ik ga 4 maart naar de info middag ik doen nu barneveld paardenhouderij +managmant nivo 4 maar vind het te saai en wilt nu sportklas doen in deurne en dan ook bbl wat ik nu ook doen lijkt me wel leuk daar maar de meningen zijn er over verdeelt
DON___RUBIN
Geplaatst: 23-02-10 03:08
Paardenhouderij kon alleen deeltijd.
pniekepnak
Geplaatst: 23-02-10 04:22
DON___RUBIN schreef:
Paardenhouderij kon alleen deeltijd.
Okee, da's dus inderdaad nieuw, want ik heb nog gewoon voltijd paardenhouderij gedaan...
In de weekenden worden de paarden gedaan door de weekenddienst. Maar je kunt je paard ook mee naar huis nemen. In vakanties gaat je paard mee naar huis.
Ik heb Paardenhouderij niveau 4 gedaan ( doe ik nog steeds, laatste jaar ) op het Citaverde College. Als het ook maar even kan vermijd dan alle citaverde opleidingen, man man ik weet nu pas dat ik naar Deurne had moeten gaan, want de opleiding die ik nu volg is ramp en rampzalig. Blijf er echt weg van. Zoveel mogelijk.
wat leuk om alle reacties zo te lezen. ik zou erg graag verder willen in de paarden en wik er ook echt voor vechten. ik zit te twijfelen tussen deurne en zelzate heeft iemand ervaring met zelzate?
Met wat voor paarden gaan jullie eigenlijk de opleiding volgen.. Of met wat voor paarden hebben jullie de opleiding gevolgd..?
Ik heb nu nog een pony en die moet dan helaas verkocht worden.. Nou heb ik een mooi paardje op het oog.. maar die is nog maar sinds eind 2009 zadelmak... en 4 jaar.. rond de tijd dat school gaat beginnen istie wel al 5... Maar die moet dus nog alles leren...
Zou dat gaan.. ik kan hem bijv vanaf maart tot school trainen en dan neem ik aan dat hij de basis wel goed kent.. Heb mijn eingen pony ook opgeleid en ik heb op stal wel goede begeleiding.. ze maken zelf ook paarden zadelmak en rijden ze in.. Zouden jullie dat doen??
Ik zou een wat ervarener paard aanschaffen. Deurne is niet de juiste plek voor een paard die nog niet genoeg kent, vind ik. Er wordt toch aardig wat van de paarden verwacht. Vooral omdat het betreffende paard 4 is en nog alles moet leren. Ik vind van maart tot september dan echt te kort.
Okee. Ook zie ik veel paarden die alleen dressuurmatig getraind zijn... Maar het paard moet wel kunnen springen in Deurne.. Dus als ik ga zoeken moet ik echt een allround paard hebben denk ik toch.. ?
Veronique : Haha jaa denk niet dat mn ouders het een goed plan vinden om een spring én dressuurpaard te moeten kopen.. Word dus een allrouder.. Hoe oud zijn de meeste paardjes op de opleiding..? Ik heb het idee om een paardje te zoeken rond de 5 a 6.. die al een goede basis heeft en al La of M loopt ofzo.. Maar een 8 jarige zou ook nog wel kunnen lijkt me....
Mijn inschrijvingsformulier is gisteren de deur uit gegaan. Iemand een idee hoelang het duurt voordat je wat hoort?
Heb na lang twijfelen toch gekozen voor Horse & Health. Vooral omdat ik dan toch dierenarts assistent wil worden, of uiteindelijk zelfs echt dierenarts. De lesonderwerpen interesseerden me meer, en ook zat het intern gaan me dwars. Ik was dus aan het twijfelen tussen dit, of de sportklas. Maar uiteindelijk werd het me wel duidelijk dat ik de sportklas alleen wilde doen, vanwege het mooie crossterein. Ben blij dat ik er nu toch een tussenweg heb kunnen vinden.
Oja ik zoek nog een overnachting in een B&B of hotel voor 1 nacht, is er nog iemand die dat zoekt? Kleine kans maar het leek me toch wat fijner om daar niet alleen te zitten, en natuurlijk ook goedkoper. Of als iemand een goede B&B weet mag die ook wel een pb sturen!
MeAndManuel
Geplaatst: 26-02-10 19:01
_Veronique_ schreef:
Dan zou ik idd voor een allrounder gaan!
Ik ga zoeken.. Haha alsof je er zomaar eentje gevonden hebt
Wat ik ook wel een beetje lastig vind.. is het grote verschil in de prijzen van paarden.. Het eene paard loopt M, is 7 jaar en kost 15.000 euro.. het andere is ook 7, loopt ook M en kost 8000 euro.. Wat maakt nou precies het verschil...? De eene is van Gribaldi en de andere van Ferro.. beide goede hengsten.. en ze worden beide particulier verkocht... Misschien dat iemand het een beetje wilt uitleggen
Enne.. weet iemand een leuke allrounder of goede stal.. meld het haha[/b]
gizmo_lover
Geplaatst: 26-02-10 20:32
ik had ook nog een vraagje aan jullie! Ik ben van plan de opleiding paardensport te volgen en heb een paardje die de basis dressuur/springen goed onder de knie heeft maar het is wel een koudbloed, teminste een kruising tussen kwpnXfries X tinker. Het is niet echt een breed paard en hij kan erg goed springen. hoogte is 1.71. Hij is dus wel allround! Hij heeft een iets grovere bouw dan een kwpn en kleine sokjes. Ik had al een mailtje gestuurd of hij word toegelaten maar misschien weten jullie dit?????
Er is wel een keer een (ik geloof fries) toegelaten, maar dit was volgens mij niet voor de sportopleiding. Waarschijnlijk zeggen ze in de mail dat je het betreffende paard kunt meenemen naar de intake en dat ze dan beoordelen of het paard wordt toegelaten. Maar als hij ook kan springen, acht ik er wel een kans toe.