Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:22

Sollicitatiegesprek vandaag ging super!
volgende week een dagje proefdraaien ... waarschijnlijk zit het wel goed!
Jammer dat het weeeer op oproep is, weer geen vastigheid ... maargoed, wie weet wat er uit voortkomt!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:23

Rianneke schreef:
dide schreef:
ik heb morgen ook een gesprek bij de tnt en bij een bedrijf wat demonstraties doet. Zo heb je weken geen gesprek en zo 3 in twee dagen.

Voor de demonstraties moet ik wel een zzp nummer aanvragen, maar het betaald flink dus ik denk wel dat dat loont. Heeft iemand hier er misschien ervaring mee?

Als zzp-er moet je op jaarbasis voor 3 verschillende werkgevers gewerkt hebben volgens mij...

Klopt!
Dide, let goed op hoor. Zzp-er komt zooooveel meer bij kijken. Ik zou dat niet zomaar doen hoor!!
Al helemaaaal niet als ze het hebben over .. eventjes een zzp nummer aanvragen. Zo werkt dat niet!!!

kensha

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:31

Zo gisteren waren wij op pagina 59 nu 60 wat gaat het snel

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:49

yrsa_karlijn Ik snap ook wel hoe moeilijk sommige bedrijven het hebben. Maar jullie hebben er toch ook baat bij als de koopkracht omhoog gaat (direct of indirect). Ik heb er helemaal niets op tegen als eigenaren van een bedrijf geld verdienen, in tegendeel wij hebben namelijk ook een bedrijf in de familie.
Maar ik blijf er van overtuigd dat voor een bedrijf €20 euro meer of minder niet uit maakt en al helemaal niet als je er een paar hebt lopen. Maar voor mensen met het minimumloon is dit wel een aardig bedrag.

Ik heb trouwens werk!
Zo ie zo voor drie maanden voor min 15 uur per week bij tnt. En het is zo goed als zeker dat ik in September kan gaan werken als demonstrateur. Dat is of freelance of zzp... iemand tips?

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:08

dide schreef:
Dat is of freelance of zzp... iemand tips?

Freelance! Want als zzp-er ben je gewoon een soort van eigen bedrijfje en daar komt aardig wat bij kijken. Plus dat je dus echt bij 3 bedrijven aan het werk geweest moet zijn in een jaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:13

Als freelancer vraag je gewoon een VAR-verklaring aan bij de Belastingdienst, je stuurt je factuur naar het bedrijf, ze betalen, je geeft dit op bij de Belastingdienst en betaalt achteraf pas de belasting (denk hieraan als je je tarief bepaalt!). Dat is vele malen handiger dan als ZZP-er aan de slag gaan, en voordeliger qua belasting ook.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:46

Super dide, gefeliciteerd met je baan.
Wat ga je doen bij de tnt?

Zou wel even goed navragen of je als freelance of zzper aan de slag moet. Mijn partner is zzp-er, ik doe alle administratie e.d erom heen, dat is zeker niet iets waar je zomaar aan moet beginnen .. dan gaat ht GOED fout!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:24

Ik ga drie maantjes post bezorgen en soms ook halen bij het sorteer centrum.

En ik weet dat zzp niet zomaar iets is misschien heb ik het er te makkelijk neer gezet alsof het niets is.
De administratie en belasting kan ik onder begeleiding(boekhouder) wel uitkomen daar heb ik immers ook voor geleerd. Verder is mijn vader zzp'er en die komt aankomend weekend even alles samen met mij op een rijtje zitten wat nu het verstandigst is. Ook omdat ik zijn administratie ook ga doen en dit ook wit betaald wil hebben.

Ik begin er dus niet zo maar aan (er volgt ook nog een tweede gesprek en een meeloop avond)! Ik mag wel jong zijn maar dom ben ik niet!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:45

RandyOrton25 schreef:
dat is dan geen bijstandsuitkering geweest maar een uitkering via de wet wij dat is dus een jongeren uitkering van 700 netto per maand.
bijstand krijg je allen als je 27 of ouder bent het bedrag wat je dan krijg is is dan ook meer.

Er stond toch echt overal bijstandsuitkering op alle formulieren en zo werd ook genoemd bij het CWI. Verder maakt het mij verder niks uit of het nou klaasje of pietje heet... Ik kreeg dat bedrag omdat ik nog thuis woonde. Als ik op mezelf gewoond had had het meer geweest.

Dide gefeliciteerd!!

Mijn huidige werkgever deed lastig over de opzegtermijn, dus in plaats dat ik per 1 Mei begin bij mijn nieuwe werkgever, begin ik 1 Juni en heb ik vanaf 19 Mei lekker even vakantie.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:24

Hallo Dames,

Afgelopen maandag heb ik 11 sollicitaties de bus uitgedaan. Dinsdag kreeg ik de eerste telefoon om woensdag op gesprek te komen. Woensdag ochtend op gesprek en verliep positief. Daarna een paard laten keuren bij Den Haag. Werd ik door 3 andere bedrijven gebeld om ook op gesprek te komen. Vanochtend had ik bij een reisbureau een gesprek om 10 uur. Gesprek liep aardig maar geen goed gevoel over. Vanmiddag om 16:00 uur weer een gesprek in Rosmalen. Alleen werd het later dan 16:00 uur aangezien de navi mij alleen maar verkeerd liet rijden. Uiteindelijk was ik er op 16:20. Het gesprek verliep goed. Ze vonden het zo positief en besloten om mij gelijk aan te nemen. Contract in orde gemaakt en a.s. maandag is mijn eerste werkdag na 7 maanden werkloos te zijn geweest. Eigenlijk had ik a.s. maandag ook een gesprek in Elshout, maar die heb ik afgezegd.

Ik ben nog nooit zo snel aangenomen.

Hebben jullie wel eens gehoord dat bedrijven kijken naar het sterrenbeeld van degene die komt solliciteren? en ook een berekening maken met de geboortedatum? Om te weten wat de eigenschappen zijn.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:41

justahorse schreef:
Hallo Dames,

Eigenlijk had ik a.s. maandag ook een gesprek in Elshout, maar die heb ik afgezegd.

.

Waar... Kom uit Drunen en zoek ook nog een baan haha :o

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:43

En gefeliciteerd trouwens haha, helemaal vergeten!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 08:20

Justahorse, wauw dat is echt geweldig joh. Super snel.
Bij wat voor bedrijf ben je nu aangenomen? Ook een reisorganisatie?

Dide, ik vind je er wel een klein beetje naief in. Sorry.
Wat dacht je van arbeidsongeschiktheidsverzekering, de belasting, 3 verschillende werkgevers als zzp-er. Het min aantal uur wat je moet maken, eigen pensioen opbouw etcetc.
Wij hebben het al verschillende keren mis zien lopen (bijv bij onze buurman) die zit nu met een belastingschuld van hier tot uh..........
Niet grappig, maar die dacht ook 'even' zzp-er te worden!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:41

Ik kan nogmaals zeggen dat ik niet naïef ben maar waarschijnlijk helpt het niets :Y) .
Ik sta echt met beide voeten op de grond en ik weet wat er allemaal geregeld moet worden. En ik weet ook dat dat niet makkelijk is. Ik zeg niet van mezelf dat ik geweldig ben maar naïef ben ik zeker niet.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:36

Gefeliciteerd justahorse!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:21

Dide: je kunt altijd beginnen als freelancer en dan doorgroeien tot ZZP-er als je zeker weet dat je genoeg werkgevers kunt vinden!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:33

NoaSky schreef:
justahorse schreef:
Hallo Dames,

Eigenlijk had ik a.s. maandag ook een gesprek in Elshout, maar die heb ik afgezegd.

.

Waar... Kom uit Drunen en zoek ook nog een baan haha :o

Bij deze de link.

http://www.jobtrack.nl/jobtrack/JobOpen ... 528&from=6

Welke richting zoek je een baan? En welke maximale afstand wil je rijden?
Laatst bijgewerkt door justahorse op 30-04-10 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:33

Dank jullie wel allemaal!!!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:35

Elicious schreef:
Justahorse, wauw dat is echt geweldig joh. Super snel.
Bij wat voor bedrijf ben je nu aangenomen? Ook een reisorganisatie?

Het is geen reisorganisatie, maar producent en leverancier van planten voedingen.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:03

He jammer, is een fulltime baan.. Zoek een parttime baan (werk al 3 dagen bij een ander bedrijf dus zodoende).
Afstand van drunen, pfff tot maximaal een km of 20 zoiets..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:11

Helemaal vergeten te melden, maar ik ben aangenomen!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:19

Gefeliciteerd!! Wanneer ga je beginnen?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:30

Over 2 maanden, dan loopt het contract bij mijn huidige werk af.
Had nooit verwacht zo snel wat anders gevonden te hebben!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:46

Je moet ook maar stom geluk hebben om net wat te kunnen treffen.

Momenteel heb ik nog 2 solicitatie brieven lopen.

En jaja website eindelijk online, stom dat ik het bent vergeten die php terwijl het zo makkelijk is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:24

DeSa schreef:
Over 2 maanden, dan loopt het contract bij mijn huidige werk af.
Had nooit verwacht zo snel wat anders gevonden te hebben!

Gefeliciteerd! Waar ga je werken? Mazzel trouwens dat ze 2 maanden willen "wachten" op nieuw personeel :)