Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amber_steph

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:38

Meld me hier ook.
ben 21 jaar, nu een jaar zonder werk.
Heb altijd kassa werk gedaan, maar nu dus "te oud".
Heb een beperking aan me been, waardoor ik alleen zittend werk aankan.
Heb dus vrij weinig opties..
Wil in september opleiding doen in administratie.
maar weten jullie misschien nog een optie?

graag per PB.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:17

gister zowaar opgebeld door mijn oude werk, dat ze voor komend schooljaar ee aantal uren over hebben :D
vanmorgen langsgeweest en ze houden me op de hoogte over het aantal uren (nu wordt 0,36 fte verwacht= 10 lesuren) en ik wacht andere sollicitaties af, maar het klinkt erg positief *\o/*

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:21

Wisselende verhalen hier! Kieffer succes morgen op je gesprek! :)

Ik heb gister een berichtje gekregen dat ik maandag op kennismakingsgesprek mag komen. Er waren 120 brieven binnen gekomen, zijn er 10 uitgepikt die dus op kennismaking van 20 min mogen komen en vanuit daar worden er 3 of 4 geselecteerd voor een uitgebreid gesprek. Heeft iemand nog tips om in die 20 minuten een goede indruk achter te kunnen laten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:23

Kirstenn schreef:
Wisselende verhalen hier! Kieffer succes morgen op je gesprek! :)

Ik heb gister een berichtje gekregen dat ik maandag op kennismakingsgesprek mag komen. Er waren 120 brieven binnen gekomen, zijn er 10 uitgepikt die dus op kennismaking van 20 min mogen komen en vanuit daar worden er 3 of 4 geselecteerd voor een uitgebreid gesprek. Heeft iemand nog tips om in die 20 minuten een goede indruk achter te kunnen laten?

Lastig. Wat is het voor functie?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:38

Beleidsmedewerker bij een gemeente :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:41

Ik zou zeggen, probeer je gewoon heel goed in te lezen in het bedrijf en bedaenk wat jij zou willen horen/weten als jij diegene was die het gesprek zou voeren met een sollicitant.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:43

annastasia schreef:
Marcella schreef:
Tja ik verdien nu nog niet eens 10 euro per uur. :oo

En dat terwijl ik 34 jaar ben. ^)

Mag ik vragen wat voor werk je doet?
Ik heb het trouwens over bruto bedrag per uur.

Werk op het moment als huishoudelijk hulp, omdat het me dus absoluut niet lukte om ander werk te vinden.

En hoop eigenlijk binnen 6 maanden aan de slag te kunnen als beveiliger 2. Heb in ieder geval 16 of 17 mei theorie examen, maar dan moet ik nog 250 uur stage lopen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:10

@kirstenn: maak je niet te druk, meestal weten ze al als je binnenloopt of het wat wordt of niet ;) Maar goed, zorg dat je er netjes uit ziet natuurlijk, en verdiep je in de functie en waarom je graag juist bij déze gemeente zou willen werken. Ik zou denk ik ook vast wat vragen voor hen bedenken. Heeft bij mijn sollicatie voor mijn huidige functie iig goed gewerkt. Weet je met wie je het gesprek hebt?

@amber_steph: 21 jaar is toch veel te jong om al een jaar werkloos te zijn, omdat je te oud zou zijn? Het lijkt mij in ieder geval heel verstandig om dan die opleiding te gaan volgen :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:24

Wendy schreef:
@amber_steph: 21 jaar is toch veel te jong om al een jaar werkloos te zijn, omdat je te oud zou zijn? Het lijkt mij in ieder geval heel verstandig om dan die opleiding te gaan volgen :j

Het kan wel degelijk hoor :P ik ben 22 (aankomde zomer 23) en deze zomer 3 jaar werkzoekende. Ik volg er dan nog wel een deeltijdopleiding bij, maar ik heb ook geen werk kunnen vinden. Wat dus ook betekende geen geld, terwijl ik wel een dure studie volgde. bij mij heeft het dus niet gelegen aan het opleidingsniveau of het niet hebben van diploma's. uit mijn ervaring blijkt dat je er gewoon niet meer tussen komt. bij ons niet tenminste (achterhoek)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:28

Wat ik er mee bedoelde is dat het wel handig is om een opleiding te gaan volgen als je nu al te oud wordt bevonden voor je werk ;)

Ik werk trouwens zelf ook in de Achterhoek en ik weet idd dat mijn werkgever nog niet echt moeite heeft met het vinden van personeel. Helaas voor een aantal mensen die al lang zoeken.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:29

Dan heb je je vast niet ingeschreven bij Studentenwerk oid.. die zoeken ALTIJD mensen.. Ook van jouw leeftijd..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:31

de achterhoek is wel makkelijk voor industrie e.d. maar de wat hogere functies of administratieve functies zijn best moeilijk te vinden. hierdoor gaan mensen veel vaker schoonmaken of in een fabriek ofzo werken. Ik ben verschillende keren afgewezen voor het schoonmaken omdat zelfs daar een groep mensen om de functie zat te springen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:32

SaNNeS88 schreef:
Dan heb je je vast niet ingeschreven bij Studentenwerk oid.. die zoeken ALTIJD mensen.. Ook van jouw leeftijd..

Studentenwerk doet niet echt iets bij ons in de buurt.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:32

Ooh jawel hoor, heb vaak zat in de achterhoek gewerkt voor Studentenwerk :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:33

waar dan in de achterhoek als ik vragen mag?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:37

winterswijk, groenlo, aalten.. etc..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:48

Ja?? wat voor werk heb je daar gedaan dan? heb heel vaak op die site gekeken maar nooit iets gezien dat dicht bij was...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:49

Promotiewerkzaakheden, werkte door het hele land, kreeg altijd een auto van hun mee.. ze proberen dan wel logisch te plannen qua woonplaats.. verdiende behoorlijk goed,,

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:52

Ik kom mij ook melden. Zit nu sinds 1 maart thuis en heb al zo'n 35 brieven verstuurd maar krijg alleen maar afwijzingen binnen.. Moet echt snel iets gaan vinden want vriend betaald de huur en alles nu alleen.. Uitkering is net genoeg voor vaste lasten en boodschappen. Begin ook te merken dat ik steeds meer in een dip kom..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:53

Ik ben niet zon prater, dus geen verkopend natuurtalent ;) denk niet dat zij mij willen hebben voor dat werk. Maar ik zal het eens in de gaten blijven houden. misschien toch wel nuttig..

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:56

Ik was dat ook niet zo.. maar je krijgt er trainingen en coaching in :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:10

pluisje88 schreef:
de achterhoek is wel makkelijk voor industrie e.d. maar de wat hogere functies of administratieve functies zijn best moeilijk te vinden. hierdoor gaan mensen veel vaker schoonmaken of in een fabriek ofzo werken. Ik ben verschillende keren afgewezen voor het schoonmaken omdat zelfs daar een groep mensen om de functie zat te springen.

Mijn vriend en ik komen beide van oorsprong ook uit de Achterhoek, maar zijn na onze studie in Twente blijven hangen. Een van de redenen daarvoor was ook de beroerde werkgelegenheid in de Achterhoek. Ik had ook nooit verwacht daar weer iets te kunnen vinden. Voor mijn vriend zit dat er waarschijnlijk sowieso ook niet in.

De zorg, daar is ook nog wel werkgelegenheid in, in de Achterhoek. Maar dat moet je echt liggen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:57

Dankzij een medisch foutje (lees: arts die de klachten niet serieus nam; nota bene een arts verbonden aan het zkh waar ik toen werkte) een fikse arbeidshandicap opgelopen. Na 2 zware operaties redelijk functioneel maar restklachten zullen nooit verdwijnen. Bij de laatste re-integratie heeft de leidinggevende het uit laten draaien op een arbeidsconflict met als gevolg ontslag. Het zkh wilde al langer van mij af maar dat kon niet via de legale weg = UWV.
Probeer nu weer in baan te vinden in de financieel-administratieve sector, heb een "opfris" cursus gedaan want ik ben oorspronkelijk opgeleid tot boekhouder maar er is geen werkgever te vinden die mij een kans wil geven. Te veel mensen die gezond zijn en daar gaat duidelijk de voorkeur naar uit.
Gerichte sollicitaties, open sollicitaties, niets. Ik heb de juiste papieren, arbeidsmarkt trekt aan, maar zodra het woord "arbeidshandicap" valt kom ik meteen op de stapel afgewezen terecht. Terwijl helemaal niet geïnformeerd wordt wat de beperking is. Bovendien kán het interessant zijn om iemand met een arbeidshandicap in dienst te nemen vanwege de tegemoetkomingen van de overheid.
Maar ik maak geen schijn van kans ;(

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:54

@patpen: Bij mij ligt het ook dus daar aan.
Ik ben misschien wel jong, maar heb alleen een VMBO opleiding in de verzorging, maar aangezien ik een lichamelijke beperking heb, kan ik die werk niet aan.
Voor kassa werk ben ik te oud bedoel ik dus.
En als jij een lichamelijke beperking heb, is het gewoon heel moeilijk om aangenomen te worden, omdat ze gelijk een vooroordeling klaar hebben dat jij niets kan.
Dat geld ook voor als je alleenstaand ben(is mijn mening) dat je dan ook niet snel aangenomen word, omdat ze dan vooroordelen dat je niet flexibel genoeg kan zijn.
Ze nemen toch iemand aan die helemaal gezond zijn, geen kinderen hebben, dus flexibel zijn, dan iemand met een beperking.
En de banenmarkt groeit, maar als er zoveel werklozen nog zijn, hebben ze op 1 vacature toch minimaal wel 15 sollicitaties, en daar pikken ze toch de beste uit, en als jij niet helemaal gezond ben, kan je het vergeten.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:29

Spannend, ik ga zo richting mijn sollicitatie :D Allemaal duimen he!