Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 10:30

Ja idd, vanuit een betaald abo kun je direct opwaarderen naar een max of een familie abo :j

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 13:09

Britt schreef:
Ja idd, vanuit een betaald abo kun je direct opwaarderen naar een max of een familie abo :j

Hoe werkt dat dan, ben jij dan degene die het ook beheert? Ik kan nu inderdaad vanaf Super upgraden naar family plan, maar ik ben bang als ik dat nu aanklik dat ik het dan zelf moet betalen zonder dat mensen mee kunnen doen. :')

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 13:29

Myka schreef:
Britt schreef:

Hoe werkt dat dan, ben jij dan degene die het ook beheert? Ik kan nu inderdaad vanaf Super upgraden naar family plan, maar ik ben bang als ik dat nu aanklik dat ik het dan zelf moet betalen zonder dat mensen mee kunnen doen. :')

Het is natuurlijk het eerlijkst als de 5 andere deelnemers eerst aan de beheerder betalen, en dat die dan pas het Family Plan afsluit.
Nogmaals, iemand die nu al Super heeft, kan wel beheerder zijn - maar niet toegevoegd worden aan een Plan.
Hebben degenen die belangstelling hebben allemaal een gratis account, behalve Myka?

Zolala
Myka >> heeft Super
Karuna
Karuna GV
Britt
xTammyy

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 14:01

Ik heb een gratis account ja.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 15:35

Ik heb/had een gratis school account gv ook waar alle voordelen vanaf gehaald zijn. Waardoor je gewoon niet echt fijn kan oefenen. Waar eerder er ook uitleg bij zat waarom iets fout was is dt kennelijk nu een kaal basis iets geworden. Ik lees van echte scholen waar de leerlingen nu klem lopen omdat ze niet meer fatsoenlijk kunnen oefenen daardoor -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 15:37

Ik heb echt nog nooit enige uitleg gelezen. Dus zie er geen meerwaarde van in.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 15:41

Ik lees het wel en leer er ook zeker van :j mijn frans is aardig ok maar ik zit nu toch flink te worstelen (zoals toen op school ook -O- ) met toekomstig tgeenwoordige tijd en toekomstig zou mogelijk wel kunnen en toekomstig verleden tijd of hoe het ook heet. -O- Daar zit in het nederlands al geen logica voor me in. En in het frans toen en nu ook niet, 8)7 ik krijg het gewoon niet in mijn systeem

Dus ik maak flink wat fouten en de lessen leerden me eerder de logica er van inzien. Dat is nu een paar weken verdwenen door de omzet en ik merk dat ik gewoon geen idee soms heb wat ik aan het doen ben. Frustratie alom. -:(-

Gelukkig had ik heel veel diamanten die ik nu kan inzetten om een les in ieder geval te kunnen afronden. Anders zou ik soms niet eens door een les per dag heenkomen. :n Juist omdat de uitleg verdwenen is precies op het punt dat deze lessen begonnen |o

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 16:23

Ik ben ook Frans aan het leren (EN/FR en NL/FR), maar gelukkig nog niet aan alle werkwoordstijden toe - maar zou het wel heerlijk vinden om juist daarbij onbeperkt hartjes en wat meer uitleg te hebben :D

Kun je trouwens je account wel op privé (dus zonder spel element) hebben staan in een familieplan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 16:29

Die uitleg heb ik keihard nodig om logica te vinden, kwa geheugen lukt het gewoon niet te stampen, mijn hersens zijn daarvoor gewoon te stuk. :(:) als ik de logica inzie of begrijp waarom iets wanneer is dan krijg ik het uiteindelijk wel in mijn systeem.

Maar niet met dit feitelijk domme gokwerk wat het geworden is nu de uitleg foetsie is en ik maar 5 fouten mag maken, de motivatie om te leren is daarmee aardig verdwenen. -O- gewoon zo stom dat ze hiermee de kans om te leren weghalen,

Het oude pad kon je nog aardig gericht lessen doen tussendoor voor extra oefening, met dit nieuwe pad lukt dat bijna niet meer. :n Waar ik toen lessen met verhaaltjes en de luisterlesse met uitleg kon wisselen. Ben ik nu gedwongen tot dat verplichte pad.

Waarvan ik ook nog het idee heb dat er weinig afwisseling is. Ik krijg soms drie keer in een les een zelfde soort soms dom klikwerk in eenzelfde zin. Ik moest vanmorgen vier keer bien aanklikken of invullen. Echt heel leerzaam 8)7 dan gaat de leerzin wel weg. :evaw:

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:43

Zolala schreef:
Myka schreef:

Het is natuurlijk het eerlijkst als de 5 andere deelnemers eerst aan de beheerder betalen, en dat die dan pas het Family Plan afsluit.
Nogmaals, iemand die nu al Super heeft, kan wel beheerder zijn - maar niet toegevoegd worden aan een Plan.
Hebben degenen die belangstelling hebben allemaal een gratis account, behalve Myka?

Zolala
Myka >> heeft Super
Karuna
Karuna GV
Britt
xTammyy

Ah, dat klinkt als een plan. Dan wacht ik even af of niemand anders al een super-plan heeft!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:08

Zolala schreef:
Myka schreef:

Zolala
Myka >> heeft Super
Karuna
Karuna GV
Britt
xTammyy

Ik heb wel een super abo, maar dat loopt tot 14 januari, dan moet ik verlengen.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 23:44

Ik heb nu ook een normaal Super abo, maar dat loopt nog t/m half april, dus dan zou ik pas kunnen instappen in een Family plan denk ik, tenminste zonder dubbel te betalen.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 12:46

Britt schreef:
Ik heb wel een super abo, maar dat loopt tot 14 januari, dan moet ik verlengen.

Ik geloof dat Myka ook een super abo heeft tot 14 januari - zou één van jullie dan willen overstappen naar een Family Plan? Ik las dat je het eventuele restbedrag van het lopende abo gewoon terugkrijgt.

Zolala
Myka >> heeft Super
Karuna
Karuna GV
Britt >> heeft Super
xTammyy

Ik krijg nu wel steeds een advertentie voor 60% korting op Super. Jullie ook?
Zou dat ook voor een Family Plan gelden?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:41

Ik wil de mijne prima upgraden naar family :j

Ik krijg enkel korting aangeboden op een Max abonnement, helaas niet op family.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:57

F_Orumster schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Ik doe inmiddels muziek bij Duolingo en ben bij chapter 2! Werkt echt super en het is leuk om te doen! Iemand anders die dit ook doet?

Oh! Interessant. Hoe ziet dat eruit? Gaat het om notenleer of ook muziek theorie? Ik zie foto's van notenschrift. Dat heb ik net aardig onder de knie mbv een andere app (f en g sleutel). Doet het ook nog andere dingen?

Je leert eigenlijk heel de muziek theorie en speelt piano. Ik weet niet of er ook akkoorden in voorkomen, maar ik denk van niet.
Elk hoofdstuk bestaat eigenlijk uit een aantal nieuwe noten + toetsen erbij leren, dat oefen je dmv oefeningen en liedjes/muziekstukjes.
Ik denk als je een beetje muziektheorie weet, zoals weten hoe lang een noot duurt en de maten dat je er niet heel veel meer bij leert. Maar goed, ik vind het fijn om een beetje piano te kunnen spelen en dat niet vergeten (op school moeten we namelijk ook muziekproefwerken maken, en je kan wel raden als het gaat over piano dat ik dan eigenlijk alles weer vergeten ben. Zo was ik ook alle noten enzo vergeten dit jaar, en ik vind het fijn om dat fris te houden).

Alvast fijne jaarwisseling!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:58

Ik krijg muziek nog steeds niet aangeboden, het lijkt me echt wel grappig. Ik zou het meeste wel moeten weten, maar ik ben nooit echt goed geweest in noten lezen.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:15

Britt schreef:
Ik wil de mijne prima upgraden naar family :j

Wat fijn! <3
En ook een prima timing, zo meteen in het begin van een nieuw jaar!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:00

Zijn er hier mensen die Duolingo hebben hier die eventueel ook interesse hebben om up te graden naar family met een aantal?
(Om kosten te delen)
Ik gebruik het momenteel zelf om Duits te leren voor mijn werk. Mijn vriend leert Spaans ermee.
Maar als er nog een aantal zijn is dat wel een stukje goedkoper P.p :)

Mag via prive bericht
Ik heet op Duolingo lovelyfiefy

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:23

Dat was hierboven toch ook al besproken?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:28

karuna schreef:
Dat was hierboven toch ook al besproken?

Geen idee ik kom hier net meelezen

Ik had wel wat gezien maar weet niet of dat groepje al compleet is voor een family

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:56

Als het goed is hebben we inderdaad nu een groepje van 6 deelnemers voor een nieuw Family Plan:

Zolala
Myka *
Karuna
Karuna GV
Britt *
xTammyy

Zowel Myka als Britt kunnen vanuit hun Super abo overstappen naar een Family Plan, willen jullie twee onderling afspreken wie dat gaat doen? Je hoeft niet per se te wachten tot je huidige abo afloopt.
De ander kan dan haar Super abo opzeggen, en met de andere 5 instappen.

Uitleg Hoe & Wat:
https://lingoly.io/switch-from-super-du ... mily-plan/

Als je kunt zien wat de prijs van een jaarabonnement voor een Family Plan is, kunnen de deelnemers alvast ons aandeel uitrekenen en betalen.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:30

Zolala schreef:
Als het goed is hebben we inderdaad nu een groepje van 6 deelnemers voor een nieuw Family Plan:

Zolala
Myka *
Karuna
Karuna GV
Britt *
xTammyy

Zowel Myka als Britt kunnen vanuit hun Super abo overstappen naar een Family Plan, willen jullie twee onderling afspreken wie dat gaat doen? Je hoeft niet per se te wachten tot je huidige abo afloopt.
De ander kan dan haar Super abo opzeggen, en met de andere 5 instappen.

Uitleg Hoe & Wat:
https://lingoly.io/switch-from-super-du ... mily-plan/

Als je kunt zien wat de prijs van een jaarabonnement voor een Family Plan is, kunnen de deelnemers alvast ons aandeel uitrekenen en betalen.

Oké dat is jammer.
Mocht er nog een ander groepje komen hebben wij ook wel interesse.
Ik kan hem nu zelf niet meer vinden het family plan. Misschien omdat ik geen super heb?
Dus dat is wel een beetje jammer
Wij zijn het gisteren uiteindelijk vergeten door de gezelligheid met oud en nieuw

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:51

lovelyfiefy schreef:
Oké dat is jammer.
Ik kan hem nu zelf niet meer vinden het family plan. Misschien omdat ik geen super heb?
Wij zijn het gisteren uiteindelijk vergeten door de gezelligheid met oud en nieuw

Het Family Plan vind je als je je als gratis gebruiker gaat aanmelden voor Super :j
Dan kun je kiezen voor een Super abo voor jezelf (maand of jaar), of het Super Family Plan (jaar).

Als je echter al een Super abo hebt, kun je tussentijds niet instappen bij een Family Plan, maar er wel eentje starten.
Wij hebben in het groepje van 6 twee Super abo's zitten, dus moeten we nog even kortsluiten wie het Family Plan voor ons gaat starten.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:00

Zolala schreef:
lovelyfiefy schreef:
Oké dat is jammer.

Het Family Plan vind je als je je als gratis gebruiker gaat aanmelden voor Super :j
Dan kun je kiezen voor een Super abo voor jezelf (maand of jaar), of het Super Family Plan (jaar).

Als je echter al een Super abo hebt, kun je tussentijds niet instappen bij een Family Plan, maar er wel eentje starten.
Wij hebben in het groepje van 6 twee Super abo's zitten, dus moeten we nog even kortsluiten wie het Family Plan voor ons gaat starten.

Oké en de 2 die super hebben kunnen dus wel zelf overstappen naar de family?
Maar niet door een ander uitgenodigd worden voor de family(als ik het zo goed begrijp?)

Want dan zouden het eventueel 2 groepjes kunnen worden als daar interesse in is.
Dan kunnen er eventueel nog meer aansluiten?

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:15

lovelyfiefy schreef:
Zolala schreef:

Oké en de 2 die super hebben kunnen dus wel zelf overstappen naar de family?
Maar niet door een ander uitgenodigd worden voor de family(als ik het zo goed begrijp?)

Want dan zouden het eventueel 2 groepjes kunnen worden als daar interesse in is.
Dan kunnen er eventueel nog meer aansluiten?

Zo heb ik het inderdaad begrepen. Maar de twee Super abos in dit groepje lopen beide toevallig op 14 januari af :) Vandaar dat het nu ook een goede timing was om gezamelijk een Family Plan te starten.

Maar het hier bijhouden van een lijstje voor een volgend Family Plan kan sowieso nooit kwaad!