Diablo schreef:Faline, ik woon wel in Duitsland, maar slechts zo'n 35 km. over de grens hoor, dus zó anders is het hier niet. We hebben hetzelfde weer als in Nederland en nu dus ook dezelfde sneeuw. Alleen doen ze er hier niet zo hysterisch over en doen gewoon wat ze moeten doen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het elders precies was, maar hier in FRL lag toch echt een dik pak sneeuw en de wegen waren slecht begaanbaar.
Met andere woorden, het was gewoon spekglad, zelfs de hoofdwegen waren hier niet goed begaanbaar. Er zijn hier meer dan 25 vrachtwagens in een korte tijd van de weg gegleden en talloze ongelukken omdat mensen niet genoeg rekening houden met de omstandigheden. (Mensen van de politie die rondreden in de provincie verbaasden zich over de snelheid waarmee ze door andere automobilisten werden ingehaald.)
Het spijt me, maar ik kom die idioten liever niet tegen. En dat onderbouwt het feit dus dat Nederlanders niet kunnen omgaan met gladheid, te snel rijden, te voorzichtig waardoor anderen vol in de remmen moeten, of op verkeerde momenten remmen. Daar krijg je ongelukken van. Ik rij sowieso liever in Duitsland, ten eerst beter voorbereid, winterbanden zijn verplicht en ze kunnen daar over het algemeen gewoon beter rijden.

En normaal gesproken rij ik in een dikke landrover, daarmee moet je al iets heel raars tegen komen wil je niet meer kunnen rijden

Maar ook enkele viaducten (vrachtwagens kwamen niet meer omhoog) en sommige afslagen op snelwegen waren afgesloten vanwege gladheid. Is dat dan allemaal aanstelleritus?
Nou had ik vrij verder, gister was m'n laatste dag voor de vakantie (ik doe nog een opleiding). Anders was ik waarschijnlijk wel gewoon gegaan. Ik heb zelf ook geen reden om niet te gaan, ik kan best rijden en heb een goeie auto onder mn kont. (Maar fietsen/scooter met dit weer doe ik dus mooi niet, laat een ander maar op z'n plaat gaan, mij niet gezien.) Van andere mensen kan ik me soms indenken waarom ze niet zouden kunnen gaan. (Zonder auto, ver moeten reizen, OV dat platligt.. Werk kan lang niet altijd zo belangrijk zijn dat je er hemel en aarde voor moet verschuiven om er aanwezig te zijn. Je werkt over het algemeen om te leven en niet andersom. En als dat geen mentaliteit is, dan maar niet

Mijn vader heeft trouwens een rijschool, die heeft dus geen lessen gegeven vandaag, bovendien waren ook alle examens afgelast. En eerlijk is eerlijk, ik zou met dit weer ook liever niet naast een leerling zitten in de auto

EN idd Berdien, die mensen die roepen dat je MOET wonen idd niet hier in het Noorden. Al die zaken die hier stopgezet zijn zoals scholen, OV en afgesloten wegen/viaducten etc... ja dat is allemaal gemiep om niks.