Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:06

Sommige nemen ze mee in een bench en andere los in de auto.
Ik had ze op de achterbank, de 1 lag links en de anders rechts en niks mee van doen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:15

haha oeps, ik bedoelde natuurlijk diana i.p.v moonsparkle :o

Hyawatta balen dat je er geen goed gevoel over had.. ik ben blij dat ik er weer ff van af ben.
Ik ben altijd standaard op dinsdag vrij en ga dan gewoon weer lekker stage lopen vanaf mei, misschien wel juni wie zal het zeggen haha.
Maar wat ging er mis dacht je.. wat was het probleem, wat moest je doen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:19

Ik wil dadelijk een trimbus aanschaffen, nu heb ik een aanbod gekregen van een trimbus en twijfel ik echt wat ik zal doen. Aan de ene kant, hoevaak komen deze nou te koop en het scheelt zo'n 10.000 euro met als ik zelf een bus koop en wil laten ombouwen. Ik wil geen lening en niet in termijnen betalen waardoor ik dan nog even die 10.000 moet gaan sparen, wat een hoop geld is. Aan de andere kant ik ga in april pas mn examen doen dus dan doet de bus nu nog niks maar betaal ik wel die verzekeringen/belasting.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:23

Ik moest een kop effileren, een bil/achterpoot knippen en rug plukken.

Maar het effileren ging volgens mij helemaal mis, vond het ook erg lastig, vaak knippen we koppen ook met de gewone schaar.

Maar ja wacht wel af tot maandag.

Het begon ook al lekker, wilde m'n spullen uit de koffer pakken, stond er een kam overeind in m'n koffer, pin dus vast onder mijn nagels, pfff, deed goed zeer en merkte het ook wel met knippen, maar ja.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:26

moonsparkle schreef:
Ik wil dadelijk een trimbus aanschaffen, nu heb ik een aanbod gekregen van een trimbus en twijfel ik echt wat ik zal doen. Aan de ene kant, hoevaak komen deze nou te koop en het scheelt zo'n 10.000 euro met als ik zelf een bus koop en wil laten ombouwen. Ik wil geen lening en niet in termijnen betalen waardoor ik dan nog even die 10.000 moet gaan sparen, wat een hoop geld is. Aan de andere kant ik ga in april pas mn examen doen dus dan doet de bus nu nog niks maar betaal ik wel die verzekeringen/belasting.

Tja dat is erg lastig, maar die keus moet je toch zelf maken.

Ik zou het niet willen, gewoon lekker aan huis.
Heb ik voldoende ruimte om te wassen en trimmen en vind in zo'n bus de ruimte klein waardoor er wel een hele hoop vochtig wordt met wassen en fohnen.

Maar dat is ieder voorzich natuurlijk.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:27

Oh jee dat doet idd goed zeer!!! naja we gaan gewoon mooi voor elkaar duimen!!
Heeft je stagebegeleider nog je hondjes gezien? hoe vond zij hoe je ze had getrimd?

Moonsparkle, ik zeg doen !!! je kan toch ook al wat kleine klusjes gaan doen?
Alleen zou ik zelf ook geen trimbus willen hoor, maar als jij dat zo ie zo wilt..

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:30

Ja die heeft ze nog gezien.
En geholpen met afwerken.
De teckel zag er netjes uit en was ik zelf ook al tevrede over.
De shi-tzu had ze zelf haar twijfels ook bij, de knie had wat korter gemogen dus komt er eigenlijk op neer dat het ongelijk is.
Vandaar ook haar twijfels.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:31

Ik woon nog thuis en ik zal dadelijk eerst een huisje gaan huren ivm de dure huizenprijzen van nu dus dan zou ik nog lang moeten wachten. Ook zit je als je een huis koopt dat je het weer terug zou moeten verbouwen als je weer gaat verhuizen. Een pand huren is veels te duur om de trimkosten er uit te halen vooral omdat ik nog op moet starten en het voordeel is dat je een grotere regio hebt. Mijn vriend woont namelijk in Almere en ik woon vlakbij Utrecht.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:34

hoezo weer terug moeten verbouwen als je gaat verhuizen?
Als je hebt verbouwt en alles gedaan met vergunning enzo verkoop jij je huis zoals jij het hebt gemaakt.

Wij hebben de trimsalon helemaal betegeld en tuinhuis weggehaald en schuur aan het neerzetten en 2 vijvers geplaatst.
Als wij het zouden verkopen, verkopen we het zo en gaan we niet alles weer terug doen als toen we het hebben gekocht.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:35

Of begrijp ik je nu verkeerd?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:36

Nou we hebben hier ook een tandarts die kan dus aan de straatstenen zn huis niet kwijt omdat er een praktijk bij zit, hij is dus de praktijk weer gaan verbouwen zodat mensen het gaan kopen. Nou is het trimmen wel in een schuur maar ik denk dat het wel degelijk mee kan tellen met of mensen het aan gaan schaffen. Of je moet toevallig een trimmer vinden die het huis wilt kopen. Dit is mijn gevoel hoor pin me er niet aan vast. En voor mij gaat het dus niet op omdat ik nog geen eigen huis heb ;)

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:01

dag dames,
ja examen gehad gister ..wat en dag zeg!!
ben van 8.00 in de morgen tot 20.00 in de avond mee bezig geweest....
ik weet niet of ik geslaagd ben,was echt zo zenuwachtig had helemaal een rode kop,vergat gewoon te ademen!!
ben nogal onzeker aangelegd,denk dat ik voor het plukken wel geslaagd ben.
had alleen een hond die de hele tijd wou bijten,kreeg een snuitje om en een buikband.
de kniphond ging de hele tijd hangen,ik vond het wel mooi geworden,maarja wat vinden hun he?? daar gaat het om...
effileren is echt moeilijk,moest een achtepoot doen,maar die knip ik normaal gesproken,dan is het wat strakker.......
de hele week maar duimen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:03

diana schreef:
dag dames,
ja examen gehad gister ..wat en dag zeg!!
ben van 8.00 in de morgen tot 20.00 in de avond mee bezig geweest....
ik weet niet of ik geslaagd ben,was echt zo zenuwachtig had helemaal een rode kop,vergat gewoon te ademen!!
ben nogal onzeker aangelegd,denk dat ik voor het plukken wel geslaagd ben.
had alleen een hond die de hele tijd wou bijten,kreeg een snuitje om en een buikband.
de kniphond ging de hele tijd hangen,ik vond het wel mooi geworden,maarja wat vinden hun he?? daar gaat het om...
effileren is echt moeilijk,moest een achtepoot doen,maar die knip ik normaal gesproken,dan is het wat strakker.......
de hele week maar duimen..

Vervelend zeg, diegene die die bijter had meegenomen had zeker helemaal geen andere hond kunnen vinden anders neem je er toch geen mee die bijt?

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:17

hij was ook heel gevoelig op z,n rug...toen moest ik verder met de zijkant...zag er opzich wel goed uit

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:19

Die griet die de ''bijter'' mee had genomen, zij ook dat die dat normaal nooit dee :+
Maar ja wie weet doet ie dat anders ook niet.
De ruimtes bestaan uit 1 en al spanningen en dat vangen die honden ook wel op en net wat Diana zegt was die gevoelig op de rug.

Tis en blijft altijd weer spannend

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:23

Ik ga de opleiding dierverzorging doen en wil me me graag ook gaan specialiceren in het trimmen.
Ik ga naar de Lentiz College in Maasland.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:35

Hallo allemaal, ik kom zo even jullie topic binnenvallen...
Ben zelf paraveterinair met trim-ambities.... (maar nog niets mee gedaan, je kent het wel)
Maar nu gaat mijn Yorkshire voor het eerst naar de trimsalon en ik ben zo bang dat hij verknipt wordt...
Deed altijd zelf zijn snoetje knippen en de puntjes bijwerken... maar heb bedacht dat het beter is om een trimster hem eens onder handen te laten nemen..

Nu heb ik gezegd dat er niets van zijn oren af mag en dat hij niet (te) kort mag...
Vind het eigenlijk gewoon spannend... haha... ben echt erg!
Hebben jullie misschien tips en/of foto's?
Bedankt vast!

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:40

ben benieuwd hoe hij terug komt...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:46

Ik ook wel.
Je kunt eens kijken op sites van trimsalons waar de voor en na resultaten staan, kun je je misschien beeld bij krijgen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:47

Je had ook kunnen vragen of je erbij mocht blijven of wil/kan dat niet? Dan kon je gelijk zeggen wat je wel en niet wil

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:52

Kan soms wel, maar voor de trimmer is het vaak niet prettig, de hond blijft vaak maar de eigenaar in de gaten houden en probeert constant bij haar te komen.

Ik heb het zelf liever niet als de eigenaar erbij blijft.
Zijn mijn ervaringen van stage en horen zeggen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:53

Mijn moeder vind dat inderdaad ook niet fijn :n om diezelfde reden. Honden zijn vaak vervelender als de baas erbij is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:56

hyawatta schreef:
Kan soms wel, maar voor de trimmer is het vaak niet prettig, de hond blijft vaak maar de eigenaar in de gaten houden en probeert constant bij haar te komen.

Ik heb het zelf liever niet als de eigenaar erbij blijft.
Zijn mijn ervaringen van stage en horen zeggen.

Ik vind het zelf ook beter werken als de eigenaar er niet bij is hoor maar somige trimmers laten het wel toe dat de eigenaar erbij blijft

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:00

Ja bij mij op stage zijn er ook 2 of 3 die erbij blijven.
En die reageren er niet erg op maar de meeste wel, als de hond nog net niet klaar is en de eiegnaar komt er al aan dan is ie ook vervelend, omdat ie juist weer blij is dat de baas er is.
Als ik straks mijn eigen salon heb wil ook ook niet dat de eigenaar erbij blijft, dan moet het wel met een bepaalde reden zijn maar liever niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:08

hyawatta schreef:
Ja bij mij op stage zijn er ook 2 of 3 die erbij blijven.
En die reageren er niet erg op maar de meeste wel, als de hond nog net niet klaar is en de eiegnaar komt er al aan dan is ie ook vervelend, omdat ie juist weer blij is dat de baas er is.
Als ik straks mijn eigen salon heb wil ook ook niet dat de eigenaar erbij blijft, dan moet het wel met een bepaalde reden zijn maar liever niet.

Klopt wij hadden op het stageadres ook met regelmaat dat als mensen vragen hoelaat ongeveer terwijl je erbij zegt dat je ze belt als ze kunnen komen dat ze er gewoon zijn op die tijd dat je gezegt had dat je denkt dat de hond klaar is. Een beetje een vage zin maar anders kon ik het niet formuleren :Y) en dan zijn de honden ook helemaal afgeleid. Wij bewaren de kop altijd als laatste en als je die nog moet knippen terwijl de hond hyper word omdat de baas er staat is het bijna geen doen meer.