Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:48

Denk dat dat inderdaad de puntjes wel zijn! Maarruh, ben jij een vrij kunstenaar? :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:03

Ja hoofdzakelijk.

En auteur, maak nu uitstapje richting illustreren. Heb eerder een cover gemaakt, ga nu een heel nieuw project opzetten met schrijven en illustreren, fantasy.

Thesserd

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 22:19

Ziet er leuk uit hoor! Ik zou alleen de kleur van het menu even wit maken ofzo. Is nu slecht leesbaar en valt niet op. Zelfde geldt voor de Page 1 of 2 Next onderaan. Enneh, misschien is het handig om bij de prijslijst eurotekens te vermelden :D

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:17

Ik las die vrij kunstenaar even op een andere manier. Daarom begon ik erover. := Blond.

Ben zelf op dit moment bezig met een logo (voor mezelf). Is er misschien iemand die even mee kan kijken voor de typografie? Wil het liefst een Google font gebruiken, omdat ik die makkelijk terug kan laten komen op mijn site.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:58

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:17

Knap gemaakt, zeg! Ik stuur je even een pbtje.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:24

Jans schreef:

Ik zoek geen stage, maar wel leuk om te zien zeg :D

Video ook even gekeken :+

Lijkt me wel bijzonder om constant met 1 merk/bedrijf bezig te zijn (alleen bol.com). Verveelt dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:50

Verveelt absoluut niet :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:57

Ik werk in de bol klantenservice als bijbaan voor nu :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:37

Ik kom hier even binnenvallen :D

Wat zouden jullie in mijn situatie doen,

Ik loop nu stage bij een erg leuk bedrijf, heb het hier erg naar mijn zin, leuk werk en leuke collega's. Zij zijn ook erg tevreden over mij. Er is ook een kans dat ik hier in de vakantie ook een tijdje terug mag komen.

Het is een kleinschalig maar snelgroeiend bedrijf, nog met jonge mensen, we zijn in totaal met 5. Het is veelzijdig, zowel drukwerk als webdesign, en ik mag de fotografie verzorgen bij klanten. :)

Ik zit op het mbo grafische vormgeving, en heb hierna nog 1 jaar te gaan. In 2017 zal ik dus afgestudeerd zijn.

Altijd al heb ik gezegd hbo te willen doen, maar nu twijfel ik. Er is best een kans namelijk dat ik bij dit bedrijf terug mag komen. Maar aan de andere kant is het wel zo, je kunt altijd nog werken, en studeren kun je beter doen wanneer je nog jong bent. (Op mijn 20e zal ik klaar zijn met mijn opleiding).

Maar het is ook lastig een baan te krijgen in deze industrie, dus wellicht mis ik dan weer een kans om hier niet te gaan werken. Daarnaast verdien ik dan ook geld, als ik nog eens hbo ga doen, is dat weer een extra lening van de duo.

Dus, twijfels :') Is het hbo echt een toevoeging aan mijn mbo opleiding? In principe kan ik al vormgeven, tenminste natuurlijk is er altijd verbetering nodig, maar ik ken de programma's en de marketing gedachte zit er ook al wel in.

Wat zouden jullie in dit geval doen? Hbo of werken?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:40

Lastig.. ik zou in zulke gevallen gewoon mn gevoel volgen :+ Maar ik ben heel erg van gewoon doen wat op dat moment goed voelt :'D

Maar, in de praktijk toch altijd veel meer, dus als je een baan kan krijgen die je leuk vind dan kan je daar ook gewoon nog heel veel leren en zou ik dat denk ik gewoon doen..

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:43

Ik werk nu ook bij een leuk stage bedrijf. Leuke collega's, leuk werk! Ik denk dat als ze mij een baan aan zouden bieden ik die zou aannemen en niet meer naar het HBO zou gaan.
Maar als je echt graag nog een HBO opleiding op je CV wilt zetten, dan zou ik is kijken naar de mogelijkheden voor een deeltijd opleiding en dan daarnaast nog werken bij dat bedrijf. Ik weet niet hoe flexibel ze daar in zouden zijn, maar misschien is dat een oplossing?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:43

Ja, het duurt ook nog 1,5 jaar hoor, maar toch spookt het al door m'n hoofd :P Het is op dat moment natuurlijk ook nog kijken hoe ik erover denk.

Wel ben ik nieuwsgierig of er ook mensen zijn die van mbo naar hbo zijn gegaan, en of er echt een toegevoegde waarde in zit. Ik heb gehoord dat het hbo sowieso meer theorie is, maar zou je daar echt mooier door gaan vormgeven? :P Ik bedoel op het werk zitten we ook niet met onze neus in de boeken, dan doe je ook alleen maar praktijk.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:45

Oh goed idee Kiki! Dat zou evt. ook nog kunnen ja!

Het is voor het bedrijf ook nog kijken of ze op dat moment iemand nodig hebben hoor, maar op zich is er veel werk te doen qua grafische vormgeving (er werkt nu één grafisch vormgever, maar als ik er niet zou zijn zou hij niet eens al het werk kunnen doen). En ze hebben zelf geen fotograaf, dus sowieso vinden ze dat een goede competentie van mij :) Ik wil het sowieso nog met ze overleggen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:21

Portfolio lijkt me toch het belangrijkste? Dus zelfs als je HBO niet zou gaan doen maar je wel een goede portfolio hebt dan heb je meer aan werkervaring en goede referenties -lijkt me- maar zeker ben ik niet. Ik doe gewoon mijn master omdat het maar een jaartje extra is :+

Ik heb nu al zoveel reclame ontwerpers gehoord die uberhaupt geen specifieke opleiding gedaan hebben maar er wel via via ingerold zijn. Als ze goed zijn worden ze toch aangenomen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:30

Ja, dat speelt denk ik ook zeker mee. Voor mijn portfolio heb ik vooral heel veel kleine dingen; ontwerpen voor advertenties, facebook berichten. En nog een paar wordpress-websites. Voor het grootste deel heb ik fotografie (zakelijke bedrijfsfoto's).

Echte kunstwerken heb ik niet, heel veel huisstijlen heb ik ook niet ontworpen. Enkele logo's, maar meer ook niet.

Zal mijn huidige portfolio eens bijwerken, staat nu nog oud werk in :P

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:55

Voor wie nieuwsgierig is kan ik m'n portfolio wel pb'en :D Heb hem even bijgewerkt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 15:40

IsaCalixa schreef:
Ik kom hier even binnenvallen :D

Wat zouden jullie in mijn situatie doen,

Ik loop nu stage bij een erg leuk bedrijf, heb het hier erg naar mijn zin, leuk werk en leuke collega's. Zij zijn ook erg tevreden over mij. Er is ook een kans dat ik hier in de vakantie ook een tijdje terug mag komen.

Het is een kleinschalig maar snelgroeiend bedrijf, nog met jonge mensen, we zijn in totaal met 5. Het is veelzijdig, zowel drukwerk als webdesign, en ik mag de fotografie verzorgen bij klanten. :)

Ik zit op het mbo grafische vormgeving, en heb hierna nog 1 jaar te gaan. In 2017 zal ik dus afgestudeerd zijn.

Altijd al heb ik gezegd hbo te willen doen, maar nu twijfel ik. Er is best een kans namelijk dat ik bij dit bedrijf terug mag komen. Maar aan de andere kant is het wel zo, je kunt altijd nog werken, en studeren kun je beter doen wanneer je nog jong bent. (Op mijn 20e zal ik klaar zijn met mijn opleiding).

Maar het is ook lastig een baan te krijgen in deze industrie, dus wellicht mis ik dan weer een kans om hier niet te gaan werken. Daarnaast verdien ik dan ook geld, als ik nog eens hbo ga doen, is dat weer een extra lening van de duo.

Dus, twijfels :') Is het hbo echt een toevoeging aan mijn mbo opleiding? In principe kan ik al vormgeven, tenminste natuurlijk is er altijd verbetering nodig, maar ik ken de programma's en de marketing gedachte zit er ook al wel in.

Wat zouden jullie in dit geval doen? Hbo of werken?

Wow, je beschrijft precies mijn situatie van toen :+

Ik wilde ook altijd naar HBO toen ik nog op MBO (Grafisch Vormgeven) zat, wist nog niet precies waar en wat precies, maar wilde iig meer. Ook ik liep stage bij klein snel groeiend bedrijf, zowel web als drukwerk etc en ook ik mocht blijven. Mijn werkgever zei dat ik in 4 jaar daar werken veel meer zou leren dan 4 jaar extra school. En dat geloofde ik wel :j

Ik heb er voor gekozen om mijn beide stageperiodes bij dat bedrijf te lopen en ben er dus vervolgens blijven werken :P
Tot op de dag van vandaag erg blij dat ik die beslissing heb genomen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 10:36

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:44

Die is mooi gedaan... even mijn kwijl van het bureau afvegen... :~

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:45

Nicee <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:49

Ah daar is dit jaars spotify pagina :D die van 2 jaar geleden was ook mooi!

Maar ik vind de UX eigenlijk niet zo. Site is niet te gebruiken met een wacom bijv := scrollen werkt sowqieso niet lekker.. hij is enorm traag :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:50

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator at [no address given] to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

More information about this error may be available in the server error log.

---

Uh ja prachtig :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:52

Bij mij is hij helemaal niet traag en scrollen met mn trackpad werkt ook prima? :))