Emmaa_ schreef:Joolien schreef:Sociale psychologie is zeker interessant voor je algemene kennis Lena
Overigens snap ik goed dat de omschakeling naar deeltijd lastig is, ik moet het misschien overwegen ivm werk/inkomen, maar liever niet.
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de studie die je volgt. Ik studeer nu Journalistiek en dat zou niet in deeltijd kunnen (wordt ook niet deeltijd aangeboden) omdat het veel practicumvakken heeft waar je in redacties werkt. Daar ben je zo 8 uur per week aan kwijt, en dat zou nooit in een deeltijdstudie passen.
Als het een studie is waar je veel hoorcolleges volgt en minder groepswerk hebt kan ik me voorstellen dat het goed te doen is, dan was ik er waarschijnlijk ook voor gegaan. Het kost veel meer motivatie maar dat handje vasthouden van het HBO kan erg vermoeiend zijn. Ik word in ieder geval helemaal tureluur van alle gesprekjes met de decaan en mijn SLB-er, terwijl ik 'maar' een ADHD'er ben en dus niet eens zo'n hele grote stempel op m'n dak heb.
Ik vind een deeltijd studie ook niet altijd goed. Ik heb het idee dat je toch minder de diepte in gaat dan bij voltijd. Juist door het gebrek aan projecten etc. Hoe iedere voltijd student ten tijde van mijn studie daar dan ook over gezeurd heeft.
Ghostattack schreef:Mijn tentamen is om 9:00 dus ik kan 's morgens niks meer doenMaar als het goed is, heb ik nu eindelijk gevonden wat ik zocht en kan ik weer rustig verder leren *kuch*
Succes! (al ben je misschien al wel klaar) en anders is het een beetje goed gegaan?
Lien_ schreef:Ik meld me hier ook graag even als dat OK
Motivatie heb ik in principe wel, maar heel productief ben ik op vrije dagen niet altijd, kan best een schop onder m'n kont gebruiken zo nu en dan
![]()
Ik ben vierdejaars Mathematical Physics aan de University of Edinburgh, deed m'n eerste jaren een andere soort natuurkunde (Astrophysics) dus heb een achterstand van hier tot Tokio. Ik doe 3 wiskundevakken in eigen tijd naast m'n normale workload, en m'n doel is dit jaar halen, want we mogen geen examens meer herkansen
Wat een toffe studie! en ook uitdagend studerend in het buitenland. Wel een pittig jaar zo voor de boeg. Is het niet 'eng' dat je niks mag herkansen?
Ik heb vandaag een drukke planning. 2 verslagen, een boek wat nog uitgelezen moet worden en nog 2 sollicitatiebrieven. Voor nu heb ik nog erg weinig gedaan.

Maar als het goed is, heb ik nu eindelijk gevonden wat ik zocht en kan ik weer rustig verder leren *kuch* 
Ik meld me hier ook graag even als dat OK

Scheelt vertalen! Eerlijk gezegd vind ik het doodeng niets te mogen herkansen, alles hangt af van slechts een momentopname
en ik heb het meerendeel van mijn examens in mei, ook van vakken die ik in december 'afrond'.. Heb jij een productieve dag gehad?
Ik hoop vanavond zoveel mogelijk voor volgende week te doen, zodat ik zaterdag en zondag lekker rustig aan kan doen. Gelukkig heb ik alleen maar een schrijftentamen engels dus heel veel hoef ik niet te leren deze week 

. Nu wat werk voor dinsdag doen en daarna weer verder met mn pws