Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:50

Gooi er even een bijdehante zin tegenaan in het Frans in je brief als opening. Komt lekker binnen. :))

En daarna zeg je dat er verder nog wel wat aan geschaafd moet worden, maar dat geen probleem zal zijn :D

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:50

Dimple schreef:
Gooi er even een bijdehante zin tegenaan in het Frans in je brief als opening. Komt lekker binnen. :))

En daarna zeg je dat er verder nog wel wat aan geschaafd moet worden, maar dat geen probleem zal zijn :D

Wel zorgen dat hij dan correct is :D Anders is het weer zo gek haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:51

Laus, stuur de brieven maar vandaag hoor. Daar ga je niks meer van horen. Balen zeg. Toch een hoop geld!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:53

Dimple, heb ze gezegd dat ik het netjes wou oplossen met ze. Maar de brieven liggen helemaal klaar incl enveloppen + een die aangetekend de deur uit gaat als ik morgen geen gehoor of geen direct antwoord ga krijgen.

edit; eigenwijs nog een keer gebeld. Kreeg te horen dat ze het NU direct gaan overmaken. Dus wacht het tot UITERLIJK vrijdag middag af en anders gaan alsnog de brieven de deur uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:11

Dimple schreef:

Haha goede! Een vriendin van mij heeft engels/frans/italiaans gestudeerd. Dus die kan 'm wel controleren. Alleen is ze nu "even" bezig met bevallen :')

Oehlala

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:14

@Dimple, ja het loon zou wel een stuk hoger liggen en ik zou volgens duits recht betaald krijgen, wat wel zo handig is met alle sociale voorzieningen, omdat ik ook in dld woon. De baan nu is ook meer een controlerende functie, en ik krijg weer via nederlands recht betaald, wat betekend dat ik weer sociaal in nederland verzekerd ben, maar bijv ook een nl'se en duitse ziekteverzekering nodig heb, weer een gat in de werklozenuitkering, pensioenopbouw etc krijg. :(

Heb je al iets gehoord?

Ik zou ook gewoon met een goede franse zin beginnen, al doende leer je de taal ook snel, en een beetje bluffen kan geen kwaad ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 18:59

*Naam verwijderd*, en je bent wel volledig goedgekeurd dus? En het was niet rot bedoeld hoor. Die ziekte uit zich op velerlei manieren, balen dat het bij jou zo heftig is.
Maar heb je zelf het idee dat je wel kunt werken?

Hier nog niks gehoord en ik ga er vanuit dat ik vandaag dus dan ook niks meer hoor -O- Mooi balen. Heb er zo'n scheithekel aan. Zeg dan gewoon niks! Maak er einde van de volgende week van, maakt mij niet uit...........maar zeg niet dinsdagmiddag als je dat dus niet gaat redden. Maar goed......dat ben ik.
Wie weet word ik alsnog gebeld........of niet. Maar het positieve gevoel neemt nu wel af.......
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 21-02-15 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gebruikersnaam verwijderd.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:10

Ik vind dat ook altijd zo stom inderdaad! Balen!

Heb vandaag eerste gesprek gehad. Was een fijn gesprek. Ze spreken deze week 8 kandidaten en daar gaan er 3 van door voor een 2e gesprek. Dus even begin volgende week afwachten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:11

Chronische ziektes zijn altijd moeilijk. Ik had eens een collega die dat dus hélemaal verzwegen had en er pas mee afkwam op haar eerste werkdag...het was een ziekte waarbij ze maandelijks 2 dagen in het ziekenhuis moest blijven. Werkgever (geen fijn mens overigens) was not amused. Had ze ook nog eens de pech dat ze niet lang nadat ze in dienst was iets anders kreeg waar ze een operatie voor nodig had en dat ze weer een paar weken uit was. Toen de werkgever iemand moest ontslaan was zij first to go.

en ik second :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 19:14

Had ze geen proeftijd meer Kwanyin? Want ik zou ook not amused zijn. Aan de andere kant, je hoeft het niet te zeggen.

Zo is mij dat zelf een x overkomen. Ik had zelf iemand aangenomen die heel dapper ná verstrijken van proeftijd kwam aankakken met het feit dat ze moeilijk zwanger kan worden en al 4 jaar aan het proberen was. Ziekenhuis in en uit, hormoonbehandelingen etc........
Moest ook even slikken, maar achteraf viel het reuze mee.

*Naam verwijderd*, val jij niet onder Wajong?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:15

Lijkt me echt heel lastig als je zoiets hebt, want ik denk dat je als je het wel vermeld heel vaak al meteen afgewezen wordt, al zullen ze dat nooit direct toegeven natuurlijk... Vervelende situatie

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:16

Sure_lee schreef:
Ik vind dat ook altijd zo stom inderdaad! Balen!

Heb vandaag eerste gesprek gehad. Was een fijn gesprek. Ze spreken deze week 8 kandidaten en daar gaan er 3 van door voor een 2e gesprek. Dus even begin volgende week afwachten.

Spannend, ik zal duimen!

Ik heb zelf 2jaar terug een zware knie operatie ondergaan waarbij ik tijdens enorme weerswisselingen (van warm naar koud) echt wel last van kan hebben nog, dit vermeld ik netjes tijdens sollicitatie gesprek omdat het dmv een knie brace goed onder controle te houden is.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:29

Balen dat je nog niet gebeld bent Dimple !

Ik ga even bij lezen :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:43

Vervelend Dimple! Ik hou er ook niet van als afspraken niet nagekomen worden...

Vervelend Darah. Mijn ervaring is dat de meeste mensen met PDS met de juiste aanpassingen wel redelijk met hun klachten kunnen functioneren. Soms is dat het vermijden van bepaalde voedingsstoffen, soms het gebruik van extra vezels (bijv Metamucil) of juist een laxeermiddel ter ondersteuning. En heel soms komt er uiteindelijk toch een andere diagnose zoals IBD, maar dat kan alleen je arts beoordelen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:54

Blingpiggy vrijdag een gesprek, super ! succes :)

Idinn spannend ! hopen dat je iets van de vacature hoort

NenaC gefeliciteerd met je contract :)

De functie van Medewerker Webcare bij Centrum veilig wonen ben ik ook tegen gekomen :P

xLaus, jammer dat je niet op de manege bent aangenomen, wel leuk dat je als oproepkracht werkt !
De vacature van fotograve lijkt me erg leuk !
Wat balen van je vorige werkgever zeg, een hoop geld wat je nog moet krijgen

Ik heb vandaag mijn contract getekend en begin 1 april bij mijn nieuwe baan :D Helemaal blij mee en zin in. Ik heb een maand opzegtermijn bij mijn huidige werk. Binnenkort moeten mijn keelamandelen er uit, moet volgende week naar de anesthesist. Ik hoop heel erg dat de operatie in Maart gebeurt en niet in April als ik er net werk… Dat is dus nog even afwachten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:02

Gefeliciteerd Winsel!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:11

Ik weet heel goed hoe veel impact het kan hebben op iemands dagelijks leven. De meeste mensen bijten zich nog wel door hun werk heen, maar alle andere activiteiten daarnaast schieten er dan vaak bij in. Zeker in die beginperiode waarin je uit moet zoeken wat wel en niet goed werkt en waar de klachten evt erger van worden kan het heel vervelend zijn. Heb op de poli veel mensen met PDS begeleid en weet er dus wel het een en ander van.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:31

Ik ga maar geen enkele werkgever vertellen wat ik allemaal mankeer. :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:35

Je valt er zelf over dat mensen er te makkelijk over denken, dan toont er iemand begrip en geeft wat extra uitleg dat het niet altijd zo makkelijk is en dan is het ook niet goed :?
De gemiddelde PDS-er bestaat overigens net zo min als de gemiddelde Nederlander, maar dat doet er niet zoveel toe :+

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:41

WinSel; gefeliciteerd!

Ik ga vanavond ook nog maar even braaf solliciteren. Zou naar paard gaan, maar werk liep uit.. Dus m'n tijd nog maar even zinnig gebruiken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:49

Dimple schreef:
Had ze geen proeftijd meer Kwanyin? Want ik zou ook not amused zijn. Aan de andere kant, je hoeft het niet te zeggen.

Jawel toen wel (nu is dat afgeschaft in België). Hele verhaal is nog leuker trouwens hoor :D . Ze had zes maanden proeftijd en is geloof ik ergens in de vierde maand ontslaan. Officieel omdat ze niet binnen het team paste (nu, daar was òòk wel iets van waar), maar de werkgever stak het niet onder stoelen of banken dat ze hoogst geïrriteerd was door haar afwezigheid wegens ziekte.

Maar waarom ze nu precies de bons kreeg? Laat ik eerst zeggen dat die werkgever (die intussen is gedegradeerd, ik heb nog contact met de collega's en krijg alle inside-info }> ) al zelf niet zo'n denderde taak deed. Zo is ze op haar vingers getikt dat ze soms mensen dagen van 2,5 uur liet draaien terwijl je minimum 3 uur moet doen, had ze zich vergist bij de loonsberekening waardoor het loon van de werknemers blijkbaar het eerste anderhalfjaar fout was, de uren die iedereen maandelijks moest draaien klopte ook niet...enfin een heleboel mis dus.
Hier in België kan je tijdskrediet opnemen(sinds dit jaar ook wel met meer regels, toen was dat nog wat losser). Dan kan je dus tijdelijk je werk stopzetten om het daarna gewoon te hervatten. Een van haar werknemers op een andere afdeling, had dus enkele jaren geleden haar krediet opgenomen om te gaan studeren. Opeens stond ze daar dus terug "hoi, ik kom mijn oude job terug opnemen".
Werkgever had daar dus helemaal niet meer bij stilgestaan en had haar job al ingevuld door een ander. Dus, wat is er makkelijker dan gewoon iemand in proeftijd te ontslaan? Wij waren toen met verschillende in proeftijd omdat er een nieuwe afdeling was opgestart. En degene die veel afwezig was wegens ziekte, die kreeg dus als eerste de bons. En een week later stond die oud-collega daar plots in haar plaats :+ .

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 10:03

Lekker zooitje daar bij dat bedrijf. Dat tijdskrediet ken ik niet. Zal net zoiets zijn hier als onbetaald verlof of zo.

*Naam verwijderd*, ik was eigenlijk meer geinteresseerd omdat als jij zoveel klachten hebt ik me afvraag waarom ze je beter melden. Wat kan je dan nog wel doen? (niet rot bedoeld, maar als vraag)
Het lijkt me zo frustrerend te moeten solliciteren terwijl je dit soort info ook niet achter kan houden, maar als je het wel meteen verteld, weet dat je niet aan de bak komt. Heel dubbel toch!
Krijg je wel hulp vanuit UWV? (of is dat een hele rare vraag hihihih) Bepaald reintegratie traject of zo?

Succes allemaal maar weer. Ik heb nog steeds niks gehoord. Bel er straks even achteraan, nu eerst paardje pesten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:57

UWV vond mij ook niet ziek. Dat ik nu weer aan het werk ben is niet dankzij hen, maar dankzij mezelf. Ik ben zelf gaan re-integreren. :+ Maar goed, bij mij is er ook nooit een duidelijke diagnose gekomen.

2 dagen er op zitten bij mijn nieuwe werk, was erg leuk! Nu vandaag en morgen vrij en dan vrijdag weer een dag. Wel flink wennen haha. Ik lees dus nog wel mee, maar heb 's avonds niet altijd de puf om nog te reageren op iedereen. Ik duim wel hard mee! En gefeliciteerd voor degene die iets gevonden hebben!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:58

Nog eens een vraag van mijn kant: Bellen jullie wel eens naar aanleiding van een vacature?
Ik heb namelijk een vacature gezien die me wel interesseert, maar omdat ik ook nog studeer zou ik niet altijd beschikbaar zijn. Zou ik eerst bellen en vragen of dat een probleem zou zijn voor ze of gewoon solliciteren en dat vermelden in een eventueel gesprek?
Ik heb namelijk zoiets van: als ik bel en zij zien dat niet zitten hoef ik er geen tijd aan te besteden om een brief e.d. te maken en zij niet aan een eventueel gesprek met mij. Of denk ik hier verkeerd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:22

Mijn moeder is ook niet ziek volgens het UWV. ze heeft zwaar reuma in haar handen en ondervind daar veel moeite mee.