Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:27

Tja, maar wat heb ik gedaan..
Ik heb 2 halve opleidingen en heb gewerkt als koerier en als kassamedewerker..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:29

En ik heb niet eens een halve opleiding (alleen mavo) en 8 jaar ervaring als winkelmedewerker. :+

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:32

Nou ik was in 2009 gestart met een opleiding Apothekersassistent..
Hartstikke leuk, eerste jaar goed afgerond..
Toen was ik zwanger van de 2e, kreeg ik zwangerschapsvergiftiging en lag ik eruit..
Kwam ik terug om weer in het 2e jaar (en laatste) te beginnen, kreeg ik de melding dat de opleiding over de kop ging en ik dus niet weer kon beginnen, ja helemaal overnieuw en dan ook opnieuw betalen.
En hier heb ik nu het geld niet voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:33

Hoi Dames!

Ik zoek iemand omgeving Almelo die wellicht bij ons wilt komen werken. Het betreft als inval in de schoonmaak binnen een leuk team op de verpleegafdeling van het ziekenhuis in Almelo. Je begint hierbij dus als inval, dan moet je denken aan 2,5 tot 12 uur in de week. PB voor meer info, het betreft zsm :)

Edit: voor mensen met zorg2 zijn er misschien in de toekomst leuke mogelijkheden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-11 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:34

Ik denk, en merk vooral dat toch ervaring the key is, ook maar net waar je solliciteert natuurlijk.. want ik heb gewoon mijn vwo diploma en een bachelor en master van de Radboud Universiteit en daar wordt echt niet naar gekeken, behalve denk ik, als ik op mbo-functies solliciteer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:40

Ervaring is ook zeker belangrijk :j ik heb tijdens mijn WO Bachelor altijd veel gewerkt (en daarom ook langer over m'n BA gedaan) maar ben daarom wel meteen aangenomen. Al merk ik dat het nu, met een 2e baan, wel weer heel moeilijk is om aan de bak te komen omdat ze vinden dat ik niet veel werkervaring heb... terwijl ik hier al 2 jaar werk, hiervoor 1 jaar op een vergelijkbare afdeling heb gewerkt en tijdens mijn studie dus ook jarenlang 24u per week (wat ik serieuze werkervaring vind)... zucht.

Net weer een afwijzing binnen.

hebben mensen hier ervaring met detacheringsbureaus? hoe zit het met vastigheid enzo? weet iemand dat?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:42

Een vriend van me die werkte bij een detacheringsbureau, hij heeft systeembeheer gedaan op het MBO en voor een starter is het ideaal, hij kreeg bijvoorbeeld een lease-auto enzo, maar (wat ik van hem weet) krijg je wel vaak de rotte klusjes te doen.
Bij hem was niks zeker over vastigheid, want dat t ging niet zo goed met dat bedrijf, dus daar zou ik niks over kunnen zeggen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:47

ik zou me hier ook graag willen melden ben alweer 2 maanden werkeloos en tis echt vreselijk moeilijk werk te vinden helaas :(

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:52

Wat voor iets zoek je Seven?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:08

Oh, ik baal hier zo van.. Hou nou al een poos alles in de gaten maar het schiet geen meter op..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:03

Viennanova schreef:
Heb je mijn pb gezien, iti?

Yes :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:06

marius schreef:
Oh, ik baal hier zo van.. Hou nou al een poos alles in de gaten maar het schiet geen meter op..

Ik heb last van hetzelfde :=. Kom alleen maar dezelfde vacatures tegen alleen bij 20 verschillende uitzendbureau's.... Lastig!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:09

Ik meld mij ook. Voor de zomervakantie was ik aan werk in het onderwijs en heb sinds 1 aug. een ww-uitkering. Wel heb ik aan huis ook nog een RT-praktijk, maar dit moet eerst weer een beetje opgang komen. Nu moet ik zoals iedereen 1x per week solliciteren, maar heb werkelijk geen idee waarop. Zit er zelf ook sterk aan te denken om iets van een winkeltje of webshop te starten. De ruimte hebben we hier aan huis wel... en de veelzijdigheid en afwisseling spreekt mij ontzettend aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:09

Dat valt mij dus ook op, dat meerdere bureaus hetzelfde aanbieden...

heb me net maar ingeschreven bij een detacheringsbureau, we zien wel... zucht.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:16

Ik heb me ook, heel slecht, pas vorige week bij Randstad ingeschreven. Nu hebben ze al drie keer gebeld, maar vanmorgen zat ik op de fiets, en dat belt niet fijn, en de rest heb ik ze niet gehoord. Kunnen ze niet gewoon ff mailen?

Kon me ook wel bij Tempoteam inschrijven, maar dan moet ik naar Eindhoven, das een busreis van driekwartier en daar heb ik geen zin in..
En trouwens, ze geven zelf aan dat de meest nuttige manier van inschrijven, reageren op een vacature bij hun is.. maarja die vacatures liggen niet echt in mijn straatje.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:24

Ik ben helemaal naar Den Haag geweest naar een detacheringsbureau leuk praatje gehad en ze zouden me op de hoogte houden, hebben ze netjes gedaan en heb week later afwijzing binnen.... Heb die middag vrij moeten nemen en schiet er nog niks mee op. De vacature waar ik op gereageerd had staat wel nog gewoon op werk.nl echt heel vervelend! Ze hebben bij dat detacheringsbureau nog een paar leuke vacatures maar vraag me dan echt af of het zin heeft om daar op te reageren.... Aangezien ze nu weten wie ik ben, mijn CV hebben en volgens hun wanneer ze iets tegen komen direct contact met me opnemen dus kennelijk pas ik toch niet in dat plaatje...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:09

Mijn ervaring met een detacheringsbureau is tot nu toe goed. Ik ben door hun gevonden op internet en heb er nu een leuke baan door. Moest er wel een paar keer 3 kwartier voor rijden (enkele reis) maar dat vind ik in dit geval niet erg meer. UZB vind ik slechter....

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:07

Ik heb net weer vijf sollicitatiebrieven de deur uit gewerkt.

Ik verwacht er niets van, dus we zullen zien.
Maar ik hoop natuurlijk op het beste! :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:16

blacknorton schreef:
er word toch veel reclame nu gemaakt dat je je verworven kwaliteiten kan vast leggen in een soort diploma, misschien is dat een optie voor jullie.

ja maar dat is best een dure grap..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:20

detacheringsbureau is prima hoor :j zelf een jaar gedaan en was onwijs leuk!

ervaring zegt zeker heel veel trouwens. maar je moet ook geluk hebben dat een werkgever dan niet alle waarde hecht aan alleen diploma's. ik heb alleen mn propedeuse, er 1,5 jr uit geweest en heel veel geluk gehad dat ik binnen anderhalve maand wat had gevonden. maar wel door 5 jr opgebouwde ervaring in mijn vakgebied.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:58

dat is een heel goede vraag momenteel ben ik al blij als ik iets kan doen maar t liefste zou ik iets in de agrarische sector als bijv secetarresse bij een groot loon bedrijf of planner etc.

maar dr is bijna niets te vinden in mijn omgeving

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:07

Ik lees en volg even mee

mijn contract is voor 20 uur verlengd ipv 38

dar word dus alweer 18 uur uwv uitkering

heb t al eens eerder meegemaakt tsja schoonmakbranche in de trand van rayonleider is nu gewoon mega lastig helaas

morgen afspraak uwv en een speeddate of iets ben benieuwd

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:22

Seven schreef:
dat is een heel goede vraag momenteel ben ik al blij als ik iets kan doen maar t liefste zou ik iets in de agrarische sector als bijv secetarresse bij een groot loon bedrijf of planner etc.

maar dr is bijna niets te vinden in mijn omgeving

Mocht je wel zoiets tegenkomen in Friesland hoor ik het graag! :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:25

:)) zal ik t doorgeven, tis zo lastig zo iets te vinden

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:27

Ik zoek ook niet specifiek zoiets, maar mocht er zoiets op mijn pad komen neem ik het graag aan.
Als ik iets in Drenthe vind, hoor je het ook..
Vind vaak allemaal vacatures die wel bij anderen passen, maar niet bij mezelf.. ;)