Citaat:Setti schreef:
En als je dat accepteert is het geen gedwongen ontslag, maar ben je vrijwillig vertrokken.
Ik ben er vandaag achter gekomen dat je ook met een wederzijdse contractsbeëindiging gewoon recht hebt op een WW uitkering. Wist ik ook niet, maar dit is in 2007 verandert.
Dat is wel een meevaller. Hoewel ik al een half aanbod gekregen heb. Mijn schoonmoeder is ook secretaresse (leidinggevend en dus in de positie om mensen aan te nemen) en daar kunnen ze het werk niet aan. Ik kan altijd daar aan de slag tot ik een andere baan gevonden heb die weer helemaal op mijn lijf geschreven is. Dus dat is wel erg gunstig.
Ik heb al eerder in de ww gezeten (na ziektewet wilde ik solliciteren, maar dat mag niet vanuit ziektewet, dus kom je in ww) en dat wil je echt niet. Wat een geregel. Het is wel fantastisch dat het kan natuurlijk. Anders had ik nooit mijn huisje aan kunnen houden.
Anyway, ik wacht het nog even af. Wie weet is het allemaal niet nodig. Maar als het gaat zoals Marjolein aangeeft, dan ga ik toch. Alle anderen die na mij binnengekomen zijn hebben of zelf eieren voor hun geld gekozen, of zijn al ontslagen.

en de ww aanvraag moest ook nog niet omdat er eerst sprake is van een faillisements uitkering...