Ik ben trouwens ook dol op boeken!! heb een goede reden met alle meiden bij ons in huis om toch regelmatig de boekenkast aan te vullen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Corinne14 schreef:Ik leen boeken vaak uit de bibliotheek (als ware scholier) Misschien ook een idee voor jullie, haha. Tegenwoordig kunnen ze boeken overal vandaan halen (soort van zoek&boekknop ofzo), en kun je dus ook echt veel lenen.
reiziger schreef:Wat me tegenhoudt zijn de hoge kosten die aan veel cursussen verbonden zijn. Met twee eigen paarden blijft er niet veel over per maand.
moravita schreef:Mijn favoriete boek? Le Maneige royal van Pluvinel met al die prachtige oude prenten. De Koning en Pluvinel praten met elkaar in briefvorm over de training en het hoe en waarom. Kennen jullie dit boek?
Nimue schreef:'Hope: from the heart of horses' van Kathy Pike, ...
En met het OV de grens over is volgens mij ook niet zo superhandig, of zijn jullie wel goed te bereiken dan Moravita?
reiziger schreef:En Corinne, wat betreft ostheopatie, heel eerlijk gezegd weet ik er weinig van. Ik heb mijn beide paarden laten behandelen, en ze vonden het in elk geval erg prettig..Maar wat er nu precies gebeurd, en wat cranio sacraal precies is, is mij ook niet volledig duidelijk. Ik ken alleen de site van ICREO, en dacht dat alle ostheopaten zo'n beetje hetzelfde werken, maar dat is dus blijkbaar niet zo?
Klinkt wel interessant die workshop waar je geweest bent! van wie ging dat uit?
Nimue schreef:Dat is niet eens een gek idee, Sosha. Als ik hier zo lees wat mensen zoal gedaan hebben denk ik, daar zit best een hoop zinnigs bij! Het is voor mij niet hetzelfde als een workshop van iemand die ergens al jaren mee bezig is, maar het kan een hartstikke mooie introductie zijn over een bepaald onderwerp. En aan de hand daarvan kun je dan weer veel makkelijker bepalen waarin je je zelf ook nog verder wilt verdiepen. Leuk idee zeg! Een soort van studiegroep die elkaars kennis deelt en elkaar aanvult, ik ben daar wel voor in!
Sosha schreef:Theorie is leuk, maar wijkt vaak enorm af van wat er in de praktijk daadwerkelijk gebeurd, iedereen geeft er toch weer zijn eigen invulling aan.
Nimue schreef:Dit topic in de Huiskamer lijkt me gezellig! Gewoon lekker door kunnen kletsen, het wordt echt een leuk clubje mensen zo.
Sosha schreef:En als er al een papiertje te halen valt, is het bij de meeste een zelfverzonnen papier door de opleiding zelf. Dat maakt het ook niet simpeler, anders kun je het nog als een zinnige investering zien die zich op lange termijn wel weer terugverdiend.
Corinne14 schreef:Deze workshop ging uit van Jannemarrie Frowijn http://www.praktijkvoorpaardenosteopathie.nl
Sosha schreef:We zouden zelf Workshops moeten gaan organiseren, soort van Bokt doe-het-zelf cursus. We kunnen vast nog heel wel wat leren van elkaar. Zo wie zo altijd leuk om te zien hoe anderen met hun paarden werken. En als je dat dan met elkaar bespreekt, kan je daar volgens mij best een stuk wijzer van worden.
Nimue schreef:Wat ik een lichter boek vond, was 'Hope: from the heart of horses' van Kathy Pike,
reiziger schreef:...Het boek van Nanda van Gestel, het paard als spiegel van de ziel ( http://www.paardenfluisteraar.com) is echt een aanrader!
reiziger schreef:Binnen één minuut drie berichten. Ik heb besloten ook een osteopaat los te laten op mijn paard, (met HKO en een chronische peesblessure, je wilt toch alles geprobeerd hebben) Er zit er één bij mij in de buurt die ook dierenarts is, die heb ik net 5 minuten geleden een mailtje gestuurd.
reiziger schreef:Wat Linda Kohanov betreft, ik houd het bij haar boeken. Die vind ik geweldig, maar het is ook genoeg voor mij, ik kan er zoveel uithalen, lees heel vaak kleine stukjes weer opnieuw. Zo kan ik het lekker op mijn eigen manier opnemen..In het dagelijks leven zit ik ook al volop in de psychiatrie en ben gewend kritisch naar mezelf te kijken, dat zoek ik persoonlijk niet in een workshop..
reiziger schreef:Het idee om hier een huiskamertopic van te maken ben ik helemaal voor!Ik vind dit een heel waardevol topic met fijne mensen, en ik wil het graag in ere houden!
Meeting bij Moravita lijkt mij ook super! Is een aardig stukje treinen/bussen, maar ik heb het er wel voor over.
En Corinne, wat betreft ostheopatie, heel eerlijk gezegd weet ik er weinig van. Ik heb mijn beide paarden laten behandelen, en ze vonden het in elk geval erg prettig..Maar wat er nu precies gebeurd, en wat cranio sacraal precies is, is mij ook niet volledig duidelijk. Ik ken alleen de site van ICREO, en dacht dat alle ostheopaten zo'n beetje hetzelfde werken, maar dat is dus blijkbaar niet zo?
Klinkt wel interessant die workshop waar je geweest bent! van wie ging dat uit?