Ontslag door crisis... wie nog meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 07:13

Citaat:
Setti schreef:
En als je dat accepteert is het geen gedwongen ontslag, maar ben je vrijwillig vertrokken.

Ik ben er vandaag achter gekomen dat je ook met een wederzijdse contractsbeëindiging gewoon recht hebt op een WW uitkering. Wist ik ook niet, maar dit is in 2007 verandert.

Dat is wel een meevaller. Hoewel ik al een half aanbod gekregen heb. Mijn schoonmoeder is ook secretaresse (leidinggevend en dus in de positie om mensen aan te nemen) en daar kunnen ze het werk niet aan. Ik kan altijd daar aan de slag tot ik een andere baan gevonden heb die weer helemaal op mijn lijf geschreven is. Dus dat is wel erg gunstig.
Ik heb al eerder in de ww gezeten (na ziektewet wilde ik solliciteren, maar dat mag niet vanuit ziektewet, dus kom je in ww) en dat wil je echt niet. Wat een geregel. Het is wel fantastisch dat het kan natuurlijk. Anders had ik nooit mijn huisje aan kunnen houden.

Anyway, ik wacht het nog even af. Wie weet is het allemaal niet nodig. Maar als het gaat zoals Marjolein aangeeft, dan ga ik toch. Alle anderen die na mij binnengekomen zijn hebben of zelf eieren voor hun geld gekozen, of zijn al ontslagen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:57

Nou ik heb vandaag even gebeld over de stand van zaken mbt mn sollicitatie, ze hadden 382 reacties ontvangen! Het wordt steeds gekker lijkt het wel, hoop dat andere hier meer geluk hebben.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:11

Mijn vader heeft ook een zeer grote kans om ontslagen te worden. Hij werkt bij een bedrijf wat maar uit drie man bestaat, en momenteel komen er zo weinig orders binnen dat hij de helft van de tijd maar met ' onderhoud' bezig is. Dus hij kost meer dan dat hij opleverd.

Anoniem

Re: Ontslag door crisis... wie nog meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:22

Mijn oudste broer heeft jarenlang bij de TNT gewerkt, door de re organisatie moest hij eruit. dat is nu al 2 jaar geleden en hij heeft nog steeds geen werk. Wel elke keer baantjes voor 1 of 2 maanden via een uitzendbureau. Vanmorgen is hij ergens op gesprek en dinsdag moet hij weer heen en waarschijnlijk is hij aangenomen.

Ik ben in Januari gestopt met mijn opleiding en ben sindsdien al aan het solliciteren maar heb nog niets..dinsdag heb ook ik een gesprek en hopelijk wordt ik aangenomen, het is wel een baan die ik eigenlijk niet wil ( verzorgende bij een instelling voor gehandicapten) maar ik heb nu eenmaal geld nodig dus ben op dit moment bereid om alles aan te pakken zolang het redelijk is.

3 weken geleden was ik ook al bij een callcenter aangenomen tot ik hoorde dat ik 5 euro bruto per uur kreeg en elke avond tot 11 uur moest werken, daarna zou ik nog bijna 2uur met het openbaar vervoer moeten en dan zou ik de laatste aansluiting missen om bij het dichtbijzijnde station te komen

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:29

poeh wat een verhalen zeg... ik zelf en mijn omgeving hebben er gelukkig nog geen last van gehad...
iedereen heel veel sterkte, en succes bij het zoeken van een nieuwe baan

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:32

Wij (vriend - geluidstechnicus bij een musical en ik - studente) hebben nog niets gemerkt van de kredietcrisis. In mijn omgeving ook (nog?) niet. Wat ik me afvroeg, is het nu vooral in bepaalde sectoren dat de ontslagen vallen?
Veel succes aan iedereen die noodgedwongen een nieuwe baan moet zoeken!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:46

breezy302 schreef:
Mijn oudste broer heeft jarenlang bij de TNT gewerkt, door de re organisatie moest hij eruit. dat is nu al 2 jaar geleden en hij heeft nog steeds geen werk. Wel elke keer baantjes voor 1 of 2 maanden via een uitzendbureau. Vanmorgen is hij ergens op gesprek en dinsdag moet hij weer heen en waarschijnlijk is hij aangenomen.

Ik ben in Januari gestopt met mijn opleiding en ben sindsdien al aan het solliciteren maar heb nog niets..dinsdag heb ook ik een gesprek en hopelijk wordt ik aangenomen, het is wel een baan die ik eigenlijk niet wil ( verzorgende bij een instelling voor gehandicapten) maar ik heb nu eenmaal geld nodig dus ben op dit moment bereid om alles aan te pakken zolang het redelijk is.

3 weken geleden was ik ook al bij een callcenter aangenomen tot ik hoorde dat ik 5 euro bruto per uur kreeg en elke avond tot 11 uur moest werken, daarna zou ik nog bijna 2uur met het openbaar vervoer moeten en dan zou ik de laatste aansluiting missen om bij het dichtbijzijnde station te komen

Dit is allemaal heel rot voor jullie, maar dat heeft toch niks met de crisis te maken?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:56

Ik merk ook wel dat er veel minder bijbaantjes te vinden zijn. Ik ben druk op zoek naar een bijbaan, normaal hing er altijd wel ergens een advertentie maar ik zie ze nu nergens.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:59

Zelf ben ik student en tot mijn verbazing heb ik een 7 -uurs contract bij TNT als zaterdagkracht gekregen (niet als postbode)
Ondanks dat het niet zo heel goed gaat bij dit bedrijf.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:17

Nou, vandaag mijn eerste sollicitatie gesprek gehad :D
Was een leuk gesprek!! Tenminste, dat vond ik :P
Nu is het afwachten.. ik was de eerste van de 4 die op gesprek zijn uitgenodigd... begin volgende week zullen ze contact opnemen...
Dus wel effe spannend...
En in the meantime solliciteren we vrolijk verder :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:19

Wendy schreef:
breezy302 schreef:

Dit is allemaal heel rot voor jullie, maar dat heeft toch niks met de crisis te maken?

Jawel want mijn broer had gewoon nog bij de TNT gewerkt als hij door de reorganisatie die door de crisis is veroorzaakt en niet uit hoefde, en ik heb meestal binnen 3 dagen een baan en nu loop ik me daar toch te zoeken maar iets vinden ho maar ( ok nu wel) ik ben bij meerdere uitzendbureau's geweest en die stuurden mij gewoon weg want ook die kunnen bijna gaan sluiten en hebben ook geen banen meer..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:35

Ik werk zelf bij de ah als cassier maar merk ook erg weinig van de crisis.... En volgens mij hebben ze er zelf ook niet echt veel last van. Op konningendag word ik 200 procent uitbetaald en we zijn tot 8 uur savonds open. Op die dag verliezen ze er echt wel op, want savonds komt er echt geen hond!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:45

Ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe baan aangezien mijn contract niet verlengt word vanwege de crisis... Maar zo heel veel leuke/goede banen zijn er nog niet te vinden!
Het is echt zo balen! Vorig jaar kon het geld niet op waar ik werkte en nu kan er niks meer :(:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:13

Denk4ever, hoe is het afgelopen met je sollicitatie? Lukt het bij de andere hier om een andere baan te vinden? Zelf ben ik druk met solliciteren maar er komt helaas nog weinig uit.
Iedereen succes met solliciteren!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:19

Ik heb 2 gesprekken gehad, en bij beide van deze banen hadden hun interesse in mij, maar voelde het van mijn kant helemaal niet goed :(:) Bij beide banen ging het om een nieuwe functie en was totaal niet bekend hoe het verder zou lopen en hoe de werkzaamheden zouden zijn. Ik hou wel van een uitdaging, maar niet van onzekerheid en er ook nog eens flink op moeten inleveren. Klinkt misschien fout, maar mijn contract loopt pas in augustus af en ik kan altijd nog minder leuk werk met minder loon gaan doen :)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 14:30

CIV schreef:
Denk4ever, hoe is het afgelopen met je sollicitatie? Lukt het bij de andere hier om een andere baan te vinden? Zelf ben ik druk met solliciteren maar er komt helaas nog weinig uit.
Iedereen succes met solliciteren!

Ik moet zeggen dat ik het zelf een heel prettig gesprek vond :))
Maar de vraag is natuurlijk of zij dat ook vonden ;)
Ze zouden deze week contact met me opnemen dus is even spannend!!

Verder ben ik me aan het verwonderen over de informatie die we krijgen.. of juist niet...

Toen we naar huis gestuurd werden is gezegd dat we geinformeerd zouden worden en een collectieve intake plaats zou vinden..

Inmiddels is op 28 april het faillisement officieel uitgesproken en is ons door een brief van de curator gemeld dat onze contracten per 1 juni beeindigd worden....

Toen kreeg ik gister ineens een brief van het uwv.. "bewijs van inschrijving"
Terwijl ik nog niks gedaan en nog niemand gesproken heb...

Gister middag wordt ik gebeld door een mevrouw van het mobiliteits dinges van het uwv... die vertelde mij dat ik me via werk.nl moest inschrijven en daarna ook via werk.nl de ww aanvraag moest doen...
toen ik vroeg naar het collectieve gesprek... dat kwam ook nog zei ze, maar moest me toch alvast gaan registreren..
zo gezegd zo gedaan...

Dus vandaag bel ik uwv om een afspraak te maken met een werkcoach (dat moet binnen 48 uur na online registratie)
Zegt de mevrouw aan de telefoon dat ik dat nog helemaal niet had moeten doen omdat er nog een collectief gesprek plaats moet vinden :? en de ww aanvraag moest ook nog niet omdat er eerst sprake is van een faillisements uitkering...

Snap er helemaal geen bal meer van!
Om een lang verhaal kort te maken, heb voor morgen gewoon een afspraak weten te maken.... Dan kunnen ze me eens gaan uitleggen wat nou allemaal de bedoeling is... via mijn "werk" hoor ik in ieder geval helemaal NIKS -O-

En ondertussen ben ik vrolijk verder aan het solliciteren.. maar tot nu toe helaas nog geen succes...

Dus, voor de lotgenoten: ook veel succes!!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 14:34

Rianneke schreef:
Ik heb 2 gesprekken gehad, en bij beide van deze banen hadden hun interesse in mij, maar voelde het van mijn kant helemaal niet goed :(:) Bij beide banen ging het om een nieuwe functie en was totaal niet bekend hoe het verder zou lopen en hoe de werkzaamheden zouden zijn. Ik hou wel van een uitdaging, maar niet van onzekerheid en er ook nog eens flink op moeten inleveren. Klinkt misschien fout, maar mijn contract loopt pas in augustus af en ik kan altijd nog minder leuk werk met minder loon gaan doen :)

Daar kan ik wel inkomen!! sommige mensen zullen het fout vinden klinken, maar ik snap je wel :j

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:42

Aaaargh, ik word gek hier. Ze stellen de datum waarop ze ons gaan vertellen hoe en wat steeds verder uit. Nu is het weer uiterlijk 15 mei dat we wat horen. Iedereen zit vreselijk in spanning. Zo ga je toch niet met mensen om...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:42

Al iets gehoord Denk4ever? Hoe is het gesprek over je huidige baan gegaan vandaag? Zelf mag ik volgende week eindelijk ergens op gesprek, ben er wel blij mee en wie weet straks ook een baan.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:51

Nog niks gehoord van de sollicitatie -O-
Maar durf nog niet zelf te gaan bellen, straks gooi ik mijn eigen glazen in...

en vandaag ook niks wijzer geworden bij het uwv -O-
aanstaande woensdag dan EINDELIJK het collectieve gesprek..
en dat schijnt dan alleen over de faillisementsuikering te gaan.
Stond al in mijn brief van vandaag dat eerste voorschot pas over 4 weken komt... en vakantiegeld kan wel augustus worden
*zucht*

Wel dus sinds vandaag ingeschreven bij uwv werkbedrij en daardoor wordt ik binnen 2 weken gebeld door een "werkcoach" en die gaat dan de ww procedure uitleggen...

En ondertussen zoeken we verder -O-

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:23

Nog niet alles bijgelezen, maar hier worden a.s. maandag 24 mensen op straat gezet ... wie dat zijn is dus nog niet bekend, er is wel een goed Sociaal Plan ... maar toch, het wordt er zeker niet leuker op.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:29

Ik heb niet alles gelezen maar bij ons op kantoor is de crisis ook behoorlijk toegeslagen.

Vorige maand 3 weken later pas het salaris ontvangen en deze maand heb ik tot nu toe nog maar 30% ontvangen (betaaldatum is 1e vd maand). De prognose is dat er snel meer geld volgt. Probleem bij ons is dat klanten allemaal hun geld vasthouden en niet betalen. Bij ons komt er dus niets binnen maar gaat er wel steeds geld uit.

Overigens ben ik dit helemaal zat en had ik het hier sowieso al niet erg naar mijn zin.

A.s. maandag heb ik een sollicitatie en 20 mei heb ik een toelatingstest voor een universitaire studie. Mocht het niet gaan zoals ik wil, stap ik er een jaar tussenuit om mijn master te halen.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:29

Ik zit al vanaf december thuis! En niemand wil mij... ben alweer te oud (24) en heb de verkeerde opleiding:( Ik voel me net een oud wijf, lees 62, die nog een paar jaartjes moet slijten voor haar pensioen. Maar kom op is 24 nou OUD??? Mijn leven is nog maar net begonnen! Nog 1 maand en dan stopt mijn uitkering, wat dan? Waar moet ik dan mijn boodschappen van betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:31

Ik heb een baan! Ik werk nu in de gehandicapten zorg! Heb een contract voor 6 maanden gehad voor 20 uur in de week ( alhoewel volgende week moet ik 38 werken maarja)

@Kimberley84. Kijk eens op fokuswonen.nl of er een vestiging bij jouw in de buurt zit.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:35

breezy302 schreef:
Ik heb een baan! Ik werk nu in de gehandicapten zorg! Heb een contract voor 6 maanden gehad voor 20 uur in de week ( alhoewel volgende week moet ik 38 werken maarja)

@Kimberley84. Kijk eens op fokuswonen.nl of er een vestiging bij jouw in de buurt zit.

Ik heb gekeken, helaas weer niet |(
Maar toch bedankt :D