Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xCathy

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:09

Omg, bij mij op facebook is iedereen nog steeds aan het zeiken over Nederlands..
Laat het los jongens! :')

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:10

Klinkt niet fijn zeg, van m&o :(:) Hopelijk is economie niet zo erg!

Morgen kunst.... Bahbah, dat is altijd zoveel. We hebben al twee keer een proefwerk gemaakt met daarin twee blokken uit de vorige examens, daar had ik wel steeds tussen de 6 en de 7 voor, dus waarschijnlijk moet het wel lukken. Voor proefexamen 2011 had ik een 7,1 :) Dus ik heb wel hoop, maar omdat het zoveel is ben ik toch bang dat ik een boel door elkaar ga gooien. Gelukkig kom je met flink in de rondte kletsen een heel eind :D

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:10

Mijn m&o leraar zei dat het examen best goed te doen was, makkelijker dan vorig jaar en toen was de n-term 1.1...

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:13

Toen ik m aan het maken was had ik er ook nog wel een goed gevoel over. Kon alles maken, niks wat ik echt niet wist (behalve die groene hypotheek). Valt dus vies tegen met correctiemodel..

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:14

Dat had ik ook wel Marloes...

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:14

xCathy schreef:
Omg, bij mij op facebook is iedereen nog steeds aan het zeiken over Nederlands..
Laat het los jongens! :')

Ik heb vandaag ook nog naar m'n antwoorden gekeken, omdat ik nog niks anders heb gehad is Nederlands het enige waar ik over kan praten, hahaha

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:18

Nou ik zal kunst nog even doorlezen, en dan hopen dat het goedkomt morgen! Ik vind de examens van vorige jaren er moeilijk uitzien dus dat gaat wat worden! Laten we hopen op makkelijke onderwerpen :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:24

xCathy schreef:
Tutti_Frutti schreef:

Hier ook... hoop zo dat de meetkunde vragen meevallen en dat er niks gevraagd wordt over snelheid en acceleratie...

Snelheid is simpel, dat is gewoon een kwestie van de juiste afgeleiden invullen in die formule!
Acceleratie heb ik echt nog nooit gehad met wiskunde

moet je even naar 2009-I kijken :)

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:34

Froexiie schreef:
Nou ik zal kunst nog even doorlezen, en dan hopen dat het goedkomt morgen! Ik vind de examens van vorige jaren er moeilijk uitzien dus dat gaat wat worden! Laten we hopen op makkelijke onderwerpen :)

Ik durf ze niet te bekijken :') ik ga mooi samenvattinkje leren en powerpoints bekijken en dan hopen dat ik morgen een kunstzinnig brein heb :')

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:35

Ik had voor mn oefenexamen van kunst een 5 dus dat gaf nog niet heeel veel vertrouwen, nog maar gauw even stampen, hebben jullie nog dingen waarvan je denkt dat moet je weten?

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:42

Ik denk van het moderne de vervreemding e.d bij film, bij massacultuur de hoge en lage cultuur en de vermenging daarvan (popart), bij hofcultuur de gedachte achter geometrische vormen en natuurbeheersing zoals in de tuinen van Versailles en van cultuur van de kerk, vooral de muziek (gregoriaans, polyfoon)

Dat denk ik ongeveer. Maar dat typte ik even uit mijn hoofd. Ik heb echt amper geleerd, ik ben vandaag begonnen :') Maar ik denk dat, als je een brede basiskennis hebt, kunst wel moet lukken. Ik heb er eigenlijk nooit wat voor gedaan en ik haalde met proefwerken altijd rond de 6 - 7.

Dus komt goed! +:)+

Ligt 't trouwens aan mijn computer, of ligt examenklacht.nl er weer uit? :P

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:44

xCathy schreef:
Tutti_Frutti schreef:

Hier ook... hoop zo dat de meetkunde vragen meevallen en dat er niks gevraagd wordt over snelheid en acceleratie...

Snelheid is simpel, dat is gewoon een kwestie van de juiste afgeleiden invullen in die formule!
Acceleratie heb ik echt nog nooit gehad met wiskunde

moet je even naar 2009-I kijken :)[/quote]

Is acceleratie wat ik heb geleerd als baansnelheid?
Heb die formule iig in mijn rekenmachine staan dus dan is het
alleen nog maar een kwestie van invullen :)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:48

In 2009-I zitten ook dingen die nu niet meer in het examen zitten geloof ik...

Ik heb een examenbundel van 2011-2012 met examen 2009-I erin, maar deze is dus aangepast in mijn examenbundel (ik denk omdat er dus wat veranderd is?)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:59

Ik heb die ook, en staat iets in over acceleratie en versnelling enzo :)
is ook extra uitgelegd in de les, maar idd nog vrij simpel.
Ik schiet alleen in de stress van natuurkundig gedoe :=

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:01

Ik sterf aan meetkunde morgen denk ik.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:02

Jannaa schreef:
Ik denk van het moderne de vervreemding e.d bij film, bij massacultuur de hoge en lage cultuur en de vermenging daarvan (popart), bij hofcultuur de gedachte achter geometrische vormen en natuurbeheersing zoals in de tuinen van Versailles en van cultuur van de kerk, vooral de muziek (gregoriaans, polyfoon)

Dat denk ik ongeveer. Maar dat typte ik even uit mijn hoofd. Ik heb echt amper geleerd, ik ben vandaag begonnen :') Maar ik denk dat, als je een brede basiskennis hebt, kunst wel moet lukken. Ik heb er eigenlijk nooit wat voor gedaan en ik haalde met proefwerken altijd rond de 6 - 7.

argh nu word ik zenuwachtig! vervreemding? hoge en lage cultuur? wij hebben er altijd heel weinig aangedaan op school en weet zo weinig!
Maar examenklacht ligt er bij mij ook uit..

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:06

Mweh examenklacht ligt er hier weer uit.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:09

Olijkje schreef:
Jannaa schreef:

argh nu word ik zenuwachtig! vervreemding? hoge en lage cultuur? wij hebben er altijd heel weinig aangedaan op school en weet zo weinig!
Maar examenklacht ligt er bij mij ook uit..

Haha sorry := Ik heb net de syllabus opgezocht, op pagina 8 staan alle 'hoogtepunten'. Ik ben nu de begrippen die ik niet ken daarin aan het googlen en dan vind ik het wel goed... Dit is de link naar de syllabus: http://www.examenblad.nl/9336000/1/j9vv ... estand.pdf
En paniek niet! Gewoon een beetje kwatsen en logisch redeneren, komt wel goed! *D

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:11

Tip voor het Kunst Algemeen examen: neem de syllabus nog eens goed door! Daar staat alles in wat je moet weten, meer hoeft dus niet! Ik heb zelf de gehele syllabus uitgewerkt, 26 pagina's *zucht* maar wel erg nuttig.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:24

Geeft niet hah! Maar ik heb inderdaad ook de syllabus uitgeprint, hem alleen niet uitgewerkt en zoek inderdaad nu ook maar wat begrippen op. Dan blijft het nog een beetje overzichtelijk.
Alleen dat van hoge en lage cultuur zie ik niet echt staan..

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:28

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:29

Nouja dat had onze leraar allemaal uit zitten leggen. Als ik het goed heb was er vroeger een scheiding tussen 'hoge cultuur' van de elite en 'lage cultuur' van het domme, onopgeleide volk. Bij de cultuur van het moderne probeerde instellingen als het Bauhaus de kunst ook voor het gewone volk toegankelijk te maken, functie en kunst werden één. (dus hoge en lage cultuur werden vermengd) In de massacultuur probeerde de popart dit ook te doen, de grens tussen elite en gewoon volk vervaagde. Zoiets. Maar als het niet in de syllabus staat, zal ik me er ook niet druk om maken ;)

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:38

Jawel het staar er wel in. Bij onderwerp 4 bij kunstenaar en opdrachtgever. Maar wat Jannaa schrijft is idd zo!
Wat volgens mij belangrijk is is dat de grenzen vervagen tussen de high en low-culture. Er komt zegmaar een mix tussen echte kunst en de massacultuur.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:41

Tutti_frutti, die syllabusuitwerking van jou is echt een uitkomst _/-\o_ . Zelf gemaakt?

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:43