sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:57

Af en toe vraag je je af of die detacheringsbureau's wel begrijpen waar ze naar op zoek zijn....

Ik krijg net een mailtje in mijn mailbox met het verzoek of ik wil solliciteren op een functie voor Intercompany assocciate want "deze functie sluit goed aan bij mijn wensen en ambities, gebaseerd op mijn profiel zoals dat op Monsterboard gepubliceerd is". Blijkbaar niet gezien dat ik het stadium van intercompany associate al voorbij ben en verder wil in mijn cariere, niet terug!

Iemand trouwens enig idee hoe je een mail/brief begint wanneer je van iemand zowel de voor- als achternaam weet maar er niet uit kan herleiden of het hier nu om een mannetje of een vrouwtje gaat? Als ik meneer neer zet en het blijkt mevrouw te zijn dan ga je wel erg af, meneer, mevrouw en de achternaam achterwege laten vind ik ook weer zoiets en alleen de voornaam wordt al vlug te informeel....

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:02

Helpt googlen niet? Of even bellen?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:17

Ik google altijd naar babynamen en dat kijk ik bij meisjes en jongensnamen. Haha! Of anders zet ik gewoon zo neer, geachte heer/mevrouw jansen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:19

Helaas, het enige wat ik dan vindt zijn nog meer vacatures en het lijkt dat deze persoon nogal geboeid door de politiek want ik zie dat die actief is op meerder politiek gerelateerde fora.

Bellen (wat sowieso al niet mijn hobby is Knipoog) vindt ik in deze een beetje overbodig, zij sturen mij ongevraagd een vacature die in de verste verten nog niet lijkt op wat ik zoek. Uit beleefdheid stuur ik dan altijd een mailtje terug met motivatie waarom ze de verkeerde te pakken hebben, maar meer moeite ga ik er niet voor doen.

edit: soms moet je iets verder kijken dan je neus lang is. Ik zie nu een reactie van iemand met dezelfde achternaam die het heeft over zijn zus met de voornaam die matcht.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:29

Falona schreef:
Iemand trouwens enig idee hoe je een mail/brief begint wanneer je van iemand zowel de voor- als achternaam weet maar er niet uit kan herleiden of het hier nu om een mannetje of een vrouwtje gaat? Als ik meneer neer zet en het blijkt mevrouw te zijn dan ga je wel erg af, meneer, mevrouw en de achternaam achterwege laten vind ik ook weer zoiets en alleen de voornaam wordt al vlug te informeel....

Ik zet dan altijd gewoon de voorletters neer. Is niet informeel, maar tóch persoonlijk Lachen

Ik ben ook aan hets oliciteren! Wil alleen nog niet echt. Ik ben nl aan het solliciteren in een richting waar ik geen opleiding of ervaring in heb. Ik studeer nu nog CUlturele en Maatschappelijke Vorming, maar wil het verzekerings/bank wezen in. Hypotheek adviseur lijkt me ook erg leuk, dus misschiend at ik zelfstandig een opleiding tot hypo. adviseur ga volgen.

Heb net gesollciteerd bij REAAL. Lachen

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:30

Oh, ok, ik had niet door dat de eerste en tweede alinea over dezelfde vacature gingen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:16

SuperSmurf schreef:
Ik zet dan altijd gewoon de voorletters neer. Is niet informeel, maar tóch persoonlijk Lachen

Dat is een goeie, die optie had ik nog helemaal niet aan gedacht! Kan je de meneer of mevrouw weg laten zonder dat het een kromme aanhef wordt.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:26

Het wordt dan wel een kromme aanhef, geachte (bijvoorbeeld) N. de Jong klopt niet. Zo spreek je iemand niet aan. Bij mij gaat zo'n brief meteen de papier bak in!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:27

het is toch al een afwijzings brief

neem dan als aanhef: geachte heer/mevrouw

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:41

Niet teveel moeite doen hoor voor zoiets, dan moeten ze zelf maar duidelijker zijn! Ik google dan nog net wel maar das ook alles.

Zo ik heb een uitnodiging binnen, mag 23 april op gesprek. Tijdstip is beetje beroerd maar ik verzin wel iets!

Komt wel goed uit want ik heb volgnede week een wat minder fijn gesprek vrees ik op de zaak, over het hoe en wat nu verder en OF we verder gaan......

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:39

Ik heb net gesprek gehad en het ging goed. Ze zouden vanmiddag nog beslissen en bellen naar het uitzendbureau en via uitzendbureau hoor ik of ik ben geworden of niet. Maar geen bericht op een antwoordapparaat of mail, dus ga ik morgen ff bellen. Ik barst van nieuwsgierigheid. Haha!

Gisteren had ik een gesprek en vanochtend werd ik gebeld, maar was weg. Ik had ze teruggebeld toen ik thuiskwam en ik mag voor de 2e keer langskomen. Haha! De volgende gesprek is ook directeur bij het gesprek aanwezig. Tong uitsteken

En morgen ga ik bij CWI langs vanwege een soort banenbeurs voor zakelijke dienstverlening. Ik had vandaag ook geinformeerd naar uitkering ivm geen werk of iets dergelijks. Maar ik schrok van al die eisen!! Bloos!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:24

en nog wat gehoord goldenflower?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:08

Ja, ik ben helaas niet aangenomen. Verdrietig

Ze vonden dat ik goede vragen stelde en het gesprek ging goed volgens hun. Ik deed ook mee met hun grapjes, maar goed. Maar ze gaven wel aan dat ze te weinig tijd hebt om mij in te werken, dus om die reden een kandidaat met werkervaring wilde hebben.

Dat hoor ik altijd wel weer, geen werkervaring, geen werkervaring. Boos!

Verder zou ik afgelopen woensdag iets van een accountantskantoor horen, maar tot en nu toe niks. Ik heb gisteren naar hem gebeld en gemaild, maar geen reactie. Ik weet niet of ik strax weer moet gaan bellen.

edit:
Nu moet ik maar hopen dat het iets wordt met de 2e gesprek bij het bedrijf. Volgende week maandag heb ik een gesprek en hoop op goede nieuws.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:12

hoop ook voor je op goednieuws

ik kan helaas ook niets voor je betekenen, aangezien wij alleen maar met geluid/muziek bezig zijn

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 00:57

Ik kleedde me ook altijd 'net' voor een sollicitatie maar toen als studente had ik niet zoveel. Toen ik halsoverkop uitgenodigd werd voor een gesprek bij mijn huidige baan verscheen ik in mijn fake Dolce&Gabana jeans met knielang shirtje (nogal fancy maar niet echt sollicitatiemateriaal). Na wat zelf moeten terugbellen volgde een 2e gesprek. Voor geen van beide had ik mijn tongpiercing en labret uitgenomen, het eerste gesprek niet opgelet bij vertrek, en tijdens het gesprek de sfeer zo los ingeschat dat ik het vergeten was erover te beginnen... Na enkele weken krijg ik telefoon... ze vbonden me ok maar ... nja ik ging niet door... Dus ik vragen waarom... Zegt die dame: ik zeg liever niet waarom. Uiteraard ben ik gaan doorzetten en toen zeiden ze letterlijk dat ze mijn piercings niet verkocht kregen bij de grote baas...
Waarop ik zei dat ik dat ontzettend spijtig vond want ik was bereid ze uit te doen, alleen was ik zelf vergeten het te melden en hadden ze er niks van gezegd. Telefoon dicht en ik voelde me mottig hoor... 5 minuten later opnieuw foon: of ik nog eens langs wou komen? Toen ben ik geweest zonder piercings en heel heel héél netjes gekleed en ik had de job zeer snel in mijn zak Lachen Achteraf gezien vind ik het onzin... Als ik geen klanten zie draag ik mijn tongpiercing gewoon, en ik word er niet slimmer op zonder Clown

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:44

Wat grappig Poes, dan zegt uiterlijk toch een heleboel in een gesprek.

Verder bedankt voor jullie tips. Ik heb besloten dat ik netjes en rustig gekleed ga. Ze kennen me al, dus ik ga me ook niet extra opmaken ofzo, gewoon hoe ik gewend ben en waar ik me prettig bij voel.

Ik heb wat veel gestelde vragen in een sollicitaitegesprek op papier gezet en voor mezelf beantwoord.
Donderdag had ik een training op school, waarbij ik de mogelijkheid kreeg om een sollicitatiegesprek te hebben met twee simultanten. Hoewel ik een hekel heb aan rollenspellen, en zeker voor het oog van de klas, heb ik het toch maar gedaan. Ook daar heb ik veel bruikbare tips gekregen, dus ik heb me niet voor niets in het zweet gewerkt.

En nu de dagen aftellen voor woensdag Nagelbijten / Gniffelen

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:48

Volgende week heb ik algemene kennismakingsdag Lachen. Als dat meevalt mag ik tekenen wooptiedow!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:38

Ik meld me hier ook even.

Ik ben 17, en heb een half jaar bij de c1000 gewerkt. Heb net een callcenter bedrijf opgebeld want hun hadden een vacature open staan. Had van te voren een inleiding gemaakt en vragen opgeschreven die ik kon verwachten. Ik heb vrijdag middag een sollicitatie gesprek!

Spannend zeg.... ik ga even dit topic door lezen voor tips enzo Lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:40

@Superlotje succes morgen. *LOL*
@Belsje, jij volgende week natuurlijk.
@Esther jij ook heel veel succes en goed dat je vragen op hebt geschreven. Haha!
Helpt je iig door een gesprek heen en voorkomt stiltes. Haha!
Super meid. Vork

Mijn werk bevalt echt super goed. *LOL*
Collega's zijn heel blij dat ik er nu werk. Haha!
Collega zei alleen dat ik mijn ringen af moest doen, maar dat weiger ik. Bloos

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:22

Ik kom ook (weer) binnenrollen! Iedereen is hier druk aan het solliciteren en ik moet er vrijdag ook weer aan geloven!

Ben meer zenuwachtig over de baan zelf dan over het gesprek... Haha!

Ik denk dat ik maar mijn grijze broek aandoe, zwarte of gele pumps, een (knal)roze/witte blouse met grijs/zwart colbert.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:37

Waar ga je solliciteren Rijoyco?

Mooi dat het zo goed bevalt Kaatje!
Waarom moeten je ringen af? Vanwege de veiligheid?
Ik werk ook ringloos vanwege hygiene en veiligheid, ben het niet anders gewend. Het nadeel is alleen dat ik nu nooit meer ringen draag, want het aan- en afdoen is me veel te veel werk met die knokige vingers van mij Vork

@ Ester: Wil je fulltime aan de slag bij het callcenter, of is het een bijbaan?
Veel succes in ieder geval vrijdag!

Spannend Belsje! Veel succes volgende week!

Ik heb mijn gesprek achter de rug. Het ging best aardig.
Omdat ze me al erg goed kennen hadden ze het me flink moeilijk kunnen maken, maar dat hebben ze niet gedaan Haha!
Ik kreeg de standaard vragen voorgeschoteld van motivatie, sterke en zwakke kanten, visie ed, waar ik me op had voorbereid.
Ik was wel super zenuwachig, vooral toen ik moest wachten tot ze me kwamen halen bouwde ik de spanning aardig op. Eigenlijk stom, want het zijn gewoon collega's, maar dan wel in een heel andere situatie.
Ik wordt vandaag nog gebeld, spannend dus... Helpen jullie me duimen? Nagelbijten / Gniffelen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:42

Gewoon als bij baan.

Ik heb ook nog heel veel uren school, een paard, en familie&vrienden die me ook af en toe willen zien Haha!
Ze werken daar in shifts van 4 uren en bellen voor goede doelen om te vragen voor een donatie.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:43

Duim, duim, duim...

Ik ga solliciteren in Arnhem, wel een eindje weg, maargoed, moet wat over hebben voor mijn carriere..Haha!

Ik moet nog even goede antwoorden verzinnen op de standaard vragen....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:44

Ik ga aan de slag voor Astro TV,heb weer zin om wat te doen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:48

Waarom denk jij dat dit bedrijf geschikt is voor jou?
Waarom heb je besloten om hier te solliciteren?
Wat zijn je goede punten?
Wat zijn je slechte punten?
Hoe denk je over dit werk?
Ben je eem team player?

Gelukkig ben ik wel iemand die er meestal een heel verhaal om heen draait