Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:53

Ik kom me ook weer een keer melden!
Nu 3 lesdagen gehad, ga maar 1 dag in de week naar school, zomenteen dag nummer 4.

Tot nu toe allemaal super leuk, ook was het de afgelopen 3 weken nog makkelijk te doen. Als ik elke avond 2 uurtjes ging zitten had ik het weekend vrij maar dat zal helaas aankomende week afgelopen zijn.. Krijg vandaag als het goed is informatie over de 2 verslagen die ik moet schrijven en die moet ik over 3 weken af hebben.. Daarnaast wordt er niet alleen op de inhoud gelet maar ook op de spelfouten, 2 spelfouten per pagina dus dat wordt nog wat :')

Voor de rest wel ontzettend leuk en voor het eerst sinds jaren, hiervoor mbo gedaan, ga ik weer met plezier naar school en studeer ik ook weer met plezier :j

Smee__

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:56

Het niveau daalt hier ook hoor.. "Als je een mannelijk veulen hebt noem je dat een hengst. Maar als je hem castreert is het een ruin!" Thanks, weet ik dat ook weer _O- Ik begin echt gewoon melig te worden van dit college :+

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:22

Ik vind het niveau van mijn opleiding zo als ik het had verwacht, behalve de photoshop lessen (dat is filmpjes kijken en het dan na doen). Maar het niveau van een aantal mede klasgenoten vind ik wel vrij laag. Terwijl ik me prima inlees in bepaalde boeken, vinden zij dat te zware stof...

Nu heerlijk een dagje vrij, eigenlijk moet ik nog wel voor school bezig, maar het is zo verleidelijk om in bed te blijven en series te kijken haha

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:20

Het niveau is bij somige vakken best hoog maar bij andere ook wel heel laag.
Vandaag een onbegeleid practicum en de opdracht was een foto opslaan die al voor je gemaakt was met het apparaat.
Ofte wel je drukt je rechter muisknop in en klikt op opslaan. En geef t het een naam. Daar stond een uur voor.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:52

Ik heb vandaag weer een gezellig dagje op stage was. De 'normale' juf was er alleen niet, dus kinderen waren toch wel een beetje drukker dan anders, wel gezellig haha :)
Ook mijn eerste knutselwerkje gekregen van een kindje, en op een verjaardagskaart mogen schrijven, voel me helemaal juf zo! :D

Morgen valt mijn 1e les uit dus heb van kwart voor 11 tot kwart over 12 les en dan alweer klaar. Woensdag lekker vrij. Zwaar leven dit.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:51

Voor mij ligt het niveau best wel hoog. Ondanks dat ik gewoon een havo diploma heb.. Heb tussentijds wel twee jaar op het mbo gezeten en heb nu met bepaalde vakken ontzettend veel moeite..

Management Accounting is na 4 weken echt een en al onmogelijk, ik snap er gewoon niets meer van, eigenlijk is alleen de stof van week 1 en 2 écht duidelijk, en laten dat nu de stukken zijn waarvan er maar een paar vragen op het tentamen komen omdat ze puur inleidend zijn.. Gaat leuk worden dit.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:24

Ik heb mijn 2 eerste cijfers (en eerste 4 studiepunten dus ook! alhoewel dat niet veel zegt want in periode 1 kan ik er 15 halen en ik krijg er óf 0, óf 15 aan het eind van de periode, dus ik moet alles halen voor studiepunten..) binnen, een 9.3 en een 8.1 waren mijn eerste 2 cijfers. :)

Goldwynn, ik vind het niveau ook hoog hoor. Ik heb 5 jaar VWO gedaan en uiteindelijk eindexamen Havo gehaald met hele hoge cijfers maar ik vind het ook vies tegenvallen. Soms twijfel ik ook heel erg, is dit wel wat ik wil? Er is bijna geen fulltime baan te vinden in de sector van mijn opleiding, dus dan denk ik ook ja, 4 jaar studeren en dan geen baan kunnen krijgen is ook niet leuk. Heel veel mensen van mijn opleiding twijfelen en ik ook, ik vind het zó leuk maar ik vraag me echt af of het wel "mijn" ding is, ook omdat het ontzettend praktijk gericht is en ik eigenlijk heel erg theoretisch aangelegd ben. Ik vind het alleen wel heel erg leuk, dus lastig.. :')

Vandaag ook al om half 8 in de trein en om 6 uur thuis, ben nu echt kapot dus ga nu voor de tv liggen en zo maar vroeg slapen.. breekt me echt een beetje op, die lange dagen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:38

Holy oliebol, wat een hoge cijfers ..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:43

Goed joh! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:59

Dank je! Maar het zegt vrij weinig hoor, denk ik, want dit waren cijfers voor de grammatica toets. (Het is wel 1/4 deel van mijn eerste periode met betrekking tot toetsen, dus ik hoef er nog maar 3 te halen voor mijn eerste 15 studiepunten :# ), maar ik ben een beetje bang dat mijn volgende cijfers nu dus heel erg tegen gaan vallen, want ik denk/verwacht dat dit echt niet het niveau was van de rest van de toetsen helaas.. :+

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:58

wooow goede cijfers rebecca!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:47

Heb pas aan het einde van het jaar stage, maar we moeten nu al naar een adres zoeken. Onze opleiding (SPH) heeft op onze school alleen al 12 klassen. En dan willen MWD, Creatieve Therapie, Pedagogiek, etc ook nog een stage voor die periode. En zoveel stageplekken die echt met SPH te maken hebben zijn er niet.
Nou kwam ik laatst per toeval echt een superleuk stageadres tegen (ik was eigenlijk op zoek naar een bijrijdpaard haha), dus wilde echt heel graag bellen. Maar ik moest het hoorcollege afwachten. Heb net gebeld en ze belt me donderdag terug. Spannend!!

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:37

Ik ging vandaag op excursie naar een jeugdzorg instelling. Was wel interessant! Hij legde allemaal uit over de dagbesteding van kinderen, en hoe dat allemaal in z'n werk gaat. Lijkt me wel leuk om daar te kunnen werken

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:33

Dat reizen met de bus is niks voor mij, net m'n halte overgeslagen omdat niemand op stop had gedrukt dus zat zo'n 20 km verderop. :')

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:16

20 km? Dat is wel heel veel voor een halte of niet? :P

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:25

Ik lig al twee dagen met griep in bed, zou morgen met een klasgenootje de hele dag aan een project gaan werken, maar ik weet nog niet zo goed of ik dat wel trek. Baal er verschrikkelijk van!
Vandaag ook 2 best wel pittige vakken gemist, die ik helaas niet kan inhalen. Echt wel balen, maar met koorts en griep ga ik niet naar school.

Op het MBO voelde ik me nooit zo bezwaard dat ik ziek was, maar nu schaam ik me bijna haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:44

Ik kwam vandaag op school (kwart voor 9 moest ik beginnen) en toen kregen we te horen dat onze eerste uren uitvielen; pas om 11.15 had ik pas les. Fijn, leuk. Sta je dan om kwart over 6 voor niets op. :')

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:49

Ik heb morgen met mijn studiegroep de opdracht gekregen om de financien van de Olympische spelen van verschillende jaren uit te zoeken. Daarbij houd je een soort ''markt'' dus we staan met flyers en spullen in een lokaal die met dat onderwerp te maken heeft. Wij hebben verschillende spullen die we meenemen. Moest dus vanmiddag naar de Mac Donalds om daar een zak op te halen, omdat de Mc in 1936 de sponsor van de Olympische spelen was. Best leuk om te doen! Ook moest ik voor morgen een sporttoernooi voorbereiden voor 55+ waarbij ik de sport morgen pas hoor. Voor SLB heb ik morgen een presentatie over mezelf.Lekker druk bezig dus nu :D

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:35

Ik kan me eerlijk gezegd ook goed bezig houden met projecten en pgo en vanalles haha. Weinig les uren maar genoeg te doen!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:18

_Judith schreef:
20 km? Dat is wel heel veel voor een halte of niet? :P

Nou, kwartiertje/20 minuten snelweg dan ben je al gauw 20 km verder.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:55

Ah oké! Had er niet aan gedacht dat er ook bussen over de snelweg gaan :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:22

Ik wist niet dat benen zo moe konden zijn :(:)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:40

oeps annepanne :=

Ik heb vandaag een vrije dag gehad en alles zo'n beetje weer kunnen bijwerken, das wel even fijn! Morgen weer een lange dag dus ga maar eens een keer op tijd mijn bedje opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:07

Vannacht leuk feestje gehad in Nijmegen, helaas maar iets van 3 uur geslapen dus vandaag was zwaar.. :+ Uiteindelijk ook niet naar hoorcollege anatomy geweest, zoek het vanavond allemaal wel op in m'n boek. :')

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:28

Haha het zware leven van een student gaat niet over rozen zo zie je maar weer :Y)