Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:28

Pff, ben je mooi klaar mee Dani.. Apart ook dat hij eerst toezegt je geen onvoldoende te zullen geven en vervolgens met een 4 aankomt. :\ Hoop dat er snel een oplossing komt, dat zou wel zo netjes zijn als de begeleiding zo tekort is geschoten.

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:08

Zo! Dat is echt niet sjiek, Dani! Hoop voor je dat er een passende oplossing komt, dit kan zo natuurlijk niet.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:11

Dani, wat een hartstikke vervelende situatie. Eerst niets laten horen en vervolgens zijn eerdere belofte niet nakomen.
Echt heel slecht. Hopelijk kan het nog worden rechtgezet :n

Hier nog een weekje tot de deadline en dinsdag de presentatie.
Heel spannend maar zo fijn dat het einde in zicht is.
Ben ook helemaal niet stressvol, alleen ook totaal nog niet tevreden... Maar dat ben je misschien nooit helemaal :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:23

Had ik dit topic maar wat vroeger ontdekt :P
Ik heb vorige week mijn bachelorpaper voor Geschiedenis afgegeven (Constitutie van Carthago)
Nu nog 1 examen en dan een promotor zoeken voor de thesis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:48

Het zal er inderdaad wel bij horen dat je nooit helemaal tevreden bent, Szan! :) Zolang je begeleider maar tevreden is :D

Jeetje Dani, wat een drol... Hopelijk kan je het inderdaad via die andere docent nog oplossen. Wel erg vervelend dat 'ie je nauwelijks feedback geeft en vervolgens met een onvoldoende opzadelt :+

Ik zit als een neuroot mijn mailbox te checken in afwachting op een beoordeling op mijn eerste versie. Dinsdag vertrekken we beiden op veldwerk naar het zonnige zuiden, dus ik hoop vandaag of morgen te horen of er veel aan gesleuteld moet worden. Spannont :=

Gaaf onderwerp, History_! :D

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:15

Weet je al wanneer je de beoordeling uiterlijk krijgt loveshadow? Wel spannend inderdaad! Wanneer moet je de definitieve versie inleveren, of heb je daar nog geen deadline voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:27

Uiterlijk maandag. :j Rond 1 juli moet de definitieve versie worden ingeleverd. Maar ik zit straks een ruime maand in the middle of nowhere in Italië in een slecht bewaakte school waar ik alleen 's avonds ben, dus ik hoop eigenlijk dat het niet nodig is om mijn laptop mee te nemen. We hebben daar ook geen internet (nauwelijks bereik met je telefoon :P ), dus hopelijk is 'ie aardig oké en kan ik 'm uiterlijk maandag al inleveren. Vrij krappe planning dus, woops :o

Telt jouw presentatie van maandag ook mee voor je cijfer of is het meer een formele afronding? :)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:31

Oh, dan snap ik dat je hem graag maandag al inlevert. Dan is dat ook maar vast afgerond. :j

Nou, dat van die presentatie is me ook niet helemaal duidelijk (communicatie is hier niet optimaal :') ), maar volgens mij is het in principe meer een formele afronding. Je moet het doen, maar volgens mij zal het je cijfer niet omlaag halen. Misschien kan het wel positieve invloed hebben, als je nog wat dingen verduidelijkt of echt met een heel goed verhaal komt ofzo. Maar daar ga ik niet vanuit, mijn presentatieskills (of het ontbreken daarvan O:)) kennende. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:41

Haha! Komt vast wel goed, het scheelt dat je nu echt helemaal in je onderwerp zit. 10 minuutjes spreken gaat dan vast wel goed! *\o/*

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:45

Dat is waar. Kennis over het onderwerp zou het probleem niet moeten zijn. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:03

Pfieuw, ik ben ook geslaagd! 8 op mijn eerste versie en ze vond dat ik het hier gewoon bij moest laten en gewoon eens lekker vakantie moest gaan houden. Wiew! Dit betekent tevens dat ik ben toegelaten tot de Research Master die ik graag wilde doen, dus ik ben echt onwijs opgelucht.. Pfoeh.

Heel veel succes nog allemaal, jullie kunnen het! Extra succes voor de mensen met lakse begeleiders :(:)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:55

Wauw, een 8, wat knap! Gefeliciteerd! Geniet lekker van je verdiende vakantie! +:)+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:27

Wauw, gefeliciteerd! En ook een opluchting dat je weet dat je nu de research master kan gaan doen.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:14

Zo, scriptie is gepresenteerd, dus nu het cijfer afwachten. Was maar een klein groepje, maar wel leuk om te horen waar de anderen over geschreven hadden. Iedereen wist zijn verhaal echt goed over te brengen, leuk om te zien. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:23

Thanks allebei! Inderdaad een onwijze opluchting, pfieuw!

Jaaa, je hebt het achter de rug! Hopelijk hoor je snel wat voor cijfer je hebt. Lijkt me ook leuk inderdaad om al die verschillende onderzoeken te horen! :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:09

Ik ben bezig met de feedback van mijn begeleider te verwerken. Hij vond 'm goed, ik moest alleen mijn historiografie wat uitbreiden, een aantal appendixen toevoegen en nog wat kleine correcties. Kan slechter dus :D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:32

gefeliciteerd Loveshadow! Je was nog wat onzeker, maar dat is echt keinetjes! :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:10

Goed bezig allemaal! En een 8, wauw!!

Ik ben lekker op vakantie geweest en heb even echt niet gedacht aan mijn scriptie. Nu even doorzetten en vrijdag 1e versie inleveren. Dan 2 april bespreken en definitieve versie maken! Gelukkig kon ik een week eerder terecht dan mij begeleider had voorgesteld.

En ja, ik ben ook bang voor mijn begeleider :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:08

Appelflapje: blij dat je presentatie erop zit?

Mayniac: als dat al het commentaar was, dan kan het inderdaad veel slechter. Dan heb je gewoon een prima prestatie geleverd :D

Zap: 2 april pas? :oo

Ik heb vandaag mijn scriptie helemaal afgerond, dus het eerste complete concept is klaar!
Er moeten alleen nog een paar bijlagen bij en ik ga het de komende dagen nog grondig nalezen.
Vanmiddag kan ik de gedrukte poster ophalen en mag ik morgen alles presenteren.
Vrijdag alles inleveren en dan een paar weken afwachten en duimen draaien :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:11

Oh haha bedoel 2 juli :P

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:02

Getsie, ik ben ook bezig maar het lukt me niet...
Ben al maanden aan het modderen. Klik niet met mijn begeleider en kan geen andere krijgen. Heb al hulp online gezocht, maar ook niets goeds gevonden.

Ben inmiddels bang dat ik het gewoon niet kan. Misschien was dit toch te hoog voor me?
Zijn er misschien mensen die dit ook hebben? Ik zit eraan te denken om misschien terug te gaan naar HBO, maar ik heb al een HBO diploma. Vind het heel zonde om al die UNI vakken voor niets te hebben gehaald, dus heb dan graag nog een HBO getuigschriftje ofzo...? Andere ideeën en oplossingen zijn ook welkom ;-)

Daarbij komt dat ik ook mijn baan tussentijds (inmiddels 6maanden) ben kwijtgeraakt, al tig sollicitaties verder ben en nog niets nieuws heb. De financien beginnen goed te knijpen nu en eigenlijk staat heel m'n kop ook niet meer naar die scriptie ;( ;( ;(

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:08

Wat lukt precies niet?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:36

Idd, wat lukt er precies niet? Als je al je vakken al gehaald hebt en enkel scriptie (is dit voor een master?) moet inleveren, zou ik zeker nu niet opgeven, dan ben je er bijna! Is het een optie begeleiding te zoeken die je kan helpen het af te maken (hoeft dan misschien geen top-punten op te leveren). Een beetje zoals bijles maar dan voor je scriptie.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:39

En eigenlijk is een scriptie schrijven op zich niet moeilijk. Moet je onderzoek doen? Of is het enkel literatuur? Wat helpt is andere scripties telexen, dan krijg je een idee hoe je moet beginnen. Ik ben nu aan de derde bezig. Eerst propedeuse scriptie (bestond toen nog), daarna bachelor scriptie en nu masterscriptie... Blijft een hel en veel werk. Maar echt moeilijk zoals rekenen of natuurkunde kon zijn... Nee.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:59

Loveshadow gefeliciteerd, lijkt me heerlijk gevoel!
Spanned appelflapje even punt afwachten :)

Lima84, zou dat echt zonde vinden om nu af te haken.
Scriptie moet je ook gewoon lukken als rest ook gelukt is, is misschien alleen andere manier van denken en werken wat je niet gewend bent.
Welke studie doe je en waar gaat je scriptie over?
Anders laat je klasgenoten of iemand van dit topic of anderen die je waardeert eens meelezen en kritische vragen stellen, dan kom je soms net uit je denkpatroon waar je in vast zit en krijg je nieuwe andere inzichten waarmee je verder kan!

Zo heb ik ook twee meelezers waarmee ik regelmatig even spar of ideeen toets.
Wel mensen uit vakgebied die ik hoog aansla wat dat betreft ;)

Heb dat bij bachelor en master scriptie niet gedaan, maar nu bij executive master wel en heb er spijt van dat ik het toen ook al niet gewoon heb gedaan :o