Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:43

Hebben jullie ook ervaring(en) met mensen die zijn gestopt met de studie en weer opnieuw zijn begonnen?

Ik ben in januari '12 gestopt met operatie assitent (1e jaar). Ik had een onvoldoende gehaald na een herkansing en moest nog 6 toetsen maken. Ondanks dat ik de BPV behoorlijk zwaar vondt ben ik nog steeds gemotiveerd om te beginnen met deze opleiding. Alleen heb ik mijn twijfels of ik ooit nog een keer zou worden aangenomen voor deze opleiding.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:38

Ik meld me hier ook even.

Leuk bokkers die ook operatieassistente (aan het worden) zijn.

Ik zit einde 1e jaars. Nu bezig met de laatste tentamens te leren.
Zat alvast wat vooruit te dromen voor een scriptie..
En kwam toen op bokt :)

Leetjuhh

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:09

Ik ben nu een dik jaar afgestudeerd en ik kan je zeggen; die vermoeidheid ed...het gaat echt nooit over...so beware.....;)
Wil niemand bang maken hoor!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:53

In september heb ik ook mijn 1e jaar er alweer opzitten. Momenteel loop ik mijn stage in het Sophia Kinderziekenhuis, maar komende week is het helaas alweer mijn laatste weekje daar en ga ik naar de centrum locatie van het Erasmus MC. Tot nu toe valt het me enorm mee en heb ik het ontzettend naar mijn zin. Aan het eind van de dag wel flink vermoeid en aan het einde van de week gewoon totaal gesloopt :o Denk dat ik over 2 jaar toch 1 dagje minder in de week ga werken :o

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:45

Leetjuhh schreef:
Ik ben nu een dik jaar afgestudeerd en ik kan je zeggen; die vermoeidheid ed...het gaat echt nooit over...so beware.....;)
Wil niemand bang maken hoor!

Vind je? Ik vind de ene dag wel wat zwaarder dan de ander, maar kom echt niet elke dag doodmoe thuis :) Werk nu sinds kort wel in een ander ziekenhuis en dat is wel even wennen, maar als ik weer een eigen routine heb, komt dat ook wel weer goed.

@Leoni_ Ik ken wel iemand die in mijn vorige ziekenhuis moest stoppen met de opleiding, maar daarna gesolliciteerd heeft in een ander ziekenhuis en daar gewoon haar diploma gehaald heeft. Het kan dus wel!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:18

Mensen hier met scriptie ideeen??
mijn onderwerp was niet goed, dus moet nu op zoek naar een nieuw onderwerp.

Ben benieuwd wat jullie hebben gedaan?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:00

Wij kregen 'ideeen' aangeboden, hoefden zelf niks te verzinnen... Gelukkig :D
Bij ons was het zo dat de OK-managementen van de leerlingen een vraagstuk inleveren waarop dan een scriptie-onderwerp gebaseerd wordt.
Ons onderwerp ging bijvoorbeeld over de maatregelen van de IGZ.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:03

Das wel handig.
Bij ons willen ze wel meedenken. Maar er moet maar net iets tussen zitten dat je past dan..
Denk nu in de richting van vooropleiding en effect op de OK opleiding

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:08

Inmiddels als weer 2,5 jaar afgestudeerd! De tijd gaat zoo snel. 1jr na diplomering begonnen met de cursus om open hart operaties te instrumenteren, en die ook alweer ruim klaar. Lekker aan t werk zo!

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:14

_Nancy schreef:
Oh dat is wel echt heel ver voor mij dan :+
Dan zou ik op kamers moeten en dat wil ik ook weer niet.. Kan ik ook niet betalen :+

hbo-vt wordt ook in eindhoven gegeven, op de fonty's

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:19

Serengo schreef:
Inmiddels als weer 2,5 jaar afgestudeerd! De tijd gaat zoo snel. 1jr na diplomering begonnen met de cursus om open hart operaties te instrumenteren, en die ook alweer ruim klaar. Lekker aan t werk zo!

Daar word ik nu ook op ingewerkt! Alleen dan na zo'n beetje 8 jaar diplomering en een overstap naar een ander ziekenhuis ;) De cursus hier begint waarschijnlijk ergens in februari. Welk ziekenhuis werk jij?

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:25

Catharina in eindhoven, jij in zwolle?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:26

Ja, kan niet missen hè :D Is bij jullie de theorie van de cursus ook intern of via Fontys?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:29

Serengo schreef:
_Nancy schreef:
Oh dat is wel echt heel ver voor mij dan :+
Dan zou ik op kamers moeten en dat wil ik ook weer niet.. Kan ik ook niet betalen :+

hbo-vt wordt ook in eindhoven gegeven, op de fonty's

Heb ik gezien :j
Ik heb gesolliciteerd voor een opleidingsplaats in het Catharina ziekenhuis :j :)

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:32

Intern gelukkig! Ik vind de fonty's maar niks. Is dat van jullie ook intern? Wij hebben in een half jaar wat college's en verder zelfstudie. Aan t eind een toets. Haal je die dan begin je met de praktijk.
Mijn zus komt komende 2 weken mee kijken met de ctc, vanuit de studie technische geneeskunde. Misschien zie je dr nog :-)
@_nancy succes en duimen dan maar! Misschien word je mn collega ;-)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:06

Haha, ja wie weet! :D

Je mag reageren tot 15 januari, dus het duurt nog wel even voor ik bericht krijg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:21

"moet"je tijdens je opleiding ook 40 uur werken?
Of hangt dit van het ziekenhuis af?

Met andere woorden, zou 28 uur ook kunnen?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:04

36 uur is verplicht :j
Als je minder zou willen krijg je studie tijd verlenging.
Maar goed, met die 36 uur in de week werken ben je er nog niet. Tel er nog maar een uurtje of 10 per week aan voorbereidingen en schoolwerk bij op :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:05

Nou,daarom juist. Ik ben 31,al lang van school af en omscholen lijkt me leuk maar dit is wel heel veel belasting zo..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:05

Ik ben heel benieuwd, ik ben aan het rond solliciteren en kijken voor interne opleidingen.
In deze tijd is het veel beter om een opleiding die betaald wordt door je werkgever te hebben en dan krijg je ook nog eens betaald :+ Dus het is voor mij een win-win situatie..

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:15

Nancy. Nou toevallig komt er in Uden een heel groot ziekenhuis ;)

De sollicitatie procedure is erg zwaar, en het aanbod van mensen die het willen erg groot.

Dark chrystal, we hebben veel mensen boven de 30 in de klas. Die moeten allemaal regelen (zeker degenen met kinderen), en wennen om weer in de banken te zitten. Nu ben je relatief veel aan het werk, en is school en vooral studie erg je eigen verantwoording.
Dat vind ik een pluspunt, maar ik vind plannen en studeren niet erg.
Maar ik moet er idd ook veel om laten, ik heb vriendinnen die ik 2x per jaar zie ipv 6 keer. Ik zit niet meer 7 dagen in de week op het paard, maar nog maximaal 4. En wil ik meer rijden, moet ik in het weekend wat harder vooruit werken. In de tijd dat je aan het werk bent, gaat t allemaal wat makkelijker. maar zeker rondom toetsen adem je vooral school, boeken en operaties :)
Maar goed, het werk is reuze interessant, de studie mega interessant, en als ik over een paar jaar mijn bankrekening zie, ben ik zeker weten erg gelukkig dat ik nu wat offers heb gebracht :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:16

Haha, dat meen je! :') :+
Die wordt van de week opgeleverd en in april komen de eerste patienten.

Bernhoven is nou niet een ziekenhuis waar ik echt aan de slag zou willen gaan, en op de sites staan ook nog geen vacatures voor Uden.

Aangezien het ziekenhuis in Oss dicht gaat, zal het personeel ook grotendeels meeverhuizen denk ik.

Hoe gaat de procedure?? Of hoe ging het in ieder geval bij jouw??

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:46

Sollicitatie naar Maxima Medisch Centrum, Jeroen Bosch en Catharina zijn verstuurd :D

Edit; Heb er ook maar eentje naar het Bernhoven ziekenhuis gestuurd := Just in case..

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:57

Haha, ik zit in Bernhoven op de OK;)

Onze sollicitatie procedure voor volgend jaar loopt. We nemen 3 OK assistenten en 2 anesthesie medewerkers aan dit jaar. Dus wellicht krijg je toch nog wel een uitnodiging.

Ik heb in november / december een brief gestuurd. Ben toen in februari op de open dag van de HAN geweest. Daar al gesproken met iemand van het ziekenhuis. Half februari op gesprek geweest, in Maart een dag wezen meelopen, en ik wist in april dat ik kon beginnen.

Begreep dat de procedure nu nog strenger is geworden, met zelfs een verslag ofzo erbij. In elk geval écht lastig om binnen te komen volgens mij.
Succes in elk geval met je sollicitatie, en misschien wel tot over een jaartje ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:59

Ik las inderdaad dat je een dagje moet meelopen als je sollicitatie positief is en dan pas wordt besloten of je wordt aangenomen of niet.

Ik werk nu nog in het Elkerliek ziekenhuis en daar is echt een te kort aan ok-assistentes :+
Maar ik hoorde dat er n meerdere ziekenhuizen een te kort is..