uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:06

juline schreef:
ik zeg niet dat het beneden mijn stand is. ik zeg dat ze toch de 16jarige aannemen en niet mij.
denk niet dat ik het nooit geprobeerd heb....

juline schreef:
ik en tuurlijk zijn er altijd wel banen maar sorry hoor ik ga niet bij de mac donalds werken en daarbij nemen ze liever 3 16jarig aan dan 1 22er. evenals bij supermarkten. en sorry zoals is al eerder heb uitgelegt ga ik niet voor 5 euro per uur in de winkel staan. heb dit een jaar gedaan waar ik dus 4,5 per uur kreeg wat naar verhouding van het werk veel te weinig was.

sorrie maar dit haal ik er wel uit ;)

Liezel1

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:09

Bedrijven zullen in eerste instantie idd een 16 jarige aannemen, TENZIJ jij heel duidelijk kunt maken waarom jij per saldo goedkoper zou zijn dan 2 16-jarigen. Dan draaien ze wel bij.
Zet je positieve kanten op papier. Solliciteer niet alleen bij baantjes waar je geen opleiding hoeft te hebben, voor ongeschoolde arbeid zijn 16 jarige idd goedkoper. Probeer ergens te solliciteren waar ze gebruik kunnen maken van je kwaliteiten en niet alleen van je handen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:09

Goh, werken bij de Mac is niks, in de winkel is niks...
Het verdient allemaal te weinig...
Tja ik moet dingen betalen...
Vierhonderd euro per maand is niks...
Ik word er niet goed van.
Ga gewoon werken voor je geld, een uitkering is iets dat je moet verdienen, niet iets waar je recht op hebt, omdat al het aanbod beneden jouw stand is!
Ik vind het écht niet te geloven!
Heb je wel eens nagedacht dat niet alles te kiezen is?
Er zijn mensen die het werk doen dat jij te min vindt en die dit ook nog eens doen, omdat ze anders met een eventueel gezin niet rondkomen?
Voor het feit dat je werkt hoef je je niet te schamen, ongeacht wat het ook is.
Luie jonge lui die zich te goed voor vanalles en nog wat voelen die zouden zich moeten schamen.

Maar ja, van jou mogen we niet denken dat je een luie muts bent, nou mijn inziens presenteer je je wel zo!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:28

juline schreef:
ik zeg niet dat het beneden mijn stand is. ik zeg dat ze toch de 16jarige aannemen en niet mij.
denk niet dat ik het nooit geprobeerd heb....

maar zoals ik al aangaf ga ik moren de fabrieken proberen
en als ik mezelf te goed zou vinden zou ik dat ook niet doen...........

dat is niet waar.. bij de mc nemen ze ook ouderen aan hoor.. als ik zie wat er hier bij de mc rondloopt.. allemaal ouder dan 20
een collega van me werkt naast ons werk ook gewoon nog bij de mc.. zij is 26

bij een warenhuis zoals de hema lopen allemaal oudere dames rond.. een enkeling is onder de 20..
zo ook bij een V&D en bijenkorf

ik kan niet ligt op het kerkhof, ik wil niet ligt er naast!!!!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:02

juline schreef:
en mensen die nu weer komen dat ik lui ben of zoiets, ik weet heel goed hoe moeilijk het is voor de mensen die het nodig hebben.
mijn moeder is ongeneselijk ziek en mijn gelukkig inmiddels weer vriend zit al jaren op een houtje te bijten met uitkeringen en schuldsaneringen dus ik weet heel goed waar ik over praat.

Meisje, je zou je heel diep diep diep moeten schamen! Je wil ook nog zeggen dat je naasten die je liefhebt het nodig hebben!!!!??? Dat op een houtje bijten van mensen die een uitkering nodig hebben komt doordat sommige mensen niet willen werken, terwijl ze het makkelijk kunnen

Dus kom van die bank af en ga ergens werken, wat maakt het nou uit waar je gaat werken??? Als je je vriend of moeder een beter leven kunt geven??

Verder maak ik ook uit je verhaal op dat het te min is om bij de mac te gaan werken.

Maar goed, nee hoor het is niet te min om bij die sukkels te horen die een uitkering trekken die ze niet nodig hebben!!!! }:0

oh oh oh wat ben ik blij met mijn opvoeding zeg :+ , en ik zou zo'n grote welverdiende schop krijgen dat ik niet meer in staat zou zijn om uberhaupt ooit te kunnen gaan werken... Dank je wel ouders en maatschappij! :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:32

Fabrieken betalen inderdaad vaak best aardig, maar ik wordt er gillend gek :j
Heb een (betere?) tip voor je, bel morgen deze mensen eens op http://www.asito.nl/Vestigingen_vestigi ... ingID=5110

Asito is een landelijk actief schoonmaakbedrijf. Ik werk nu ook voor ze en heb dit in het verleden al meerdere keren gedaan, en ze zijn me als werkgever altijd goed bevallen :)
Er is ontzettend veel variatie in schoonmaakwerkzaamheden; kantoren, scholen, gemeentegebouwen of banken. Geheel zelfstandig of met een groep collega's. Meerdere panden op 1 dag en 5 dagen per week of bv 2 keer in de week enkele uurtjes. Er is (als er aanbod is) zoveel mogelijk!
Ik weet van mezelf dat ik graag alleen werk, en dan op kantoren, scholen liggen mij niet zo, maar een ander vind dat juist ongezellig en werkt graag in groepen etc.
Mijn ervaring hier is dat als je Asito laat weten dat je gráág wil werken, er bijna altijd wel werk voor je is. Hoe dat in jouw regio is weet ik zo niet, maar zelfs als er geen vast pand vrij is of komt dan is er vaak nog wel zoiets als opleveringsklussen of invalwerk!!

Ik verdien hetzelfde als jij zou gaan verdienen, nl. 8,76 bruto. Vorig jaar was dat 8,50 bruto en daar hield ik 8 euro van over (asito is mijn enige werkgever, dus loonheffingskorting etc) Echt té jammer dat de nieuwe CAO een inleerperiode van een jaar voorschrijft anders was dat zelfs 10 euro bruto geweest := Ik kijk dus reikhalzend uit naar het moment dat ik een jaar in dienst ben (duurt alleen nog wel ff, werk pas weer een paar maanden voor ze :+ ).

Schoonmaakwerk geniet misschien geen hoge status, ik merk dat ik op de kantoren bijna altijd wel enorm gewaardeerd word, zeker waar ik nu zit :D Ik doe het werk eigenlijk met veel plezier, en het betaald dan ook nog eens niet slecht. Doe dit in ieder geval 100 keer liever dan een mac o.i.d. :j
Neem het eens in overweging :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:43

pfff eerst had ik het nog wel een beetje met de ts te doenmaar nu echt niet meer.
ik ben 27 en sta in een winkel voor 5 euro per uur (of wat het minimum loon dan ook is. ne het is geen vetpot en ja ik zou ook graag makkelijk werk doen voor hel veel geld. dat gaat nou eenmaal niet altijd.
sta op met je luie reet en ga aan het werk. en zeik niet zo. als je werkt ben je veel bezig en heb je ook geen tijd om geld uit te geven. ga lekker schoonamken of koekjes inpakken. boeiend maar ga eens aan het werk!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:42

juline schreef:
ik begrijp dat jullie ook hard moeten werken voor jullie centen maar dit is waarschijlijk wel in het vak waar je voor gestudeerd hebt of je erg leuk vindt.

Sorry in welk droomwereldje leef je? Ik denk dat het grootste deel van de mensen niet hun 'droombaan' heeft. Ik vind mijn werk absoluut niet leuk. Maar het brengt wel geld in het laadje. Je moet er zelf wat van zien te maken. Ook als je gestudeerd hebt wil het niet zeggen dat je je droombaan op een dienblad krijgt toegerijkt, en ook die 'droombaan' heeft rotklussen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:20

ik heb er niet voor gestudeerd en nee ik vind het werk ook niet echt super. wel heb ik erg leuke collega's waar ik ontzettend veel lol mee heb. dat vind ik persoonlijk belangrijker dan een paar euro meer in de maand...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:31

suuzepuus schreef:
pfff eerst had ik het nog wel een beetje met de ts te doenmaar nu echt niet meer.
ik ben 27 en sta in een winkel voor 5 euro per uur (of wat het minimum loon dan ook is

Het minimumloon is ongeveer 64 euro voor een dag van 8 uur. Als jij echt 5 euro krijgt, zou ik dus maar eens gaan klagen. }>

Al vind ik ook dat de TS niet zo moet zeuren, hoor. Er is werk zat, zeker in een stad als Breda. Als je nou in een dorpje in Groningen woonde, allez, maar in steden kun je echt nog wel schoonmaken, in de horeca of aan de lopende ban. En nee, da's niet leuk, en ja, misschien moet je eerst even zoeken. Maar dan kun je van daar uit toch altijd weer verder zoeken naar iets dat wel in je richting ligt.

Overigens is een half jaar steun gaan trekken als het niet nodig is niet alleen slecht voor de maatschappij, maar ook voor jezelf. Mooi gat heb je dan op je cv, en leg dat bij een sollicitatie maar eens uit, dat alles je niet aanstond en je daarom maar bent gaan zitten niksen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:39

er staat ook nog wat tussen haakjes he!!!

en och ik woon in een dorpje in drente en had binnen een maand werk toen ik hier kwam wonen. en ik ben nog een stuk ouder dan de ts ook!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:43

Tsja, maar het minimumloon is dus wel meer dan 1,5 keer het bedrag dat jij noemt. Straks gaan mensen weer tegen de TS roepen dat andere mensen ook voor 5 euro werken, en dat zij dat dus ook maar moet doen ofzo. ;)

Wel goed dat jij zo snel werk had, maar dan heb je denk ik ook wel geluk gehad. Een vriendin van mij in zo'n situatie zoekt al maanden, en zij is echt niet veeleisend, maar er is gewoon bijna niks. Hier is de situatie nu wel aardig, maar een paar jaar terug was het wel moeilijk. Ik heb toen op een gegeven moment een half jaar moeten zoeken naar een bijbaantje, en er zijn hier nog wel steden in de buurt en ik was echt bereid om álles aan te pakken (schoonmaak, horeca, winkel, zelfs lopende band - uiteindelijk ben ik voor het minimumloon in de horeca terechtgekomen). Maar zelfs voor zaterdagwerk in de ijssalon waren toen 45 sollicitaties binnengekomen en ook in de fabriek in de buurt werden mensen wegbezuinigd... Tegenwoordig is de situatie hier in de buurt wel weer wat beter, ik zie weer regelmatig briefjes in winkels hangen e.d., en dat was in die periode helemaal niet.

Kortom, in sommige omstandigheden kan het echt wel moeilijk zijn. Alles bij elkaar heb ik alleen wel het idee dat er werk te vinden moet zijn, nu. En als het er hier in de buurt is, moet het er in Breda zeker zijn, alleen is de situatie ook weer niet zo denderend dat je al te veeleisend kunt zijn.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:54

Meid bij de supermarkten nemen ze echt wel een 16 plusser aan als ze zien dat je gemotiveerd ben en weet wat werken is hoor!
Bij ons werken er alleen maar parttimers en fulltimers die boven de 20 zijn zelfs. Alleen de hulpkrachten zijn 16+.
Het werk valt ook reuze mee als je er langer in dienst bent. Je kan lol maken met je collega's en de klanten gaan naarmate ze je vaker zien ook gezelliger doen. Ik als 22 jarige krijg bij bas van der heijden €8,32? bruto.

Wees gewoon positief en ga op zoek naar werk. Je kan altijd als je bijv in de supermarkt werkt nog verder zoeken naar iets wat je ECHT graag wilt.

Succes!

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 04:06

Als je daadwerkelijk niet uitkeringsgerechtigd bent kan je je gewoon inschrijven bij het uwv werkbedrijf ( voorheen cwi , maar sinds 1 jan is het gefuseerd met het uwv , en dus een andere naam).
Hier wordt dan eerst gekeken of je inderdaad niet in aanmerking komt voor een uitkering. Bij een bijstand aanvraag is meestal een afwijzing van een ww aanvraag nodig, maar hier wordt je dan ook in geadviseerd door een werknemer van het werkbedrijf .

Het nieuwe motto van het uwv Werkbedrijf is om iedereen weer binnen zes maanden aan het werk te krijgen. Je krijgt een werk coach en deze gaat kijken wat hij/zij voor jou kan betekenen en wat er verwacht wordt van jou.

Inschrijven gaat op http://www.werk.nl

Kijk anders eens op http://www.onafhankelijkarbeidsadviseur. Wellicht kan dit enkele toegevoegde waarde hebben voor je in je zoektocht naar werk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 04:38

juline schreef:
aangezien ik gemerkt heb dat er aardig wat mensen hier op bokt veel verstand hebben van geldzaken stel ik toch maar even mijn vraag hier.

na een aantal opleidingen gedaan te hebben heb ik nog niet gevonden wat ik wil. dus ben gaan werken. dit waren slecht bijbaantje waar niet van rond te komen viel of onsamenhangende tijden nou ja bij de meeste was er aardig wat mis.
nu begint het toch allemaal wat te dringen en wil ik komend schooljaar toch weer een opleiding beginnen. maar tot die tijd is er inkomen nodig. nu zat ik er over te denken of een uitkering mogelijk is maar na wat rond snuffelen op verschillende sites kwam ik tegen dat je 27 moet zijn om een uitkering aan te kunnen vragen en dan ook nog eens 26 weken full time gewerkt moet heben in een tijd van 36 weken.

jongeren onder de 27 hebben een werkleerplicht en moeten dus naar school of maar het onderbetaalde baantje achter de kassa aan te nemen. heb een jaar in de winkel gestaan en verdiende daar ernstig weinig dat ik 40 uur moest werken om net de rekeingen te betalen.

nu is dus mijn vraag is de info die ik heb in kunnen winnen waar of kan ik morgen het cwi bellen en een uitkeringaanvraag doen zonder allerlei plichten naar de gemeente toe?
mocht ik toch onder de werkleerplicht val blijf ik uiteraard liever zelf op zoek naar een andere baan

hopelijk snappen jullie dit onsamenhangende verhaal en kunnen jullie mij verder helpen

Om eerlijk te zijn verbaas ik me nogal over je bericht, eigelijk komt het erop neer dat je geen zin hebt om 'onderbetaald' werk te doen dus wil je thuis zitten en geld vangen van de gemeente? (want daar komt een uitkering uiteindelijk op neer toch?)

Als je een goede reden hebt om een uitkering aan te vragen is daar natuurlijk niks mis mee maar geen onderbetaald werkt willen doen is geen goede reden. Dat je je rekeningen niet kunt betalen van dat werk verbaast me ook, andere mensen kunnen dat ook dus zou jij dat ook moeten kunnen, tenzij je 'boven je stand woont'.

Mag ik vragen waar je precies woont? Watvoor vaste lasten je hebt?

Op de vraag of je morgen het CWI kunt bellen en een uitkering kunt krijgen is het antwoord natuurlijk NEE. Je snapt zelf ook wel dat dat zo niet werkt, dan kan iedereen wel thuis gaan zitten. Wil je een uitkering dan moet je actief op zoek zijn naar werk, dus ingeschreven staan bij uitzendbureau's en alles aannemen wat je aangeboden wordt, onafhankelijk wat het betaald. Als je geen werk wilt doen wat weinig betaald krijgt dan heeft de gemeente ook geen zin. Aan de andere kant is het wel zo dat als jij van jouw inkomsten echt niet rond kunt komen en je leeft niet boven je stand en je kunt geen ander, beter betaald werk krijgen dat dan de gemeente ook niet moeilijk doet om jou wat extra te geven maar dat krijg je niet voor niets natuurlijk.

Misschien komt het allemaal wat aanvallend over maar zo is het niet bedoeld, ik wilde je even 'wakker schudden' want krijg het idee dat je wat naief bent hieromtrend :D
Hopelijk gaat het straks goed icm je studie, kun je van een stufi wel rond komen?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:25

annelies; ts woont bij haar ouders. geen vaste lasten dus...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:45

TS ben wel benieuwd wat je van mijn suggestie vind en of je vandaag al eea gebeld hebt? :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:43

suuzepuus schreef:
annelies; ts woont bij haar ouders. geen vaste lasten dus...

Ze zegt rekeningen te moeten betalen, wat zijn dat dan voor rekeningen?
Als je bij je ouders woont moet je toch met gemak rond kunnen komen van een minimumloon?

Trouwens; Werken bij TNT verdient best goed, zeker als je nachtdiensten kunt werken.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:44

tja misschien telefoon rekeningen enzo? en ik heb jaren op mezelf gewoont met een auto in bezit en minimum loon.... nee, niet makkelijk maar best te doen hoor! gewoon hard werken en zuinig leven!

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:51

wat je in het begin zei dat je 27 jaar moet zijn voor een ww uitkering dat is niet waar,
ik ben nu 20 en heb 3 maanden een aanvullende ww uitkering gehad omdat ik gekort werd in mijn werk uren.
Nu heb ik een aanvraag gedaan voor de bijstands uitkering omdat er kort weg weinig werk te vinden is in het noorden van het land,
heb nu voor 6 uurtjes in de week een schoonmaak baantje (ook niet ideaal, maar je moet toch wat)
en verder heb ik mijn 0 uren contract nog lopen bij de dierenspeciaalzaak,deze loopt 13 maart 2009 en dan afvragen of hij nog verlengt wordt.
En voor de rest ben ik druk aan het zoeken en solliciteren,maar er zijn ook bedrijven die de moeite niet nemen om terug te reageren,

ik wil alleen zeggen dat het in deze omgeving (noorden,friesland) is het momenteel moeilijk om werk te krijgen
denk dat het daar wat makkelijker gaat of niet?
en ook ik kom wel rond met mijn minium loontje,heb een auto,abbonnement telefoon,betaal het internet,boodschappen en dingen voor de hond.
Woon dan wel samen, dus de hoge vaste lasten gaan naar mijn vriend.

verder wens ik je veel succes met werk zoeken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:55

suuzepuus schreef:
tja misschien telefoon rekeningen enzo? en ik heb jaren op mezelf gewoont met een auto in bezit en minimum loon.... nee, niet makkelijk maar best te doen hoor! gewoon hard werken en zuinig leven!

Ik ken mensen die getrouwd zijn, baby hebben, zij werkt niet, hij werkt parttime en gaat parttime naar school en zelfs zij kunnen het redden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:54

Ik snap niet dat je je niet schaamt om al te denken aan een uitkering. Eigenlijk laat je dan andere mensen voor je werken, ipv dat je zelf een baan gaat zoeken. Ik zou me thuis echt niet meer hoeven vertonen als ik mijn hand op zou houden bij de gemeente. En ik zou zelf ook niet lekker thuis op de bank zitten, als ik zou weten dat mijn geld afkomstig is van andere mensen die wel hard aan het werk zijn.

Als je gezond bent (en dat hoeft niet eens 100%) te zijn, is er altijd wel werk te vinden. En natuurlijk is dat niet altijd leuk werk, maar dan moet je het zelf leuk maken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 01:22

Alwiene schreef:
TS ben wel benieuwd wat je van mijn suggestie vind en of je vandaag al eea gebeld hebt? :)

ik vrees dat je daar nooit antwoord op gaat krijgen.. :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 01:53

Daar begin ik nu ook wat bang voor te worden, zou ik wel jammer vinden, weer verspilde energie om adresgegevens in breda op te zoeken, het huidige loon van een 22 jarige na te kijken, en een post te maken op bokt... K lijk wel bijna gek ook :+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 02:15

Alwiene schreef:
Daar begin ik nu ook wat bang voor te worden, zou ik wel jammer vinden, weer verspilde energie om adresgegevens in breda op te zoeken, het huidige loon van een 22 jarige na te kijken, en een post te maken op bokt... K lijk wel bijna gek ook :+

nou idd.. alle moeite voor jan met de korte achternaam...