sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:55

oke leuk, en wel makkelijk als je op de fiets zou kunnen zeg.

heb trouwens net even foto's van je bekeken maar wat een groot en mooi paard heb je.
en dat meisje rijd hem ook netjes zeg.
leuke combi zo kleintje en grote haha

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:58

Ok, als het geen open sollicitatie is, dan zou ik niet beginnen met: "van gedachten wisselen over". Dan schrijf je gewoon dat zij een baan hebben, jij interesse. Er zijn via google honderden voorbeeldsollicitatiebrieven te vinden, niemand schudt ze zo uit zijn/haar mouw, maar voorbeelden te over. In ieder geval moet je inschrijven waarom ze JOU aan moeten nemen (wat heb je te bieden?) en waarom jij juist DAAR wilt werken.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:04

pfff vind het zo moeilijk ook als je voorbeeld brieven na kijkt haha, maar ik zoek gewoon even door en moet er wel uitkomen.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:07

Maar wat vind je er zo moeilijk aan dan? Je kunt toch wel vertellen/bedenken waarom je daar wilt werken (anders moet je er niet gaan werken Knipoog ) Dat moet je in wat mooie, gestylleerde zinnen zetten en tot een lopend verhaal knutselen, en ideeën om dat te doen zijn er zat te vinden op internet. Als het een kwestie van "123 klaar!" was, dan bestond dit topic denk ik niet Knipoog

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:10

daar heb je gelijk in.
Ik heb eigenlijk alleen nog maar op dierenwinkels en dierenafdeling bij tuincentra gesolliciteerd en nu een keer wat anders en werk nu op kantoor wat ik dus helemaal niks vind.
Dus heb verder nooit iets met perkgoed of iets anders gedaan en om daar dan mn motivatie over op te schrijven moet ik wel ff denken haha

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:13

Waarom solliciteer je? Er moet toch iets zijn wat je leuk vindt aan werken bij de Intratuin? Motivatie en interesse is niet hetzelfde als werkervaring Lachen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:17

nee dat weet ik wel.
waarom ik solliciteer omdat ik ander werk moet hebben en daar een vacature vrij is en het lijkt me wel leuk om daar te werken en misschien in de toekomst dat ik wel overgeplaatst kan worden naar de dierenafdeling wat me helemaal leuk lijkt.

je kunt op de site ook solliciteren.
misschien kun je daar is kijken en krijg je meer inzicht.
daar kun je onder plaatsnaam kijken en als je dan bij Duiven kijkt staat daar afdeling perkgoed 40uur

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:30

ik weet niet wat ik dan in het vakje moet zetten bij motivatie

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:19

Ik heb net afspraak gemaakt voor as woensdag.

Ik heb hun site bekeken en het lijkt me wel een leuke bedrijf. Haha! Hun vacature sprak me al aan, maar nu nog meer. Tong uitsteken Het is onderwijskantoor en ze hebben meerdere vestigingen in Nederland. Ze bieden speciale onderwijs aan kinderen en jongeren met lichamelijke of verstandelijke beperking.

Ik hoop dat het daar veel beter gaat. Ik wil ook eens uitgenodigd worden voor een 2e gesprek en niet meteen afgewezen worden na 1e gesprek.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:07

Vandaag eindelijk een leuk gesprek gehad, begon al goed ... man begin in het Frans ... "ja wij zijn een volledige franstalige bedrijf, maar wij zoeken ne vlaming" haha, intervieuw was dus soms een beetje vreemd, maar al bij al ging het goed.
Donderdag een test engels maken, als die goed genoeg is zal het wel in orde komen. Enorm leuke job, leuke mensen ik ga eindelijk frans kunnen leren dan haha

Nu alleen paar dagen kijken hoe ik dat engels kan verbeteren! Iemand tips?
Succes voor de anderen!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:16

hyawatta schreef:
nee dat weet ik wel.
waarom ik solliciteer omdat ik ander werk moet hebben en daar een vacature vrij is en het lijkt me wel leuk om daar te werken en misschien in de toekomst dat ik wel overgeplaatst kan worden naar de dierenafdeling wat me helemaal leuk lijkt.

Sorry, maar dit lijkt me niet echt een juiste motivatie Nagelbijten / Gniffelen
Je solliciteert omdat een functie je aanspreekt, je graag binnen het bedrijf wilt werken, enz.
Zeggen dat je solliciteert omdat je ander werk wil hebben en je eigenlijk liever op een andere afdeling werkt nodigt niet bepaald uit..
Succes verder, Intratuin is een erg leuke organisatie om in te werken. (Heb het zo'n 7 jaar gedaan..)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:12

Avond. Doei!
Mijn eerste werkdag zit erop.
Helemaal mijn baan. Vork
Heb al diverse machines uit elkaar gesleuteld en weer in elkaar gezet, ben al met de dieplader op pad geweest en diverse klussen afgehandeld.
Een echt duizendpootbaan.
Gelukkig. Haha!

@Goldenflower, wat goed zeg, ik ga voor je duimen.Ja
@Belsje, ook jij heel veel succes. Vork

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:30

wat voor soort bedrijf werk je dan nu?
gefeli nog met je nieuwe baan.
en zeker fijn dat het leuk is

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:31

Werk bij een verhuurbedrijf.
Diepladers, machines voor de bouw, steigers etc etc.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:32

_Sas_ schreef:
hyawatta schreef:
nee dat weet ik wel.

Sorry, maar dit lijkt me niet echt een juiste motivatie Nagelbijten / Gniffelen
Je solliciteert omdat een functie je aanspreekt, je graag binnen het bedrijf wilt werken, enz.
Zeggen dat je solliciteert omdat je ander werk wil hebben en je eigenlijk liever op een andere afdeling werkt nodigt niet bepaald uit..
Succes verder, Intratuin is een erg leuke organisatie om in te werken. (Heb het zo'n 7 jaar gedaan..)

nee daar was ik ook al achter dat het niet een juiste motivatie isdus puzzel nog ff verder, collega van me helpt me er bij dus dat vind ik al weer heel erg fijn

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:33

oke, zou niks voor mij zijn haha maar wel fijn dat je het goed naar je zin hebt en hopen dat dat zo blijft.
en voor hoeveel uur?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:35

Nee, maar voor mij de perfecte baan. Vork
40 uur.
met 9 uur per dag, elke donderdag vrij en om de week zaterdags werken.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:50

oke nou helemaal geweldig toch dat het de baan is die bij je past.
dat is wel lekker 1 dag in de week vrij, en niet iedere zaterdag dus dat is wel lekker.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:36

Belsje schreef:
Nu alleen paar dagen kijken hoe ik dat engels kan verbeteren! Iemand tips?

Oefenen. Zoveel engels praten, lezen en luisteren als je kan.
Ik weet niet of de test mondeling of schriftelijk is, maar als deze mondeling is probeer thuis is gewoon alles wat je wilt vertellen in het engels te vertellen. Klinkt misschien stom, maar zo haal je het wel weer op. Met name het zoeken naar woorden in een gesprek kan lastig zijn, ook ik heb daar last van en ik werk toch al ruim twee jaar bij een organisatie waar engels de voertaal is. Iedere keer weer wanneer mijn engelse collega op bezoek is merk ik weer dat ik op zoek moet naar woorden in een gesprek.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:27

Nog gefeliciteerd met je baan Kaatje!

Ik heb 16 april een sollicitatiegesprek.
Ik weet dat het moet, maar het is niet mijn hobby. Ik voel nu al een lichte spanning als ik eraan denk :s
Ik heb voor mezelf al wat vragen en antwoorden op papier gezet die vaak gesteld worden.

Ik vind het lastig wat ik aan zal trekken op gesprek. Ben niet zo'n blouse + pantalon type. Eigenlijk wil ik me wel thuis kunnen voelen in hetgeen wat ik draag.
Ze kennen mij al, dus wat dat betreft hebben ze al een eerste indruk.
Maarja, ik moet er natuurlijk wel netjes uitzien.
Gelukkig kan ik er nog een weekje over nadenken...

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:30

@Superlotje: Ik weet niet op welke functie je gesolliciteerd hebt. Maar wil je een kantoorbaan doen, dan moet je toch nette broek en trui/blouse aantrekken. Ik ben ook geen mantelpak type. Knipoog Daar voel ik me ook niet thuis, net zo min met nette broek en blouse.

Ik heb net een gesprek met een technisch bedrijf en het ging goed. Ze wisten al van tevoren dat ik slechthorend ben, dat moest ik wel opbiechten aan de telefoon. Bloos Morgen bellen ze al om te laten weten of ik langs mag komen. Haha! Toen ik in mijn auto stapte, zag ik dat ik iets van een uur heb zitten babbelen. Tong uitsteken Hopelijk krijg ik goed nieuws te horen. Ik heb wel aangegeven dat ik morgenochtend thuis ben, want morgenmiddag heb ik weer een gesprek in een andere stad. Maar anders hoor ik wel via mijn antwoordapparaat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:40

Ik trek altijd gewoon nette, schone en leuke kleding aan naar sollicitaties
iets waar ik me fijn invoel en wat er gewoon netjes uitziet

ben niet zoon mantelpakken type

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:00

Ik solliciteer naar de functie van verpleegkundige, dus gelukkig geen mantelpakje Haha!
Zou een nette donkere spijkerbroek kunnen, met een basic vestje erboven?

Spannend Goldenflower! Hopen dat het wat wordt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:02

ja ik vind van wel
als het maar netjes enzo is
zonder schreeuwerige teksten/printen

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:22

@Superlotje: Dat kan makkelijk gezien je functie. Donkere spijkerbroek is wel het best dan zo'n gebleekte broek. Knipoog Je vest moet wel in een effen kleur zijn en niet met allerlei kleuren en/of tekeningen.