Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Albertina71

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:20

Ja, ik doe soms muziek, voor de lol. Ik kan wel notenlezen, maar niet pianospelen. Dus wel grappig voir tussendoor.

ZolalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 13:20

Ik doe nog steeds FR/EN en daarnaast (met een paar maanden ertussen) ook FR/NL. (Met het laatste oefen ik dus eigenlijk gewoon extra wat ik al geleerd heb)

Tot nu toe heb ik op desktop nog wel oneindig hartjes, maar zie sinds een paar weken op het scherm af en toe grote lege vlakken die dan blijkbaar pogingen tot reclame zijn? (instellingen blokkeren die automatisch)
Op smartphone nog niet geprobeerd (android).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:39

Albertina71 schreef:
Ja, ik doe soms muziek, voor de lol. Ik kan wel notenlezen, maar niet pianospelen. Dus wel grappig voir tussendoor.

Nog niet gezien, ik kan wel notenlezen en diverse fluiten bespelen, maar niet pianospelen, en daar heb ik zonder piano ook niets aan.
Ik hou het wel gewoon bij Spaans.

ZolalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:46

Meh.. sinds vanmorgen heb ik nu ook weer beperkt hartjes en reclame -O-
Dat haalt meteen wel een heleboel plezier in het leren weg.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 16:48

Ik zie iedereen hier steeds klagen over de hartjes en reclame. Vergeet niet dat jullie gratis gebruik maken van een app waarvoor kosten gemaakt worden en waar mensen aan werken die betaald moeten worden. Dat doen jullie door reclame en filmpjes te kijken.

Ik vind dat geklaag persoonlijk erg gierig. Als je een familie abbonoment doet betaal je nog geen 30,- per persoon per jaar dus waar hebben we het eigenlijk over?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 16:50

Tsja als zij eenzijdig opeens de voorwaardes wijzigen is het vrij logisch denk ik dat dat als vreemd en irritant gezien wordt.

Ik merk ook dat zeker muziek nu niet geoefend wordt. Ik leer dan liever iets nuttigs dan hartjes verspillen aaan muzieklessen. Zeker alser regelmatig antwoorden fout gerekend worden. You in het engels kan zowel Tu als Vous zijn. En uit de zin haal je niet wat het is. Best vaak wordt het fout gerekend als ik tu gebruik ipv vous en omgekeerd. -O- maar soms krijg je ook het alternatief dat dan wel goed zou zijn. Geen logica daarin. Daarmee raak ik best vaak hartjes kwijt.

Het gekke is op mijn telefoon nog wel onbeperkte hartjes. Maar die wil mijn spraak vaak niet oppakken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 17:00

pluisje88 schreef:
Ik zie iedereen hier steeds klagen over de hartjes en reclame. Vergeet niet dat jullie gratis gebruik maken van een app waarvoor kosten gemaakt worden en waar mensen aan werken die betaald moeten worden.

Interessant. Toen DuoLingo begon was het juist hun missie om te zorgen dat veel mensen gratis toegang kregen tot verschillende talen. Volgens mij hebben ze dat nog steeds in hun app staan. Dat doel hebben ze bereikt, en ze hoeven helemaal niet steeds mensen in dienst te houden daarvoor, het meeste ligt min of meer vast en met een zo wijd bereik kun je werkelijke ontwikkelingen ook echt prima bekostigen uit de betaling van mensen die dat willen steunen (en misschien heeeeel soms een advertentietje op z'n tijd.)

Maar de veranderingen die er nu worden doorgevoerd gaan voor het grootste gedeelte niet over verbeteringen aan het taalplatform of bieden van meer en interessantere content (waar mensen best voor willen betalen) maar voor het actief verslechteren van de ervaring van de gebruikers om er meer geld uit te trekken. Niet ter verbetering van het platform, maar voor winst.

Dat vind ik eigenlijk veel gieriger.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 18:17

Maar het is toch gratis? Die hartjes en reclames zijn irritant maar het kost je geen cent. Dus ze houden zich gewoon aan hun missie hoor..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:28

Wij genieten van ons betaal abonnement en met de groep kost dat pp 24 euro per jaar. Ik leer meer want kan ook meer fouten maken en dat is erg prettig voor een dyslexia. Hahahaha. Daarbij kan ik gewoon zoveel leren als ik wil elke dag. 10 minuten maar zoals nu we binnekort naar Spanje gaan, leer ik elke dag echt wel lang (half uur of uur). En dat helpt. Daarna ben ik moe in mijn hoofd maar heel voldaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:22

Ik heb al jaren advertenties en niet onbeperkt hartjes. Geen enkel probleem.
Moet wel zeggen dat ik mijn cursus nu heb afgerond en in de daily reminder zit.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:17

Ik gebruik het al jaren gratis en kijk braaf reclame, maakt mij niet zoveel uit. Ook met de hartjes vind ik het geen probleem. Voor een cursus of school zou ik toch ook geld betalen. Het enige wat ik wel jammer vind is dat je eerst nog wel wat tips kon vinden als je iets fout deed in bijvoorbeeld een vervoeging, maar dat dat nu niet meer kan zonder abbo.

ZolalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:38

pluisje88 schreef:
Ik vind dat geklaag persoonlijk erg gierig. Als je een familie abbonoment doet betaal je nog geen 30,- per persoon per jaar dus waar hebben we het eigenlijk over?

Wow. Ik ben nog niet bij een familie abonnement ingestapt omdat ik het liever eerst een poosje wilde uitproberen, en het nog niet nodig was.

Maar inderdaad, als er iemand op zoek is/gaat naar nog een paar extra leden voor zo'n familie/groeps abo, dan wil ik me heel graag aansluiten! :j

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:41

Mijn abonnement loopt af, dan zou ik ook liever een familie abonnement hebben! :j

ZolalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:13

Myka schreef:
Mijn abonnement loopt af, dan zou ik ook liever een familie abonnement hebben! :j

Laten we hier dan een lijstje bijhouden van wie graag wil meedoen aan een familieplan, daarvoor zijn in totaal liefst 6 deelnemers nodig.
Of wie graag de plaats wil innemen van iemand die er juist uit wil stappen, dat kan natuurlijk ook :)

Zolala
    Myka

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:31

Misschien met zijn tweeen hier. Dat hangt van de kosten af

ZolalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:39

karuna schreef:

Ik dacht iets van € 125 voor een jaar, gedeeld door 6 komt dat dan op ongeveer € 21 per persoon per jaar.
Met een bestaand (gratis) account kun je dus ook overstappen naar een Family Plan. Maar ik weet niet precies hoe of wat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:02

Dat hebben mijn man en ik gedaan met bokkers en is fijn de betaalde versie.
Omdat ik toch wat vast aan het lopen ben met Duolingo heb ik gisteren ook een abonnement genomen op assimil Spaans (120 euro voor de hele cursus voor altijd) . Daar hoef ik niet te schrijven. Onmiddellijk is er toegang tot de online methode via de app en er wordt een boek opgestuurd met grammatica. Of je kunt alles online doen maar ik vind een boek erg fijn voor erbij.
Ik ben erg enthousiast want het is heel erg gericht op luisteren en praten mbv plaatjes en spelletjes waarin je woordjes en zinnen hoort bij plaatjes. Dan neem je jezelf op en luister je het terug en dan luister je gelijk weer naar een man en vrouw (Spanjaarden) die het zinnetje herhalen. Dan klik je zelf op een rood kruis of groen vinkje.
Ik vind het heel erg fijn en Duolingo heeft me een basis gegeven.
Van A1 Tot B2 gaat Assimil.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:30

Zolala schreef:
karuna schreef:

Ik dacht iets van € 125 voor een jaar, gedeeld door 6 komt dat dan op ongeveer € 21 per persoon per jaar.
Met een bestaand (gratis) account kun je dus ook overstappen naar een Family Plan. Maar ik weet niet precies hoe of wat.

Dat kan ik nog wel missen gelukkig :j

ZolalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:50

karuna schreef:
Zolala schreef:

Dat kan ik nog wel missen gelukkig :j

Ja, het scheelt best veel op die manier!
Dan zijn we misschien al met 4 van de 6 :)

Zolala
Myka
Karuna
Man van Karuna
(?)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 15:40

Klopt nou ja partner :+ noem hem maar gv

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 20:11

Ik wil ook wel mee doen dan! Ik zit nu op een streak van 339 dagen en wilde deze volgend jaar weer voortzetten. Dan is een familie abo wel heel fijn.

Zolala
Myka
Karuna
Karuna GV
Britt

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:13

Britt schreef:
Ik wil ook wel mee doen dan! Ik zit nu op een streak van 339 dagen en wilde deze volgend jaar weer voortzetten. Dan is een familie abo wel heel fijn.

Zolala
Myka
Karuna
Karuna GV
Britt
xTammyy

Ik zou ook wel mee willen doen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 00:34

ElfBeau_067 schreef:
Ik doe inmiddels muziek bij Duolingo en ben bij chapter 2! Werkt echt super en het is leuk om te doen! Iemand anders die dit ook doet?

Oh! Interessant. Hoe ziet dat eruit? Gaat het om notenleer of ook muziek theorie? Ik zie foto's van notenschrift. Dat heb ik net aardig onder de knie mbv een andere app (f en g sleutel). Doet het ook nog andere dingen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 08:38

Fitzroy schreef:
Ik heb al jaren advertenties en niet onbeperkt hartjes. Geen enkel probleem.
Moet wel zeggen dat ik mijn cursus nu heb afgerond en in de daily reminder zit.

Hier ook de gratis versie. Ik gebruik zelden 5 hartjes voor mijn lessen, dus zie dan de meerwaarde niet zo in van betalen.

ZolalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 10:04

Ik heb net mijn hele account doorgespit, maar ik kan met geen mogelijkheid een Family Plan starten vanuit mijn gratis account? Wat ik alleen zie is de mogelijkheid 2 weken gratis Super proberen.
Moet je dan eerst al Super hebben om dat om te kunnen zetten naar een Family Plan?

EDIT:
Okee, ik heb een uitleg gevonden
https://duoplanet.com/duolingo-family-plan/

Ik krijg kennelijk een optie om voor het Family Plan te kiezen zodra ik Super ga uitproberen.

Ik heb ook gezien dat als je al Super hebt, je niet uitgenodigd kunt worden voor een Family Plan. Dus ik heb Myka even een berichtje gestuurd voor overleg.
Laatst bijgewerkt door Zolala op 23-12-24 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt