Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsaCalixa schreef:Ik kom hier even binnenvallen
Wat zouden jullie in mijn situatie doen,
Ik loop nu stage bij een erg leuk bedrijf, heb het hier erg naar mijn zin, leuk werk en leuke collega's. Zij zijn ook erg tevreden over mij. Er is ook een kans dat ik hier in de vakantie ook een tijdje terug mag komen.
Het is een kleinschalig maar snelgroeiend bedrijf, nog met jonge mensen, we zijn in totaal met 5. Het is veelzijdig, zowel drukwerk als webdesign, en ik mag de fotografie verzorgen bij klanten.
Ik zit op het mbo grafische vormgeving, en heb hierna nog 1 jaar te gaan. In 2017 zal ik dus afgestudeerd zijn.
Altijd al heb ik gezegd hbo te willen doen, maar nu twijfel ik. Er is best een kans namelijk dat ik bij dit bedrijf terug mag komen. Maar aan de andere kant is het wel zo, je kunt altijd nog werken, en studeren kun je beter doen wanneer je nog jong bent. (Op mijn 20e zal ik klaar zijn met mijn opleiding).
Maar het is ook lastig een baan te krijgen in deze industrie, dus wellicht mis ik dan weer een kans om hier niet te gaan werken. Daarnaast verdien ik dan ook geld, als ik nog eens hbo ga doen, is dat weer een extra lening van de duo.
Dus, twijfelsIs het hbo echt een toevoeging aan mijn mbo opleiding? In principe kan ik al vormgeven, tenminste natuurlijk is er altijd verbetering nodig, maar ik ken de programma's en de marketing gedachte zit er ook al wel in.
Wat zouden jullie in dit geval doen? Hbo of werken?