieuwd. Het een zal niet makkelijker zijn dan het ander, maar het is net wat je zelf wilt.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:41

Ja soms kan je opeens wel heel erg van gedachten veranderen. Hopelijk heb je de juiste beslissing gemaakt en anders kan je altijd nog switchen toch :)?

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:44

Ooh wat leuk! :D Haha en idd ook een Fjord :))
Ik denk dat ik in ieder geval vrijdag ga helpen op HE en misschien zondag.. :)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:56

Introductie heb ik destijds niet gedaan, en daar ben ik blij om. Horse Event is al vrij snel, daar zou ik je aanraden wel te blijven slapen want dat is vorig jaar echt super leuk geweest!

Daarnaast heb je al heeeeel snel als DV'er de praktijkschoolweken. Dan leer je je hele opleiding al heel snel kennen hoor, dus het is ook niet zo dat die intro 'nodig' is ofzo.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:04

Maar wel leuk toch zeker :D
Ik blijf op donderdag slapen. Nog meer mensen?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:19

Dat is afhankelijk van je definitie van 'leuk'

Toestemming vragen om naar de wc te mogen, urenlang doelloos te zitten wachten en publiekelijk vernederd worden is niet mijn idee van 'leuk'.

Daarom zou ik zeggen: HE en PRAS zijn een beter plan ;)

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:22

Pff, daar houd ik echt niet van, daarom ga ik ook niet naar de introductieweek. Horse event lijkt me dan veel leuker idd :j

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 09:33

Ukie; als je op vrijdag PGO hebt kun je niet naar HE. Dat staat in de brief :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:43

Hier een oud-studente aan de HAS, Dier- en Veehouderij. Nouja, studente... na het 1e blok hield ik het voor gezien. Ik vond toen al dat het te weinig over dieren ging, en dat zou alleen maar minder worden. Dus heb ik besloten te stoppen.

Voor degene die nog een labjas zoeken, die heb ik nog! Voor 20 euro's mag je hem hebben. Nooit gedragen. De precieze maat weet ik niet, maar ik heb normaal een M. PB maar!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:05

Is sushilla88, dat is een aantrekkelijk aanbod. Zit nu op mijn werk maar stuur je vanavond even een pbtje.
Oei, las dat in de introductie urenloos doelloos zitten wachten zit, dat is wel minder ja... We zullen zien. Horse event lijkt me wel echt heel leuk!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:19

Lilliputter schreef:
Ukie; als je op vrijdag PGO hebt kun je niet naar HE. Dat staat in de brief :)

zowiezo is het misschien wel handig om alvast als tip mee te krijgen dat je moet zorgen dat je PGO niet mist!! 2x missen is automatisch een onvoldoende. in het 3e blok geldt dat zelfs voor 1x.

PGO is het allerbelangrijkste wat je gaat krijgen, als je dat mist worden de tentamens (allemaal) heeeeeeel moeilijk.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:05

Oh goed dat je het zegt. Wist ik nog niet, dan zal vik het zeker volgen. Dankjewel!
Wel raar trouwens, ons rooster krijgen we pas op die dinsdag en dan moeten we dat formulier al opgestuurd hebben. Ik heb me wel gewoon opgegeven voor de vrijdag..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:21

Voor HE hebben we dat inderdaad al eerder nodig. We hebben ontzettend veel vrijwilligers nodig, en dat moeten we op tijd gaan plannen. Roosters hebben ze inderdaad niet eerder klaar, da's heel vervelend inderdaad, maar beide kunnen dat niet anders plannen.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:04

Zo allemaal nieuwe mensen, hallo! :+
Volgens mij heeft het studentnummer altijd 54 op het eind de mijne is:
89 (1989)
06 (juni)
26 (26ste)
54
2 --> omdat er iemand anders op dezelfde datum jarig is en eerder op de HAS zat :P

Ik heb overigens ook geen intro gedaan, maar de eertste week van de HAS is ook een beetje intro. Je leert je klas daar kennen en moet dat lokalen ed opzoeken om wegwijs te worden in het gebouw :) Verder inderdaad HE en PRAS, gewoon gezellig met iedereen aanbabbelen dan leer je vanzelf mensen kennen :D
De klassen die op het papier staan zeggen trouwens niks :P
Je hebt A,B (havo klassen), C, D (VWO klassen), E, F (mensen die van het MBO afkomen). Als ik het goed heb :Y) En dan kom je op school en dan hangen er lijsten waar alles door elkaar is gehusseld :P Je zit met havo en MBO en VWO mensen in de klas :P

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:21

hoi! :)
Mijn studentnummer is 930203541, maar nu vraag ik mij wel af wat die 54 betekent :+
Wat is eigenlijk PRAS? :o
Dus eigenlijk heb je helemaal niet veel aan die verschillende klassen, alleen dat je weet of iemand van VWO HAVO of MBO afkomt..
Ik heb me trouwens ook gewoon opgegeven voor HE voor de vrijdag.. Wel erg handig om te weten dat je PGO echt niet moet missen, niet dat ik het van plan was.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:09

die 541 is gewoon een HAS achtervoegsel ;)

Pras is praktijkschoolweek :))
een soort van euh.. kippenhok waar je met de hele opleiding heen moet en een hoop keet kunt schoppen O:) (en een hoop leert! :D )