Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blingpiggy

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:27

Gefeliciteerd Winsel! :)

Het kan erger Dimple... had laatst een afwijzing waarop 900 reacties waren gekomen... :') Heb liever dat ze dat niet vermelden in de mail.....

Darah: CV doet iedereen weer anders. Ik heb: foto, personalia, werkervaring (in jaartallen) met korte beschrijving van de functie per bedrijf, stages, en als laatste mijn opleidingen. In totaal 2 a4tjes.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 17:00

WOW 900!!!! Was de vacaturetekst dan zo breed?? Weet je dat nog?

Darah, ik heb wel een foto en verder:
Persoonlijke gegevens
Werkervaring
Opleiding
Cursussen
Nevenactiviteiten
IT kennis
Wat zeggen oud-collega's over mij

Ik wil best met je meekijken als je eenmaal een opzetje hebt gemaakt hoor. Ik vind het heerlijk om daar mee bezig te zijn, maar dan wel met alle benodigde info al op een rij ;)

En nu snel naar zwemles met de kids!! :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:09

Ik heb: personalia, opleidingen, cursussen, werkervaring. Voornamelijk in die volgorde omdat werkervaring anders in 2 gedeeld zou worden. Zo past alles netjes op de pagina waarop het ook begint. Geen foto, aangezien ik geen recente heb die daar goed voor is. Iets met bezig mijn haar weer te laten bijgroeien. Dus het trekt even op niks op mijn hoofd :') Op linkedin heb ik wel een foto, maar die is iets minder pasfoto en dus ook wat minder recent. En dan verder gewoon een mooie layout. Moet zeggen dat ik dat misschien wat eerder had moeten doen. Mijn CV was hiervoor helemaal suf. Maar ach, beter laat dan nooit!

Net weer een sollicitatie verstuurd. Echt een hele leuke vacature, met veel afwisseling en verantwoordelijkheid. Verder net 1 tegengekomen wat echt weer het tegenovergestelde is. Heb 'm opgeslagen en laat het even bezinken of ik erop wil reageren. Die staat pas sinds gister online, dus heb nog even de tijd.

Pfff omg 900 ... dan moeten ze toch heel random een selectie gemaakt hebben? Hoe kom je daar ooit doorheen...

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:55

Dat was voor een functie Medewerker Webcare bij Centrum veilig wonen (ivm de aardbevingsschades hier). Vacature was wel redelijk duidelijk. Denk dat gewoon half Groningen er op af is gekomen.... :') Ook niet de beste regio qua werkgelegenheid....

Ik heb aankomende vrijdag een gesprek staan :D

Verder nog een leuke functie gezien, maar zit al een uur tegen de brief aan te hikken... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:35

Een gesprek hebben is alweer een stap vooruit! Ga blij zijn als ik die ooit heb :')

Staat de functie nog maar pas online? Want dan zou ik 'm gewoon aan de kant leggen en vanavond/morgen of in de loop van de week nog eens naar kijken. Ik kwam met een brief ook niet verder telkens. Paar dagen niks mee gedaan en vanmiddag had ik 'm vrij snel af. Sluitingsdatum van de vacature is de 20e, dus was zo nog steeds prima op tijd.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:01

Klopt, heb nog 10 dagen tot de sluitingsdatum, dus ik laat hem maar even liggen tot mijn concentratie wat beter is. Heb al wel wat zinnetjes uit oude brieven verzameld (vergelijkbare functies) maar het moet geen knip-en-plak-brief worden....

Mooi dat je de brief weg hebt idinn, nu in spanning afwachten :j

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:00

ik ga woensdag mijn contract tekenen!!! Wel flink minder geld dan voorheen en ook weer de landenprobleempjes, maar ben wel blij om na een jaar eindelijk weer aan de slag te gaan!!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:20

NenaC gefeliciteerd! Is dat bij het bedrijf van je vriend ?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:09

Ik heb op mijn cv contactgegevens, opleiding (met vermelding van graad van onderscheiding, welke relevante vakken ik gevolgd heb en het onderzoek van mijn bachelor- en masterthesis), werkervaring en stages (met maanden en jaartal, werkgever, korte opsomming van verantwoordelijkheden en projecten), taal- en IT-vaardigheden, kort lijstje met persoonlijke interesses en onderaan namen en contactgegevens van mijn referenties.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:15

blingpiggy schreef:
Dat was voor een functie Medewerker Webcare bij Centrum veilig wonen (ivm de aardbevingsschades hier). Vacature was wel redelijk duidelijk. Denk dat gewoon half Groningen er op af is gekomen.... :') Ook niet de beste regio qua werkgelegenheid....

Had ik ook toen er een redactionele functie was... Direct afgewezen (ook ivm afstand gok ik zo). Paste perfect in het profiel, maar woon wel in Assen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:18

Leuke vacature gezien gister avond hier in de buurt. Alleen is mijn Frans echt hopeloos weggezakt in 10 jaar tijd :+ Verder sluit de vacature echt goed aan. Dus ga maar gewoon een brief schrijven. Talen kan je weer opfrissen tenslotte..

En nog wat twijfel over een andere vacature. Dus die ga ik vandaag nog eens doornemen en eens bedenken of ik zal reageren of niet.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:40

idinn: ik ging er altijd van uit: gewoon reageren, wat de functie écht inhoudt merk je toch pas op een gesprek (of zelfs pas als je aan het werk bent). Wordt je uitgenodigd op gesprek en lijkt het je daarna niets, kan je altijd nog weigeren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:07

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:20

nee is niet de baan bij het bedrijf van mijn vriend. Dat doe ik als ik morgen om wat voor reden dan ook besluit niet te tekenen. ;)

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:08

Ik ga zo even alles bijlezen :)

Ik ben niet aangenomen bij het manege bedrijf waar ik gesprek gehad had. Ze hadden 4 mensen uitgenodigd voor een 2e gesprek die dichter in de buurt woonde. (Logisch :)) Wel wouden ze heel graag weten of ze me wel als oproepkracht mogen aannemen ivm het lesgeven :). Dus zolang ik nog geen vaste baan heb ga ik dat wel aannemen :)

@Winsel, Gefeliciteerd!!! Super joh! Y)(^)

Verder ook hier nog een aantal afwijzingen, maar wel weer een hoop nieuwe vacatures die me aanspreken. :). o.a. parttime fotografe in het openlucht museum *-:) en wat toffe kledingwinkels hier in het centrum :D

Dus vandaag al met al toch weer 7 sollicitaties eruit gedaan!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:30

Ik moet ook nodig bijlezen..

Gefeliciteerd iedereen met een baan! xLaus, toch fijn dat je als oproepkracht mag komen werken toch? En wat een actieve dag heb jij al met 7 sollicitaties!
Hier alleen nog afwijzingen gehad en momenteel zijn er erg weinig vacatures

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:40

En buiten de sollicitaties ook al mn paarden getraind haha en nu lekker strondverkouden met een kop hete thee op de bank :)!

Ik ben niet zo heel kieskeurig met een baan, zolang ik maar in beweging ben en lekker met mensen en/of dieren bezig kan zijn vind ik het al wel goed :). Het thuiszitten wordt ik echt een beetje verrot van haha

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:58

En hier is weer een afzegging binnen ... jippie .. NOT

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:01

Idinn, als je weer Frans om je heen hoort spreken dan zit je er zo weer in. Dat zou mij niet tegen houden om lekker toch te solliciteren! Succes.

Hier nog niks gehoord..........geen idee of dat goed nieuws is of niet......... -O-
Dinsdagmiddag......het is pas 16.00 uur. Ik wacht nog even (on)geduldig af. :')
Vorige x belde ze om 17.30 uur om te zeggen dat ik aangenomen was dus ik blijf duimen.

Laus, straks zien ze wel dat jij veel beter bent dan die andere die ze hebben aangenomen, wedden }:)

NenaC, krijg je bij het bedrijf van je vriend wel beter betaald? Is er nog reden om te twijfelen of je morgen gaat tekenen of niet??

Klo te Fargo........functie die je heel graag wilde??

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:02

Laus, kan ik me helemaal voorstellen. ik heb (qua hobby) iets nieuws op het oog en daar gaat nu even mn energie naar toe.. zou eigenlijk bij het solliciteren moeten zijn haha.

@ Fargo, balen he!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:06

@ Dimple
In ieder geval een office manager functie, bedrijf was niet persé heel erg wat ik wilde, maar goed. Nu staan er weer 2 office manager functies op .. twijfel twijfel, ene is IT gerelateerd bedrijf andere energieadvies... Trekt me allebei niet echt. Ene is wel in DH.

Wachten is vervelend he?

Over de Franse taal enzo ;-)
Ik heb ook op een bepaalde functie niet gesolliciteerd omdat er voornamelijk met Frankrijk handel bedreven werd. En ik weet wel dat mijn correspondentie in Frans echt niet best zal zijn - atheneum 4 niveau ;-) Dus dan ga ik echt niet solliciteren want dat kan ik nooit waarmaken

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:25

Dat ligt er heel erg aan wat voor een functies je solliciteert.
Ik heb astma......ik geef dat nooit aan in een sollicitatie. Ik heb dat goed onder controle en die 2x per jaar dat het erger is, puf ik meer.

Met PDS kan ik me voorstellen dat dat lastiger is, maar hoeft het je functioneren niet te beinvloeden toch?
Herinner me even wat je ook alweer zoekt........ (sorry.........misschien idee om het net als ik in je onderschrift te zetten? ;) )

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:39

Ik heb ook astma maar dat vermeld ik ook niet, want ik heb er in het dagelijks leven gelukkig amper last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:46

Ja vraag is dus een beetje in hoeverre je het Frans veel nodig hebt. Het is een praktijk hier in de omgeving. Nu weet ik dat er op de uni veel mensen vanuit Frankrijk naar de kliniek komen. Maar ja groot deel van de studenten spreekt ook geen Frans en dat komt ook altijd goed denk ik dan. Daarbij als ik nog beheerst had, zou het ook niet zo specifiek zijn. Ga denk gewoon solliciteren met de vermelding dat ik bereid ben zo snel mogelijk mijn Frans terug bij te schaven. Niet geschoten :+

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:49

Ik ben trouwens nog steeds in 'gevecht'met mijn vorige werkgever..
Krijg nog bijna 600 euro van ze (laatste loon en reserveringen)

Telefonisch contact leek onmogelijk, 2 weken terug contact gehad en toen zeiden ze dat ze problemen ervaarde met het uitbetalen bij alle werknemers (nouja oke kan gebeuren)
als ik het binnen een week nog niet had moest ik het maar via het UWV gaan spelen. Alleen die kunnen niks doen voordat er een faillissement is uitgesproken.

Ik weer hung ebeld, nooit meer contact kunnen krijgen, op mails, whatsapp berichten, voicemails werd niet gereageerd.

Vandaag dan toch eindelijk iemand aan de lijn gekregen, en mn geld geeist, ook aangegeven dat de brieven klaar liggen om gerechtelijke stappen te gaan ondernemen. Beste mevrouw had geen inspraak over de financiele zaken (Toch gek op de financieel adminstratieve afdeling) en mevrouw die er over ging zou me terug bellen. Moet nu nog terug gebeld worden...

Ga ze morgen weer bellen als ik niks gehoord heb en anders gaan de brieven eruit...