Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMell

Re: Eerste jaars HBO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:11

Hier ook periode nummer 2, verslavingszorg. Ben wel heel erg benieuwd.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:33

Fem jij ook veel succes!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:37

Veel succes met de tweede periode en de tentamens!
Hier begint volgende week mijn tweede periode, verstandelijke beperkten. Ben benieuwd.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:42

Ik had een 8! Voor mijn verpleegkunde tentamen
Woensdag nog geneeskunde en dan volgende week 2e periode ook verstandelijke beperkte

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:56

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde resultaten! :D En voor degenen die nog tentamens hebben, heel veel succes! +:)+

Voor mij is vandaag ook de tweede periode van start gegaan. Met de vakken onderzoeksvaardigheden, bedrijfseconomie, recht, organisatie&management en psychologie. Ben heel benieuwd :j Tot nu toe alle tentamen die ik terug heb gehaald *\o/*

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:54

Ik ben zojuist begonnen aan de vakken gespreksvaardigheden, groepsdynamica, praktijkgericht onderzoek en psychologie. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:10

Gefeliciteerd met de mooie cijfers!

Ik wacht op het cijfer van algemene basisgrammatica. Afgelopen vrijdag gemaakt.

Kim, welke studie volg je? De vakken komen me bekend voor

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:31

Ik doe SPH :)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:14

Ik heb waarschijnlijk mijn eerste onvoldoende te pakken. Wat baal ik gigantisch. Het staat nog niet zwart op wit maar ik weet zeker dat marketing niet voldoende is terwijl het een van mijn favoriete vakken is. Daarnaast heb ik de instaptoets rekenen ook gedaan en vraag ik mezelf af of deze voldoende is. Herkennen jullie het dat als er veel in je privé speelt het toch allemaal moeilijk is?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:17

shadowflower schreef:
Ik heb waarschijnlijk mijn eerste onvoldoende te pakken. Wat baal ik gigantisch. Het staat nog niet zwart op wit maar ik weet zeker dat marketing niet voldoende is terwijl het een van mijn favoriete vakken is. Daarnaast heb ik de instaptoets rekenen ook gedaan en vraag ik mezelf af of deze voldoende is. Herkennen jullie het dat als er veel in je privé speelt het toch allemaal moeilijk is?

Ah jeetje wat balen zeg! Maar misschien valt het wel een beetje mee? En anders gewoon knallen in de herkansing :D
Maar ik herken het (helaas) volledig :(

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:48

Wat super balen shadowflower...
Hoop dat het toch meevalt...

In mijn geval..
gisteren 2 tentamens gehad..
Digitale fotografie heb ik wel gehaald denk ik ... Daar had ik ook nog een kleine presentatie voor over mijn fotografisch werk.. Dit was ook ruim voldoende...
Dus dat vak heb ik deze periode wel gehaald..

Kunstgeschiedenis had ik ook gisteren, maar dat was best pittig, ik heb er een redelijk goed gevoel over.. maar ik roep nog niet te hard dat ik het gehaald heb...

morgen nog 2 tentamens voor beeldbewerking...
En een paper inleveren..

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:05

Hee, ben hier al een tijdje niet actief geweest, sorry :oo

Klinkt als enorm veel, succes @ hierboven!!

Super van iedereen die al tentamens en dingen gehaald heeft, intussen zijn er ook een aantal gestopt had ik gelezen, balen dat het niet is wat jullie zoeken!

Ik heb net mijn tentamenweek achter de rug. Denk dat ik maar 2 van de 5 heb gehaald, maar ik zit echt zeer diep in de oliebol de laatste weken.
Zoals sommigen hier wel weten is mijn vader iets meer dan een maand geleden (3 oktober) heel erg plotseling overleden aan een hartstilstand.
Dus ik zit met van alles in mn hoofd behalve school :P

Ben wel meteen weer heen gegaan en kan de knop ook prima om zetten.
Maar ik kan mezelf er echt niet toe zetten om huiswerk te maken en te leren. En als ik t doe blijft het niet hangen.
Gelukkig begrijpen ze het op school en houden ze er ook rekening mee.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:29

shadowflower schreef:

Wat balen zeg. Ik herken het wel. Vooral dat er bij mijn moeder kanker is geconstateerd en ze volgende week wordt geopereerd. Dit heb ik wel bij school aangegeven zodat ik een extra inhaalmogelijkheid tot mijn beschikking kreeg.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:30

Kiimm_ schreef:
shadowflower schreef:

Wat balen zeg. Ik herken het wel. Vooral dat er bij mijn moeder kanker is geconstateerd en ze volgende week wordt geopereerd. Dit heb ik wel bij school aangegeven zodat ik een extra inhaalmogelijkheid tot mijn beschikking kreeg.

Dit heb ik inderdaad ook gedaan. :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:32

_Nynke schreef:
Hee, ben hier al een tijdje niet actief geweest, sorry :oo

Klinkt als enorm veel, succes @ hierboven!!

Super van iedereen die al tentamens en dingen gehaald heeft, intussen zijn er ook een aantal gestopt had ik gelezen, balen dat het niet is wat jullie zoeken!

Ik heb net mijn tentamenweek achter de rug. Denk dat ik maar 2 van de 5 heb gehaald, maar ik zit echt zeer diep in de oliebol de laatste weken.
Zoals sommigen hier wel weten is mijn vader iets meer dan een maand geleden (3 oktober) heel erg plotseling overleden aan een hartstilstand.
Dus ik zit met van alles in mn hoofd behalve school :P

Ben wel meteen weer heen gegaan en kan de knop ook prima om zetten.
Maar ik kan mezelf er echt niet toe zetten om huiswerk te maken en te leren. En als ik t doe blijft het niet hangen.
Gelukkig begrijpen ze het op school en houden ze er ook rekening mee.

Jeetje, nog gecondoleerd!
Ik snap het dat je dan niet met je hoofd bij je studie ligt. Goed dat school er rekening mee houdt, dat scheelt. Fijn dat je wel door bent gegaan, wel op letten dat je jezelf niet overwerkt. Je moet wel de tijd nemen en de ruimte krijgen om het verlies te verwerken i.p.v. dat je al je aandacht aan school spendeert, ook al is dat misschien een goede afleiding!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:56

@nynke: Jeetje, wat heftig! Gecondoleerd en geen wonder dat je dan even niet met je hoofd bij school bent!
@Kimm: Jij ook sterkte, heftig!
@fem: Klinkt toch redelijk positief, afwachten dus. :)
@shadowflower: Ik zou me niet te druk maken, nu kun je er toch niets meer aan veranderen. Hopelijk valt het mee. ;)

Hier is het ook maar afwachten op de cijfers van twee toetsen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:59

Pff ik heb zo geneeskunde maar er totaal geen vertrouwen in... denk dat dit mijn herkansing word
Alsnog goed 2/3 toetsen wel gehaald. Maar hoop toch op een klein wondertje straks

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:53

Ik weet in ieder geval dat ik twee vakken deze periode gehaald heb..
Digitale fotografie gemiddeld een 7,5 en Communicatie een 7 gemiddeld...

Nu nog Kunstgeschiedenis en Beeldbewerking afwachten.. :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:13

Gecondoleerd nynke, weet niet of ik dat al had gezegd. Had nog niet helemaal meegekregen wat er gebeurd was.

gefeliciteerd Fem!

Zelf het eerste tentamen ook gehad, ging best okee maar ik weet dat het beter had gekund. Gesloten vragen zijn op het randje en open vragen heb ik geen idee van. Nog afwachten dus. Zaal was wel echt enorm, vind het wel knap van mezelf dat ik mezelf niet zo heb laten afleiden.
Vrijdag het tweede en het laatste tentamen. Die zal wel wat beter gaan, daar komt fysica in en dat was deze periode niet veel anders dan wis/schei/natuurkunde havo bovenbouw.
Van de voortgangsopdrachten zijn 3 van de 4 al met een V beoordeeld :D

Kan niet wachten om met periode 2 te beginnen, heb nu in 4 weken maar 1 echte dag school gehad en ik ben niet zo van het thuis zitten :o ik leer meer op school dan thuis. Gaat vast niet heel anders dan periode 1, dat was Patiënt & onderzoek 1 en we krijgen nu patiënt & onderzoek 2. We gaan er CT en Echografie bij krijgen, ben daar wel erg benieuwd naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:58

Vanavomd mijn eerste tentamen gehad! En gehaald. Nu leren voor vrijdag..

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:05

Nogmaals sterkte Nynke! :(:) Vind het heel knap dat je toch je tentamens bent gaan doen!

Ik ben inmiddels gestopt met mijn opleiding. Werk nu full-time bij de supermarkt en wil in maart een maand naar Australië. September 2016 begin ik dan weer met een nieuwe opleiding. Dus ik ontstip dit topic. Het gaat jullie goed! :wave:

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:32

Ik ben gisteren langs mijn vorige stage geweest. Het was erg leuk om te zien hoe enthousiast mijn ex-collega's zijn over dat ik met het HBO ben begonnen :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:10

Whieee alle tentamens in de eerste kans gehaald *\o/*

Hebben jullie al je cijfers al terug? :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:35

Ik heb 1 tentamen net niet gehaald
Maar nog tevreden

Ik heb 8-6-6-5-voldaan

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 15:50

Goed bezig voor diegenen die de tentamens hebben gehaald! +:)+

En balen voor diegenen die moeten herkansen. :(:) Zijn jullie herkansingen ook pas in periode 3 of al eerder?

Nynke, nog gecondoleerd.. :(:)

Van de 5 tentamens heb ik er al 4 gehaald met een 7,6 voor Logistiek, 7,6 voor Bedrijfskunde, 8,0 voor Engels ( :):) :):) :):) :):) ) en 8,6 voor Bedrijfseconomie.
Engels ben ik super blij mee, want daar ben ik echt super slecht in.. Ben iedere week naar bijlessen geweest dus het harde werken heeft gewerkt!
Ik moet nog een cijfer terug krijgen voor Nederlands en voor een onderzoek.