Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:57

JOYCE hoe gaat het met je site?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:59

Yucca schreef:
Ja precies, maar je moet daar dus wel 4dagen echt aanwezig zijn neem ik aan, dus niet vanuit huis werken?

Helpen, graag: er moeten boodschappen gedaan worden, gekookt en was opgevouwen :+....kom niet echt meer aan het huishouden toe.

Ben al een behoorlijke tijd bezig met een bruidsalbum, ben behoorlijk kritisch en daarom doe ik er (te) lang over!

Ja, ik ben wel daar aanwezig of op afgesproken dagen op locatie aan het fotograferen, maar niet vanuit huis werken idd. Dat wil ik eigenlijk ook niet combineren, dan is het verantwoorden van je uren veel moeilijker en vind het niet erg om hier weg te zijn!

Ik dacht eigenlijk meer in de vorm van zakelijke dingen haha!
Bruidsalbum moet je echt niet te lang over doen, dan kost het je meer als dat het opbrengt, maar het is idd wel heel moeilijk! Waarschijnlijk is je bruidspaar wel met minder tevreden!!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:09

Dat begreep ik, haha dat je zakelijke dingen bedoeld, maarja dat jullie kunnen moeilijk voor mij ontwerpen gaan maken, online nog wel ;)

Wanneer begint je nieuwe baan?

Hilda, heb je al reacties gehad op je uitbreiding van je (trouw)portfolio? Vond dat erg veel leuke foto's tussen zaten!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:12

Maak je een digitaal of analoog album?

Gister nog een reactie van een aanstaand bruidspaar over mijn nieuwe site en de foto's. Via hyves van een ander bruidspaar wat in september trouwt en waar ik ook de foto's van ga maken.
Binnenkort komen er weer een boel bij. Had afgelopen vrijdag ook weer eentje en binnenkort staan er ook nog wat op het programma.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:18

Digitaal, maar het kan als ze willen ook nog een analoog album worden (ik maak daarin ook hele pagina's op, wat als 1 foto wordt afgedrukt). Je hebt er dus nog heel wat op stapel staan, leuk! Ik heb geen bruidsreportages meer staan...wellicht komt er nog wat binnen rollen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:32

Euhm dan verdien je er maar bar weinig aan. Raad je af om het zo te zien. Of ze kiezen voor een digitaal of voor een analoog maar niet als het ene klaar is dat ze dan zeggen nee doe maar een andere. Standaard dingen gaan bieden en niet te moeilijk over doen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:35

Yucca schreef:
Dat begreep ik, haha dat je zakelijke dingen bedoeld, maarja dat jullie kunnen moeilijk voor mij ontwerpen gaan maken, online nog wel ;)

Wanneer begint je nieuwe baan?

Hilda, heb je al reacties gehad op je uitbreiding van je (trouw)portfolio? Vond dat erg veel leuke foto's tussen zaten!

haha, nee, dat gaat niet makkelijk, maar het was maar een aanbod!

Ik begin dinsdag, omdat maandag pinksteren is!

Die manier van albums opmaken is inderdaad niet zo makkelijk! Net zoals ik nu ook wil weten welke maat het album moet worden, 30x30 of 35x35 cm. Is wel dezelfde verhouding, maar met een kleinere, maak je het toch net iets anders op!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:03

Hilda79 schreef:
Euhm dan verdien je er maar bar weinig aan. Raad je af om het zo te zien. Of ze kiezen voor een digitaal of voor een analoog maar niet als het ene klaar is dat ze dan zeggen nee doe maar een andere. Standaard dingen gaan bieden en niet te moeilijk over doen.

Al mijn vorige bruidsparen wilden een analoog album, daar heb ik ook een voorbeeld boek van, maar de digitale is nog in de maak (ofja, hij is wel klaar, alleen het drukken nog niet). Vandaar dat dit bruidspaar daar nog geen keuze in heeft gemaakt....dat ik daar nu iets bij in ga schieten, tja dan had ik dat boek maar eerder moeten afmaken ;) 'Normaal' kiest een bruidspaar ook bij mij inderdaad van te voren voor een digitaal of analoog album.
Poe, nog twee pagina's te gaan en dan alles nog even doorlopen! :D

Ik neem trouwens wel standaard de maat 30x30 cm...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:11

Ik heb met mijn nieuwe pakketten een oploop in albums, met 2 verschillende versies en 2 verschillende maten, zodat je daadwerkelijk ook een kwaliteitsverschil hebt, waarbij het grote luxe album natuurlijk in het grootste pakket zit. Ik heb inderdaad van alles een voorbeeld, zodat mijn klanten ook echt zien wat het is, want dat verkoopt wel makkelijker!
Succes met dit album nog!!! En niet te kritisch zijn he!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:30

Hier precies net zo georganiseerd. Hoop snel de nieuwe pakketten en prijzen online te kunnen zetten.
Net wel een bruidsreportage online kunnen zetten. Kan dat weer van mijn to do lijstje.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:57

haha, ik heb net een nieuw Excel bestand opgezet voor mijn te doen lijstjes! Schreef ze altijd met de hand, maar dat is er bij ingeslopen nu ik met mijn peesontsteking zit en merk toch wel dat er dan dingen bij in schieten!
Hoe presenteer jij je foto's eigenlijk naar je bruidsparen, Hilda? Zou ik dat mogen zien? Ben daar namelijk nog een manier voor aan het vinden en ik weet niet of 500 px breed/hoog wel groot genoeg is!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:07

11Afotograaf: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Klinkt goed en toch nog tijd over voor je eigen zaak! Goed geregeld! :D Zo zie je ook alle leuke nieuwe dingen als eerste! Hahaha!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:11

Mag ik me ook melden ik ben bezig met het opzetten van een webshop in goedkope merkkleding maar weet niet zo goed waar te beginnen :o

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:15

11a gefeliciteerd!!!

Hoe doen de webwinkels het hier met verzendkosten.
Ik wil graag verzekerd (liefst aangetekend) verzenden maar vind de prijzen zo hoog.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:19

*kijkt toevallig even in dit topic en ziet de vraag van timokyana* Ik verstuur(de) pakketten met zegels van verzendpro, stukje goedkoper. Zie http://www.verzendpro.nl/pagina/prijzen ... index.html voor de prijzen. Ziet er misschien wat anders uit dan 'normaal' maar is allemaal gewoon toegestaan enzo :)

:wave:

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:41

thx ;-)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:00

cissy schreef:
11Afotograaf: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Klinkt goed en toch nog tijd over voor je eigen zaak! Goed geregeld! :D Zo zie je ook alle leuke nieuwe dingen als eerste! Hahaha!

Daar ga ik wel van uit, idd! Ik hoop alleen dat ik niet te veel leuke dingen zie! Altijd een nadeel als je in een winkel werkt haha!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:38

Mensen krijgen een gebruikersnaam en wachtwoord en kunnen dan hun foto's bekijken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:38

@Holly: Ik ben nu in gesprek met 2 webdesigners, die beiden voor mensen hier in het topic webshops hebben gemaakt. Ik wacht nog op 1 offerte, daarna ga ik ze met elkaar vergelijken en een keuze maken wie het gaat worden. Spannend dus! Ik weet alleen wel dat het veeeeeeeeel meer geld gaat kosten dan ik eigenlijk uit had willen geven aan mn shop, maarja, ik ben nu zo gedreven en wil er zo graag voor gaan, dat ik eigenlijk niet dr op wil besparen!

Vanmiddag nog wel wat grappigs meegemaakt, mn telefoon ging en het was een nummer wat ik niet kende. Ik snel opgenomen, want ik ben druk aan het solliciteren, dacht dat het een uitzendbureau zijn ofzo. Dus ik nam gewoon op "met Joyce" was het stil aan de andere kant "spreek ik met iemand van de webshop Fuzzylicious?" Dacht ik dat het een callcenter persoontje was, maar bleek het een klant te zijn! Mn oude webshop staat blijkbaar nog steeds online en kan nog steeds gebruikt worden, die vrouw had wat besteld en vroeg zich af of het nog geruild kon worden, gezien ze het zaterdag cadeau ging geven. Echt heel grappig! Had zowaar iemand mn shop online gevonden, zonder dat ik reclame maak :D

@timokyana: Ik doe het via TNT & via DHLforYou, die laatste is goedkoper, maar doet iets langer over het bezorgen. In mijn nieuwe shop zal hoogstwaarschijnlijk de mogelijkheid zitten om de klant te laten kiezen wat ze willen, zodat ze zelf de verzendkosten kunnen bepalen.

@Ashleytjuh: Welkom! Ik zou zeggen, lees onze topics eens door, daar staat al behoorlijk wat info. Verder kun je kijken op de website van de KVK, de website van de belastingdienst en je zou bijv. hier eens kunnen kijken http://www.webwinkel-beginnen.nl/

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:52

joyce2 schreef:
@Holly:

Het was Hilda die je vroeg hoe het er mee stond ;)

Oei haha en had je de bestelling wel opgemerkt gehad dan als ze niet gebeld had?

11A gefeliciteerd!

Ashley wat moeten we ons voorstellen bij goedkope merkkleding?
Wat bedoel je met, weet niet goed waar te beginnen? Met een webshop, met leveranciers, met starten van een bedrijf, kortom welk punt wil je graag wat richtingaanwijzing in?

Hilda, jij gaat lekker volgens mij he? Ben je je doel voor 2011 al ruimschoots voorbij gesjeesd?

En nog een hele hoop meer fanatieke berichtjes gezien, maar ben het even kwijt. Morgen weer een dag.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:11

Net aan de administratie gezeten, toch een kasboek binnen mijn administratie gemaakt. Kwam toch een paar dingen tegen waar ik een verkeerd bedrag had ingevuld. Vooral als er bijv nog administratiekosten bij komen. Ik had dan alleen het bovenste bedrag genoteerd. Gelukkig zijn de betalingen wel goed gegaan.
Verder de eerste rekening verstuurd. Had wel massageklanten maar die hebben contant afgerekend.

Joyce, vervelend dat je nu meer kwijt bent dan je berekend had. Maar die andere was dus niet voor niks goedkoper. Nu even doorbijten maar dan kan je wel aan de gang. En er is blijkbaar vraag naar want je heb onverwacht al je eerste klant. Hoop dat het vanaf nu soepel gaat verlopen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:28

@Joyce: Fijn om te horen dat het nu beter gaat! Veel succes met kiezen!

@Holly: Bedankt!!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:00

_Michelle_ Welkom terug. Ik miste je al. Hoe gaat het met je bedrijf?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:26

Hey Mixhelle, tijd niet gezien hier!

Ik heb gister m'n eerste cursusavond fotografie gehad. Was interessant, maar ook lastig. Gelukkig zijn alle cursisten uit m'n groepje leken. Heb ook wat huiswerk mee gekregen, heb er helemaal zin in om dat uit te werken!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:49

Halloo, ik was hier een eeuw geleden al :o
Maar volgende week donderdag is het dan eindelijk zo ver, ik heb een afspraak voor m'n inschrijving :D