Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:38

Owke Mear, leuk! Doet me denken aan mijn broertje, die houdt altijd in de gaten of er nog bijzondere/goede domeinen vrij zijn of voor een klein bedrag te koop. Zo heeft hij nu een domein gekocht voor een klein bedrag: ik ga het nu hier niet typen, maar het is de .nl van de man die gezorgd heeft voor de tweede wereldoorlog... Hij wil er verder niets mee, alleen verkopen voor een groter prijsje...

Ik heb net een offerte gekregen voor de autobelettering. Voor € 250,- heb ik rondom stickers zoals ik het wil.
Valt me erg mee, dus denk dat ik het meteen ga doen!

anoniem45673

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:45

Ik heb ook een hele lading aan domeinnamen. Maar aan webhosting aanbieden zou ik toch niet zo snel beginnen (even los van alle concurrenten). Een beetje website bouwer verwacht toch wel iets van zijn hosting. Ik heb regelmatig contact met ze, ga je dan ook alle service aanbieden? En 24u bereikbaar zijn
als er iets aan de hand is?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:57

Wat een goed nieuws hier allemaal +:)+ Ik word helemaal blij van jullie goede berichten over uitbreidingen, goede zaken en nieuwe contacten en plannen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:54

Ik ga een Reseller worden van een goed lopend iets al, dus heb een heel team achter me staan en heb ook echt een kleine marge.

En nee, niet 24u bereikbaar zijn, ik ken niet veel hosting die dat doet. Ik ga gewoon basis hosting doen :j

Ik werk Parttime, ik hoef niks er bij te doen. Ik doe de webwinkel en straks dit er bij omdat ik het leuk vind, niet om er rijk van te worden :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:40

Net een mooi stukje gelezen van Zooist op de Angst&paard blog, heb ook een comment achtergelaten.
Wat fijn dat de ondernemende bokkers ook met elkaar kunnen gaan samenwerken!

Ik ben intussen ook aan het schrijven op m'n blog. Ik wil 'm pas promoten als er wat meer posts opstaan, dus nu moet ik aan slag met schrijven! Als iemand ooit zin heeft om een keertje gastblogger te zijn, over eender welk paardgerelateerd onderwerp, laat maar horen!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:14

Ik ga vanavond ook even op mijn gemakje het stuk lezen. Zal vast en zeker weer goed zijn; zooist schrijft altijd leuke stukken :)

Ik ga overigens zaterdag voor een weekje op wintersport. Ik zit nu alweer te dubben over wat voor werk ik mee zal nemen. Er zijn een paar dingen die ik *moet* doen, maar ook een paar dingen waar ik gewoon zin in heb. Hoe gaan jullie om met werk en vakantie? Ik merk namelijk dat ik moeite heb om het werk los te laten.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:15

Ik heb nog geen vakantie gehad sinds ik met Het Ruyterhuys bezig ben, dus nog geen idee :D

We zouden in juni wel graag even een weekje naar de zonw illen, maar moet nog bedenken hoe ik dat ga doen met de webshop e.d..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:19

Ik weet niet wat dat is Con :-)

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:22

Hallo allemaal,
Ik stel me hier ook voor :D

Ik ben José, 35 jaar oud en heb een touringcar- en autoverhuurbedrijf. Hoewel wel veel paardenkrachten toch heel wat anders dan paarden...
Voor onze hobby mennen we (mijn man en ik allebei met enkelspan) Daarvoor hebben we een Gelderse Merrie (Ciara) en een New Forest (Orlando)
Met Orlando start ik ook wedstrijden (D+V). Ciara hebben we nog niet zo lang, dus die gaat aankomend seizoen voor het eerst mee op wedstrijd.

Ik ben wel benieuwd naar waar jullie al zo mee te maken hebben in jullie bedrijven :) .
Laatst bijgewerkt door JJJose op 10-01-13 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:23

Welkom José! Hoe lang ben je al aan het ondernemen? Fijn, weer iemand erbij in het topic :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:23

Welkom José! :)

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:24

Thx, vanaf 1997 werk ik hier als bedrijfsleider en heb in 2007 het bedrijf overgenomen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:29

Oh een echte doorwinterde zakenvrouw ;)

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:37

Haha ik doe het al wel een tijdje in ieder geval :-)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:45

Welkom José!

En Zooist; als ik zo jouw verhalen op Facebook lees had ik inderdaad ook niet verwacht dat jij vakantie kende ;) hihi
Het heeft in ieder geval iets te maken met veel vrije tijd en weinig insanity ;) haha

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:06

Als ik op vakantie ga heb ik meestal weinig tijd voor werk, want ik wil zo veel mogelijk gaan zien en doen. Mail checken doe ik wel op mijn telefoon, zodat ik zeker weet dat er als ik thuis kom niet opeens nog een paar spoed e-mails tussen bleken te zitten, maar er gaat een auto-reply op mijn e-mail zodat ze weten dat ik niet snel reageer als het niet nodig is.
Die 2 weken dat ik per jaar vakantie heb, moeten ze het maar accepteren dat ik niet meteen antwoord. Mensen in loondienst hebben 5 weken vrij per jaar!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:22

Bij mij is vakantie, naar het buitenland, ook echt vakantie. Moet er niet aan denken om tijdens wintersport nog te werken, daar is dan echt geen tijd voor, haha!

Welkom José!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:46

Hoi Jose, welkom!

Hier is het ook druk, heb mezelf twee weken volledige vakantierust gegund en ik ben nu hard aan het werk met producten maken voor mijn webshop, nu is hij nog helemaal leeg: http://www.luxuriousleather.nl

Ook heb ik een leverancier voor leder en hardware gevonden die in België zit en zijn leder bij één van de beste leerlooierijen van Europa betrekt maar waar ik zelf te klein voor ben om daar rechtstreeks in te kopen *\o/* . Ik had al kwaliteitsleder maar het was telkens weer een zoektocht om dezelfde hoge kwaliteit te vinden maar nu kan ik het gewoon bij hem afnemen. Ben ik echt ontzettend blij mee :D

Weet iemand een adres waar je wedstrijddekjes kunt laten borduren voor een niet al te asociale prijs? Ik zit erover te denken om voor onze ponyclub dekjes te sponsoren met mijn merklogo er op. Maar dan moet er nog wel een borduurkaart van het logo gemaakt worden en dat kost vaak alleen al rond de 75 euro.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:53

Welkom Jose.

@Remy, kun je het niet bij de plaatselijke ruitersportzaak laten doen? Of zelf opzoek naar een borduur bedrijf? Ik zou het zo verder ook niet weten.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:53

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:19

Hier in de buurt kan het ook, volgens mij was dat goedkoper dan 75 euro... enkel zou je het dan moeten opsturen denk ik, gezien je in Sint Anthonis woont. Is niet helemaal om de hoek. :P Het omzetten van een logo was destijds (aantal jaren terug) 50 euro, geloof ik.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:06

Zo, net voor het eerst de link naar m'n blog op FB gezet. Zal 'm hier ook even posten
http://ruyterblog.blogspot.com :) Heb het er nog over gehad met m'n webmeneer en die vond het ook goed voor de SEO om ernaast nog wat te bloggen, dus dan doen we dat braafjes!

Logo op borduurkaart zetten is hier ook niet zo duur denk ik.. Ik weet de prijs niet precies, tot hiertoe alleen tekstborduringen gehad, maar 75 euro lijkt me veel!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:38

Leuk blog Mallootje, heb er even doorheen gescrolled. Als tip misschien je logo bovenaan wat kleiner maken? Op mijn (best wel grote scherm) neemt het al ruim de helft van de pagina in beslag. Verder ook even ‘over mij’ gelezen en heel typisch had ik echt een heel ander beeld van je (niet negatief hoor). Maar door met iemand te ‘kletsen op een forum’ maak je toch altijd een beeld van iemand. Maar in werkelijkheid ben je blond (terwijl ik dacht dat je bruin haar zou hebben) en nog hartstikke jong, terwijl ik je half de 30 had geschat. Haha. Heel erg leuk!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:44

Hahahh, half 30, jeetje! Dat is nog een eeuwigheid! :D

Op dag logo heb ik echt al 2 uur zitten zoeken, ik krijg 'm maar niet kleiner zonder dat ie dan of op een foute plaats staat, of onscherp wordt..

Iemand die weet hoe dat moet?

Edit: Heb 'm nu weer wat verkleind maar hij heeft weer aan scherpte ingeboet.. Ik laat het maar even zo tot ik de magische oplossing vind :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:04

Leuk mallootje!

Als je overigens een kortingscode hebt, wil ik die wel graag plaatsen op http://www.paardenlifestyle.com/shopping

Ben daar kortingscodes aan het plaatsen.

Wat kunnen dingen als logo aanpassen of iets anders met de website soms toch veel tijd kosten he?! Ik was laatst een lidmaatschap/inloggedoe aan het toevoegen. Ik had er een avondje voor gepland maar dat kwam uit op 2,5 dag door allerlei problemen.

Herkennen jullie dat?