Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:39

Emmaa_ schreef:
Joolien schreef:
Sociale psychologie is zeker interessant voor je algemene kennis Lena :j

Overigens snap ik goed dat de omschakeling naar deeltijd lastig is, ik moet het misschien overwegen ivm werk/inkomen, maar liever niet.

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de studie die je volgt. Ik studeer nu Journalistiek en dat zou niet in deeltijd kunnen (wordt ook niet deeltijd aangeboden) omdat het veel practicumvakken heeft waar je in redacties werkt. Daar ben je zo 8 uur per week aan kwijt, en dat zou nooit in een deeltijdstudie passen.

Als het een studie is waar je veel hoorcolleges volgt en minder groepswerk hebt kan ik me voorstellen dat het goed te doen is, dan was ik er waarschijnlijk ook voor gegaan. Het kost veel meer motivatie maar dat handje vasthouden van het HBO kan erg vermoeiend zijn. Ik word in ieder geval helemaal tureluur van alle gesprekjes met de decaan en mijn SLB-er, terwijl ik 'maar' een ADHD'er ben en dus niet eens zo'n hele grote stempel op m'n dak heb.

Ik vind een deeltijd studie ook niet altijd goed. Ik heb het idee dat je toch minder de diepte in gaat dan bij voltijd. Juist door het gebrek aan projecten etc. Hoe iedere voltijd student ten tijde van mijn studie daar dan ook over gezeurd heeft.

Ghostattack schreef:
Mijn tentamen is om 9:00 dus ik kan 's morgens niks meer doen :') Maar als het goed is, heb ik nu eindelijk gevonden wat ik zocht en kan ik weer rustig verder leren *kuch* :))

Succes! (al ben je misschien al wel klaar) en anders is het een beetje goed gegaan?

Lien_ schreef:
:wave: Ik meld me hier ook graag even als dat OK :)) Motivatie heb ik in principe wel, maar heel productief ben ik op vrije dagen niet altijd, kan best een schop onder m'n kont gebruiken zo nu en dan :=

Ik ben vierdejaars Mathematical Physics aan de University of Edinburgh, deed m'n eerste jaren een andere soort natuurkunde (Astrophysics) dus heb een achterstand van hier tot Tokio. Ik doe 3 wiskundevakken in eigen tijd naast m'n normale workload, en m'n doel is dit jaar halen, want we mogen geen examens meer herkansen :+

Wat een toffe studie! en ook uitdagend studerend in het buitenland. Wel een pittig jaar zo voor de boeg. Is het niet 'eng' dat je niks mag herkansen?

Ik heb vandaag een drukke planning. 2 verslagen, een boek wat nog uitgelezen moet worden en nog 2 sollicitatiebrieven. Voor nu heb ik nog erg weinig gedaan.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:31

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:51

He Steef! :)) Hoe is je tentamen gegaan?

Lena (?), ik heb zelf altijd het idee gehad dat ik juist een voordeel heb hier te studeren, de meeste literatuur is immers ook in het Engels :) Scheelt vertalen! Eerlijk gezegd vind ik het doodeng niets te mogen herkansen, alles hangt af van slechts een momentopname -O- en ik heb het meerendeel van mijn examens in mei, ook van vakken die ik in december 'afrond'.. Heb jij een productieve dag gehad? :)

Ik had enkel van 10-11 college vandaag, verder rondgehangen met vrienden, lekker laat thuis :+ moet nu eigenlijk nog even een problem sheet van afgelopen week af proberen te maken, dan kan ik dit weekend voor volgende week voorbereiden :)

x_anne23

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:59

Sorry met twee pagina's die ik bij moet lezen gaat het niet lukken om uitgebreid op iedereen te reageren :o

Ik ben de afgelopen dagen niet heel productief geweest, maar nu heb ik wel m'n boeken voor m'n neus -:) Ik hoop vanavond zoveel mogelijk voor volgende week te doen, zodat ik zaterdag en zondag lekker rustig aan kan doen. Gelukkig heb ik alleen maar een schrijftentamen engels dus heel veel hoef ik niet te leren deze week :)

Succes allemaal!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:19

Mijn tentamen ging beter dan verwacht, maar hij was ook een stuk makkelijker dan ik van tevoren had gedacht. Gelukkig maar, denk dat ik wel een voldoende heb :D

Nu lekker de rest van de dag niks doen, net bij Deena geweest. Morgen vier ik mijn verjaardag en zondag ga ik weer naar Deena.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:46

Hoe is je tentamen gegaan, Steef?

Fijn dat je tentamen beter ging dan verwacht, Britt. Gefeliciteerd met je verjaardag. :)

Welkom Elien (?). Lijkt me een pittige studie, maar dat komt misschien ook doordat mijn Engels dramatisch is voor een V6-leerling en natuurkunde ook niet mijn sterkste punt is. :+ Blijf je na je studie ook in het buitenland? Of kom je terug naar Nederland?

Heb je nog wat kunnen doen, Anne?

Ik ga mezelf nu een schop onder m'n kont geven en aan de slag. Er is genoeg te doen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:43

xCarpediem schreef:
Ik ga mezelf nu een schop onder m'n kont geven en aan de slag. Er is genoeg te doen.
+:)+

Gefeliciteerd Britt! En fijn dat je aan je tentamen een goed gevoel over hebt gehouden.

Anne, geniet even van je weekend.

Elien, niks mogen herkansen lijkt mij ook "eng" terwijl ik nog geen herkansing nodig heb gehad. Maar ergens is het toch een fijn idee dat je een tentamen mag vern**ken en dan weet hoe de vraagstelling ongeveer is. Met die insteek ook al 2x een 6 binnen gehengeld waar ik dus niet op gerekend had. :+
Een studie in het Engels...ik zou er even aan moeten wennen denk ik, maar als dat eenmaal gelukt is, valt het best mee! Helemaal Engels lijkt me fijner dan half NL / half EN.

Ik ben gisteren goed bezig geweest. Zowel voor studie als voor de paarden, want de stal die ik heb bezocht lijkt me wel geschikt voor mijn paarden! Straks maar even naar ze toe om het te vertellen. Vooral de stalhouder dan, denk niet dat mijn paarden het zullen verstaan. :')
Denk niet dat ik vandaag en morgen nog aan de studie ga, maar heel erg nodig is het ook nog niet. Het tentamen voor donderdag a.s. heb ik niet ingepland, maar verschoven naar een toetsmoment in december.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:00

Goed bezig geweest, Mirjam!

Ik heb mijn deel van het biologie verslag al af, nu verder met scheikunde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:09

Zo, wat super dat iedereen zo goed bezig is geweest zeg! :D Succes vandaag allemaal, en lekker beetje genieten van het weekend iedereen. :P

Anne (?) Fijn dat je al zoveel hebt kunnen doen!

Ik heb net levensbeschouwing samengevat, moet alleen nog twee experimenten uitwerken en hun conclusies. Maar dat doe ik vanavond haha. Nu heel even pauze. Straks Duits maken, invoeren in WRTS en Engels woordjes leren voor de woordentoets. Daarna naar de paarden en dan zien we wel verder. Pfft, klinkt als zo weinig maar is wel tijdrovend. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 06:39

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! +:)+

Hier werk ik me de t*ring op stage, ik heb het grootste contract van iedereen :+

En gisteravond na mijn late kwam ik tot de conclusie dat ik ook nog wat moest voorbereiden voor mijn college van morgen... :+

Vandaag geen tijd want ik ben nu alweer sokken aan het aantrekken om naar stage te gaan _O-

Moet toch echt gaan plannen. Niet mijn sterkste kant.

Maarrrrr stage (vanaf nu genoemd 'werk') is wel echt heel gaaf. Ik heb het gevoel dat ik er echt wat van maak, heb supertoffe collega's en krijg gave verantwoordelijkheden!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:56

Klinkt wel goed Lente!!

Ik zit ook alweer even achter mij ln pc, van alles wat op de planning voor vandaag.
Alleen jammer dat ik zo fanatiek aan een toetsanalyse was begonnen en ik het mega interessant vond maar heb daar wat documenten voor nodig en mijn studiegenoot heeft die op d'r werk liggen, kan ik dus nog niet verder -O- zo balen zoiets altijd... Zitten met zijn 3en in 1 groepje, en zijn met 2en niet zo te spreken over haar, hadden veel meer van haar verwacht :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:40

Vervelend Spottedponie! Dat is altijd balen als je zelf zo lekker bezig bent, of net goed aan de slag wil en iemand in je groepje niet mee wilt werken. -O-

Ik ben 20 minuten eerder klaar met samenvatten dan verwacht, dus heb mooi tijd gewonnen! :D Ben nu wel lekker bezig gelukkig, haha. Hopelijk houd ik nog wat tijd over om naar de paarden te gaan, en anders helaas pindakaas. Of misschien na het eten... Aangezien ik a.s week niet zoveel tijd heb als deze week.

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:17

Goed bezig mirjam!
Succes Anna, je bent goed bezig als ik het zo lees +:)+
Desiree, ik heb ook zo vaak dat het lijkt alsof ik weinig huiswerk heb, maar dan ben je er achteraf zo lang mee bezig, echt frustrerend haha. Goed bezig!
Lente (ben even je naam kwijt, sorry) super dat je stage zo bevalt!
spottedponie, inderdaad vervelend als iemand niet zo georganiseerd is waardoor jij niet verder kan

Ik had gelukkig vrijdagavond m'n huiswerk voor maandag al af, dus dat hoef ik in ieder geval niet meer te doen. Ik was van plan om gisterenavond nog wat te doen maar ik was zo moe dat ik om tien uur al in bed lag :o
Ik heb vanochtend al behoorlijk wat gedaan aan mijn profielwerkstuk *\o/* . Nu wat werk voor dinsdag doen en daarna weer verder met mn pws

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:26

Lente wat fijn dat je stage zo goed bevalt! Dat is echt een gigantische meevaller. En er omheen plannen komt wel goed toch? Is een kwestie van aanpassen.

Spottedponie ik heb dat ook heel erg vaak. Dat samenwerken net niet helemaal zo loopt als je wilt. Er is toch altijd 1 persoon die niet hard genoeg zijn best doet :=

Ik ben zelf super druk. Wou vandaag mijn kamer opruimen en moet ook nog mega veel doen voor school. Dus ik zit nu even op mijn bed te Bokken := Moet mezelf echt even een schop onder m'n reet geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:30

Inderdaad, dat iemand niet hard genoeg zijn best doet. Of dat ik behoorlijk perfectionistisch ben en die ander niet, dan kan ik me echt aan slordige fouten irriteren. :') Net als dat ik graag een planning heb, en anderen dan niet echt.. Ik wil gewoon weten wat we moeten doen, een overzicht hebben!

Anne, ja dat heb ik helaas ook heel vaak! Dus nu plan ik het maar heel ruim in haha. Bijv. ook samenvatten, 4 paragraven in 3 uur of zo. Klinkt heel veel, is het ook, maar soms heb ik die tijd gewoon nodig. :+

Succes Emma! Vanavond kan je lekker relaxt bokken zonder het idee te hebben 'ik moet nog zoveel doen', dus eerst aan de slag!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:24

Citaat:

Heb je een fijne verjaardag gehad, Britt? Alsnog gefeliciteerd :)

Carpediem (ik weet jullie namen niet :') ), ik wil na mijn afstuderen verder voor een PhD, en eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit waar :o ik zou best hier willen blijven, maar ergens anders is ook prima, als ze maar leuke natuurkunde hebben :):)

Westernfreak, ik heb ook nog nooit een herkansing nodig gehad hier, enkel tijdens mijn uitwisselingsjaar vanwege andere redenen. Maar ik heb wel erge examenangst, dus hopelijk blijft het nu ook lukken :+

Lekker bezig iedereen :) Irritatie in groepswerk herken ik heel erg, ik ben ook heel perfectionistisch en kan me enorm aan anderen ergeren. Wij moeten dit jaar een Group Project doen, krijg maandag te horen welk onderwerp en met wie ik samen moet werken, niemand heeft er echt zin in om dezelfde reden :')

Heb gisteren geen heel productieve dag gehad, ik moest vier uur lang training volgen voor een Mentoring Scheme waar ik me voor aangemeld had. Nouja, moet ook gebeuren, en dan krijg ik binnenkort een pre-honours student (eerste/tweedejaars) om te begeleiden *\o/*

Ik wil vandaag een paar exercise sheets van complex analysis doen, dan relativity/four-vectors (wat echt zó slecht uitgelegd was in college := ) en hopelijk nog tijd over voor wat lagrangian dynamics, en wat dingen doorlezen als voorbereiding voor morgen :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:54

Bedankt voor de felicitaties :D Het was gezellig, voornamelijk geld gehad en dat is helemaal mooi want dat heb ik nodig haha. Verder Cards Against Humanity gehad (maar dat wist ik van tevoren, zelf bedacht) en dat hebben we van 21:30 tot 00:30 gespeeld :))
Vandaag even bij Deena geweest en haar gelongeerd, ze deed het zo goed!

Vanaf morgen moet ik weer lekker aan de bak, onderwerp Beveiliging begint dan en daar heb ik twee weken les over en dan weer een tentamen -O-

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:30

Nog gefeliciteerd Britt!
Lien_ wat een gave studie! Al lijkt niet herkansen echt verschrikkelijk. Bevalt studeren in het buitenland? Ik zou graag mijn stage in het buitenland doen als het mogelijk is.

Ik heb mijn bonustoets biochemie gehaald! Ik krijg dus 1 punt extra op Mn tentamen. Moest 15 van de 20 aminozuren goed hebben.

Ben gister en vandaag de hele dag met practicum bezig geweest had ik wat vragen naar de docent gemaild geeft hij niet op al Mn vragen antwoord....

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:37

Ik vind het moeilijk om op iedereen te reageren, maar lees wel mee hoor :)

Gefeliciteerd met je toets laura!

Ik moet nog 19 protocollen over verpleegtechnische vaardigheden schrijven of herschrijven.
Gelukkig zijn ze kort

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:17

Het is nog half donker buiten en ik zit alweer in de trein terwijl ik me nog steeds niet lekker voel.. mistakes were made :') Ik moet gewoon echt een paar dagen vrij hebben om uit te zieken maar het kan gewoon niet.

Straks van 10:00 tot 15:30 college, dan boodschappen doen en dan zo vroeg mogelijk naar bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:22

Vervelend Britt! Hopelijk kan je vanavond wat extra slapen! Binnenkort ook herfstvakantie toch? Dan kan je in ieder geval op tijd naar bed :)

Bij mij vallen vandaag eerste en laatste uur uit, had ik wel echt een beetje nodig haha. Niet dt ik heel veel langer heb geslapen maar oke. :}

En woensdag 2e uur les, dan 3 tussenuren en dan weer les. Argh, echt zoo niet tof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:07

Beterschap Britt!
Ik heb wel een snipperdag genomen. Zelf niet lekker, kind ziek, vrouw ziek...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:29

Herfstvakantie? Mijn eerstvolgende vakantie is de kerstvakantie pas :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:33

Vakantie? Ik heb dit jaar helemáál geen vakantie...

Nou dat is niet waar trouwens. Half november gaan we naar Texel een week. Maar dat kost me dus wel vrije dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:24

Lente, ik kom gezellig naast je bankhangen. Ben ook niet goed te pas maar dat heeft een andere reden.
Vorige week zat ik wat minder in mn vel, dipje, vaker last van. Ging voor t weekend net weer beter, zterdag een drukke dag gehad, oa bij mijn opa langs geweest en met hem en de familie uit eten geweest, wordt ik gisterochtend gebeld dat opa is overleden... -O- afgelopen week al weinig aan school kunnen doen door mn dip, nu komt daar deze week natuurlijk ook weer weinig van terecht...
Ik baal als een stekker, buitenom dat ik verdrietig ben over mijn opa. Het lijkt nooit eens mee te zitten, stom!