Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:51

Zo, dat is inderdaad ongepast. Daar zou ik een melding van maken.. Een leraar op min oude school stelde ook dat soort vragen en dat was genoeg om hem op non actief te stellen.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:37

RoosG schreef:
Mijn moeder is ook overleden, maar ik heb niet het gevoel dat ik hem dat moet vertellen. Als hij er naar vraagt is het een ander verhaal, maar ga het niet zo maar zeggen. Voel me daar niet helemaal op mijn gemak bij. Aan een klasgenootje had hij gevraagd:
Heb je een relatie?
Nee, ik ben 17, wat moet ik nu met een vriendje?
Ben je dan lesbisch?

Ik vind dat wel een beetje ongepast, vooral op die manier.

Ik zit op het Saxion in Enschede.

Meen je dat? Pff dat vind ik ook een beetje raar..

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:38

Ik heb het ook best wel druk. Morgen moet mijn eerste grote verslag al in geleverd worden voor 17:00. Voor mijn gevoel is het verslag wel goed, maar we zullen zien :) Voor de rest heb ik best veel opdrachten die ik moet maken.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:50

Wow.. Voor mijn slb gesprek moet ik een sollicitatie brief schrijven een CV bijvoegen etc..
Over motivatie, waarom ik gekozen heb voor deze studie etc.. Like, ik heb t al druk genoeg.. Stress hier nog steeds, ook een hoop frustratie en twijfels.. Had vandaag eigenlijk college onderzoek moeten voorbereiden maar gewoon na school niet meer aan toe gekomen..

Verslag hoeft pas 18 oktober af, maar we hebben nu pas een bedrijf, dus planning moet echt giga in gehaald worden nu.. Dus wordt weer een weekend dat draait om studie en werk

Wel een lichtpuntje..
Heb een adres gevonden waar ik 1x per week lekker kan gaan rijden :) Tis een hele leuke Friese merrie en niets hoeft en alles mag, om t zo maar te zeggen. Echt even er tussenuit en genieten dus. En dat zonder at het meteen giga veel tijd kost en zonder perse naar de dure manege te moeten ^^

/nu snel richting bed..

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:57

Ik moet voor mijn SLB uur een powerpoint maken over mezelf en dat dan presenteren aan de klas. Na die presentatie heb ik dan een gesprek met mijn SLB'er, maar ik heb geen idee waar dat over gaat eigenlijk..

Goldwynn, druk, druk, druk dus.. Wel fijn dat je een paardje hebt gevonden om te rijden, toch even een beetje ontspanning! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:34

Ik moet voor mijn SLB gespekje over anderhalve week dus ook een CV maken, een motivatiebrief, een autobiografie van mijn leven, een leerstijlen test maken en een POP-verslag. (ja ja..)

Ik vind het vooral vervelend dat ik mijn slechte eigenschappen moet opschrijven, ik voel me dan gelijk zo'n slecht persoon haha..

Roos, ik vind dat inderdaad ook te ver gaan.. wat een ongepaste reactie zeg! Gelukkig is mijn slb-er wel heel erg lief, ik denk niet dat ze ooit met zo'n opmerking zou komen haha.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:23

Mijn gesprekje met mijn SLB'er duurde iets van 5/10 minuten :') Ik moest ook een CV maken, en een ander vragenlijstje invullen over mijzelf. Niet echt iets bijzonders o.i.d

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:55

Mijn gesprek met slber duurde nog geen minuut, we hadden vragenlijst toegestuurd gekregen welke we in moesten vullen en terug sturen. Verder was t hoi, hoe gaat t (goed), verwacht je problemen (nee), doei....

Ik begin er nu een beetje aan te wennen weer, gaat makkelijker en plannen gaat ook weer steeds beter. En ik vind het nog steeds enorm leuk en interessant! Alleen t reizen breekt nog steeds wel (ruim 4 uur).

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:32

Hallo!
Mag ik me ook aanmelden in dit topic? :D Ik zit sinds dit nieuwe schooljaar op het HBO en wil graag mijn leuke en minderleuke ervaringen met jullie delen.

Ik ben Carolien, 19 jaar en ik ben begonnen aan de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening.
Heb net 3 weken achter de rug, enorm veel indrukken gekregen. Ik vind het heel leuk, want wil heel graag maatschappelijk werker worden, maar zag na week 1 al tegen de opleiding op vanwege de vele en moeilijke stof. Ik kom trouwens van mbo 4, waar ik mijn SPW kinderopvang heb gehaald.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:51

Van MBO naar HBO is voor mij ook erg wennen Carolien, begrijp je helemaal. Zit nu ook aan m'n huiswerk, hoi vrijdagavond .. :')

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:24

Haha, ik zit ook aan mijn huiswerk. Ofja, zat, net klaar en hup weer te bokken. :+
Ik heb alleen mijn boeken nog niet waardoor ik dus een heleboel leestijden mis. Nu nog heerlijk maar zal straks alles beetje in moeten halen wil ik mijn toetsen halen haha.
MBO was idd ook een stuk makkelijker. Maar we gaan ons best doen haha!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:27

Ik zat ook tot 10 uur aan mijn huiswerk. :Y)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:29

Hier alvast wat doorgelezen voor een tentamen, daarnaast moet inderdaad het huiswerk nog en ik moet nog bezig met de grote projectopdracht..wil in het weekend zoveel mogelijk doen, na school etc ben ik vaak erg moe en bovendien is er dan niet altijd evenveel tijd over. Morgen op concours, daar gaat m'n dag alweer een beetje :')

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:29

Vrijdag avond is mijn vrije avond xD. Ik kan de rest van het weekend wel ... Moet nog een hoop RPG posts inhalen en na vanavond heb ik de helft iig weer gehad..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:49

Ja, ik werk zaterdags sowieso dus ik probeer die altijd te ontzien.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:45

Miss_Caroo schreef:
Hallo!
Mag ik me ook aanmelden in dit topic? :D Ik zit sinds dit nieuwe schooljaar op het HBO en wil graag mijn leuke en minderleuke ervaringen met jullie delen.

Ik ben Carolien, 19 jaar en ik ben begonnen aan de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening.
Heb net 3 weken achter de rug, enorm veel indrukken gekregen. Ik vind het heel leuk, want wil heel graag maatschappelijk werker worden, maar zag na week 1 al tegen de opleiding op vanwege de vele en moeilijke stof. Ik kom trouwens van mbo 4, waar ik mijn SPW kinderopvang heb gehaald.

Wat leuk! Waar zit je op school? :D

Ik heb namelijk ook SAW gedaan, maar dan gehandicaptenzorg. Doe nu ook MW&D op de GH in Zwolle!

Weekend? Hoe kom je erbij! Time for homework! -:)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:06

Ik moet een photoshop opdracht maken en ik zit al een half uur te klöten met één dingetje en ik begrijp het gewoon écht niet.. Grrrr.

Ik ga maar even wat anders doen. Er wacht nog een berg huiswerk op me :x

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:03

Zo het gaat hier supergoed op school!
DRUK! Maar leuk.

Net 5 dagen Venetië achter de rug! Begon al lekker goed, 1,5 uur in de file gestaan op weg naar school, te laat voor de bussen, toen pastte m'n koffer niet meer in de bus, toen ik zelf niet meer en toen voelde ik een mega migraine aanval opkomen := maar ze waren allemaal superlief, mocht bij een vriendinnetje in de bus (terwijl ruilen echt uit den boze was), kreeg een slaappilletje (hadden een nachtreis van 18 uur) en ben heel blij dat ik toch meegegaan ben.
Verder de lessen zijn ook erg leuk! De lessen voor de Adobe pakketten mag ik nog steeds overslaan 8-)
Moet donderdag een boek van 30 pagina's inleveren dus wordt wel even stressen. Ben al de hele dag bezig! Hadden ook net voor Venetië de briefing gekregen dus hadden afgelopen week ook geen tijd.
Heb trouwens ook een studieblog, dus als jullie het leuk vinden om te bekijken: http://desiregenboog.tumblr.com daar komt alles op te staan wat ik maak (is verplicht) :)

Wat moet je weten Robin?

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:29

Marijee, ik zit op Inholland Alkmaar op school.

Warboel, ging je met school naar Venetie?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:32

Ik heb m'n eerste serieuze gesprek met een docent al gehad .. Ik loop met 1 vak nogal achter puur vanwege tijd te kort en m'n docent wil dat ik met m'n SLB'er erover ga praten. Ik vind 't echt heel vervelend maar harder dan m'n best doen kan ik echt niet .. ^)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 09:10

Groetjes vanuit de hoorcollegezaal!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:39

Miss_Caroo schreef:
Warboel, ging je met school naar Venetie?

Jazeker :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:03

Leuk joh, nu al naar het buitenland :))

Pffff de docent die dit hoorcollege geeft praat zooooo vreselijk saai :O Het onderwerp is in principe best interessant, domesticatie van dieren, maar hoe zij het brengt.. :=

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:11

Zo hebben wij er ook een Smee__ :)) Ik probeer écht mijn aandacht bij de stof te houden maar na 10 minuten zit ik spelletjes te spelen op mijn telefoon. Heb ook wel een beetje medelijden met die man.
Elk hoorcollege zit vol behalve bij hem. Dan zitten er misschien 40 studenten. Maar goed, als wij niet luisteren dan hebben wij een probleem. Hij niet.

@ Warboel:
Wat gááf naar Venetië! Jammer dat het allemaal met wat probleempjes ging :(:)
Ik moet in Photoshop een foto in een foto blenden (weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen) maar ik doe iets fout met verloop denk ik want als ik zo'n lijntje trek dan gaat heel mijn plaatje weg :=

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:48

Ja dat wel inderdaad. Maar we mogen ook geen aantekeningen van haar maken want het komt toch allemaal online te staan.. Wát doe ik hier dan? _O- Maargoed, nog 25 minuten en ik ben alweer klaar voor vandaag :))