Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:41

Is het wel een beetje een nuttige cursus? ik vind dat learningcentre dingen vaak wat op de oppervlakte blijven. Sociologie is een erg leuk en nuttig vak! sociale psychologie is pittig en veel maar wel ontzettend interessant. Zegt veel over gedrag van mensen en daarom als vak voor docenten (of mensen die met mensen werken) al erg handig. Vond de grafiekjes en tabellen af en toe wat minder maar ik mis af en toe gewoon wat inzicht. Docent kan wat minder plannen. In de voltijd komt hij met 8 colleges al niet uit laat staan met de 2 of 3 in de deeltijd.

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:44

Sociale psychologie is zeker interessant voor je algemene kennis Lena :j

Overigens snap ik goed dat de omschakeling naar deeltijd lastig is, ik moet het misschien overwegen ivm werk/inkomen, maar liever niet.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:06

lenaa_tje schreef:
Is het wel een beetje een nuttige cursus? ik vind dat learningcentre dingen vaak wat op de oppervlakte blijven.

Gisteren hebben we een inleiding gehad op het onderwerp en ook al wat activerende werkvormen toegepast. De komende 2 lessen gaat iedereen een andere werkvorm toepassen die we gaan evalueren en daarnaast moeten we zelf nog iets ontwerpen als opdracht, dus ik vind dit wel een nuttige cursus! :j
Heb wel begrepen van medecursisten dat de training klassenmanagement (die heb ik niet gevolgd) wel tegenviel. Veel theorie voorgeschoteld krijgen is ook niet mijn optiek van een training. De theorie toe leren passen juist wel.

Dat klinkt niet alsof ik mijn keuze nog moet bijstellen! Grafiekjes en tabellen ben ik bij economie wel gewend om voorgeschoteld te krijgen. En rekening houden met wederom enorm veel zelfstudie dus. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:58

xCarpediem schreef:
Bedankt voor je toelichting! Jammer dat het allebei zo tegen viel. Toch hoop ik volgend jaar Nederlands te gaan studeren en docent te worden. :o

Leuk dat je gaat meelopen, Ayla. Bij welke studie loop je mee?

Welkom Lena. Succes met het afstuderen. Ik hoop dat je in dit topic je motivatie kunt vinden.

Jij ook succes met afstuderen, Mirjam (?).

Ik denk dat als je het echt heel erg graag wilt de docentenopleiding zeker heel erg leuk kan zijn hoor. Het is heel veel hands-on werk, je krijgt ontzettend veel praktijk, pedagogiek en met een beetje geluk loop je je eerste jaar al stage. Stage lopen kan heel erg leuk zijn als je een goede begeleider hebt en de kindjes zijn een beetje lief voor je :D
Ik ben Aardrijkskunde gaan studeren omdat ik door wou stromen naar de uni, niet omdat ik graag docent wou worden. Dan zit je er al met een soort blok voor je motivatie, en dan had ik ook nog eens een stomme stage. Daarna geschiedenis is ook echt een misstap geweest voor mij, want ik wist dat ik helemaal niet voor de klas wou komen te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:01

Joolien schreef:
Sociale psychologie is zeker interessant voor je algemene kennis Lena :j

Overigens snap ik goed dat de omschakeling naar deeltijd lastig is, ik moet het misschien overwegen ivm werk/inkomen, maar liever niet.

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de studie die je volgt. Ik studeer nu Journalistiek en dat zou niet in deeltijd kunnen (wordt ook niet deeltijd aangeboden) omdat het veel practicumvakken heeft waar je in redacties werkt. Daar ben je zo 8 uur per week aan kwijt, en dat zou nooit in een deeltijdstudie passen.

Als het een studie is waar je veel hoorcolleges volgt en minder groepswerk hebt kan ik me voorstellen dat het goed te doen is, dan was ik er waarschijnlijk ook voor gegaan. Het kost veel meer motivatie maar dat handje vasthouden van het HBO kan erg vermoeiend zijn. Ik word in ieder geval helemaal tureluur van alle gesprekjes met de decaan en mijn SLB-er, terwijl ik 'maar' een ADHD'er ben en dus niet eens zo'n hele grote stempel op m'n dak heb.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:47

Ik heb de laatste pagina niet gevolgd, excuses :+

Ik heb morgenochtend van 9:00 - 10:00 tentamen en heb nog bijna geen tijd gehad om te leren! Gelukkig nu wel, dus nu hard aan de slag. Het zijn maar 4 colleges die ik hoef te kennen, dus dat scheelt al enorm veel. Oja en ik heb mezelf vandaag getrakteerd op een Canon 50mm F1.8.. Oeps :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:10

Britt, jij bent wel echt lekker bezig zo te horen. :') Je koopt alle lenzen die ik ook heb. _O-

Wiskunde proefwerk viel tegen... Ik ga zo mijn pakketje naar de AH brengen zodat die kan worden teruggestuurd. Daarna nog even ontspannen, dan naar de paarden. Dan rond etenstijd terug, wat eten en aan mn hw. :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:15

ik ga over uurtje naar huis, thuis wat opruimen en eten maken, en ik verwacht na het eten even naar mn ponys te gaan en met twee een wandeling te maken want die moeten nodig afvallen (ik ook, dus komt goed uit), daarna planning maken, en aan de gang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:17

Spottedponie, zelfde hier. :+ Al ga ik lekker grondwerken en misschien nog een stukje wandelen... Zien wel waar we tijd voor hebben. _O-

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:20

T is echt verschrikkelijk (ik, maar de ponys ook) en eigenlijk helemaal geen tijd om uitgebreid te wandelen, maar voor het welzijn van mn ponys zal ik toch moeten... Maar aan andere kant, zit al hele dag achter pc, dus even frisse neus halen na het eten is wel even goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:24

Zelfde hier... Al hoef ik gelukkig niet zoveel (belangrijks) te doen voor morgen. Vaak heb ik niet echt tijd over. Het scheelt nu gewoon dat mijn laatste 2 uur uitvielen waardoor ik om 3 uur thuis was ipv pas om 5 uur! Anders had ik het wellicht ook niet gedaan.

Pony hier is ook echt veel te dik, maar komt ook mede door het weiland. En daar is met 3/4x pw wat stap/draf werk niet veel aan te doen. Ben nu namelijk opnieuw bezig met vanalles vanuit echt het aan de grond werken/trainen. Dus alles een beetje opnieuw, betekent dus ook niet longeren en rijden doe ik sowieso al vrijwel nooit. :+

Tis gelukkig wel heeeerlijk weer! :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:35

Deetjeeuh schreef:
Britt, jij bent wel echt lekker bezig zo te horen. :') Je koopt alle lenzen die ik ook heb. _O-

Heb jij de 70 200 F2.8 met IS ook? Want die wil ik over een tijdje gaan halen _O-

Ik kwam zojuist tot de conclusie dat ik morgen een rekenmachine nodig heb bij het tentamen en die had ik niet, dus ben heel hard naar de hema gefietst :)) Nu kan ik rustig verder leren. Gelukkig heb ik 3 van de 4 colleges al samengevat, dus straks is het voornamelijk herhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:39

Britt, ik heb wel zonder IS hahaha. :P Maar mijne was dan ook maar 600 euro ipv ruim 2500 _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:42

De F4 versie zonder IS is 560 euro, met IS 1100 euro? En de F2.8 zonder IS 1100 euro en met IS 1950 euro. Halp, keuzes :') Denk dat ik gewoon voor de F2.8 met IS als occasion ga.

Ik heb zo geen motivatie om te leren voor tentamen morgen, het is maar een heel klein deeltentamen. Daarnaast is het heel weinig stof, dus ik heb al gauw het gevoel 'dat ik het wel ken'. Nog even het laatste college samenvatten en dan alles zoveel mogelijk herhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:44

Ik heb de f2.8 Tamron versie, ben daar erg tevreden over. Doet niet onder aan Nikon (nou oke, waarschijnlijk wel maar het is prima voor mijn doeleinde!) en 600 euro vind ik een prima prijs.

Pfff, vervelend zeg! Hopelijk krijg je je motivatie een beetje terug. :P
Ik zie dat het al laat is, snel naar de paarden :oo

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:49

Dat verklaard een hoop, Emma. Als je geen docent wil worden, ga je een docentenopleiding waarschijnlijk een stuk minder leuk vinden. :)

Hup, hup, Britt! Aan de studie. :P

Vervelend dat je toets niet zo lekker ging, Desiree. Veel plezier bij de paarden vanmiddag.

Ik heb gedaan wat ik moest doen vandaag, PWS is definitief ingeleverd. Ik heb ook m'n natuurkunde, scheikunde en Engels huiswerk gemaakt. Zometeen eten, daarna met de pony's wandelen (gelukkig niet om af te vallen hier, :P) en daarna nog kickboksen.

Ik hoop dat ik nog tijd en energie heb om mijn Nederlands boek uit te lezen, het is zo'n leuk boek. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:59

Goed bezig zeg! :D

Ik ga zo maar eens aan mijn huiswerk werken, écht geen zin. :') Dus een uurtje knallen en dan lekker tv kijken. :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:14

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:18

Ik ben niet zo lekker bezig :') Best weinig geleerd en continu opzoek naar gratis video editing software, dingen uitproberen, youtube filmpjes kijken, etc.

Zometeen nog even alles opnieuw doorlezen en dan vind ik het wel best denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:35

Hahaha same Britt :')
Al doe ik het morgenochtend dan wel, vanavond relaxen. :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:49

Ik geloof dat ik ook al gauw ga relaxen, zit al een uur te stoeien op een probleemstelling en onderzoeksvragen voor mijn onderzoeksverslag, heb er nu een paar en vind het daarom al wel mooi geweest eigenlijk :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:52

Mijn tentamen is om 9:00 dus ik kan 's morgens niks meer doen :') Maar als het goed is, heb ik nu eindelijk gevonden wat ik zocht en kan ik weer rustig verder leren *kuch* :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:34

Succes vandaag Britt!

Ik kan gelukkig lekker beetje rustig aan doen vanochtend, hoef pas na half 10 richting school en pas half 11 beginnen. :D Zit helaas wel tot 5 uur :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:43

Succes vandaag Britt!

Ik gister niet veel meer gedaan na mijn onderzoeksverslag, vanavond nog maar even naar kijken...

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:14

:wave: Ik meld me hier ook graag even als dat OK :)) Motivatie heb ik in principe wel, maar heel productief ben ik op vrije dagen niet altijd, kan best een schop onder m'n kont gebruiken zo nu en dan :=

Ik ben vierdejaars Mathematical Physics aan de University of Edinburgh, deed m'n eerste jaren een andere soort natuurkunde (Astrophysics) dus heb een achterstand van hier tot Tokio. Ik doe 3 wiskundevakken in eigen tijd naast m'n normale workload, en m'n doel is dit jaar halen, want we mogen geen examens meer herkansen :+